ist-M.04:01 » M1B Yenikapı-Kirazlı Metro Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ist-M.04:01 » M1B Yenikapı-Kirazlı Metro Hattı
Otogar ile Kirazlı arasında inşa edilen metro hattının 14 Haziran 2013 saat 15:00 de açılışı yapıldı, ilk yolcular hattı kullandılar. Aşağıda İBB nin açılış ile ilgili haber linki ve bir haber sitesinin fotoğraf galerisi var.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... buHlNhp2jQ
http://www.haber7.com/foto-galeri/24998 ... memislerdi
Bu hat ile ilgili yine Çağrı Tekin arkadaşımızdan bir iki izlenim var onları da aktarayım. Seferler yaklaşık 5 dk. da bir yapılmış ve Otogar'da bir M1A Havalimanı bir M1B Kirazlı aracı gelecek şekilde işletme yapılmış, burada henüz öğrenemediğim ilk günden Aksaray-Kirazlı şeklinde mi işletme başladı, bunu da doğrularsak başlığı da düzeltiriz. Şimdilik tek sıkıntı olarak Havalimanın gidecek yolcuların yanlış araca bindikleri için Otogar'da inerek oluşturdukları bir yoğunluktan söz ediliyor, bu düzelir mi? Bilmiyorum çoooook uzun yıllar boyunca Esenler'e gidecek araca binilmemesi için her türlü uyarının defalarca yapıldığı sistemde ısrarla yanlış araca binen insanlar vardı, dolayısı ile ümitli değilim.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... buHlNhp2jQ
http://www.haber7.com/foto-galeri/24998 ... memislerdi
Bu hat ile ilgili yine Çağrı Tekin arkadaşımızdan bir iki izlenim var onları da aktarayım. Seferler yaklaşık 5 dk. da bir yapılmış ve Otogar'da bir M1A Havalimanı bir M1B Kirazlı aracı gelecek şekilde işletme yapılmış, burada henüz öğrenemediğim ilk günden Aksaray-Kirazlı şeklinde mi işletme başladı, bunu da doğrularsak başlığı da düzeltiriz. Şimdilik tek sıkıntı olarak Havalimanın gidecek yolcuların yanlış araca bindikleri için Otogar'da inerek oluşturdukları bir yoğunluktan söz ediliyor, bu düzelir mi? Bilmiyorum çoooook uzun yıllar boyunca Esenler'e gidecek araca binilmemesi için her türlü uyarının defalarca yapıldığı sistemde ısrarla yanlış araca binen insanlar vardı, dolayısı ile ümitli değilim.
En son Esat tarafından 09 Kas Pzr, 2014 15:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mesajını tam alıntılamadım ama kırık bir şey gözüme çarpmadı, sarı şeritlerin kenarına doğru olan karaltılar ise bence yıkamadan kalan ıslaklık, makine ile geçildi ise yani öyle kirli bir durum gözüme çarpmadı resimlerde.alabay yazdı:Ve ayrıca, o öteki hayatlarında sevinç nedir bilmemişler bağlantısında sadece bizim M1 tipi araçlar gözüküyor? Yani, M1A, M1B. Peki M3 ve M5? M1B Kirazlıda bitiyor, değil mi? Oradan bir gün bir yere devam edecek mi hakikaten? Ederse, bu tren tipi yeter mi? M3 devam edecek diye biliyoruz. İnşaallah.
M1B şu anda Kirazlı'da son bulacak, proje aşamasında hattın Halkalı ya kadar uzatılması var, interaktif haritaya işlemiştim diye hatırlıyorum zahmet olmazsa bakıver, ayrıca bir kaç sefer sordun bu soruyu cevap vermedim mi? Yani proje olarak var ama öncelik olarak ihale aşamasında falan değil, ihale edilenlerden sonra ikinci parti ihale edileceklerin içine girer mi açıkçası çok ümitli değilim. Hat uzadığı zaman araçlar yeter mi, muhtemelen yetmez, sonuçta mesafe uzadıkça frekansı aynı tutmak için araç ilavesi gerekir ama kaç sene sonra? Hat bir iki ay çalışsın görelim bakalım yolcu sayısı ne gösterecek, açıkçası merak ediyorum. Mesela 10 sene sonra hat yapıldı bitti araç sayısının da artması gerekiyor, SGP ler 30 yaşın üstünde olacak, ekonomik ömrünün sonunda ve araç alımı gerekiyor, bence filonun tamamı yenilenmeli, SGP lerde artık ya T4 e kayarlar ya da ihtiyacı olan başka bir kente ucuz tarafından satılırlar, taş gibi araçlar.
Bu arada bu hatta da 1 Kasım a kadar %50 indirimli yolculuk var, yazdım mı ilk mesajda bilemedim.
Bir de not şu anda Aksaray-Havalimanı hattında anons sisteminde bir arıza nedeni ile anonslar makinistler tarafından yapılıyormuş arıza giderme çalışmaları da devam ediyor, kaynak İ.U.A.Ş.
Yine bir ilave, hattın Otogar istasyonunda işletmesinde 3. yol iptal edilmiş, yani düne kadar Havalimanı istikametine giden trenlerin kullandığı yol iptal edilmiş, ortadaki 2.yol hem M1A hemde M1B araçları tarafından ortak kullanılıyor, 1. yol da yine aynı şekilde her iki yönden gelen araçların Aksaray yönüne gitmesi için kullanılıyormuş, hattı başka kullanan varsa bu konuda yazarsa sevinirim. Aşağıda bir çizim vereyim üstteki benim mevcut durumdan anladığım, alttaki ise yıllardır savunduğum işletme şekli, acaba uygulanma imkanı yokmuydu?
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1591
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Kirazlı
Hattı bugün kullandım. Burada ABB araçları tüp olduğu için bayağı gürültülü bir o kadar da hızlı gidiyor. İstasyonlar fena değil ama genelde derin istasyonlar.Kirazlı istasyonu da dev gibi. biraz da zevksiz olmuş gibi. Neyse hayırlı olsun, güzel işler bunlar.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hm, duvarlar biraz zevksiz, evet. Baştan bu kadar derinden giden sistemi yüksek kapasiteli »normal« metro şekline sokmak daha iyi olmaz mıydı? O devasa istasyonlarla şu Emniyet, Ulubatlı gibi istasyonlar bir hatta
biraz garip.
En son alabay tarafından 05 Tem Cum, 2013 09:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Duvar da önemli. Ama bence daha da önemli olan o sistem meselesi. Neden bu kadar karma sistem(sizlik) var? Neden, madem bu kadar uzatma yapıliyor, sistem tek bir (yüksek kapasiteli) metro sistemine dönüştürülmedi? Belki bu araçlar ve bu sistem de yeter
ama sözü de geçen Emniyet, Ulubatlı gibi yeraltı istasyonlar da yetecek mi? Peron uzunluğu açısından?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Aman, aman, vazgeçsem, gündem kafalara dank etmez, unutulur, gider. Hep ve hep ve her zaman yeniden aynı şeyleri soracaksın ki, eninde sonunda belki başkaları da soracak. Sorulara belki bir gün de cevaplar gelecek. Cevap gelemezse de, sorular bir şey göstermiş olacak. Neotürkçe süreç diyorlarmış ya.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Geçen Cuma, Aksaray'dan metroya bindim. Havalimanı'na gidecektim, telaşla atladım bekleyen trene. Benden sonra binen birisi, "Kirazlı mı?" diye sorunca ve "evet" yanıtını alınca, tekrar dışarıya attım kendimi ve karşı perona yanaşacak treni bekledim.
Sanırım, peronlardan birisi (Aksaray'dan gidiş yönüne göre solda kalan) Kirazlı'ya, diğeri de Havalimanı'na giden trenlere ayrılmış.
Sanırım, peronlardan birisi (Aksaray'dan gidiş yönüne göre solda kalan) Kirazlı'ya, diğeri de Havalimanı'na giden trenlere ayrılmış.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Benim fikrime göre pratikte öyle olmali zaten ama yönlendirme ile desteklenerek, tabii görmeden atiyorum ama tabela takilmis olmasi lazim eger böyle bir uygulama var ise, ya da gecen Kemal abimin fotografini verdigi hareket saati ekraninda hangi trenin nereye gidecegini yaziyor olmasi lazim ama yolcunun böyle bir aliskanligi varmi o da tartisilir.Engin Y yazdı:Geçen Cuma, Aksaray'dan metroya bindim. Havalimanı'na gidecektim, telaşla atladım bekleyen trene. Benden sonra binen birisi, "Kirazlı mı?" diye sorunca ve "evet" yanıtını alınca, tekrar dışarıya attım kendimi ve karşı perona yanaşacak treni bekledim.
Sanırım, peronlardan birisi (Aksaray'dan gidiş yönüne göre solda kalan) Kirazlı'ya, diğeri de Havalimanı'na giden trenlere ayrılmış.