ist-M.04:01 » M1B Yenikapı-Kirazlı Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Ara Cum, 2013 18:58

M1B2 olur o …

pehlivan
Mesajlar: 3
Kayıt: 14 Eyl Cmt, 2013 14:41

Mesaj gönderen pehlivan » 07 Ara Cmt, 2013 13:47

Engin Y yazdı:
Haaaaa, tamam abicim.. O zaman M1A ve M1B aynen devam edecek ve bir de M1Bmini olacak; tıpkı M2mini (Levent-Etiler-Hisarüstü) gibi..
Levent-Hisarüstünün kısaltması M6 olacak.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Ara Cmt, 2013 17:13

Levent-Hisarüstünün kısaltması M6 olacak.
Wikipedia'nın İngilizce sayfasına göre Kabataş-Mahmutbey, Türkçe sayfasına göre de Üsküdar-Sancaktepe metrolarının adı M6.

İBB'ye kafa karışıklığına yol açtığı için teşekkürü bir borç bilmeliyiz..

Önce, M3'ü M1b (Aksaray-Kirazlı) yaptılar. Sonra M5 de M3 (Bakırköy-Kirazlı-Başakşehir) oldu. Böylece, M6 da M5 (Üsküdar-Çekmeköy-Sancaktepe) oldu, di mi? M7'nin de M6 (Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Mahmutbey) olduğunu zannediyordum..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ara Cmt, 2013 17:25

Wikiye guvenmeyin, kac kere duzelltim kimse kontrol eden kabul etmiyor geri degistiriyor, ulasim a.s. Haritaini referans gosteriyorum resmi kaynak yine tik yok. Ugrasmiycam artik.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Ara Cmt, 2013 17:30

Viki aslında iyi işliyor bu konularda. Ama, dendiği gibi, adamakıllı bilgilendirme yok. Ve öyle, bir iki üç garip üstün-en palavracı var, bu konuda sıtar olmak istiyorlar. ben mesel6a arkaplânda, ama bu konuda en azından Alman Vikisinde sesi olan birisiyim.

İstanbul metrosu ilk başından itibaren 1:1 bir şekilde bilgilendirme yapmalıydı. Ben de hatları bakmadan artık bilmiyorum, 1, 2, 3 ve 4 hariç.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ara Pzr, 2013 13:59

Resmi kurumların haritasını baz alabilirsiniz Başar Bey, bence yaşlılıktan aklınızda kalmıyor olabilir.

Hafta sonu Otogar istasyon bölgesinde yeniden bir makas değişim çalışması yapılıyor, yeniden derken bu sefer başka bir makas grubunda olsa gerek. Dolayısı ile seferlerde sorun var, öğleden önce iyiydi ama şu saatlerde Kartaltepe ve Otogar istasyonlarında güvenlik görevlileri, kumanda merkezi, makinistler yolcuyu sevk ve idare için canla başla çalışıyorlar.

İşletme şu şekilde yürüyor.

Aksaray <-> Havalimanı
Otogar <-> Havalimanı
Otogar <-> Kirazlı

Aksaray dan trenler 12 dk. da bir kalkıyor anladığım kadarı ile Otogar dan sonraki kesimde Otogar-Havalimanı trenleri araya giriyor ve 6 dk. ya düşüyor. Kirazlı kesimi için dakika bilgisine bakmadım ama trenler Otogar' dan geri dönüyorlar ve Esenler istasyon çıkışındaki makasa kadar tek hat üzerinden çalışıyor.

şöyle izah etmeye çalışayım, üstteki Otogar istasyonu, alttaki Esenler istasyonu yazmayı unutmuşum :)

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Sal, 2013 18:07

Esenler esmezken

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Oca Prş, 2014 18:08

M1A ve M1B kesimi toplam günlük ortalama yolcu sayısı 283.000

katliam
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 14 Haz Cum, 2013 18:58

Mesaj gönderen katliam » 20 Mar Prş, 2014 00:03

Resim
Gecen yagmur yagdiginda cektigim foto kirazli istasyonunun hemen hemen butun duvarlari boyle islakti merakimdan soruyorum tamam suan birsey yok ama ileride problem olmayacagini kim garanti edebilir?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Mar Cum, 2014 18:47

Yağmurla bir çırpıda olacak bir şey olduğunu düşünmüyorum açıkçası, öyle şiddetli bir yağmurda göremedik zaten İstanbul da :) diğer taraftan su her zaman betonun düşmanıdır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 May Cum, 2014 18:16

Dolmuşçular isterük demiş, yeni hat isterük demiş. Metro hattı nedeni ile kendilerine daha yoğun güzergahlarda iş verileceği vaadinin yerine getirilmediği iddiası ile eylem yapmışlar.
Yeni metro hattı, dolmuş şoförlerini mağdur etti. İstanbul'da açılan Aksaray-Kirazlı Metro Hattı nedeniyle zor durumda olduğunu söyleyen şoförler, Büyükşehir Belediye binası önünde eylem yaptı.

Dolmuşçulara Belediye Başkanı Kadir Topbaş tarafından "sizi mağdur etmeyeceğiz" sözü verilmişti. Metro açılmadan önce dolmuşların daha yoğun çalışan hatlara dağıtımı yapılacaktı, ama olmadı.
Böyle bir söz verildi ise tutulmalı tabii ama yoğun minibüs hatlarına yeni minibüs gönderirsen bu seferde oradaki adamlar ekmeğimiz bölünüyor diyecekler. Bugün Bayrampaşa-Bağcılar arasındaki minibüs yolunda bile öğle saatlerinde yoğun minibüs olmuyor, bu dikkatimi çekti, eskiden gece gündüz kuyruk olurlardı artık seyrek geliyorlar, bu anlamda M1B nin gayet işe yaradığı ortada.

http://www.ulusalkanal.com.tr/gundem/do ... 27754.html

h212
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 03 May Cmt, 2014 23:38

Mesaj gönderen h212 » 18 May Pzr, 2014 13:03

Gecen yagmur yagdiginda cektigim foto kirazli istasyonunun hemen hemen butun duvarlari boyle islakti merakimdan soruyorum tamam suan birsey yok ama ileride problem olmayacagini kim garanti edebilir?
Zaten kirazlı-Bağcılar bölgeleri arasında çok fazla dere ve şu havzası var , bu hattın yapılması biraz da o yüzden zor oldu ama yalıtımsız yapılması kötü olmuş, senin dediğin gibi ileride sorun çıkarabilir, bi 10 sene sonra.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön