6. sayfa (Toplam 10 sayfa)

Gönderilme zamanı: 20 Eyl Cum, 2013 22:57
gönderen Esat
Geçenlerde bir kaç kez bahsettiğim metroya otobüsler ile besleme yapılma çalışmasında harekete geçildiği yazıyor haberde, detayları öğrenmeye çalışacağım. Benim bildiğim 18 civarında hat tasarlanmıştı, bunlar metroya yolcu taşıyacaklar ve arada aktarma ücreti olmayacaktı ama pratiğe nasıl geçti bilmiyorum, onu araştıralım.
21.7 kilometre uzunluğundaki metro hattında vatandaşların istasyonlara ulaşımını kolaylaştıran ring seferleri ilçenin tüm mahallelerini kapsıyor. Avrupa Yakası’nda hayata geçirilen en önemli ulaşım sitemlerinden biri olan ve ilçe sakinleri tarafından açılışından itibaren yoğun ilgi gören metroya ulaşımı sağlayacak olan Ring seferleri 12 farklı bölgeden hareket ediyor ve metroya ulaşıyor.
http://www.haberturk.com/yasam/haber/87 ... ring-hatti

Gönderilme zamanı: 21 Eyl Cmt, 2013 09:19
gönderen alabay
Doğru yazmışlar. Sistem yerine hep sitem.

Gönderilme zamanı: 21 Eyl Cmt, 2013 23:14
gönderen katliam
İşim dolayısıyla sürekli hastaneleri ziyaret ediyorum medipol üniversitesinin bağcılardaki hastanesine ulaşım için mahmutbey istasyonundan(sanırım en yakını o) bir tünelle bağlantı sağlanamazmı? medipolde çok yüksek bir hasta potansiyeli var böyle bir bağlantı yapılırsa eminimki hatta yolcu anlamında çok büyük bir katkı sağlayacaktır.

Gönderilme zamanı: 27 Eyl Cum, 2013 20:10
gönderen Esat
Hattın otobüs ile beslenmesinden söz etmiştik, bu konu ile ilgili araç içinde bir duyuru gördüm, cep telefonu ile çektim kötü ama yine yayınlıyorum. Buna göre bir otobüs hattı Başakşehir içinden yolcuyu Metrokent durağına bir diğer hat Evren Mah. Güneşli tarafından Kirazlı' ya yolcu getiriyor ve bunu sadece 5 kuruş karşılığında yapıyor, yani iki hat arasında aktarma ücreti 5 kuruş, ayrıca M3 hattındaki indirimli yolculuk uygulaması da M1B ile ücretsiz aktarmaya geçilmesi nedeni ile kaldırılmış.

Bugün iki hat arasında geçişi kontrol ettim, daha pratik bir geçiş sağlanmış bu ücretsiz aktarma ile birlikte, fakat halen yolculardan haberi olmayanlar var, kart okuma yeri olmayan turnikeye kart okutmaya çalışanlar vardı :)

Resim

Gönderilme zamanı: 23 Kas Cmt, 2013 23:49
gönderen Esat
Gerçi bu başlıkta biraz dağıldım Olimpiyat Köy kesimini burada yazıyormuyduk bilmiyorum ama :) buna değineyim. Olimpiyat Köy istasyonuna tren sadece burada bir maç ya da etkinlik olursa yapılıyordu, normal zamanlarda yolcu buraya gidemiyordu artık gidebiliyor. Olimpiyat Köyü istasyonuda tam zamanlı çalışıyor, İETT 5 adet besleme hattı otobüsü ile çevre yerleşim alanlarından bu istasyona yolcu taşıyacak, bilgim yok ama muhtemelen bu hatlarda 10 kuruş ile yolcu taşıyacaklar.

Gönderilme zamanı: 24 Kas Pzr, 2013 11:59
gönderen alabay
Eh, hiç de fena fikir değil. Bence zaten o hattı bir iki istasyon ötelemeliydi, orada yeterince ikâmetgâh var.

Gönderilme zamanı: 24 Ara Sal, 2013 18:06
gönderen Esat
Olimpiyat istasyonundan bir iki kare

Resim

Uçan daire inmiş İstanbul' a
Resim

Bunlar da aktarma otobüsleri
Resim

Gönderilme zamanı: 09 Oca Prş, 2014 18:09
gönderen Esat
M3 ün rakamları halen çok düşük, günlük ortalama 29 - 30 bin bandında oynuyor

Gönderilme zamanı: 09 Oca Prş, 2014 21:23
gönderen Anatolian
Bu hat tramvay olmalıydı. Karşı tarafı çok iyi bilmiyorum ama Olimpiyat-Bağcılar-Kirazlı(M1)-Zeytinburnu (Metrobüs-T4-T1) iyi giderdi sanki?!?

Gönderilme zamanı: 09 Oca Prş, 2014 21:40
gönderen Esat
Yo bence metro olmalıydı ama uzun süre kapasite altı kalacağı da göz önüne alınmalıydı, tabii bunun iki sebebi var birincisi hat gitmesi gereken yere gitmiyor, güney bağlantısı bitmeden bir anlamı olmayacak. İkinci olarak kuzeyde yerleşim artmadıkça İkitelli-Güneşli de oturan insanlarda tek araçla ya da hesaplı bir şekilde buradaki sanayi bölgelerine ulaşamadıkça hep böyle kalacak.

Bir diğer ihtimal hattın 3. etabı olan kuzey uzatması ile T4 ün kuzey uzatmasının bir şekilde yakınlaştırılması ile GOP kuzeyinin Bakırköy istikametine inmek için bu hattı kullanma olasılığı ama kaç yolcu getirir? Günde 100?150? Yani güzergahı dopdoğru bir hat diyemiyorum ama kökten yanlışta değil, ileriye dönük bakarsak doğru kısa vadede ise verimsiz. Ayrıca izlenimim Başakşehir içinde bile bu hatta erişmek sorunlu yav

Gönderilme zamanı: 09 Oca Prş, 2014 22:12
gönderen Engin Y
Kirazlı-Bakırköy kesimi tamamlanırsa ve kuzeydeki duraklar verimli İETT hatları ile beslenirse, özellikle Metrobüs, Marmaray ve M1a aktarmaları sayesinde bu hattın yolcu sayısının artması sağlanabilir. Özellikle Güneşli civarında çok sayıda konut projesi var. Bu insanların Kirazlı'ya kolay erişimi sağlanırsa, Bakırköy uzatması verimli olarak kullanılabilir..

Gönderilme zamanı: 09 Oca Prş, 2014 22:25
gönderen Esat
Güneşli ve Evren mah civarından otobüsler var ama durumu ne bilmiyorum, 10 kuruşa yolcu taşıyor ama :) o işte bir terslik var, sanırım bölgenin yolculuk talebi kuzeye doğru değil güneye inip geri gelmek şeklinde, yani güney uzatmasını bekleyeceğiz :)