ist-M.04:03 » M3 Bakırköy Sahil-Kayaşehir Merkez Metro Hattı
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5555
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Çok doğru. İstanbulda doğru dürüst, yevroppaî bir aktarma sistemi yok. Bir bilet alırsın, üç, dört saat istediğin gibi kullanırsın. Artı bu kentte 200, olmadı, 300, otobüs hattı yeter. Dendiği gibi, ana akslara taşınmalı, bu sadece metro, tramvay için geçerli değil. Onbeşbin tane 11 türevine ne gerek var? Bir tane 11, ana aks. Bir tane 2, ana aks. Bir kaç tane önemli, büyük hat, bunlar sabah dört beşten gece bire kadar on dakikada bir işler. Sonra dallanma, budaklanma kıs ek hatlarla yapılır. O bizdeki her yerden her yere dirrekk EN böyyüg ve ileri hatlama ne böyle? Vatan caddesinden beş tane otobüs hattı geçecek en fazla, bitti Başakistana otobüs işlemeyecek. Oradan işleyecek, etrafa. İşte metro var. Kadıköyden Kartala, Pendike onlarca hat işlemek zorunda değil. ha hiç işlemesin demiyorum, öyle bir iki tane ana aks otobüsü de mantıklı olabilir. Sırf M4 var diye herşeyi kesmek hata olur. Çünkü M4 az biraz abes bir güzergâhtan işliyor, ayrıca bizdeki EN böyyüg metrolar ne yazık ki EN uzak istasyon aralıklarına da sahip, bu kötü! O yüzden aslında her metro hattına cidden paralel işleyen otobüsler de gerek. İki istasyon arasında dört ile altı durak olursa, her istikamette bu hat paralelinde de dağıtır. Ama kimse oturup böyle yiğit olmaz. Antalyada denemişler, gördük, herkes nasıl ağladı. Gerçi, oradaki haber ajanımız da otomobil mi aldı, ne oldu?!
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3505
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Insanlarin tercihlerini degistirmek kolay olmaz, hele ki Istanbul gibi toplku ulasimin surekli kalabalik oldugu bir kentte "oturarak" yolculuk etmenin dayanilmaz keyfi her zaman cekici olacaktir diger taraftan Basar ve Hakan' in dedigi gibi "o otobüs iptal edilirse?" Iste burada trafik yönetimi bilimi devreye giriyor, oturacak bu isin uzmanlari kafa yoracaklar, o otobüsü kaldirmanin sosyal getiri ve götürüsünü tartisacaklar maddi degil, insanlar kendi tercihlerine sahiptir ama bu tercihlerin bazilari da yönlendirilebilir
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5555
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Öyle 3 hat kullanılan yerlere değil ama tek aktarma ile raylı sistem ile ulaşılabilecek yerlere aktarma ücretleri düzenlenerek otobüsler iptal edilmeli. Bunun bir de değişik versiyonu var otobüs iptal edilmez ama güzergahı raylı sistem ile alakasız bir yöne çevirilir.
Spesifik olarak bir hattan bahsetmiyorum, genel vizyon böyle olmalı. Bazı istisnalar belki olur ama o zaman da bizde isterükçüler hortlar.
Benim hesaplamalarıma göre anadolu yakasında 200 otobüs boşuna kullanılıyor. Ben yarı yarıya hatalı hesap bile yapmış olsam 100 otobüs yapar. Ama ayrıntılı şekilde hat hat baktığımda hata olduğunu sanmıyorum...
Spesifik olarak bir hattan bahsetmiyorum, genel vizyon böyle olmalı. Bazı istisnalar belki olur ama o zaman da bizde isterükçüler hortlar.
Benim hesaplamalarıma göre anadolu yakasında 200 otobüs boşuna kullanılıyor. Ben yarı yarıya hatalı hesap bile yapmış olsam 100 otobüs yapar. Ama ayrıntılı şekilde hat hat baktığımda hata olduğunu sanmıyorum...
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5555
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
(Neredeyse) bütün »batıda« (ve »doğuda«) tatbikatta olan aktarma sistemini İstanbula adapte etmememin sebebi ne? Tek bir biletle belirli bir zaman herşeyi kullanmak? Ayrıca günlük, haftalık kartlar? Aylık gibi? Ki aylık bile tam aylık mı, kontenjanlı mı, belli değil. Bunları Paris, Londra, Berlin kentlerindeki gibi düzenlemek olmuyor mu? Acaba neden olmuyor?
Yani, arada şöyle Afganistandan, Pakistandan, Afrikanistandan heyet geldi, EN böyyüg İETT dedi falan diye lâflar okuyorum da neden sözü geçen kentlerden bir heyet getirip, parasını basıp, şunu bize bi zahmet yapangız? demiyoruz? Madem bizde yok bununla ciddî şekilde uğraşan, madem yok üniversitelerde bunun bilim dalı
He, neden böyle kan kusuyorum şöyle bir anımızı anlatayım da, evvel zaman, kalbur saman, dökük yaman yine 2009da, orada bir buçuk ay kalacak arkadaşıma İETT, paso vereceğine, git Alman konsolosluğuna, damga getir, dedi. Düşünün Almanyada bir Türkiyeli turiste (turist aslında yanlış anlam, ama neyse, yaz öğrencisine diyelim) toplu taşım pasosu verileceğine, konsolosluğuna gönderilse, dünya ayağa kalkar, savaş çıkar. Ama Almanyalısı İstanbulda? Aha.
Yani, arada şöyle Afganistandan, Pakistandan, Afrikanistandan heyet geldi, EN böyyüg İETT dedi falan diye lâflar okuyorum da neden sözü geçen kentlerden bir heyet getirip, parasını basıp, şunu bize bi zahmet yapangız? demiyoruz? Madem bizde yok bununla ciddî şekilde uğraşan, madem yok üniversitelerde bunun bilim dalı
He, neden böyle kan kusuyorum şöyle bir anımızı anlatayım da, evvel zaman, kalbur saman, dökük yaman yine 2009da, orada bir buçuk ay kalacak arkadaşıma İETT, paso vereceğine, git Alman konsolosluğuna, damga getir, dedi. Düşünün Almanyada bir Türkiyeli turiste (turist aslında yanlış anlam, ama neyse, yaz öğrencisine diyelim) toplu taşım pasosu verileceğine, konsolosluğuna gönderilse, dünya ayağa kalkar, savaş çıkar. Ama Almanyalısı İstanbulda? Aha.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3505
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Şu anda, Kirazlı'da M1B'den inen birisi M3'e bineceği zaman Akbil basmak durumunda mı? Sanıyorum, evet. Yanlışsam, lütfen düzeltin.
Bu iki durak, aynı binada değil mi? Neden iki sistem arasında bedava geçiş yok? Örneğin, Kızılay'daki Metro ve Ankaray arasındaki geçiş ücretsiz, herhangi bir şey basmadan birinden diğerine geçiliyor..
Bu iki durak, aynı binada değil mi? Neden iki sistem arasında bedava geçiş yok? Örneğin, Kızılay'daki Metro ve Ankaray arasındaki geçiş ücretsiz, herhangi bir şey basmadan birinden diğerine geçiliyor..
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1577
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
M1 B ile M3 Kirazlı istasyonunda aynı yapı içindedir. Anlaşılmaz bir uygulama ama iki kere ücret alınıyor. Aynı Taksim M2 ile füniküler aktarmalarında olduğu gibi.
http://www.youtube.com/watch?v=2L4QRCwfOmo&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=2L4QRCwfOmo&feature=youtu.be