ist-M.04:03 » M3 Bakırköy Sahil-Kayaşehir Merkez Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.04:03 » M3 Bakırköy Sahil-Kayaşehir Merkez Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 14 Haz Cum, 2013 06:59

Metrokent ve Kirazlı istasyonları arasında işletilecek olan ve Başakşehir - Kirazlı metrosu diye bildiğimiz M3 kodlu hat 14 Haziran 2013 saat 15:00 itibari ile işletmeye açılmıştır, kentimize ve halkımıza hayırlı uğurlu olsun.

Ben başlığı şimdilik iki uç istasyonun ismi ile adlandırıyorum rahatsızlık verirse değiştiririz.
En son Esat tarafından 21 Ağu Çrş, 2013 08:35 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

ist-M.04:03 » M3 Bakırköy Sahil-Kayaşehir Merkez Metro Hattı

Mesaj gönderen alabay » 14 Haz Cum, 2013 07:55

O leylak acaip iyi duruyor. Ne yazık ki levhaları iyi yapmamışlar. San.Sit. olamaz ki, San. Sit. olsa olsa. Aralığı unutmuşlar. Bir de / yerine \ neden, tam anlayamadım, ama neyse. Depo sadece depo mu olacak, yoksa depolu istasyon mu? Prag’ta var öyle bir sondurak (ama ismi elbet Depo değil).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.04:03 » M3 Metrokent-Kirazlı Metrosu (Metrokent-B

Mesaj gönderen Esat » 14 Haz Cum, 2013 22:52

alabay yazdı:Bir de / yerine \ neden, tam anlayamadım, ama neyse. Depo sadece depo mu olacak, yoksa depolu istasyon mu? Prag’ta var öyle bir sondurak (ama ismi elbet Depo değil).
İşaret ters olmuş evet ve açıkçası ben otomatik olarak hep / yaparım çünkü diğeri yazım dilinde yok, bende merak ettim şimdi oradaki amacı.

Depo da normalde bir istasyon yok, yani ben yok diye biliyorum :) son istasyon Olimpiyat Stadı, öğrenmek lazım mevcutta durum ne. Diğer taraftan şimdi olmasa bile belki ileride bir durak yaparlar, orada şimdi yapılaşma patlar deponun etrafında :) :) misal yıllarca kullandığımız Esenler istasyonu gibi ya da Seyrantepe ye depo yaparken birden nirvalanıp hadi bir istasyon yapalım gibi.

Bu arada herhalde hiçkimse merak etmedi mevzuyu, bayağı geç verdik galiba biz haberi, ki internette duyurulduktan 2 dk. sonra falan girdiydim ama :) neyse ya İstanbul 20 milyon biz içinde 10 tane meraklı yakaladıysak kendimizi şanslı sayalım ;) Neyse ben hattı görmüş bir arkadaşın izlenimlerini aktarayım.

Öncelikle hattın araçlarının diğer hatlardakilere kıyasla çok daha iyi olduğunu söylüyor arkadaşımız, araçların M4 te yaşanması nedeni ile dile düşen ses izolasyonu konusunda iyi olduğu söyleniyor, bir diğer husus 6 dk. frekans ile araçların çalıştığı fakat kısa araçların peron ortasında değil başında durdukları bu konuda bir uyarı olmadığı için yolcuların koşturmaca yaptıkları belirtiliyor.

Gazetede konu ile ilgili resimler vardı ama alıntı yapmaya üşendim şimdi, diğer taraftan hala ve hala ve ısrarla bir metro hattı açıldığı bilgisinin verilmesi de beni geriyor.

Çağrı Tekin e aktardığı izlenimler için teşekkür ederim.
En son Esat tarafından 21 Ağu Çrş, 2013 08:36 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Haz Cum, 2013 23:16

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... buHlNhp2jQ

İBB nin konu ile ilgili linki, ayrıca Belediye Meclisinden hattın 1 Kasım'a kadar %50 indirimli yolcu taşıması kararı çıkartılmış.

Bu da biraz da İBB haberinin içeriğinden kaynaklanan doldurma bir başlıkla açılıştan fotoğraflar veren bir link. HAYATLARINDA BELKİ BU KADAR HİÇ SEVİNMEMİŞLERDİ diye başlık atmak garip geldi bana.

http://www.haber7.com/foto-galeri/24998 ... memislerdi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Haz Cmt, 2013 10:33

Hm … şu http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... bwkltz3TpZ bağlantısındaki resimlere dikkatlice bakınca, insan biraz garipleşiyor. Hadi, ben garipleşiyorum. Yahu, yerdeki körler şeridi leş gibi? Merdiven basamak kenarları kirli kırık gibi? Peron kenarı sarı şeritler de pis? Merdivenlik tavanı pis? Yahu, nasıl olur? Yepyeni hat?! Kullanılmamış hat senelerdir işliyor gibi görünüyor. :shock:

Ve ayrıca, o öteki hayatlarında sevinç nedir bilmemişler bağlantısında sadece bizim M1 tipi araçlar gözüküyor? Yani, M1A, M1B. Peki M3 ve M5? M1B Kirazlı’da bitiyor, değil mi? Oradan bir gün bir yere devam edecek mi hakikaten? Ederse, bu tren tipi yeter mi? M3 devam edecek diye biliyoruz. İnşaallah.

luxel1845
Mesajlar: 2
Kayıt: 20 Haz Prş, 2013 16:03

metroda dere var

Mesaj gönderen luxel1845 » 20 Haz Prş, 2013 16:08

İstoç istasyonunda rayların arasında su akıyor,
:x

http://www.youtube.com/watch?v=zEfti0lAZSw

luxel1845
Mesajlar: 2
Kayıt: 20 Haz Prş, 2013 16:03

M3 İSTASYONU PASS GEÇMESİ

Mesaj gönderen luxel1845 » 20 Haz Prş, 2013 16:24

18-6-13 TARİHİNDE SAAT 19:12 DE METROKENT İSTASYONUNDA METRONUN İSTASYONU PAS GEÇMESİ VE YOLCULARINI 400 M İLERDE KENDİ PARK ALANINDA DURUP 5 DAKİAA KAPILARIN AÇILMAMASI ELEKTRİKLERİN KESİLMESİ 5 DAKİKA SONRA KAPILARIN AÇILIP RAYLARIN KENARINDA YÜRÜYEREK İSTASYONA YÜRÜMEK DIŞARI ÇIKILMASI NORMAL BİR ŞEYMİ?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Haz Prş, 2013 20:16

E tabi, gayet normal. Başka ne olsun?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Haz Prş, 2013 20:18

İyi de, bu kanal o suyun akması için değil mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Haz Prş, 2013 21:03

alabay yazdı:İyi de, bu kanal o suyun akması için değil mi?
Evet, o kanal bir şekilde sızıntı ile hatta giren suların toplama kuyularına aktarılması için yapılıyor. İstoç istasyonunun derinliği hakkında bilgim yok ve tabii ki kalkıpta ne "metrodur sızdırır" ne de "metro da su mu sızar kardeşim" diyemem, genel olarak bu konuda verilen cevap "dünyada her metroda su sızıntısı vardır" şeklinde olur ama ben sızdırmayanını da gördüm, daha doğrusu şöyle diyeyim sızdırıyor ama çok az :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Haz Prş, 2013 21:36

Sebebin ne olduğuna bağlı olarak normal ya da anormal diyebilirim. Başar'ın normal demesinin sebebi herhalde "ortada bir arıza durumu var ise araç bir şekilde durmuş ve yolcular tahliye edilmiş" yani normal olan yapılmış, eğer böyle düşünerek söyledi ise bence de normal çünkü aracın nerede kaldığını bilmiyoruz, makas bölgesini geçmiş miydi, halen hareket edebilecek durumda mıydı, seyrü sefer anlamında aracın oradan geriye hareketi güvenli miydi? Bütün bu soruların cevapları muhakkak değerlendirilmiş ve yolcunun orada indirilerek istasyon yürümesi güvenli görülmüştür.

Bu yürüme esnasında bir sorun yaşandı ise bu bence anormaldir, yani sizi istasyona nasıl yönlendirdiler? Görevliler gelmiş miydi, bir şekilde sesli ya da görsel uyarılar var mıydı? Yoksa kapıları açıp istasyona doğru yürüyün denildi de kendi başınıza mı gittiniz?

Ama yeni açılmış bir hat üzerinde bir aracın bir şekilde istasyonu pas geçip gitmesi tabii ki yolcu açısından haddinden fazla anormal bir durumdur, bende olsam "ne oluyor?" derdim. Bununla ilgili işletmeden resmi bir açıklama istediniz mi? En doğru cevabı onlar verebilir, tabii ki aylardır testleri yapılan bir hat sorun olmaması beklenir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Haz Cum, 2013 08:19

Aslında benim »normaldir« cevabım daha çok hafif alayımsıydı, çünkü elbet ki hiçbir şekilde normal değil! Soru da ona göre yersizdi. Sondurağını pas geçen bir metroda otursam, kalp krizi geçiriridim herhâlde, çünkü sonduraklardan sonra intihar eden bir veya iki iyi bilinen vatman vakası vardır. Totman olsa da, sürücü hastalanmış mıdır diye düşünürdüm. Belki – insan yaşamadan bilmez – imdat frenini çekerdim.

Esat’ın da belirttiği gibi, durumu soruşturmak lâzım. Bugünün metrosu ne kadar eski zamanın sürülen aracı? Ne kadar dışarıdan yönlendirmesi var? Yani, hiç vatmanın elinde bile olmayan bir durum mu acaba? Bilemeyiz. Ama şöyle bir şey vardır ki, tünelde yolcu indirme, durum olarak normal olmasa da, hesaba katılmış normal bir şeydir. Bunun bir usûlü de var, Berlin metrolarında eskiden her kapının yanında öyle bir durum olursa, nasıl hareket etmenin gerektiğini yazan tabelâlar vardı, bugün hâlâ öyle mi, bilmiyorum.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön