ist-M.04:03 » M3 Bakırköy Sahil-Kayaşehir Merkez Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:03 » M3 Kirazlı-Kayaşehir Merkez Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 10 Mar Pzr, 2024 11:27

Hattın güney etabı kuzeye göre daha sade inşa edilmiş diyebilirim, tabi açılıştan sonra tam olarak istasyonları gezince daha net göreceğiz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:03 » M3 Bakırköy Sahil-Kayaşehir Merkez Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Mar Pzr, 2024 17:28

Hayırlı, uğurlu olsun..

Resim

Screenshot_20240310_182705_Chrome.jpg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:03 » M3 Bakırköy Sahil-Kayaşehir Merkez Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Mar Pzr, 2024 21:24

Seferler, bu akşam başlamış: https://twitter.com/metroistanbul/statu ... 3862809710
M3 Kirazlı-Kayaşehir Merkez Metro Hattımızın uzatması olan Molla Gürani, İlkyuva, Haznedar, İncirli, Özgürlük Meydanı, Bakırköy Sahil istasyonlarımız saat 21.20 itibarıyla yolcularımızın kullanımına açılmıştır.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 586
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.04:03 » M3 Kirazlı-Kayaşehir Merkez Metro Hattı

Mesaj gönderen Edil Arda » 10 Mar Pzr, 2024 23:00

Edil Arda yazdı:
13 Nis Prş, 2023 20:56
bu istasyonlar belediyeye devredilince abartılı süslemeler ve her tarafa konan logolar sökülebiliyor mu?
Yanıt vereyim; evet.
Ancak bakanlık hatları resmî olarak devretmiyor, bu yüzden logolar vs. sökülemiyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:03 » M3 Bakırköy Sahil-Kayaşehir Merkez Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Mar Pzt, 2024 08:40

Bakanlık sanki parasını belediyeden hiç almıyormuş veya almayacakmış gibi davrandığı için söktürmez..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:03 » M3 Bakırköy Sahil-Kayaşehir Merkez Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Mar Çrş, 2024 14:49

İBB, açıklama yapmış; başka bir hat (muhtemelen M4-M10) için sipariş verilen 40 araç, buraya kaydırılacak: https://www.ibb.istanbul/gundem/haberle ... urumuzdur/
Mevcut M3 Metro Hattı’nın uzatması mahiyetinde olan Kirazlı-Bakırköy Sahil etabının, 10 Aralık 2010 tarihinde Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu kararının 9a maddesinin 1. bendi uyarınca, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca yapılması ve araçlarının temin edilmesi kararlaştırılmıştır.

2013E06-1789 proje numarası ile 2022 yılı Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı yatırım bütçesinde de inşaatın ve 72 adet raylı sistem aracının Bakanlık tarafından sağlanacağı belirtilmiş ve bütçelenmiştir.

10 Mart 2024 Pazar günü M3 Bakırköy Sahil-Kayaşehir Merkez Metro Hattı Kirazlı-Bakırköy Sahil etabı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından tamamlanarak İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) devredilmiştir.

Bakanlık tarafından uzatma istasyonları ile birlikte devredilmesi gereken 72 adet araç ise İBB’ye teslim edilmemiştir.

Yeni etabın tamamlanması ile birlikte hattın uzunluğu 18,2 kilometreden 26,7 kilometreye, istasyon sayısı 13’ten 19’a çıkmıştır.

Taahhüt edilen araçların teslim edilmemesi nedeniyle;

• Hattın filosuna 72 araç eklendiği takdirde saatlik tek yönde 19.000’in üstünde olması planlanan yolcu kapasitesi, mevcut araçlar M9 Hattı’ndan ek araçlarla takviye edildiği halde 8.700’e düşmüştür.

• Uzayan parkur yeni araçlarla takviye edilemediğinden uzatma öncesi yoğun saatlerde 4,5 dakika olarak uygulanan sefer aralığı 7,5 dakikaya çıkmıştır.

Bu durum; M3 Hattı’nın genelinde sefer aralığının uzamasına, yolcu yoğunluğunun artmasına ve yolcu konforunun olumsuz etkilenmesine neden olmaktadır.

Önemle hatırlatırız ki, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin her türlü yatırımı, Cumhurbaşkanlığı Strateji Başkanlığı ve Hazine nezdinde verilecek onaylara tabi olduğu gibi, tüm ilgili kurumlarca Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı adına tanımlanmış bir yatırım kalemi için İBB’nin bir ihale yürütebilmesi dahi mümkün değildir. Bakanlık nezdinde bu konuda yaptığımız yazılı ve sözlü girişimlere yanıt verilmemesi üzerine geçen yıl başka bir hattımız için gerçekleştirilen araç ihalesi kapsamında yapılan revizyonla 40 adet aracın bu bölgedeki açığı kapatmak üzere siparişi verilmiştir. Bu araçlar teslim edilene ya da Bakanlık tarafından gerekli edimler yerine getirilene kadar İETT tarafından hattımıza ek otobüs seferleriyle destek verilmektedir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:03 » M3 Bakırköy Sahil-Kayaşehir Merkez Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Nis Pzr, 2024 10:08

Geçen hafta, bu hattın yeni açılan kesimini ilk kez kullandım..

Özgürlük Meydanı'nda, Marmaray'a yakın giriş açık ve Marmaray turnikelerinden çıkınca M3'ün yürüyen merdivenine erişmek bir dakika bile sürmüyor..

Otobüs duraklarına yakın çıkışta ise henüz inşaat devam ediyor; orası da açıldıktan sonra otobüs duraklarını meydana daha yakın bir konuma taşıyacaklarını ve düzene sokacaklarını (şu anda hem o otobüs durağına yürünen kaldırımda [sağdaki metro çıkış inşaatı yüzünden], hem de otobüs durağının olduğu yerde [oradan geçen çok sayıda hat için çok yetersiz bir durak] tam bir kaos var) umuyorum..

Perona ulaşmak için toplam üç yürüyen merdiven kullanılıyor, aralarındaki yürüme ise turnike geçişi haricinde kısa; yer yüzünden toplam doksan saniyede perona varılıyor..

Yani Marmaray treninden indikten tam üç dakika sonra M3 peronunda olunabiliyor..

Seferler on dakikada bir yapılıyor, iftar sonrası olduğu için kalabalık değildi, ama tüm koltuklar doluydu..

İlkyuva'da yavaşlayarak durak pas geçiliyor, en kısa sürede tamamlanır inşallah, nüfus olarak kalabalık semtlere hitap edecek bir durak olacağını tahmin ediyorum..

Mahmutbey'deki M7 aktarması çok basit, İstanbul'daki raylı sistemlerde daha kolay bir aktarma görmedim; iki durağın aynı anda inşa edilmesi harika olmuş :)

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön