Mevcut güzergah Acıbadem -Kartal arasında tamamen E5 ana arterinden gidiyor. Oysa"Hastane-Adliye" durağından sonra Kartal Merkez'e indirilip Pendik Merkez - Kaynarca (E5 üstü) şeklinde devam ettirilse idi yolcu aktarma sıkıntısı ortadan kaldırılırdı. Metromuz gümbür gümbür dolardı.
Ben metronun güzergahında hata olmadığını düşünüyorum, ayrıca o güzergahı da izlese gümbür gümbür dolmazdı. Metro otobüsleri düzenlemeden dolmaz. Sizin güzergahta giden bir raylı sistem var zaten ve gümbür gümbür dolmuyor.
Eğer metro sinüs eğrisi gibi götürülseydi, bu kez ortalama 2-3 durakta bir kesiştiği başka bir metro hattı daha yapılmak durumunda kalınırdı ayrıca metronun erişim süresi de neredeyse 1,5 misli daha uzun olurdu.
E-5 güneyindeki bölge anadolu yakasında Kadıköy dışında 2 km den daha geniş değil ve bu kesimde bir kısmı marmaray diğer kısmı da metroya yürüyerek erişebilecek mesafede. Kadıköy de de minibüs yolu güzergahlı bir raylı sistem olması gerektiğini hep söylüyoruz, en azından Ataşehir'e Sultanbeyli'ye götürülecek metronun ilk kısmı bu güzergahta olmalıdır.
Kamil bey mesela sizin çizdiğiniz güzergaha göre; Soğanlık, Gümüşpınar, Kurfalı, Yakacık, Çınardere, Topselvi, Yeşilbağlar, Gözdağı, Pendik Dğu mahallesi gibi her biri 60-70 bin nüfusu mahalleler nasıl raylı sisteme erişeceklerdi? Güneyde 2 metro kol kola giderken, kuzeydekiler de 21U, 21K, 16K gibi ÖHO çetesinin kucağında mı gideceklerdi, Kadıköy'e Kozyatağı'na, Levent'e ya da Mecidiyeköy'e.
M4 güzergahı çok doğru palanlanmıştır, sadece besleme hatları planlanmadığından dolayı şu an bir sıkıntı var...