ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

"Hastane-Adliye" - Kartal Merkez - Pendik Merkez -

Mesaj gönderen Kamil16 » 05 Eyl Çrş, 2012 22:01

Resim

Mevcut güzergah Acıbadem -Kartal arasında tamamen E5 ana arterinden gidiyor. Oysa"Hastane-Adliye" durağından sonra Kartal Merkez'e indirilip Pendik Merkez - Kaynarca (E5 üstü) şeklinde devam ettirilse idi yolcu aktarma sıkıntısı ortadan kaldırılırdı. Metromuz gümbür gümbür dolardı. 8)

Şehir plancıları bir bölgeyi çim alan yaptıklarında önce insanların hangi güzergahları kullandıklarını izler, zaten çimde bu yönde izler oluşur ve bu yönlere göre yaya yollarını yaparlar. Anadolu bölgesinde minibüsler hangi güzergahlarda, hangi yoğunlukta çalışıyorlar? Bu analiz edilse idi inat ile E-5 üstü yap bir Metro olsun bitsin nasıl olsa yolcu buluruz yaklaşımı olmazdı. 8)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Eyl Çrş, 2012 22:33

Ben çok başlarda bir kere eleştirmiştim, garip bir güzergah diye, bana kızmıştı herkes, boşver, önemli olan, metro olması. Eh işte …

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Çrş, 2012 22:43

Kamil16 yazdı:Şehir plancıları bir bölgeyi çim alan yaptıklarında önce insanların hangi güzergahları kullandıklarını izler, zaten çimde bu yönde izler oluşur ve bu yönlere göre yaya yollarını yaparlar.
Teoride böyle olması gerekir ama pratikte böyle olmuyor gibi, benim gördüğüm kafalarına göre parkları yaparlar ve bir süre sonra çimlerin üzerinde boşluklar oluşur, belediye işçileri buradan yürüyenlere söverler ikide bir de çim ektikleri için ya da insanlar belediyeye söverler buralardaki çimleri yenilemediği ya da oraya yol yapmadığı için, en azından benim İstanbul da bunca sene yaşadığım izlenim bu, ama başka yerlerde de var bu sorun, sadece İstanbul'a ya da bize has bir şey değil :D

Metronun güzergahı neden böyle oldu ya gelince, aşağıda bir raylı sistem var iken, o kadar yakın ikinci bir raylı sistem yapmak mantıklı mı? O zaman Bostancı Dudullu hattı gibi bir de Bostancı Kadıköy metrosu yapılsadı, kısa bir hat ile Marmaray'dan aktarma ile yolcuyu alıp Kadıköy'e getirseydi ya da başka bir planlama ile Üsküdar'a? E-5 i takip eden bir güzergah bence kötü değil ama bu şekilde takip etmemeliydi evet. Bakırköy-Beylikdüzü metrosuna yaptığım öneri burası içinde geçerli idi, bu hat burada da E-5 S şeklinde keserek ilerleyebilirdi, yani bir güneye bir kuzeye girip çıkarak, belki saçma bir güzergah gibi görünecekti harita üzerine ama bu aktarma sorununu %50 hallederdi diye düşünüyorum.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Eyl Çrş, 2012 23:23

Meksika dalgası gibi gitseydi bu metro da amma dolanıyor derlerdi :) Bir de binaların altından geçmek zorunda kalırdı ve de D100'ün kuzeyi ile güneyi arasında yükseklik farkı olduğu için eğim vb. sorunlar da yaşanabilirdi. Her neyse olan olmuş biz zevahiri kurtaralım.
Bundan sonrasına bakmak lazım. Kanımca beceriksizlik son 1 yıldır yolcuyu ve diğer toplu taşıma araçlarını bu metro ile entegre etmek için hiçbir hazırlık sergilemeyen İBB ve İETT'de.
Şayet 17 Eylül'de Haydarpaşa Banliyösü toptan kapanacaksa ne yapmayı planlıyorlar? Ben gerçekten anlamakta zorluk çekiyorum. İETT vb. toplu taşıma şirketlerinde planlamadan sorumlu kimseler neden maaş alır?
Bize gelip sorsunlar bu ve buna benzer sitelerde bedavaya zaten bu işi yapıyoruz

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 06 Eyl Prş, 2012 09:45

Mevcut güzergah Acıbadem -Kartal arasında tamamen E5 ana arterinden gidiyor. Oysa"Hastane-Adliye" durağından sonra Kartal Merkez'e indirilip Pendik Merkez - Kaynarca (E5 üstü) şeklinde devam ettirilse idi yolcu aktarma sıkıntısı ortadan kaldırılırdı. Metromuz gümbür gümbür dolardı.
Ben metronun güzergahında hata olmadığını düşünüyorum, ayrıca o güzergahı da izlese gümbür gümbür dolmazdı. Metro otobüsleri düzenlemeden dolmaz. Sizin güzergahta giden bir raylı sistem var zaten ve gümbür gümbür dolmuyor.

Eğer metro sinüs eğrisi gibi götürülseydi, bu kez ortalama 2-3 durakta bir kesiştiği başka bir metro hattı daha yapılmak durumunda kalınırdı ayrıca metronun erişim süresi de neredeyse 1,5 misli daha uzun olurdu.

E-5 güneyindeki bölge anadolu yakasında Kadıköy dışında 2 km den daha geniş değil ve bu kesimde bir kısmı marmaray diğer kısmı da metroya yürüyerek erişebilecek mesafede. Kadıköy de de minibüs yolu güzergahlı bir raylı sistem olması gerektiğini hep söylüyoruz, en azından Ataşehir'e Sultanbeyli'ye götürülecek metronun ilk kısmı bu güzergahta olmalıdır.

Kamil bey mesela sizin çizdiğiniz güzergaha göre; Soğanlık, Gümüşpınar, Kurfalı, Yakacık, Çınardere, Topselvi, Yeşilbağlar, Gözdağı, Pendik Dğu mahallesi gibi her biri 60-70 bin nüfusu mahalleler nasıl raylı sisteme erişeceklerdi? Güneyde 2 metro kol kola giderken, kuzeydekiler de 21U, 21K, 16K gibi ÖHO çetesinin kucağında mı gideceklerdi, Kadıköy'e Kozyatağı'na, Levent'e ya da Mecidiyeköy'e.

M4 güzergahı çok doğru palanlanmıştır, sadece besleme hatları planlanmadığından dolayı şu an bir sıkıntı var...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Prş, 2012 14:20

Peki bu planlama için ne diyorsun Hakan? Bu zamana kadar yapılmamış olması, yani hiçbir hazırlık yapılmamasına ne diyorsun, adamlar hat açılacak en azından bu sene açılacak bunu biliyorduk, insan bir planlama yapmaz mı yav, metro açılınca da planını uygulamaya koyarsın. Bunlar metro açıldıktan sonra yapacaz, edecez, olacak, cek cak.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 06 Eyl Prş, 2012 16:32

Tabi o konuda söylenecek söz yok, belediye hatalı ama hiç çalışma olmadığına da inanmıyorum. En azından yolculuk talepleri ile ilgili sayımlar, istatistikler oluşturulmuştur. Otobüs hatlarıyla ilgili çalışmsların yapılmış olma ihtimali var ama minibûsler için aynı şey geçerli olmayabilir, onlarî ikna etmek en zor asamadır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Prş, 2012 16:54

Çalışma yaptılar muhakkak, hatırlarsan bu Banliyö hattı kapanması sürecinde Gebze belediyesi, İBB ve TCDD ortak toplantılar yaptılar, o toplantılarda İBB nin bir takım çalışmalar yaptığı söyleniyordu, o çerçevede banliyö ve metro arasında bir sirkülasyon muhakkak düşünüldü, gerçekçi bir çözüm olmasa da düşünüldü, bu çerçevede bir şeyler yapılmıştır diye düşünüyorum ama M4 hattının bütünü için otobüs-metro koordinasyonu için hazır bir çalışma var mı? Buna pek inanamıyorum, yapılmışsa da sadece oradaki otobüslerin yolculuk istatistikleri alınmıştır, kapsamlı bir yolculuk analizi olduğunu düşünmüyorum, çünkü binişler belli ama inişler yok, yani ücret sistemleri üzerinden sağlıklı analiz mümkün değil, fakat gerek bahsettiğim toplantıda gerekse diğer işlerde İstanbul Ulaşım'ın şu IBM ile yaptığı çalışma var, işte ona dayalı bir sistemi İETT ya da Ulaşım Koordinasyon kullandı ise, biliyor olmaları gerekir, nereden kaç kişi nereye gidiyor, kesin sonuç veriyor hocam :) adrese kadar verir yani o derece :D

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 06 Eyl Prş, 2012 17:24

Senin bahsettigin hani şu GSM operatörünün de dahil olduğu proje mı? Senin bahsettigin kadar ayrıntılı bir calışma yapıldığını ben de zannetmiyorum. Ama en azından mevcut Kadıköy hatlarının E-5 den gidenleri bile kisaltilip sefer sıklıkları aynı kalsa, şimdikinden daha çok metro yolcusu olurdu.

Keşke Anadolu yakasının İETT nin hat numaralrı dahil, her şey yeni baştan tasarlansaydı:( Ne yazık ki o kurumların yoneticileri olayın ciddiyetini kavrayamadılar. Bu önemli fırsat kaçmasa çok iyi olur, bence hala o şans devam ediyor. Şimdi bile başlasalar, 2 ayda bütün sistem ele alınıp en verimli sekilde calistirilabilir. İETT bu hatlardan onlarca otobüsü başka hatlara kaydırma fırsatı da yakalar...

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Güzergah doğru mu?

Mesaj gönderen Kamil16 » 06 Eyl Prş, 2012 17:46

Hakan yazdı: E-5 güneyindeki bölge anadolu yakasında Kadıköy dışında 2 km den daha geniş değil ve bu kesimde bir kısmı marmaray diğer kısmı da metroya yürüyerek erişebilecek mesafede. Kadıköy de de minibüs yolu güzergahlı bir raylı sistem olması gerektiğini hep söylüyoruz, en azından Ataşehir'e Sultanbeyli'ye götürülecek metronun ilk kısmı bu güzergahta olmalıdır.

Kamil bey mesela sizin çizdiğiniz güzergaha göre; Soğanlık, Gümüşpınar, Kurfalı, Yakacık, Çınardere, Topselvi, Yeşilbağlar, Gözdağı, Pendik Dğu mahallesi gibi her biri 60-70 bin nüfusu mahalleler nasıl raylı sisteme erişeceklerdi? Güneyde 2 metro kol kola giderken, kuzeydekiler de 21U, 21K, 16K gibi ÖHO çetesinin kucağında mı gideceklerdi, Kadıköy'e Kozyatağı'na, Levent'e ya da Mecidiyeköy'e.

M4 güzergahı çok doğru palanlanmıştır, sadece besleme hatları planlanmadığından dolayı şu an bir sıkıntı var...
Bu yazılanların tamamı doğru ama zaten bu saatten sonra güzergah değişmez. Bizimkisi fikir cimnastiği sadece!

Kadıköy - Kartal Metrosunun, "Hastane-Adliye" durağına kadar olan güzergahına kimse itiraz edemez. Ayrıca Adliye Binası daha açılmadı.
Aslında bu Metro gelecek yılların Parlayan Hattına yapıldı. Bu güzergah'a yerleşenler dua edeceklerdir. 8)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 06 Eyl Prş, 2012 19:04

2 yıl önce hat planlaması ile ilgili fikir ve önerilere açık oldukları ile ilgili bilgi gelmişti bana ama sonrası gelmedi. Aslında ben böyle bir ön çalışma yapmıştım, 3 kategori altında 35 civarında hattın kısaltildığı, 10-15 yeni hattın kurulduğu, 10 civarında hattın tamamen iptal edildiği ve Kozyatağı ile Uzunçayır kalkışlı hatlara gözümüzü alıştıracak bir ön plan. Yanlış hatırlamıyorsam İETT bu ya da benzer bir calışma ile 100 den fazla otobüsü de bu bölgeden çekmiş olacaktı ve buna rağmen tüm hatların sefer sıklığı da 10 dakika dan daha seyret değildi. Bir ara fırsat bulursam özet olarak burada da sizin görüşlerinize de açayım...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Prş, 2012 20:02

Fikir ve önerilere açıktırlar canım, yani tahmin ettiğim şeyse yani orada borusu ötenler belli, o yüzden önce onlara kabul ettirmek gerekiyor, ya da fikirleri çaldırmamak :D Hakan senin Anadolu yakası konusundaki bilgin bence çok değerli, hani diğer arkadaşlar yanlış anlamasın :) Hakan'ı uzun zamandır burada tanıdığımız ve önerilerini bildiğimiz için böyle söylüyorum. Paylaşırsan memnun oluruz tabii ki, sanırım Kamil Bey de Kenan Bey de Anadolu yakasından, ben hem otobüs sistemini hemde Anadolu yakasını iyi bilmediğimden pek sağlıklı katılamıyorum ama arkadaşlarla iyi bir fikir alışverişi olabilir.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön