ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tamam, sistemi anladım buradakinin aynısı sadece içerik reklam geliri elde etmek amaçlı kullanılıyor, ah ahhh, evet her şey para ve işletmeci kuruluş için bu reklam gelirleri gerçekten çok önemli bu konunun aksini düşünmüyorum bile. Ama, işte bu ama kelimesinden sonrasını ben bugüne kadar kimseye anlatamadım kendimi üzdüğüme de değmiyor. En azından içinde Başar beğenmese de kültürel şeyler olması güzel.
Ben önce beyaz pano deyince acaba istasyonlara yerleştirilen info panoları mı kast ettiniz diye düşündüm, biliyorsunuz görmüşsünüzdür Bilgilendirme Panosu yazılı panolar yerleştiriliyor bunları başka başlıkta işleyeceğiz güzel bir hizmet çünkü çok uzun zamandır yapılması gereken bir şeydi.
Resimleri ve istasyonlar ile ilgili genel görüşlerinizi bekliyoruz.
Ben önce beyaz pano deyince acaba istasyonlara yerleştirilen info panoları mı kast ettiniz diye düşündüm, biliyorsunuz görmüşsünüzdür Bilgilendirme Panosu yazılı panolar yerleştiriliyor bunları başka başlıkta işleyeceğiz güzel bir hizmet çünkü çok uzun zamandır yapılması gereken bir şeydi.
Resimleri ve istasyonlar ile ilgili genel görüşlerinizi bekliyoruz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ve oturan insanlar rahatsız oluyor, işte bir işi düşünmeden yapmanın sonuçları bunlarRıdvan ERGÜN yazdı:Otogardakide projeksiyon olduğu için araç geldiği zaman görüntü aracın üstüne veriliyor.araç istasyona yanaşırken, ekrana bir mesaj gelir, Araç Geliyor bla bla bla, sonra söner, araç perondan ayrıldıktan sonra yeniden yayınına başlar çok güzel bir sistem.


Bizde bu da yarım olur, onlar yapmadan ben söyleyeyim sonra vallaha aynısını yapmışlar dersiniz. Peron girişine bir fotosel koyarlar, fotoseli de kablo ile projektörün orda bir karta, önünden tren olduğunu algılayacağı büyüklükte bir şey geçince kapatır,


-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Bir kere bu resimden de anlaşılabileceği üzere Topkapı gibi bir yerde yürüyen merdiven yok..Bunu örnek olarak koydum fakat hemen hemen hepsinde yok yürüyen merdiven..


Resimlerden de anlaşılacağı üzere büyük bir bilgilendirme hatası var..Ben son resmi 'En azından böyle yapsaydınız kardeşim!) diye koydum..Çünkü istasyona giriyorsunuz hiç bir bilgilendirme yok..Orası da Aksaray istasyonu..Yani ana istasyon..Ama hali ortada



Araçların içinde hala geçen senenin ağ haritaları var..Bu hattaki bütün araçlarda bu haritalar var maalesef..İkinci resimde görünen yer ABB araçlarının içinden yine..Bu bölüme normalde çok güzel bilgilendirici resimler,görüntüler,notlar konulabilir..Normalde reklam alınabilir oraya ama reklam vermemişler demekki..(Yoksa orası çoktan kapılırdı..)Reklam yoksa İstanbul Ulaşım gidip kendi reklamını yapsın orada..Diğer ülkelere ait araç resimlerine baktığımda araçların içinin şıkır şıkır olduğunu görebiliyoruz..Değerlendirilmeli mutlaka o alanlar..



İlk resim Esenler istasyonun içler acısı halini gösteriyor..Derme çatma bir istasyon çatısı var görüldüğü üzere..

Son olarak istasyonların mutlaka içinde en az bir tane güvenlik elemanının olması gerektiğini yineliyorum..Sadece en başta istasyon girişlerinde var..
Son olarak aslında çok da büyük bir fiziksel yorgunlukları yokmuş istasyonların..Sanırım yanıldım..Bunun özürünü dilemek istiyorum..
Resimler biraz kalitesiz..Teşekkürler..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Öncelikle resimler için teşekkürler, kalitesi eleştirilebilse bile bize daha çok neyi kast ettiğinizi ifade etmesi açısıdan yeterli
sonuçta manzara resmi beklemiyoruz zaten, tekrar teşekkürler.
Şimdi ben bu sorunlara tek tek değineyim müsadenizle.
Resim 1: Topkapı ve Emniyet te yürüyen merdiven yok, bu konuda daha önceden yetkili bir arkadaş ile yaptığım görüşmede bu istasyonlara etüt yapıldığını ama yürüyen merdiven imatının uygun görülmediği çünkü istasyonun caddenin altında kalması nedeni ile inşaat yapılamayacağı şeklinde özetleyebileceğim bir şeyler söylendi. Ben buna katılmıyorum. Bu iki istasyon özelinde konuşursak çok rahatlıkla merdivende asansör de yapılabilir, evet caddenin bir süreliğine en azından bir şeridinin kapanması gerekecek ama söylermisiniz İstanbul' da nereleri neler için kapatıyorlar böyle bir için kapatılsa ne olur?
Resim 2 ve 3: Tamamen haklısınız, bu konuda ben 2007 yılında işletmeden bir arkadaş ile bir çalışma yaptım, ama duyuyorum o zaman bizim hazırladığımız raporun altına şimdi başkaları imza atıp kendisi hazırlamış gibi hava atıyorlarmış halbuki o zaman çalışmayı ben yaptığım için beğenmemezlikten gelmişlerdi, bunlar acı şeyler ama bana çok kötü koyduğu için dile getirmeden edemiyorum hepinizden özür dilerim.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=25&start=0
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=835#835
Bu linklerden o zamanlar yaptığım çalışmaları inceleyebilirsiniz, ve ikinci resim zaten sizin önerinizi cevaplıyor.
Resim 4: İşte gözbebeğim ve İstanbul' a armağanım
İstanbul Raylı Sistemler Ağ Haritası, ve evet halen eski hali ile durması doğru değil ama mesai arkadaşlarım eleştirimi yanlış anlamasınlar ama yeni halide zaten bu amaca göre doğru tasarlanmış değil, bir takım konsepte ve tasarıma uygun olmayan durumu var.
Resim 5 : Bahsettiğiniz yerler reklam alanları, ve o bölgelerin ihale edilmesi ile ilgili bir süreç var, bildiğim kadarı ile bu sebepten dolayı boş. Fakat bir diğer hususta haklısınız, bu bölümler çoğunlukla sadece reklam verenler içindir, aslında sürekli bilgilendirme ve eğitim içinde kullanılmalıdır.
Diğer resimler zaten Esenler istasyonu inşaatı ile ilgili söyleyecek çok fazla bir şey yok,
Şehir Şantiyeciliği yapılacaktı ya, eğer buysa iyiymiş yani.
İNŞAATA GİRMEK, yasak ve tehlikelidir.

Şimdi ben bu sorunlara tek tek değineyim müsadenizle.
Resim 1: Topkapı ve Emniyet te yürüyen merdiven yok, bu konuda daha önceden yetkili bir arkadaş ile yaptığım görüşmede bu istasyonlara etüt yapıldığını ama yürüyen merdiven imatının uygun görülmediği çünkü istasyonun caddenin altında kalması nedeni ile inşaat yapılamayacağı şeklinde özetleyebileceğim bir şeyler söylendi. Ben buna katılmıyorum. Bu iki istasyon özelinde konuşursak çok rahatlıkla merdivende asansör de yapılabilir, evet caddenin bir süreliğine en azından bir şeridinin kapanması gerekecek ama söylermisiniz İstanbul' da nereleri neler için kapatıyorlar böyle bir için kapatılsa ne olur?
Resim 2 ve 3: Tamamen haklısınız, bu konuda ben 2007 yılında işletmeden bir arkadaş ile bir çalışma yaptım, ama duyuyorum o zaman bizim hazırladığımız raporun altına şimdi başkaları imza atıp kendisi hazırlamış gibi hava atıyorlarmış halbuki o zaman çalışmayı ben yaptığım için beğenmemezlikten gelmişlerdi, bunlar acı şeyler ama bana çok kötü koyduğu için dile getirmeden edemiyorum hepinizden özür dilerim.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=25&start=0
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=835#835
Bu linklerden o zamanlar yaptığım çalışmaları inceleyebilirsiniz, ve ikinci resim zaten sizin önerinizi cevaplıyor.
Resim 4: İşte gözbebeğim ve İstanbul' a armağanım

Resim 5 : Bahsettiğiniz yerler reklam alanları, ve o bölgelerin ihale edilmesi ile ilgili bir süreç var, bildiğim kadarı ile bu sebepten dolayı boş. Fakat bir diğer hususta haklısınız, bu bölümler çoğunlukla sadece reklam verenler içindir, aslında sürekli bilgilendirme ve eğitim içinde kullanılmalıdır.
Diğer resimler zaten Esenler istasyonu inşaatı ile ilgili söyleyecek çok fazla bir şey yok,

İNŞAATA GİRMEK, yasak ve tehlikelidir.

-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
Son yazdığınız cümle çok manidar..
Ayrıca o haritanın sizden çıkmış olduğunu öğrenmek çok güzel.
Yeni haritaların da amaca hizmet etmediğini söylemişsiniz..Bunu belki açıklayabilirsiniz..Merak ettim doğrusu..Çünkü ben şu an iki haritayı karşıma aldığımda sizin gözünüzle bakamadığım için aradaki farkı pek anlayamadım
Yürüyen merdivenin yapılmasına kesinlikle engel bir durum değil..Koskoca FSM köprüsü çalışmalar için bir ay boyunca iki şerit eksik çalıştılacak..Zaten köprüün durumu ortada..Çok düşünüyorlar demekki!!
Elde tabela kalmamış olacak ki bir türlü adamakıllı bir sistem uygulayamıyorlar
Çalışmalarınızı da çok beğendim..Tam olarak demek istediğim şeyler..Tabi üzerine metrobüs,ido ve hatta otobüs bilgilendirmeleri bile konulabilir..Ama bunlar biraz hayal görünüyor maalesef..Yalnız ÖSS'de alacğım puan Raylı Sistemler İşletme bölümü okumama yetiyor..İstanbul Ulaşım'ın başına geçmek isterim ileride..
Şimdiden eksiklikleri göreyim de bizim yaptığımız gibi ileride kimse bizim arkamızdan küfür etmesin.. 

Ayrıca o haritanın sizden çıkmış olduğunu öğrenmek çok güzel.


Yürüyen merdivenin yapılmasına kesinlikle engel bir durum değil..Koskoca FSM köprüsü çalışmalar için bir ay boyunca iki şerit eksik çalıştılacak..Zaten köprüün durumu ortada..Çok düşünüyorlar demekki!!

Elde tabela kalmamış olacak ki bir türlü adamakıllı bir sistem uygulayamıyorlar



- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Haritanın amaca hizmet etmemesi şu, aslında amaca hizmet ediyor, yani inşaa halindeki hatlar ve açılan Şişhane bölümüde eklenmiş yani yolcumuz maalesef bu konuda bilinçli değil, yani daha biz insanımıza harita okumayı öğretmediğimiz için haritayı eline alan kişi ona istasyonları gösteriyor ve iki ucuda bağlıyorsa doğrudur. Sözüm size değil yanlış anlamayın buradaki eksik bize bunları öğretmeyenlerin ayıbıdır ve bu ayıbın kökeni 50-60 yıl öncesine dayanır.
Yeni haritadaki sorun Ağ Harita Tasarımı mantalitesi ve kriterlerine uymamasıdır, yoksa dediğim gibi eski haritanın üzerine bir şekilde yeni hatları çizersiniz size yine harita olur, ama eskisindeki hatların yerleşiminde bir sistem var, hatların dönüş açıları ile ilgili, yeni haritada ise hatlar ağ haritasına göre değil coğrafyaya göre eklenmiş durumda, yani iki kısmı birbirinden farklı bir harita ortaya çıkmış durumda, ama dediğim gibi kurumun ve işletmenin amacına uygun görülmüşse yolcuya da aradaki farkı algılayacak bilgi verilmiyorsa bana bir şey söylemek düşmez. Halbuki ben bu tasarımı hem eski demeye dilimin varmadığı kurumum hemde İstanbul adına seve seve devam ettirirdim, tek beklentimde adımın anılması olurdu.
Ve ne güzel söylemişsiniz adam köprüyü bile kapatıyor hiçbir şey olmuyor
İnşallah raylı sistemleri kazanırsınız ve inşallah raylı sistemleri de seversiniz, ülkemizin bu konuda okullu elemanlara çok ihtiyacı var, ama affınıza sığınarak bir öneri, işini seven okullulara
yoksa ben alaylıları tercih ederim, ve eğer gönlünüzde gerçekten bu meslek varsa şimdiden kolları sıvamak ne güzel.
Yeni haritadaki sorun Ağ Harita Tasarımı mantalitesi ve kriterlerine uymamasıdır, yoksa dediğim gibi eski haritanın üzerine bir şekilde yeni hatları çizersiniz size yine harita olur, ama eskisindeki hatların yerleşiminde bir sistem var, hatların dönüş açıları ile ilgili, yeni haritada ise hatlar ağ haritasına göre değil coğrafyaya göre eklenmiş durumda, yani iki kısmı birbirinden farklı bir harita ortaya çıkmış durumda, ama dediğim gibi kurumun ve işletmenin amacına uygun görülmüşse yolcuya da aradaki farkı algılayacak bilgi verilmiyorsa bana bir şey söylemek düşmez. Halbuki ben bu tasarımı hem eski demeye dilimin varmadığı kurumum hemde İstanbul adına seve seve devam ettirirdim, tek beklentimde adımın anılması olurdu.
Ve ne güzel söylemişsiniz adam köprüyü bile kapatıyor hiçbir şey olmuyor


-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
Demek istediğiniz şimdi anladım..Anlaşılan yeni haritalar aslında sadece yapmak için yapılmış..Bizlere bir sonraki durağın neresi olduğunu göstermeye çalışıyorlar sadece..Peki siz bununla ilgili görüşlerinizi bildirmediniz mi kuruma..oradan ayrılmanıza da üzüldüm..Belli ki bu işi can-ı gönülden yapıyorsunuz..
Kesinlikle bu mesleği istiyorum..Hatta ailemle bile savaş veriyorum..İki yıllık bir eğitimi olduğu için onlar için 'okusan da olur okumasan da' şeklinde bir algı oluşturuyor..Kendimi geliştirmek istiyorum..Ve de inanıyorum..
Kesinlikle bu mesleği istiyorum..Hatta ailemle bile savaş veriyorum..İki yıllık bir eğitimi olduğu için onlar için 'okusan da olur okumasan da' şeklinde bir algı oluşturuyor..Kendimi geliştirmek istiyorum..Ve de inanıyorum..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Okusanda olur okumasan da diye bir şey yok, bu sektör ülkemizde gelişiyor, sadece gidip de devlet memuru ya da işçisi olmak günleri geride kaldı evet. Ama sektör gelişiyor, hem TCDD hem belediye kurumlar ve daha da gelişecek. Şu anda olmasada 5 yıl sonra yaşanacak eleman dar boğazını düşünemiyorum dahi. Zaten meslek liseleri öldürüldü ara eleman açığı korkunç, benim düşüncem kararı kendiniz verin, bu işi gerçekten seviyorsanız ve yapabileceğinize inanıyorsanız okuyun derim, ama sevmek bazı şeylere katlanmayı da gerektirir bunu da unutmayın.
Ben işine aşık bir adam olduğum için tabi ifadelerim belki anlaşılmaz olabilir, hahahah hanım görse bunları beni boşar be. 


-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Harita ile ilgili son halini küçükte olsa görmek isteyenler için
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=28
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=28
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 36
- Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16