ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Çrş, 2008 14:58

Bak bunu bilmiyorum iste, ama hatirimda kalan son sey su idi, ITÜ istasyonundan mekik olacak Seyrantepe ye cünkü ITÜ - Ayazaga diye geciyor herhalde bu istasyon Otogar gibi cok yollu insaa edilecek ve mekik buradan calisacak, umarim yanlis hatirlamiyorum cünkü ayrilmadan önceki son ziyaretimde bunun üzerine konusmustuk Taksimde arkadaslarla

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Ağu Prş, 2008 08:29

İTÜ-Seyantepe şeklinde mekik çalışması için tüneller ona göre yapılmış mı? Belkide 2 tarafa da mekik çalışacak şekilde 2 tünel yapılmıştır? Bak bu hiç aklıma gelmedi benim. Ama olur olur neden olmasın. Seyrantepe-Kazlıçeşme daha br anlam kazanıyor o zaman.

Maslak-Kazlıçeşme arasında 2. bir alternatif. ???

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ağu Prş, 2008 13:10

Istasyon buna göre inşaa ediliyor denilmişti. yani Otogar gibi cok peronlu mekik çalıştırmaya uygun olacak, zaten bu ıstasyonun inşaatı biraz daha uzun sürecek ilk etapta araçlar burayı pas geçecekler

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Ağu Cum, 2008 09:18

Esat yazdı:Istasyon buna göre inşaa ediliyor denilmişti. yani Otogar gibi cok peronlu mekik çalıştırmaya uygun olacak, zaten bu ıstasyonun inşaatı biraz daha uzun sürecek ilk etapta araçlar burayı pas geçecekler
Hangi istasyon bu bahsettiğin? Sanayi mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Cum, 2008 10:30

ITÜ istasyonu hani su yolun ortasinda halaa insaa edilen, bu istasyonun insaati acilisa yetismeyecegi düsünülüyor, bu sebeple araclar bu istasyonu pas gececek sekilde planlama yapiliyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Ağu Cum, 2008 10:37

İTÜ İstasyonunun birden çok peronlu olacağına eminmisin? İTÜ-Seyrantepe mekik için? Seyrantepe'ye gidecek birini İTÜ'ye kadar götürüp oradan geri getirmek nasıl olur ki? Maçları düşün. Çok yoğun olacak?

İBB anlaşılan Maslak-Kazlıçeşme diye düşünüyor. Ya da Hacıosman-Kazlıçeşme diye. Hani şu Seyrantepe-Kazlıçeşme önerisi vardı ya inanmadığımız. Şaka maka ciddi bir öneri imiş. Projeye dahil etmişler demek ki?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Cum, 2008 12:58

Birden cok peronludan kastim Otogar yapisinda Mehmet iki peron 3 yol, distaki iki yol M2, ortadaki tek yol da mekik yani M22 (böyle demistik en son sanirim) maclarda yolculari geri getirmek derken nasil geri? ITÜ ile Sanayii arasinda istasyon yok ki burada geri kelimesi farazi neye göre geri :) bilmem ben o günkü görüsmeden aklima kalani dile getirdim özellikle ITÜ istasyonu konusunda bundan bahsedilmisti, eger mekik buradan islemeyecekse neden 3 yollu bir hat yapilsin, Seyrantepe-Kazlicesme ile de ITÜ istasyonunun bir baglantisi olmaz bence Seyrantepe de istasyonun yapildigi yeri biliyorsundur o hat oradan asagi GOP a dogru iner gider, bu proje hakikaten dedigin kadar ciddi ise ben sunu merak ettim simdiden bu hat icin ayri bir kat birakip ayna agizlarini acip birakacaklarmi? Eger bunu yapmazlar ise böyle hat planlamanin ta icine tüküreyim, hem ayri katta istasyonlar olmali hemde her iki hattin birbirine baglantisi olmali bu bölge bunu yapmak icin müsait

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Ağu Cum, 2008 16:31

İyisi mi ben yine harita ve çizimle anlatayım derdimi:

Senin dediğin hat böyle: İTÜ Maslak-Seyrantepe Mekik Hattı
Resim

Taksim'den gelen biri Sanayiden sonra İTÜ'ye gidecek. İnecek Seyrantepe'ye geri gelecek. Yön olarak "geri" yani.
Resim

Halbu ki böyle olsa idi daha kısa olurdu. Sanayi Mah-Seyrantepe arasında. Resim

NOT: Geçici durumdan değil, testler bittikten sonra, ticari işletme aşamasında iken nasıl olacak? Tartıştığım konu bu. Kalıcı durumu tartışıyorum yani.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Cum, 2008 16:47

Yok anlamistim zaten mantik olarak tabii ki dogru söylüyorsun ama birde söyle düsün Yenibosna dan gelip Otogar da inip Esenlere gitmek icinde bir istasyon geri gidiyorsun? Yani neye göre geri derken bunu kast etmistim yoksa senin düsüncen dogru.

Bence burada bu ileri geri olayini talep belirler ortalama iki hafta da bir yapilacak mac organizasyonlarina göremi, yoksa Seyrantepe nin normal yolcu talebine göre mi? Bence normal yolcu talebine göre düzenlenmeli cok yogun bir yolcu profili yok ise ITÜ den dönmesinde bir sakinca yok derim, ama simdi düsünüyorum da eger dedigin gibi bir Seyrantepe Kazlicesme olacak ise ve akil edipte iki katli istasyon ama birbirine baglanan iki hat planlayabilirler ise Kazlicesme Taksim de calisabilir ama cok dolambacli bir yol olacak gerek varmi?

Bilmem senin mesajindan sonra cok düsündüm ama aklimda bu sekilde kalan ITÜ hani acaba Sanayii istasyonu da ben yanlismi hatirliyorum diye?? Bilmem ki sordum Ulasimdan bir arkadasa ama geri dönmedi öküz ölünce ortaklikta bozuldu herhalde :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Ağu Pzt, 2008 08:46

Seyrantepe-Kazlıçeşme için çok katlı hatta gerek yok. Çünkü alan geniş. Doğu tarafından gelen tünel batı tarafına devam edecek. Kazlıçeşme'ye tünel ilerlemesi için yapılacak iş çok kolay. Yeri bile hazır.

Bende mekik hattının Sanayi-Seyrantepe olacağını duymuştum. Tünellerini gezmiştim bu hattın. Orada söylemişlerdi ama vurgusu eksik olduğu için sanırım bende emin olamıyorum.

İTÜ istasyonunun 3 hatlı olabileceğini sanmıyorum. Ama belli olmaz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ağu Pzt, 2008 10:40

Alan genis diyorsun da dedigim gibi daha simdiden düsünmeleri lazim ki adam gibi bir sey ortaya ciksin, katli olsun dememin sebebi simdi bunlar gider iki ayri hat diye 4 tane peron yaparlar aktarmayi nasil yapacaksin? cik merdiven in merdiven bizim millet raydan atlar gecer, benim dedigim sistemde peronlari genis tutarsin iki katli bir peron ile koyarsin 4-5 tane ortak asansör disari direkt cikislar icin yürüyen merdivenler olur biter.

Ayrica her iki hattin baglantisi icin yanlardan da tünel baglantilari birakirsin böylece hattan hatta aracta gecirebilirsin Kazlicesme-Taksim de calistirabilirsin, Seyrantepe konusuna gelince bende senin gibi Sanayi den Seyrantepe ye gelecek biliyorum ama iste kafamin kenarinda böyle bir sey kalmis sana da kurt düsürdüm :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Ağu Pzt, 2008 10:55

Esat yazdı:Alan genis diyorsun da dedigim gibi daha simdiden düsünmeleri lazim ki adam gibi bir sey ortaya ciksin, katli olsun dememin sebebi simdi bunlar gider iki ayri hat diye 4 tane peron yaparlar aktarmayi
Sanayi-Kazlıçeşme şeklinde işletilebilir. Seyrantepe'de normal bir istasyon gibi 2 peronlu 2 ray hatlı olur. Çok fazla fantezi olmadan.

Kat çıkma burada olmaz sanırım. Çünkü depo falan yapıyorlar. Binaları çıktılar. Binaların yan ve orta kısımlarına ray döşeyecekler. 2 hattı da işletmede kullanacaklar.

Kilitli

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön