ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Şub Sal, 2013 17:18

Geçenlerde gazetelere düşen bir haber vardı Taksim Talimhane giriş/çıkışının kapatılması ile ilgili, bu bölümdeki kapama kalıcı olacakmış, İstanbul Ulaşımın twitterdan yaptığı bir açıklama vardı burada Talimhane giriş/çıkışının Taksim yayalaştırma projesi sonrasında da hizmete açılmayacağını dile getirmişler, bu girişin yerine artık Gezi Parkı girişi kullanılacakmış.

http://www.haberturk.com/yasam/haber/81 ... lar-dikkat

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Şub Sal, 2013 20:09

Geçenlerde gazetelere düşen bir haber vardı Taksim Talimhane giriş/çıkışının kapatılması ile ilgili, bu bölümdeki kapama kalıcı olacakmış, İstanbul Ulaşımın twitterdan yaptığı bir açıklama vardı burada Talimhane giriş/çıkışının Taksim yayalaştırma projesi sonrasında da hizmete açılmayacağını dile getirmişler, bu girişin yerine artık Gezi Parkı girişi kullanılacakmış.
Haydaaa, niye ki? Metro durağını daha etkin kullanmak için daha çok çıkış yapar başkası, biz ise olanı kapatıyoruz :(

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Şub Sal, 2013 20:33

Valla bana da garip geldi, mesaj yazıp sormakta istemedim. Kafamda canlandırdığım mantık o aradaki yol zaten trafiğe kapalı olacağı için insanlar geze geze (gezi parkı ya :)) geçip Gezi Parkı girişinden girebilirler diye düşündüler oldu, biraz daha işin içinden düşünürsek Talimhane çıkışı hiçbir zaman yoğun trafiğe sahip olmadı, şirketin personeli bile yolcudan daha çok kullanıyordur :) ki aslında onlarında kullanmasına gerek olmayan bir yapı var orada. Bence hem yayalaştırma, hem Talimhane girişinde asansör ve yürüyen merdiven olmayışı ve yıllardır orada çözülemeyen şu kafaya su damlama hadisesi, işletme birimlerinin Taksim den taşınmış olması falan filan üst üste ekleyince gerek yok kapatalım görüşü ağır basmış olabilir.

Bu işlerde yolcunun tepkisi önemli, şimdi bu inşaat gerekçeli kapama kanıksamaya sebep olacak, sonra açılmasa da yadırganmaz, yolcu tepki gösterirse belki geri açılır misal Çemberlitaş istasyonu.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 27 Şub Çrş, 2013 11:25

Sanırım oradaki geçiş tüneli (hani şu kafaya su damlatan) yol kotu seviyesinde kalıyor, dolayısı ile zorunlu olarak kaldırılacak eğer daha alttan bir tünel inşa edilmezse ki bencede gerek yok, yukarısı tamamen meydan olacağı için oradan rahatlıkla erişebilirler Gezi parkı girişinden.
Ben bu yaz orayı kursa giderken kullanıyordum ve dakikada 1 kişi anca geçiyordu neredeyse...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Şub Çrş, 2013 12:40

Yanlış hatırlamıyorsam da, işin komik tarafı, benim Taksim’de en çok kullandığım girişti. Hem tenha, hem oradaki küçük lokantalara yakın, hem caddeye. Aktarma için değil de, buluşma için oralara uğradığımda.

Genel olarak yol, tahliye, sirkülasyon açısından kapatmaları pek iyi bulamıyorum; ama biz bir sonucu bekleyelim de, belki mantıklı ve kabul edilebilir bir durumdur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Çrş, 2013 13:56

Ozgur un bahsettigi konu ile alakali olabilir, karayolu tuneli orada yukselmeye basliyor yuzeye dogru, belki bu gecis ile cakisma soz konusudur ve o yuzden iptal edilecek olabilir, mantikli.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 09 Mar Cmt, 2013 09:48

Taksim - Hacıosman Hattı ile ilgili görüşlerimi paylaşmak istiyorum.

Öncelikle yapımı uzun yıllar süren bu hattın açıldığı günden bu yana İstanbul tarfiğine ciddi katkıları olduğunu düşünüyorum. Fakat şuan itibari yetersiz ve önümüzdeki yıllarda insanların burun kıvıracağı bir hat haline geleceğini düşünüyorum

1- Taksim istasyonunda mevcut peron katına inmek için yapılan yürüyen merdivenlerin 1 yöne aşağı 1 yöne yukarı şekilde yapılması akşam saatlerinde uzun kuyruklar oluşmasına sebep olmaktadır.

2- Peron katında bulunan beklme alanı gerçekten çok dar ve yükseklik yetersiz kalmakta.Metro istasyona geldiği zaman inen ve binen insanlar için her seferde bir arbedebe yaşanmakta.

3- Taksimden metroya bindiğiniz zaman Osmanbey durağına kadar gelmesi çok uzun zaman alıyor. Her seferinden neden bu kadar yavaş diye düşünmeden edemiyorum.

4 - Taksim istasyonunda metrodan indikten sonra yüzeye çıkmak için 2 veya 3 adet yürüyen merdiven çalışmakta .Fakat tasrımdan dolayı bütün insanlar sadece ortadaki yürüyen merdiveni kullanmakta ve buda beklemelere sebep olmakta.Yürüyen merdivenden biri peronun sonunda buda kimsenın veya çok az insanın kullanmasına sebep olmaktadır.

5-Galatasaray Maçının olduğu akşamlar bu metroda bulunmak tam bir işkence. Ellerinde bira şişeleri , Leş gibi içki -Sigara kokmaları yetmezmiş gibi yaşlı teyzelerin veya yaşları küçük çocukların yanlarında ağıza alınmayacak şekilde küfür ( Tezahürat değil) etmeleri her seferinde içimi acıtıyor. Ayrıca Bu küfürleri ederken metro içinde zıplayıp daha çok ses çıkması için kapıyı-pencereyi tekmelemeleri üzüntümü daha da artıtmakta. Nice emekler ile yapılan bu metrolar bu şekilde saygısızca kullanmalarına bir "dur" denmeli diye düşünuyorum. Bu arada keşke o Stad oraya yapılmasaydı. Neyse Stad ve metro konusu hakkında daha fazla uzatmıyım. Çünkü inonu stadı projesi aklıma geldikçe üzülüyorum.

4- Önümüzdeki dönemde Marmaray Projesi + Taksim Yenikapı + Üsküdar Çekmeköy + Kartal kadıkoy projeleri bir şekilde birbirine entegre olacak ve İstanbulun kalbi olan Taksim daha da fazla yolcu karşılamak zorunda kalcak. Yukarıda yazdığım ilk maddeler katlanarak daha büyük sorun hale gelecek. Bakalım belediye ne gibi çözüm yoları belirleyecek. Önümüzdeki dönemde yapılacak tüm metroların Taskim- Hacıosman hattı göz önune alınarak projelendirlmesi gerektiğini düşünuyorum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Mar Cmt, 2013 11:06

2- Peron katında bulunan beklme alanı gerçekten çok dar ve yükseklik yetersiz kalmakta.Metro istasyona geldiği zaman inen ve binen insanlar için her seferde bir arbedebe yaşanmakta.
Kesinlikle çok haklısınız. Taksim gibi bir yere nasıl bu kadar dar bekleme alanı yapılır, akıl almıyor. Trenden inince, trene binmek üzere bekleyen kalabalığın içinden yürümek imkânsız, peron darlığı nedeniyle onlar binene kadar beklemek zorundasınız.
3- Taksimden metroya bindiğiniz zaman Osmanbey durağına kadar gelmesi çok uzun zaman alıyor. Her seferinden neden bu kadar yavaş diye düşünmeden edemiyorum.
Taksim-Şişhane arasında makas olmadığı için Taksim'de tek peron kullanılabiliyor ya, işte o perondan çıkan tren Osmanbey'e gelmeden makas ile diğer taraftaki raylara geçiyor. O makas kullanımı için de o yavaşlık mecburi. Yenikapı uzatması açıldığında, bu işkence sona erecek.
5-Galatasaray Maçının olduğu akşamlar bu metroda bulunmak tam bir işkence.
Üç kişi elimizde pankartlarla bir şey protesto etsek üzerimize polis çullanır, tekme tokat dayak yeriz. Yıllardır bu taraftar denilen insan toplulukları Kadıköy'de de, Beşiktaş'ta da Mecidiyeköy'de de yolu kapatır, polisin gıkı bile çıkmaz. Sizin metroda gördüğünüz bu dangalaklar, genelde İstiklal Caddesi'nde Balık Pazarı civarında toplanır, İstiklal'de yürürken de küfürlü tezahurat yaparak yürürler, yine kimse bir şey demez bunlara. Dediğim gibi, üç kişi sessizca pankart açsak, ileri demokrasimiz sayesinde canımıza okunur. Bu durum ne yazık ki değişmeyecek. Çözüm: Galatasaray'ın maçlarına üç saat kaladan itibaren, altı saatliğine M2'den uzak durmak.
4- Önümüzdeki dönemde Marmaray Projesi + Taksim Yenikapı + Üsküdar Çekmeköy + Kartal kadıkoy projeleri bir şekilde birbirine entegre olacak ve İstanbulun kalbi olan Taksim daha da fazla yolcu karşılamak zorunda kalcak. Yukarıda yazdığım ilk maddeler katlanarak daha büyük sorun hale gelecek. Bakalım belediye ne gibi çözüm yoları belirleyecek. Önümüzdeki dönemde yapılacak tüm metroların Taskim- Hacıosman hattı göz önune alınarak projelendirlmesi gerektiğini düşünuyorum.
Bir de şu var: Talebi öngörerek bir proje gerçekleştirirsiniz, sonra o proje sayesinde talep de katlanır. Örneğin, diyelim ki Bakırköy'desiniz, arkadaşlarınızla İncirli Caddesi'nde takılıyorsunuz. Birisi diyor ki: Hadi Taksim'e gidelim. Aman boşver, trafik kötüdür diyerek gitmiyorsunuz. Marmaray yapılınca, trafik derdi kalmayacağı ve yarım saat içinde Taksim'de olacağınız için bunu demeyeceksiniz ve şu andaki yolcu talebi de ulaşım rahatlığı sayesinde katlanarak artacak.

Sadece Marmaray değil, T1, M1, M4, yapımı biten ama açılamayan M3 ve yapımı devam eden M6 (yoksa M5 mi?) gibi hatların güzergâhı üzerinde oturan insanlar için de aynı şey geçerli olacak. Taksim sonuçta İstanbul'un dört bir yanında oturan insanlar için bir sosyalleşme mekânı ve bu insanların ulaşım imkânları iyileştikçe talepleri de artacaktır. Artık güzel havalarda İstiklal'de adım atamayız..

O değil de Yenikapı Aktarma Merkezi'nde işportacılık en gözde meslek olabilir :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 09 Mar Cmt, 2013 13:18

Engin Y yazdı:
O değil de Yenikapı Aktarma Merkezi'nde işportacılık en gözde meslek olabilir :)
O zaman şimdiden Yenikapı'da yer kapmak lazım :) Şöyle girişlere yakın bir yerde

2016 yılı Taksim Metrosundan oluşabilecek muhtemel görüntüler ;

http://www.youtube.com/watch?v=bEFuvUdxRIs

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Mar Cmt, 2013 14:10

İşte bu, benim hep »oyuncakçılık« veya »tekhatçılık« ile adlandırdığım düşünce tarzı. Bir şeyi yapmış olmak için yapmak yetmez. Bir ray döşeyip, tramvay yapamazsın. Bir tünel kazarak, metro olmaz. Bunları hesaplamak gerekir. Ve İstanbul hesaplanamaz mı? 570.000 nüfusu mu var? 3 milyon nüfusu mu var? Kaç senesinde nüfusu kaçtı? Kaç senede kaça çıktı. Neden? Nerede? On, yirm, elli ve yüz sene ötesi nasıl olabilir? Bunları hesaplamak gerek yahu. Hem mühendis tarafından, hem sosyolojik bakışlardan hepsinin analizi gerek. Sonra metro mu yaparsın, deleferüg mü yaparsın, ağırca hafif tramvay monoçiftray mı yaparsın, fenni sünnetçi-küler mi yaparsın, eh artık, otorup, düşünürsün. Siyasetin bu konudaki tek ciddî rolü … bunun para konusu. Bah lee, biz yapaq tarzıyla işe girişilirse ne olduğunu, son (işin komik, acaip komik hem de, tarafı) Almanlar Stuttgart’taki »Stuttgart21« projeleriyle gösterdiler. Başgar yerin altına alınacak! Neden? Siyaset ööle istiyoo. O zamanın siyasetçileri yandı, gitti. Şimdiki siyaset de, DB de, eyalet de, kent de, hükümet de, hepsi işin içinden çıkamıyorlar. Çıksalar, milyarlar yanacak. Çıkmazlarsa da yanacak (ama daha az, o yüzden ilerü diyerek, zehirli elmayı kemiriyorlar). İşte metro yapmadan evvel, Marmarayvayvay da yapmadan evvel, BUNLARI bir düşünselerDİ!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Mar Cmt, 2013 16:49

decimus yazdı:
O değil de Yenikapı Aktarma Merkezi'nde işportacılık en gözde meslek olabilir :)
O zaman şimdiden Yenikapı'da yer kapmak lazım :) Şöyle girişlere yakın bir yerde

2016 yılı Taksim Metrosundan oluşabilecek muhtemel görüntüler ;

http://www.youtube.com/watch?v=bEFuvUdxRIs
Nüfus kalabalıksa bu görüntüler normal bence :) Taksim istasyonunun yetersiz olduğuna katılıyorum ve hatırlayamıyorum bir türlü ama bu istasyon aç kapa değildi diye kaldı aklımda, halbuki Gayrettepe ya da Levent gibi bir aç-kapa olarak inşa edilse idi aynı şekilde geniş bir peron ve ferah bir ortam ile hizmet verebilirdi, gerçekten bugün bile oradaki plansız çıkış yapısı sistemi zorluyor. Ha Taksim'de bir metro hattı için aç-kapa zormu olurdu? Niye olsun bugün nasıl karayolu için yapıldı ise o zaman da metro için yapılacaktı, hatta ve hatta ikisi bir arada funikülerde içinde tasarlanarak yapılacaktı, kimsede şikayet edemeyecekti. Ama olmadı, geleceğe bakalım.

http://www.youtube.com/watch?v=bEFuvUdxRIs

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 21 Mar Prş, 2013 14:22

Resim

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön