ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Eyl Pzr, 2012 12:41

Seyrantepe’ye tek ray yerine başka bir tünel bağlantısı plânlanmıyor muydu? Bu mu şimdi? Bu da yine öyle plân, yeniplân, başkaplân, plânsız ve yineplân salatası :x

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Pzr, 2012 12:58

Valla o haber olsa olsa şaka olur ya :) bitmiş hattın neyini devredecek bana en mantıklı gelen Kenan'ın ödemelerin devri ile ilgili fikri oldu ama İBB bir iki haftadır bangır bangır "benim devlet desteğine ihtiyacım yok, istediğim yerden kredi alabiliyorum" derken böyle bir devir işi yapmışsa komik duruma düşer.

Yine dediğin gibi Otogar-Kirazlı da tek eksik Bağcılar istasyonu ve sonrasındaki test süreci, orada araç işide ne olacak belli değil (SGP ler çalışacakta, yeni alınacakmı?)

Bence dikkatsizce yapılmış bir haber gibi, bilmiyorum eğer öyle ise komik ötesi.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 09 Eyl Pzr, 2012 16:28

Haber doğru arkadaşlar, sallama değil. Resmi Gazete'deki yazıyı aynen kopyala-yapıştır yaptım. Benim tahminim doğruysa İBB Levent-Darüşşafaka ve muhtemelen devamından [Hacıosman] kaynaklı borçlarını Ulaştırma Bakanlığı'na devredilmek için bu maddeyi eklettirdi.
İBB'nin kaynakları sınırlı öyle olmasa İDO'yu satar mıydı ya da İGDAŞ'ı satmaya kalkar mıydı. Bu gidişle yatırım yapmak adına ne var ne yoksa elden çıkacak. İETT'nin Otogar-Kirazlı-Başakşehir metrosunu bitirememesi umarım asla unutamayacakları bir ders olmuştur. İBB'nin ve bağlı kuruluşların kasasındaki para böyle büyük projelere yeterli olmuyor. İsteseler de istemeseler de borçlarını nakletmek zorunda kalıyorlar.
-------------------------------------------------------------------------------------
8 Eylül 2012 CUMARTESİ
Resmî Gazete
Sayı : 28405

BAKANLAR KURULU KARARI
Karar Sayısı : 2012/3595
Ekli “Şehir İçi Raylı Ulaşım Sistemleri, Metrolar ve Bunlarla İlgili Tesislerin Ulaştırma Bakanlığınca Devralınması ve Tamamlanmasını Müteakip Devri ile İlgili Şartların Belirlenmesine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılması Hakkında Karar”ın yürürlüğe konulması; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının 23/8/2012 tarihli ve 13957 sayılı yazısı üzerine, 655 sayılı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 15 inci ve geçici 5 inci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 27/8/2012 tarihinde kararlaştırılmıştır.

ŞEHİR İÇİ RAYLI ULAŞIM SİSTEMLERİ, METROLAR VE BUNLARLA
İLGİLİ TESİSLERİN ULAŞTIRMA BAKANLIĞINCA DEVRALINMASI
VE TAMAMLANMASINI MÜTEAKİP DEVRİ İLE İLGİLİ ŞARTLARIN
BELİRLENMESİNE İLİŞKİN KARARDA DEĞŞİKLİK
YAPILMASI HAKKINDA KARAR

MADDE 1 – (1) 25/10/2010 tarihli ve 2010/1115 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Şehir İçi Raylı Ulaşım Sistemleri, Metrolar ve Bunlarla İlgili Tesislerin Ulaştırma Bakanlığınca Devralınması ve Tamamlanmasını Müteakip Devri ile İlgili Şartların Belirlenmesine İlişkin Kararın 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine aşağıdaki alt bent eklenmiştir.
“4) 2008E060040 proje nolu 4. Levent-Darüşşafaka Metro (Seyrantepe bağlantısı dahil) Hattı.”
MADDE 2 – (1) Bu Karar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3 – (1) Bu Karar hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

Bakanlar Kurulu Kararının Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
Tarihi: 10/12/2010, Sayısı: 27781
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Pzr, 2012 16:47

Saçmalığın daniskası, o zaman bu saatten sonra asla İBB nin bizim kredimiz büyük sözlerini kaale almam, yapılmış bitmiş iş, kaç yıl olmuş açılalı bu kadar zamanda borcu bitmediyse ayıp zaten, gerçi ekonomik olarak haklılık olabilir bir şey diyemem UBAK borcu bir seferde kapatıp İBB UBAK a faizsiz borçlanacak ise tabii ki iyi ama bu alinin külahı veliye şark kurnazlığı, bir şey diyemiyorum. Ekonomik olarak böyle bir artısı varsa eyvallah.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 10 Eyl Pzt, 2012 12:01

Levent - Hisarüstü nü yapacak diye haberler okudum , bahsedilen o olmasın? Belki Resmi gatede yanlış yayınlamışlardır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Pzt, 2012 13:47

Evet bugunde Levent - Hisarustu UBAK tarafindan yapilacak, hatta UBAK in istanbulda yapip bitirecegi ilk metro olacak falan yaziyordu. Dedim ya garip bir haberdi, bir yerinde hata var ama neresinde bilmiyorum :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eyl Cmt, 2012 19:18

Olayın içeriğini bilmiyorum ama Sarıyer Belediyesi hattın Darüşşafak istasyonu üzerinde bir inşaat yapmak istemiş ve İBB ekipleride buna müdahale etmişler, malzeme ve ekipmanlar toplatılmış, tabii bunun basına yansıması farklı olmuş herhalde ama şöyle de bir açıklama var, dediğim gibi olayın içeriğini bilmemek ile birlikte metro istasyonu üstünde ne inşaatı yapacaksın, koskoca ilçe belediyesi adam bir sormazmı burada ne var, ben bir şey yapıcam ama gider mi gitmez mi,
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Sarıyer Belediyesi'nin ''şantiyeye baskın'' iddiasına ilişkin, ''Darüşşafaka metro istasyonu üstündeki inşaat için getirilen malzeme, dün zabıta ekiplerince toplanmış ve izinler tamamlanıncaya kadar inşaat yapılmaması şartıyla Sarıyer Belediyesi'ne iade edilmiştir'' açıklamasını yaptı.

Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan yazılı açıklamada, Sarıyer Belediyesi'nin, Darüşşafaka metro istasyonu üstünde yapmak istediği inşaat için nihai izin ve görüş almadığı belirtildi.
http://www.haber7.com/guncel/haber/9249 ... kin-cevabi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eki Pzt, 2012 18:33

Bugün bazı internet sitelerinde Mecidiyeköy istasyonu kapatıldı şeklinde bir haber vardı. Kısaca özetlemek gerekir ise Mecidiyeköy metrobüs istasyonu ile metro istasyonunun yer altından bağlantısını sağlamak amacı ile bir tünel yapılacaktı malum, bu çalışmalar çerçevesinde Mecidiyeköy metro istasyonu kapatıldı diye yazmışlardı, ben işletmeci sitesinde böyle bir haber göremedim muhtemelen kapatılmış olan mezarlık yanında bulunan ve eski otobüs duraklarına doğru bakan Mecidiyeköy girişi olsa gerek. Bölgeden geçmiş olan var mı, yada konudan haber olan? Yani bu tip garip haberleri dikkatli vermek gerektiğini düşünüyorum, METRO İSTASYONU KAPALI iddialı bir başlık ama içi boş bir yayın olabilir :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 09 Eki Sal, 2012 02:32

Cevahir AVM tarafındaki çıkışlar gayet de çalışıyor. İBB'ye çamur atmasınlar, yapılması gerekeni her ne kadar geç yapıyor olsalar da yapıyorlar.
Kapatılan istasyon çıkışı sadece Mecidiyeköy'de meydanımsı boş alana büyük kavşağa geçit veren çıkıştır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Sal, 2012 07:55

kenanmar yazdı:Cevahir AVM tarafındaki çıkışlar gayet de çalışıyor. İBB'ye çamur atmasınlar, yapılması gerekeni her ne kadar geç yapıyor olsalar da yapıyorlar.
Kapatılan istasyon çıkışı sadece Mecidiyeköy'de meydanımsı boş alana büyük kavşağa geçit veren çıkıştır.
Aynen katılıyorum Kenan, açıkçası haberi okuduğum anda dediğin gibi olduğunu anladım ve tahmin ettim ama haberi öyle bir sunuyorlar ki sanırsın istasyon kapanmış insanlar metroya binemiyor, eyvah eyvah :) adam o mesafeyi zaten Mecidiyeköy girişinden girince yer altından yürüyordu, bir süreliğine üstten yürüyüp Cevahir tarafından girer en fazla, hatta belki de caddenin karşı tarafındaki şu simitçi falan var kafeler var o taraftaki giriş bile çalışıyordur, adamlar seçim moduna çok erken girdiler nerden bulsakta çaksak diye şimdiden uğraşıyorlar.

Çalışmalar için 5 ay sürecek gibi bir ifade vardı, belki kış günü insanların tepkisi olacak ama şu bir gerçek ki bu işinde yapılması gerekiyordu, kimse neden zamanında yapılmadı diye sormuyor yapılırken niye yapıyorsun diye soruyor :) vallahi enteresan milletiz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eki Pzt, 2012 19:46

Akşam saatlerinde Taksim istasyonunda bir bayanın aracın altına düşmesi/atlaması ve hayatını kaybetmesi nedeni ile seferler aksama ile devam ediyormuş, Taksim istasyonunda itfaiye görevlileri aracın altında kalan cesedi çıkartmak için çalışıyorlar. Seferler Osmanbey - Hacı Osman arasında devam ediyor, haberlerde detay yok ama Taksim istasyonundan sefer yapılamadığına göre acaba Şişhane - Taksim seferleride yapılamıyor olabilir. Kazada hayatını kaybeden kişiye rahmet diliyorum, olaya karışan makinist arkadaşa da geçmiş olsun diyorum.

http://www.haber7.com/guncel/haber/9405 ... leri-iptal
Yaşanan feci olay sonrası itfaiye ekipleri trenin altında kalan kadının cesedine ulaşmış ancak cesedi çıkaramamıştı. İtfaiye ekiplerinin çalışmalarını sürdürdüğü bu nedenle Osmanbey-Taksim arasındaki metro seferlerinin çift yönlü olarak kapatıldığı bildirildi. Metro seferleri Osmanbey- 4. Levent arasında devam edecek.

Taksim Metrosu'nda meydana gelen olay sonrası İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yazılı açıklama yapıldı. Açıklamada şöyle denildi : Hacıosman metrosu Taksim istasyonunda bir vatandaşın raylara atlaması sonucu kaza meydana geldi. Adı henüz belirlenemeyen 40-45 yaşlarında bir bayan hayatını kaybetti. Kaza nedeniyle seferler aksamalı olarak yapılıyor. Taksim istanyonu gecici olarak seferler kapatıldı. Görgü tanıklarının ifadesine göre bayanın intihar ettiği belirtiliyor. Seferler Osmanbey Hacıosman hattında normal devam ediyor. Beyoğlu İlçe Emniyet Müdürlüğü olay yeri inceleme ekiplerinin çalısması ve Cumhuriyet Savcısı'nın talimatından sonra seferler normale dönecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Cmt, 2012 16:08

Taksim meydanı yayalaştırma projesinin start alması ile birlikte Taksim meydanının bir şantiye şeklinde kapatılmasını haberlerde okumuşsunuzdur, bugün facebook üzerinde paylaşılan bir foto vardı bu fotodaki ilana göre Taksim metro istasyonu engelli girişi çalışmalar süresince kapatılmış, ne diyeyim, orada da yazdığım gibi zaten doğru işliyormuydu ki? Engelli dışında herkes kullanıyordu, ve zaten direkt perona erişim veremeyen bir yerleşim var orada dolayısı ile in bin aktar kaktar toplu taşımanın her aşamasında.

Resim
Foto: Çağdaş Arpaç tarafından paylaşılmış

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön