24. sayfa (Toplam 32 sayfa)

M4'te bugün...

Gönderilme zamanı: 24 Kas Pzr, 2013 08:26
gönderen Kamil16
M4'te Yolcu Sayısı istikrarlı olarak arttı. Marmaray'ın Sirkeci İstasyonu açılışı M2-M4 bağlantıları tamamlanınca sistem daha fazla kullanılır olacak.

M4 artık Kadıköy yakasının yaşamında olağan bir "public transport" aracı oldu. :)

Gönderilme zamanı: 24 Kas Pzr, 2013 10:33
gönderen Esat
Sizlerinde fark ettigi ve dile getirdigibaglantilar ve duzenlemeler yapilirsa diger hatlar gibi 300 bin i cabuk zorlayacaktir, Yenikapi baglantilarindan buyuk beklenti var, sadece marmaray ve m4 degil m1 ve m2 yolcu sayisinda da artis bekleniyor.

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 16:42
gönderen Engin Y
Sizlerinde fark ettigi ve dile getirdigibaglantilar ve duzenlemeler yapilirsa diger hatlar gibi 300 bin i cabuk zorlayacaktir, Yenikapi baglantilarindan buyuk beklenti var, sadece marmaray ve m4 degil m1 ve m2 yolcu sayisinda da artis bekleniyor.
M4'ün yolcu sayısında muhakkak büyük (bence en az %50) artış olacak ve aşırı yoğunluklar yaşanması muhtemel. Aslında keşke bu hattı Ünalan'dan sonra ikiye bölüp (M4a ve M4b olarak) bir kolun E-5'in 1-2 km kuzeyinden ve diğer kolun E-5'in 1-2 km güneyinden (Minibüs Yolu üzerinden) geçmesi sağlansaydı. O zaman aşırı yığılmalar önlenebilirdi, ama Yenikapı Aktarma Merkezi'nin açılmasıyla birlikte bu hatta muhtemelen çok fazla izdiham göreceğiz..

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 18:48
gönderen Esat
Metro hatlarında dallanıp budaklanmalar ne kadar doğru? Teknik bir bilgim yok ama ben doğru bulmuyorum mesela, geçenlerde Otogar da araç deray ettiğinde gördük iki hat birden pert. Çok mantıklı bir iş değil bence, bizde insanlar aktarmaya harcadıkları ekstra paralar nedeni ile ayrı hatlar yapılmasını istemiyorlar gibi, hak veriyorum bunun çözülmesi gereken bir problem olduğunu da kabul ediyorum.

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 19:04
gönderen Engin Y
Abi, o zaman
i. E-5'in kuzeyinden geçen Kadıköy-Ataşehir-Kayışdağı-Sultanbeyli metro hattını ve
ii. Minibüs Yolu'nun altından giden Kadıköy-Kartal-Pendik-Tuzla metro hattını yapacaklardı.
iii. E-5'e de metrobüs hattı yapsalardı Uzunçayır-Tuzla arasında..

Marmaray ve Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy/Sancaktepe de devreye girince, Asya yakasının ulaşım sorunu Kadıköy-Beykoz ve Bostancı-Dudullu-Ümraniye-Levent metroları hariç çözülmüş olurdu..

Ha bir tek Sabiha Gökçen Havalimanı'na ulaşım sorunumuz kalırdı, Kadıköy-Sultanbeyli hattını da oraya uzatabilirler ve Pendik'e de bir kol yapabilirlerdi..

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 19:08
gönderen dcakmak
M4'ün yolcu sayısında muhakkak büyük (bence en az %50) artış olacak ve aşırı yoğunluklar yaşanması muhtemel. Aslında keşke bu hattı Ünalan'dan sonra ikiye bölüp (M4a ve M4b olarak) bir kolun E-5'in 1-2 km kuzeyinden ve diğer kolun E-5'in 1-2 km güneyinden (Minibüs Yolu üzerinden) geçmesi sağlansaydı. O zaman aşırı yığılmalar önlenebilirdi, ama Yenikapı Aktarma Merkezi'nin açılmasıyla birlikte bu hatta muhtemelen çok fazla izdiham göreceğiz..
kapasitesinin çok altında kullanılmıyo muydu bu hat ne zaman kapasitesine ulaştı da izdaham olacak bi de? :) korkmayın öyle bişi olmayacak uzun vadede. elde 144 araç var. şuan 4'lü dizilerle pik saatlerde 4 dk sefer aralığıyla çalıştırılıyor. çoğu set yatıyor anlayacağınız. eldeki araç sayısıyla 4'lü setlerle 2dk, 8'li setlerle 4 dakikada bir sefer yapılabilecek durumda. yani izdihama daha çok var.

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 19:21
gönderen Esat
Şu an teknik bilgiler üzerinden bakarsak saatlik ortalama 11.000 yolcu taşıyor, hat bilgilerinde tasarım kapasitesi saatte 70.000 diyor, yani 7 de 1 i kadar taşıyor demek ki. Ama bu 70.000 tek yöndemi çift yöndemi bilmiyorum.

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 19:43
gönderen Engin Y
Marmaray açıldığından beri sabahları Kozyatağı'ndan M4'e binemediğinden şikâyet edenlere anlatabilirsiniz dizileri ve günlük kapasiteyi, ama saat 11'de mi işe gitsinler?

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 20:33
gönderen alabay
Metro hatlarında dallanıp budaklanmalar ne kadar doğru?
Esat, her nedense bu işe çok Alman kafayla yaklaşıyorsun. Sen Londra metrosunu veya New York metrosunu gördün mü? Bence dallanma, budaklanma olur. Olur da, İstanbul’da ar-tık-o-la-mazzz. Çönkiii? Çünkü enayihhh gibi her hatta her hangi bir sistem ve araç oturaklattılarrr :x

İyi güzel, Alaman ve bilhassa Berolin tarzı tek hatlarla bu iş olur, ama kesmelerle (Kreuzungen). Ve evet, dediğin gibi, dediĞİM gibi, bu iş aktarmayla olur ya da olmaz. İstanbul’da bu şekilde olmayacak. Normal, yaklaşık tüm dünyada az çok geçerli, bilet/zaman/zon aktarma sistemini »becermedikçe« olmayacak. Biraz daha bekleriz, bir gün olur. Belki depremden sonraya bırakıyorlardır. Yani, di mi, yani?

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 20:36
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Marmaray açıldığından beri sabahları Kozyatağı'ndan M4'e binemediğinden şikâyet edenlere anlatabilirsiniz dizileri ve günlük kapasiteyi, ama saat 11'de mi işe gitsinler?
Peki şikayetlerini nerede yapıyorlar? Yani araç içinde ve peronda mı, yoksa bunu işletmecinin iletişim kanallarında ısrarla belirtenler var mı? Ben işletmecinin some hesaplarını takip edemiyorum, o yüzden bilmiyorum. Bence böyle bir durum var ise şikayetler bu yönde olsun o zaman pik saatlerde belki 8 li işletme yapılır. Mesela bu hattın pik saatte tek yönde sık işletme yapılması gibi bir özelliği var, yani bu da yeterli gelmiyorsa o zaman bu karışık tarife sisteminden vazgeçip 8 li işletme yapılabilir ya da M2 de olduğu gibi 2 araçtan biri 8 li olabilir.

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 20:42
gönderen Esat
Başar söylediklerini anlıyor ve katılıyorum, newyork ve londra yı görmedim, brükselde böyle bir şey vardı onlarda terk ettiler, kentin gereklerine göre degişir ve evet ben alman tekniğini seviyorum. İstanbul için dallanıp budaklanma belkide iyi olur bu anlamda M1 iyi bir tecrübe olacak.

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 20:43
gönderen alabay
Ayrıca M4’te kısa parkur yapmak için gerekli makaslar var mı? Yoksa hep başından sonuna kadar kurt mu dökecekler?