Mesaj
gönderen Hakan » 23 Kas Cmt, 2013 17:07
Uzun zamandır kullanmıyordum, bu gün 13:30 civarında Esenkent-Ayrılıkçeşme aktarmayla Ayrılıkçeşme-Üsküdar yaptım.
M4 yolcu sayısı ciddi derecede artmış, öyle ki Bostancı'dan itibaren istasyonlarda binmeyip sonraki treni bekleyenler falan oldu. Sakin görünen bazı istasyonlarda bile bi hayli yolcu vardı, mesela Acıbadem işlek olmayan bi istasyon ama oradan bile binen kişi sayısı az değildi. Yolculuğum boyunca kapıları tek seferde kapatamadılar çünkü yoğunluktan dolayı içeri sığamayanlar vardı.
Marmaray ise metronun tahmini olarak yarısı yoğunluktaydı, TCDD'nin işletmesinden memnun kalmadım, yönlendirme hiç bir yerde yok. İstasyon anonsları komik geldi. This station is Üsküdar (Üsküdar'ı ağzını yaya yaya söylüyor) nedir yaaa. Bunun dışında Üsküdar'da Harem tarafı diye çıkınca iskeleye, iskele-meydan diye çıkınca da Şemsipaşa tarafına çıkılıyor yani olması gerekenin tam tersi. İşletmenin 10 dk olması da psikolojik olarak negatif etki yaratıyor. Metro 5 dk sıklıkla çalışıyor, Marmaray 10 dk. Bunlar banliyö hatlarını da 20 dk sıklıkla çalıştırdığı için yolcular kaçıyordu, umarım marmarayda da aynı durum olmaz. Bir de bindiğim treni kullanan arkadaş eskiden minibüs şoförü olabilir mi diye düşündüm, ani frenler yavaşlayıp sonra hızlanmalar falan oldu 5 dk içinde. Son diyeceğim turnikeler ile alakalı, Marmaray turnikelerinde turnike hizasına gelmeden kartı okutmazsanız, kaçak geçiş diyor ve geçemiyorsunuz. İlla ki uzaktan okutup sonra geçeceksiniz, yoksa arkada kuyruk oluyor millet.
Artık İstanbul trafiği ile ilgili tek önerim var, her sorunun çözümü olarak da bu önerimi görüyorum. Önerim çok başlılığın yok edilmesi. otobüste 3 firma, denizde 3 firma, raylı sistemde 3 firma, yollarda 2 firma. İstanbul'un trafiğini bu kadar çok firma-kurum idare ederse olacağı budur. Umarım bunu bir gün gerçekleştirirler ve o zaman tek merkezden yönetimle sorunların çözülmeye başladığını görürüz...