ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

M4'te bugün...

Mesaj gönderen Kamil16 » 02 Kas Cmt, 2013 22:33

Bugün sabah erken M4-Metrobus-M2 ile Maslak'a gittim. Tabii ki Unalan'daki açıklanamayan 600 metrelik mesafeyi yürüyorsunuz. :?

Ancak Gayretepe'de bir güzellik yapmışlar. M2 istasyonuna 185 m - 85 m kaldı, Zorlu AVM 300 m gibi bilgilendirici levhalar yürüme yoluna konulmuş.

Öğleden sonra geri döndüğümde olağanüstü kalabalık bir M4 gördüm. M4, Ünalan - Ayrılık Çeşmesi - Kadıköy arasında gidiş - dönüşte muazzam bir yoğunluk vardı. Son hafta ortalamalarına Esat Bey baksın. Kesin artış var. M2 o kadar dolu değidi.

Ayrılık Çeşmesinde yukarı çıkışlar çift asansörlü olmuş. 8)
Kadıköy'ün de böyle olması gerekirdi. 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Pzr, 2013 18:49

Marmaray açıldıktan sonraki rakamları ücretli işletmeye geçtikten sonra değerlendirmek lazım, asıl yolcuyu bir görmek gerekir. Bir de M2 için Yenikapı bağlantısı olduğu zaman yolcu artışı beklentisi var, bende olacağını düşünüyorum.

Yalnız M4 teki kalabalığın sebebi Kadıköy deki toplantı olabilir bunu da göz ardı etmeyin.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1596
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Ayrılıkçeşme

Mesaj gönderen kemal » 14 Kas Prş, 2013 12:01

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Kas Cum, 2013 23:43

http://www.haber7.com/guncel/haber/1095 ... deli-haber

Hadi hayırlı olsun indirimli tarifeden yolculuk 1 Haziran 2014 e kadar uzatılmış :) Marmaray sonrasında bu hattın yolcu sayısında gözle görülür bir artış oldu fakat Marmaray ücretli tarifeye geçtikten sonra durum ne oldu ve olacak onu görmek için bir iki hafta beklemek gerekir bence.

Tabii hattın bu yarım ücretlik tarifesi (90 krş dimi?) aslında uzun mesafede aktarma ücretini de düşürüyor galiba? Yani şöyle bir şey oluyormu pratiğini yapmış arkadaşlara soruyorum, misal ben Kozyatağından M4 e binsem ve 90 krş bassam, metrobüse aktarma yapınca benden indirimli tarifemi kesiyor? Ya da Marmaray' a geçince?

Bu hesapla ben Kozyatağından Otogar' a 0,90 + 1,25 + 0,10 + 1,95 e mi gidiyorum? :) Hakkaten bilmiyorum ha :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 17 Kas Pzr, 2013 22:45

Kartal'da o beyaz alana otobüs durakları yerleştirmişler, daire içine aldığım yere ise istasyon girişi yapılıyordu Resim

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 364
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 18 Kas Pzt, 2013 08:30

İstasyon girişlerini ne kadar eksik yapmışlar hayret ediyorum. Bu planlamayı yapanlar nasıl bir kafadaymış yada ne içiyorlar merak ediyorum. Bu hatta E-5 ten başka bir yerden yolcu gelmeyeceğini düşünmüşler herhalde çünkü E-5 duraklarından başka yerden giriş yok... Bu yapacakları işin 50 sene sonrasını düşünmeleri gerekirken 50 gün sonrasını bile düşünmediklerini gösteriyor. İnsanlar E-5 katılım yollarını asfalt üzerinden yürümek suretiyle geçerek girişlere ulaşmak zorunda kalıyor, tam gecekondu işi, ancak bizde olur. Bu işi planlayanları görevden alıp çöpçü yapmak lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Sal, 2013 07:59

Bana göre hattın yapılış amacı zaten E-5 trafiğindeki yolculuğu azaltmaktı dolayısı ile bu mantık ile yapıldı ise bir gariplik yok ama baştan beri bende giriş çıkışlar için neden biraz daha içerilere erişim verilmedi diye sorguluyorum, tamam kalkıp 300 metre tünel yapılacak değil ama bazı istasyonlara erişim gerçekten sıkıntılı görünüyor.

Diğer taraftan bazı istasyonlarda duvarlardaki su lekeleri ile ilgili bir de haber çıkmış bugün

http://haber.gazetevatan.com/Haber/585150/1/Gundem
Kadıköy-Kartal metrosunun Kozyatağı durağında objektiflere yansıyan görüntüler İstanbulluları tedirgin ediyor. Yolcuların kullandığı yürüyüş tünelinin bir bölümünde çimentoların sıva ve mermerle kaplanmadığı gözlerden kaçmıyor. Metroyu kullananlar ise duvarlarda oluşan rutubet lekelerinden rahatsız olduklarını dile getiriyor.
Bu durum bir yolcu olarak beni de rahatsız ediyor açıkçası

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Kas Sal, 2013 13:44

Bu şimdi sadece gözü rahatsız eden bir şey mi, yoksa ciddî bir problem sessiz kedi patileri üzerinde yanaşıyor da, kimse farkında mı değil? Beton ve rutubet hep ve her zaman çok tatsız sonuçlar doğurur! Harç da fazla rutubette yapıştırıcı özelliğini kaybeder, kum toz olur. Yani, ne bu şimdi … her yere medro yaptıh falanlardan, biz neymişiz LAN diye her yere bir kaç sene sonra çökecek yarım yamalak kuyu mu kazdılar, ciddî bir iş mi oldu? Yani, gasteciler hepsi taraftar beah deyip geçilemiyor. Çünkü resmi var, görülüyor. Nedir bu durum? Esat? Hakan? Onnumara? :?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 Kas Cmt, 2013 17:07

Uzun zamandır kullanmıyordum, bu gün 13:30 civarında Esenkent-Ayrılıkçeşme aktarmayla Ayrılıkçeşme-Üsküdar yaptım.

M4 yolcu sayısı ciddi derecede artmış, öyle ki Bostancı'dan itibaren istasyonlarda binmeyip sonraki treni bekleyenler falan oldu. Sakin görünen bazı istasyonlarda bile bi hayli yolcu vardı, mesela Acıbadem işlek olmayan bi istasyon ama oradan bile binen kişi sayısı az değildi. Yolculuğum boyunca kapıları tek seferde kapatamadılar çünkü yoğunluktan dolayı içeri sığamayanlar vardı.

Marmaray ise metronun tahmini olarak yarısı yoğunluktaydı, TCDD'nin işletmesinden memnun kalmadım, yönlendirme hiç bir yerde yok. İstasyon anonsları komik geldi. This station is Üsküdar (Üsküdar'ı ağzını yaya yaya söylüyor) nedir yaaa. Bunun dışında Üsküdar'da Harem tarafı diye çıkınca iskeleye, iskele-meydan diye çıkınca da Şemsipaşa tarafına çıkılıyor yani olması gerekenin tam tersi. İşletmenin 10 dk olması da psikolojik olarak negatif etki yaratıyor. Metro 5 dk sıklıkla çalışıyor, Marmaray 10 dk. Bunlar banliyö hatlarını da 20 dk sıklıkla çalıştırdığı için yolcular kaçıyordu, umarım marmarayda da aynı durum olmaz. Bir de bindiğim treni kullanan arkadaş eskiden minibüs şoförü olabilir mi diye düşündüm, ani frenler yavaşlayıp sonra hızlanmalar falan oldu 5 dk içinde. Son diyeceğim turnikeler ile alakalı, Marmaray turnikelerinde turnike hizasına gelmeden kartı okutmazsanız, kaçak geçiş diyor ve geçemiyorsunuz. İlla ki uzaktan okutup sonra geçeceksiniz, yoksa arkada kuyruk oluyor millet.

Artık İstanbul trafiği ile ilgili tek önerim var, her sorunun çözümü olarak da bu önerimi görüyorum. Önerim çok başlılığın yok edilmesi. otobüste 3 firma, denizde 3 firma, raylı sistemde 3 firma, yollarda 2 firma. İstanbul'un trafiğini bu kadar çok firma-kurum idare ederse olacağı budur. Umarım bunu bir gün gerçekleştirirler ve o zaman tek merkezden yönetimle sorunların çözülmeye başladığını görürüz...

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Kas Cmt, 2013 19:22

Artık İstanbul trafiği ile ilgili tek önerim var, her sorunun çözümü olarak da bu önerimi görüyorum. Önerim çok başlılığın yok edilmesi. otobüste 3 firma, denizde 3 firma, raylı sistemde 3 firma, yollarda 2 firma. İstanbul'un trafiğini bu kadar çok firma-kurum idare ederse olacağı budur. Umarım bunu bir gün gerçekleştirirler ve o zaman tek merkezden yönetimle sorunların çözülmeye başladığını görürüz...
Katılıyorum, ama bir şey sormak istedim..
Otobüste: İETT, ÖHO, İstanbul Otobüs
Denizde: Şehir Hatları, İDO, Turyol
Raylı Sistemde: İstanbul Ulaşım, İETT, TCDD
Yollarda kısmını anlayamadım. İBB ve KGM mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Kas Cmt, 2013 23:06

Yolcu sayısı 200.000 i buldu (günlük +- 10.000) Marmaray öncesi yolcu rakamları ile karşılaştırırız bir ara ama kabaca 50.000 yolculuk bir artış var diyebilirim, yine de rakamlara baktıktan sonra net bir şey yazarım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 24 Kas Pzr, 2013 00:52

Engin Y yazdı:
Artık İstanbul trafiği ile ilgili tek önerim var, her sorunun çözümü olarak da bu önerimi görüyorum. Önerim çok başlılığın yok edilmesi. otobüste 3 firma, denizde 3 firma, raylı sistemde 3 firma, yollarda 2 firma. İstanbul'un trafiğini bu kadar çok firma-kurum idare ederse olacağı budur. Umarım bunu bir gün gerçekleştirirler ve o zaman tek merkezden yönetimle sorunların çözülmeye başladığını görürüz...
Katılıyorum, ama bir şey sormak istedim..
Otobüste: İETT, ÖHO, İstanbul Otobüs
Denizde: Şehir Hatları, İDO, Turyol
Raylı Sistemde: İstanbul Ulaşım, İETT, TCDD
Yollarda kısmını anlayamadım. İBB ve KGM mi?
Yollarda aynen dediğiniz gibi İBB ve KGM gibi çift başlı bir uygulama var, öyle ki şehrin göbeğinde gişelerin olması tabela sistemlerinin bile farklı olması bile başlı başına komedi. İBB bu işi de çok iyi yapıyor, artık mahalle araları bile demeyeceğim sokaklarda bile tabelalar var ve çok iyi durumda. Bir de Karayolları sorumluluğu olan yerlere bakalım tamamen rezil. Hala çok çok merkezi yerlerde bile İstanbul yönü gösteren tabelalar var, gerisini siz düşünün...

200.000 iyi bir sayı. Ben bu hattın yolcu sayısına bakarken hep şöyle düşünüyorum, bu sayı bu hattın otobüs, minibüs yolcularından çaldığı sayı. Yani bu metro hattı lehine yapılmış hiç bir düzenleme olmamasına rağmen (indirimli taşıma hariç) taşıdığı yolcu sayısı fena değil.

İddaa ediyorum, E-5 kullanarak Kadıköy'e giden otobüsleri ve minibüsleri kısaltıp 2 metro istasyonuna ulaşıp ilk hareket noktasına geri dönen ring hatlara çevirsinler bu metronun yolcu sayısı yarım milyonu zorlar...

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön