ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1593
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 21 Mar Prş, 2013 16:55

Aksaray'da A giriş kapısı yavaş yavaş yapılıyor. Ağır aksak uzun zamandır inşaat sürüyor.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eki Pzt, 2013 17:12

Bu başlığa bayağıdır bir şey yazmadık mı ne? Bugün aldığım bir habere göre Aksaray istasyonu A girişi hizmete açılmış, geç haberim olduğu için gidip görüntüleyemedim, hayırlı uğurlu olsun.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Çrş, 2013 20:17

Yeniden hizmete açılan Aksaray A Girişinden fotoğraflar. İstanbul Ulaşım dan alıntıdır.

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Eki Çrş, 2013 21:54

Güzel olmuş. Şimdi bunun şöyle kapısının önünden en önemli (ula, EN) hatları temiz bir şekilde geçirebilseler, tramvay fazla uzakta olmasa … kente gelen yabancılar için ÇOK daha iyi, normal ve rahat olur. Yerel halkı boşverelim, onlar alışık, beğenirler, gerek yok, elâlemin falan filan, ama turistik bakış açısından bu bir must-do. Yenikapı açıldıktan sonraki durumu bilmiyorum, yine de önemli olabilir, Aksaray hâlâ belirli (ve büyükçe) bir kısım için »otel« bölgesi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Prş, 2013 06:37

Senin bahsettiğin Aksaray ile bu istasyonun olduğu Aksaray ne kadar alakalı bilemiyorum, bence zaten otellere geçiş için bu istasyon çok verimli bir noktada değil. Buradaki en büyük plansızlık bu hat ilk inşa edilirken Aksaray yer altı çarşısının kaldırılıp ya da yenilenip istasyonun Aksaray' ın tam ortasına yerleştirilmemiş olmasıdır bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Kas Sal, 2013 17:45

Bugün öğleden önce M1 hattı Otogar istasyonu yakınında bir araç yolda kalmış, bildiğim kadarı ile ufak bir deray hadisesinden kaynaklandı. Aracı kurtarma çalışmaları için yolcular tahliye edilerek Otogar istasyonuna hat içinden yürüyerek geçmişler, son günlerde Marmaray da sık sık meydana gelen arızalar arada bir de M4 hattındaki arıza üzerine bu da gelince sanırım bayağı bir geri dönüş olmuştur soşıl medya da? Ben takip edemediğim için :)

http://gundem.milliyet.com.tr/metro-ari ... efault.htm

Bu herhangi bir işletmede herhangi bir zamanda olabilecek bir durum bence, daha önce de defalarca olmuş bir hadisedir, geçmiş olsun diyelim.
Aksaray – Havalimanı seferini yapan metro bu sabah saat 09:00 sıralarında arızalandı. Otogar istasyonuna yakın bir bölgede arızalanan metro, hareket kabiliyetini kaybetti. Yapılan arıza anonsu üzerine metro içerisindeki yolcular açılan kapılardan atlayarak metroyu terk etti.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Kas Sal, 2013 21:46

Metro derayı biraz garip bir şey değil mi yahu? Anlamadım … tramvay evet, ama metro?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Kas Çrş, 2013 07:45

alabay yazdı:Metro derayı biraz garip bir şey değil mi yahu? Anlamadım … tramvay evet, ama metro?
Bu mantık ile trenin hiç deray etmemesi mi lazım? Hani küçükten büyüğe mi? Çıkış noktan ne? Bütün raylı sistem araçları deray edebilir, tramvayda belki risk daha fazla olabilir doğru ama metrolarda da gayet mümkün.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Kas Çrş, 2013 10:04

Çıkış noktam şu: Tramvay rayları cadde, sokakta olabilir, o yüzden çok daha yıpranır. Tren derayı hakikaten ray kırığı gibi şeylerden dolayı (burada) çok az olur, en büyük problem sabotajdır. Metro ise genelde çok kapalı (üstü kapalı değil, şebeke olarak kapalı – übersichtlich anlamında) bir sistem olduğundan, ray bakımı daha kolay ve (bildiğim kadarıyla) çok da sık. Tramvaylarda da sık (burada), ama yine de tramvay otomatik sürülmez, girdiği virajlar deray tehlikesi içerir, metro, elle bile sürülse, çok daha sağlam ve hıza göre kurplu yapılır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Kas Cum, 2013 19:33

Şimdi ben bu haberden bir şey anlamadım açıkçası. Havalimanı seferleri Kartaltepe den aktarmalı olacak denilmiş, tamam. Peki Kirazlı' dan gelen araçlar Otogar da aktarma yapacakmış? Nereye? Aksaray yönüne, iyi de o zaman Havalimanı araçları niye Kartaltepe de aktarma yapıyor? Otogar ı geçip Kartaltepe ye gidebiliyorsa, diğer tren Aksaray' a gidebildiğine göre o da gidebilir? Kafa karıştı bende, biraz karışık bir anlatım var haberde, Pazar günü yerinde görmek lazım :)
Açıklamada, 25 Kasım Pazartesi günü saat 05.00'e kadar sürecek çalışma boyunca Aksaray - Havalimanı / Havalimanı - Aksaray arası yapılacak seferlerin Kartaltepe istasyonunda aktarmalı olacağı kaydedildi.

Kirazlı'dan Aksaray yönüne gidecek yolcuların Otogar istasyonunda aktarma yapmaları gerektiği bildirildi.
http://www.haberler.com/otogar-metro-is ... 65-haberi/

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3525
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Kas Cum, 2013 19:41

25 Kasım Pazartesi günü saat 05.00'e kadar sürecek çalışma boyunca Aksaray - Havalimanı / Havalimanı - Aksaray arası yapılacak seferlerin Kartaltepe istasyonunda aktarmalı olacağı kaydedildi.

Kirazlı'dan Aksaray yönüne gidecek yolcuların Otogar istasyonunda aktarma yapmaları gerektiği bildirildi.
Abi,

Bu haberden şunu anladım: M1 boyunca üç işletme olacak: Aksaray-Kartaltepe, Kartaltepe-Havalimanı, Otogar-Kirazlı.

Yanlış olabilir, ama ben bunu anladım. Ha niye Otogar'daki çalışma nedeniyle Kartaltepe'de tren değiştirmek gerek, onu anlayamadım..

Yani normalde Kirazlı'dan binip Aksaray'a kadar durmadan gidebilen bir yolcu, o gün önce Kirazlı-Otogar, sonra Otogar-Kartaltepe ve en nihayetinde Kartaltepe-Aksaray şeklinde üç defada gidebilecek.. Gibi anladım..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Kas Cum, 2013 19:51

Engin Y yazdı:Ha niye Otogar'daki çalışma nedeniyle Kartaltepe'de tren değiştirmek gerek, onu anlayamadım..
İşte bende bunu anlayamadım? Hani dersin ki Havalimanı treninin gelip çıkış yaptığı yoldaki makası değiştiricem o yüzden ama o çıkışı Kirazlı dan gelen trende kullanıyor? Yok Havalimanından geliş makası değişecekse zaten o tren Otogar' a gelemez ki? Otogar' a gelip geçebiliyorsa ve diğer tren Aksaray' a gidebiliyorsa o da gidebilir!! Şöyle olsa anlarım Havalimanı ve Kirazlı' dan gelen trenler Otogardan geri dönecekler, Otogar-Aksaray arasında başka bir tren çalışacak, bunu anlarım, diğerini kavrayamadım. Muhakkak vardır bir sebebi öğrenmek lazım.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön