ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 02 Eyl Pzr, 2012 22:34

Aksaray metronun yıkılıp da halen yapılmayan kapısı muhtemelen Yenikapı bağlantısı bitince ancak açılır.
Konu biraz dağılacak ama bence asıl sorun orada bir bütünlük olmaması eskiden o çıkış varken de o meydanımsı boşluğa çıkmanız size bir fayda etmiyordu.

Genel olarak İstanbul'da durum şöyle:
Aksaray'da zaten manasız bir boşluk var o boşlukta bir yolcu olarak debelenip durmak hiç hoş olmuyor. Üstüne bir de sağa sola boşluk bulup da yürümeye çalışmak falan cidden çok fena oranın hali bir de Atatürk Havalimanı'na giden bir metro olduğu halde bu kadar ihmal edildi.
Bence Yenikapı-Aksaray istikametine meydan mı tasarlayacaklar yoksa betonu döküp düz satıh mı elde edecekler bir karar versinler bu hali çok nahoş.
Sultanahmet dışında suriçi bölgesinde orada meydan yok. Bayezid boşluğu zaten curcuna ve karmaşa, Aksaray boşluğu ha keza öyle, Taksim alt geçit üst geçit kurbanı olacak şimdiyse darmadağınık, Mecidiyeköy talihsiz bir konumda, Bakırköy hep bir döküntü halde, Üsküdar Meydanı ise Marmaray ve şimdi de Ümraniye-Çekmeköy metrosu inşaatından belini doğrultamadı. Kartal tren istasyonu çevresine yakın ve sahilinde öylesine bir boşluk var. Ümraniye, Bağcılar ve Esenler boşluk kazandı ama meydan kazandı mı bilemedim. Sanırım Küçükçekmece'de meydan yok. Gaziosmanpaşa'da ise meydanımsı bir boşluk vardı sanırım. Beylikdüzü'ne metrobüs üstü alan kazandırıldı ama sonuç bilemiyorum. Beşiktaş fiilen kopuk kopuk boşluklardan müteşekkil. Eminönü Meydanı görkemli değil bir tür bina girişindeki boşluk gibi. Karaköy sıkışık alana hapis ve parçalanmış. Kadıköy'ün gelişimini ise hep birlikte göreceğiz . Kazlıçeşme inşaat hafriyatı dökülen bir yer gibi zaten. Çağlayan'da adliye öncesi boşluk artık yeni yapılan büyük adliye'nin giriş boşluğu oldu.
İstanbul'da bütün bunların yerine Anadolu Yakası'nda Bağdat Caddesi, Beyoğlu İstiklal Cad., Mecidiyeköy-Harbiye arası Cumhuriyet Cad., Bakırköy Meydan-Bakırköy Sahil arası araçlara kapalı bir cadde, Avcılar'da yine araçlara kapalı Marmara Cad., Kadıköy'da Bahariye Cad. vs. tarzında alışveriş yapılan birazcana geniş caddeler mevcut. Bir de Ortaköy'de sahilde bir miktar trafiğe kapalı boş alan var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Prş, 2012 17:05

Aksaray-Havalimanı metrosu istasyonlarında yapılan kabartma HİSSEDİLEBİLİR ZEMİN uygulaması sona ermiş, yapılan çalışma ile 18 istasyonun tamamında görme engelli yolculara yardımcı olması için hissedilebilir zemin klavuz çizgiler tamamlandı.

Kaynak

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Aksaray A çıkışı inşaatı

Mesaj gönderen kemal » 12 Eyl Çrş, 2012 14:29

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim
İspark yeraltı otoparkı ile B kapısı genel görünümü.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Çrş, 2012 14:36

A kapısını bu halde inşa ettikten sonra bu seferde B kapısı kapatılır aynı tasarımın yapılması için :) aynı iş kapsamında ihale etselerdi keşke, bir 2 senede onu beklemeyelim.

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 12 Eyl Çrş, 2012 14:41

Bence beklenecek bir durum yok . Bunlar hafif malzemelerle yapılan çabucak bitebilecek yapılar.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 28 Eyl Cum, 2012 22:25

Trilyonluk binalar ve arsalar, pisliğe gömülmüş Ayamama Deresi ve ilkel mantıkla köprüye tutturulmuş, dereden geçen borular, kablolar...

-------------------------------------------------------------------------------------
Metro yolunun havaalanı güzergahında tehlike.
CHP İl Genel Meclis Üyesi Gökhan Gümüşdağ hazırladığı ve İl Genel Meclisine sunduğu yazılı önergesinde Aksaray-Havaalanı Metro yolunun havaalanı güzergâhındaki olası tehlikelere dikkat çekerek, “Yenibosna ile Havalimanın arasında kalan AIRPORT AVM’nin arkasına düşen kısımda, metro’nun üzerinde geçmekte olduğu köprünün altında, her an metro için tehlike oluşturacak nitelikte kontrolsüz kablo ve borular geçmektedir. Bunlar her an metro rayları üzerinde kısa devreye sebep olabilir ve metro aracı içerisinde seyahat eden yolcular için elektrik kaçağı ile bir çok kişinin ölümüne sebep olabilir” Uyarısında bulunarak olası tehlikelerin olmaması ve önlem alınması için yetkilileri göreve çağırdı.

Metro yolunun havaalanı güzergâhındaki tehlikeye dikkat!
İstanbul İl Genel Meclisi’nin 2012 yılı Eylül ayı Meclis oturumunun 07 Eylül 2012 Cuma günkü oturumunda hazırladığı önergesinde yerinde görerek incelme yapan ve kendisi fotoğraflayan CHP İl Genel Meclis Üyesi Gökhan Gümüşdağ olası tehlikelere karşı öngörülü olunması gerektiğini hatırlatarak; kurum, kuruluş ve kişileri görev yapmaya davet etti.
http://www.gercekgundem.com/?p=492300

Resim
Resim
Resim

-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Cum, 2012 22:37

Tabii ki olmaması gereken işler, şimdi işkembeden atmış olacağım ama hiç köprü altlarında kontrol yapıldığını duymadım, hat içinde kontrol gayet düzenlidir ama bu köprü geçişleri ne sıklık ile kontrol ediliyor bilmiyorum, şahsım adına en son gördüğüm kontrol 1999 depremi sonrasında idi, bir de uzun zaman önce yine depreme dayanıklılık ile ilgili bir kontrol yapılacaktı diye aklımda kalmış ama görünen şu ki bu kablo ya da boruların hiçbiri metro ile alakalı değil. Yerden bir elektrik gelmesi durumunda araç içindekilere bir zarar gelir mi hiç bilemiyorum açıkçası yani AC ile DC kapışınca kim yener, aracın Faraday kafesi etkisi bu çarpışmayı sallamaz mı, ne olur? Ampül ve priz değiştirip küçük elektrik işleri yapabiliyorum ama bundan anlamam bak :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ara Sal, 2012 16:56

Hatta katener kopması nedeni ile seferler kısmi olarak yapılıyormuş, saat 15:00 sıralarında meydana gelen kopma sırasında aracın bir camı da kırılmış, yaralı yok sanırım haber Ulaşım A.Ş. nin twitter hesabından duyurulmuştur, ekipler arızayı gidermek için çalışıyor, seferler ise Aksaray - Bayrampaşa arasında yapılabiliyormuş.

Bana biraz eksik bir bilgi gibi geldi, bir katener kopması ile hattın %75 in de işletme yapılamıyormu yani? Kartaltepe civarında kopmuş olsa hadi Otogar da devreden çıktı diyelim, Merter - Havalimanı çalışmıyormu? Soracağım bakalım cevap alırsak yazarız.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 05 Ara Çrş, 2012 09:47

Bu adam biraz sallamış, herhalde bu ifadelerle görev yaptığını zannediyor. Bu kablolarla alakalı bir kısa devre olduğunda, ne kadar tehlikeli bir durumun olacağı az biraz elektrik bilgisi olan herkes bilebilir. Tren ile köprü arasında en az beş izole bölge var. Köprü ayağında oluşabilecek bir kısa devre ile yolculara birşey olması için 10 üzeri 10 olasılık gerekir. Bu arkyadaş birilerine birşeyler söylemek için malzeme arıyor. Ayrıca gösterdiği yerler çirkin görüntü dese tamam veya kabloların fikslenmesinin ilkelliğini söylese tamam.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Şub Cum, 2013 20:34

Otogar istasyonu Havalimanı çıkışında yapılan makas çalışması bu sabah sona ermiş, çalışma süresince seferler biraz aksamalı devam etmiş, yetişemediğim için bu çalışmadan haberim yoktu dün akşam öğrendim, ayın 2sinde başlamış çalışma

Duyuru Linki

aşağı yukarı fotoğraf çalışma bölgesinden

Resim

seferler normal seyrine dönmüş, bir sonraki çalışma Esenler yönünde yapılacak ve seferleri daha az etkileyecek, tüm bu çalışmalar Otogar-Bağcılar metro hattı bağlantısı için gerçekleştiriliyor, yani aslında inşaat olarak o işi bağlıyor ama işletmeyi burada etkilediği için bu başlığa aldım

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 19 Şub Sal, 2013 01:07

aksaray havalimanı metro hattını güzergahı nedeniyle hep eleştiriyoruz. benim şöyle bir önerim var ve gerçekleştirilebileceğini düşünüyorum. hat merterden sonra cevizlibağa viyadük üzerinden devam ettirilerek topkapıda yer altına alınıp tramvay güzergahını takip ederek sirkeciye kadar devam ettirilecek ve ayrı bir hat olarak işletilecek. vatandan geçen mevcut hat ise otogar bağcılar yönünde halkalıya uzanan ayrı bir hat olacak. üçüncü olarak ise otogar ve havalimanı arasında işletme olacak. böylece havalimanı yönünden gelenler boş yere dolanmadan tarihi yarımadanın en yoğun bölgelerinden geçebilecek. ayrıca tramvayın artık kaldıramadığı güzergahta alternatif metro hattı kurularak millet caddesinin yükü büyük ölçüde hafiflemiş olacak. malum e-5 topkapı aksaray güzergahında onlarca otobüs hattı mevcut bunların sayısı büyük oranda azaltılabilir bu uzatma ile. tabi inşaası kısmında büyük sıkıntılar olacağı malum özellikle beyazıt sultanahmet sirkeci bölgesinde sıkıntı olacaktır muhakkak ama buna değeceği kanaatindeyim. ilk aşamada sirkeci olmasa bile aksaraya kadar millet caddesinden geçen bir metro hattını zaruri görüyorum. işin ilginci o kadar metro projesi olmasına rağmen henüz böyle bir proje duymadım.

kafalarda daha iyi canlanması açısından mapste önerimi çizdim.
https://maps.google.com/maps/ms?msid=20 ... 9,0.169086

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Mar Cum, 2013 16:14

Üstteki mesaj ile ilgili uzun yazdıydım ama hata verdi geri gitti, sitede bir yerlerde daha önce değinmiştim, bahsettiğiniz projenin suriçi kısmı gündemden kalkalı çok uzun yıllar oldu ve tekrarda ele alınmadı, son olarak suriçine giren bir metro hattından bahsedildi ama başka bir hat ile ilgili, İBB bu konuda pek adım atmaz, çünkü orada kaybedilen çanak çömlek süresi işin maliyetini yükseltiyor, suriçine giripte Topkapı,Çapa,Fındıkzade,Aksaray,Beyazıt metro duraklarını inşa etmedikten sonra da o metronun bir anlamı yok "bana göre".

M1 hattı üzerinde makas yenileme ve ilave gibi çalışmalar yapılıyor, malum Kirazlı hattı ile ortak işletme söz konusu ve alt yapı buna uygun hale getirilmeye çalışılıyor. Bu neden ile yapılacak bir takım çalışmalar varmış,
Aksaray bölgesinde yapılacak ilk çalışma 01 Mart Cuma günü saat 22:00’da başlayacak ve 04 Mart Pazartesi 05:00’da bitecek. Çalışmadan dolayı Cumartesi - Pazar günü hatta minimum 7,5 dakikalık seferler yapılacaktır. Aynı günlerde gece 22.00’dan sonra 10 dk aralıklarla sefer yapılacaktır.

Otogar Bölgesi viyadük çalışmasında yapılacak çalışma 01.03.2013 Cuma günü 22:00’başlayacak 08.03.2013 Cuma günü bitirilecektir.
Gündüzleri sürdürülmeyecek çalışma her gün saat 22:00’başlayacak ve 05:00’da bitirilecektir.

Çalışma günlerinde saat 22.00’dan sonra 10 dk aralıklarla sefer yapılacaktır.
Kaynak ulaşım a.ş. facebook hesabı

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön