ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Aksaray metronun yıkılıp da halen yapılmayan kapısı muhtemelen Yenikapı bağlantısı bitince ancak açılır.
Konu biraz dağılacak ama bence asıl sorun orada bir bütünlük olmaması eskiden o çıkış varken de o meydanımsı boşluğa çıkmanız size bir fayda etmiyordu.
Genel olarak İstanbul'da durum şöyle:
Aksaray'da zaten manasız bir boşluk var o boşlukta bir yolcu olarak debelenip durmak hiç hoş olmuyor. Üstüne bir de sağa sola boşluk bulup da yürümeye çalışmak falan cidden çok fena oranın hali bir de Atatürk Havalimanı'na giden bir metro olduğu halde bu kadar ihmal edildi.
Bence Yenikapı-Aksaray istikametine meydan mı tasarlayacaklar yoksa betonu döküp düz satıh mı elde edecekler bir karar versinler bu hali çok nahoş.
Sultanahmet dışında suriçi bölgesinde orada meydan yok. Bayezid boşluğu zaten curcuna ve karmaşa, Aksaray boşluğu ha keza öyle, Taksim alt geçit üst geçit kurbanı olacak şimdiyse darmadağınık, Mecidiyeköy talihsiz bir konumda, Bakırköy hep bir döküntü halde, Üsküdar Meydanı ise Marmaray ve şimdi de Ümraniye-Çekmeköy metrosu inşaatından belini doğrultamadı. Kartal tren istasyonu çevresine yakın ve sahilinde öylesine bir boşluk var. Ümraniye, Bağcılar ve Esenler boşluk kazandı ama meydan kazandı mı bilemedim. Sanırım Küçükçekmece'de meydan yok. Gaziosmanpaşa'da ise meydanımsı bir boşluk vardı sanırım. Beylikdüzü'ne metrobüs üstü alan kazandırıldı ama sonuç bilemiyorum. Beşiktaş fiilen kopuk kopuk boşluklardan müteşekkil. Eminönü Meydanı görkemli değil bir tür bina girişindeki boşluk gibi. Karaköy sıkışık alana hapis ve parçalanmış. Kadıköy'ün gelişimini ise hep birlikte göreceğiz . Kazlıçeşme inşaat hafriyatı dökülen bir yer gibi zaten. Çağlayan'da adliye öncesi boşluk artık yeni yapılan büyük adliye'nin giriş boşluğu oldu.
İstanbul'da bütün bunların yerine Anadolu Yakası'nda Bağdat Caddesi, Beyoğlu İstiklal Cad., Mecidiyeköy-Harbiye arası Cumhuriyet Cad., Bakırköy Meydan-Bakırköy Sahil arası araçlara kapalı bir cadde, Avcılar'da yine araçlara kapalı Marmara Cad., Kadıköy'da Bahariye Cad. vs. tarzında alışveriş yapılan birazcana geniş caddeler mevcut. Bir de Ortaköy'de sahilde bir miktar trafiğe kapalı boş alan var.
Konu biraz dağılacak ama bence asıl sorun orada bir bütünlük olmaması eskiden o çıkış varken de o meydanımsı boşluğa çıkmanız size bir fayda etmiyordu.
Genel olarak İstanbul'da durum şöyle:
Aksaray'da zaten manasız bir boşluk var o boşlukta bir yolcu olarak debelenip durmak hiç hoş olmuyor. Üstüne bir de sağa sola boşluk bulup da yürümeye çalışmak falan cidden çok fena oranın hali bir de Atatürk Havalimanı'na giden bir metro olduğu halde bu kadar ihmal edildi.
Bence Yenikapı-Aksaray istikametine meydan mı tasarlayacaklar yoksa betonu döküp düz satıh mı elde edecekler bir karar versinler bu hali çok nahoş.
Sultanahmet dışında suriçi bölgesinde orada meydan yok. Bayezid boşluğu zaten curcuna ve karmaşa, Aksaray boşluğu ha keza öyle, Taksim alt geçit üst geçit kurbanı olacak şimdiyse darmadağınık, Mecidiyeköy talihsiz bir konumda, Bakırköy hep bir döküntü halde, Üsküdar Meydanı ise Marmaray ve şimdi de Ümraniye-Çekmeköy metrosu inşaatından belini doğrultamadı. Kartal tren istasyonu çevresine yakın ve sahilinde öylesine bir boşluk var. Ümraniye, Bağcılar ve Esenler boşluk kazandı ama meydan kazandı mı bilemedim. Sanırım Küçükçekmece'de meydan yok. Gaziosmanpaşa'da ise meydanımsı bir boşluk vardı sanırım. Beylikdüzü'ne metrobüs üstü alan kazandırıldı ama sonuç bilemiyorum. Beşiktaş fiilen kopuk kopuk boşluklardan müteşekkil. Eminönü Meydanı görkemli değil bir tür bina girişindeki boşluk gibi. Karaköy sıkışık alana hapis ve parçalanmış. Kadıköy'ün gelişimini ise hep birlikte göreceğiz . Kazlıçeşme inşaat hafriyatı dökülen bir yer gibi zaten. Çağlayan'da adliye öncesi boşluk artık yeni yapılan büyük adliye'nin giriş boşluğu oldu.
İstanbul'da bütün bunların yerine Anadolu Yakası'nda Bağdat Caddesi, Beyoğlu İstiklal Cad., Mecidiyeköy-Harbiye arası Cumhuriyet Cad., Bakırköy Meydan-Bakırköy Sahil arası araçlara kapalı bir cadde, Avcılar'da yine araçlara kapalı Marmara Cad., Kadıköy'da Bahariye Cad. vs. tarzında alışveriş yapılan birazcana geniş caddeler mevcut. Bir de Ortaköy'de sahilde bir miktar trafiğe kapalı boş alan var.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aksaray-Havalimanı metrosu istasyonlarında yapılan kabartma HİSSEDİLEBİLİR ZEMİN uygulaması sona ermiş, yapılan çalışma ile 18 istasyonun tamamında görme engelli yolculara yardımcı olması için hissedilebilir zemin klavuz çizgiler tamamlandı.
Kaynak
Kaynak
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1608
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Aksaray A çıkışı inşaatı






İspark yeraltı otoparkı ile B kapısı genel görünümü.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Trilyonluk binalar ve arsalar, pisliğe gömülmüş Ayamama Deresi ve ilkel mantıkla köprüye tutturulmuş, dereden geçen borular, kablolar...
-------------------------------------------------------------------------------------
Metro yolunun havaalanı güzergahında tehlike.
CHP İl Genel Meclis Üyesi Gökhan Gümüşdağ hazırladığı ve İl Genel Meclisine sunduğu yazılı önergesinde Aksaray-Havaalanı Metro yolunun havaalanı güzergâhındaki olası tehlikelere dikkat çekerek, Yenibosna ile Havalimanın arasında kalan AIRPORT AVMnin arkasına düşen kısımda, metronun üzerinde geçmekte olduğu köprünün altında, her an metro için tehlike oluşturacak nitelikte kontrolsüz kablo ve borular geçmektedir. Bunlar her an metro rayları üzerinde kısa devreye sebep olabilir ve metro aracı içerisinde seyahat eden yolcular için elektrik kaçağı ile bir çok kişinin ölümüne sebep olabilir Uyarısında bulunarak olası tehlikelerin olmaması ve önlem alınması için yetkilileri göreve çağırdı.
Metro yolunun havaalanı güzergâhındaki tehlikeye dikkat!
İstanbul İl Genel Meclisinin 2012 yılı Eylül ayı Meclis oturumunun 07 Eylül 2012 Cuma günkü oturumunda hazırladığı önergesinde yerinde görerek incelme yapan ve kendisi fotoğraflayan CHP İl Genel Meclis Üyesi Gökhan Gümüşdağ olası tehlikelere karşı öngörülü olunması gerektiğini hatırlatarak; kurum, kuruluş ve kişileri görev yapmaya davet etti.
http://www.gercekgundem.com/?p=492300



-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
Metro yolunun havaalanı güzergahında tehlike.
CHP İl Genel Meclis Üyesi Gökhan Gümüşdağ hazırladığı ve İl Genel Meclisine sunduğu yazılı önergesinde Aksaray-Havaalanı Metro yolunun havaalanı güzergâhındaki olası tehlikelere dikkat çekerek, Yenibosna ile Havalimanın arasında kalan AIRPORT AVMnin arkasına düşen kısımda, metronun üzerinde geçmekte olduğu köprünün altında, her an metro için tehlike oluşturacak nitelikte kontrolsüz kablo ve borular geçmektedir. Bunlar her an metro rayları üzerinde kısa devreye sebep olabilir ve metro aracı içerisinde seyahat eden yolcular için elektrik kaçağı ile bir çok kişinin ölümüne sebep olabilir Uyarısında bulunarak olası tehlikelerin olmaması ve önlem alınması için yetkilileri göreve çağırdı.
Metro yolunun havaalanı güzergâhındaki tehlikeye dikkat!
İstanbul İl Genel Meclisinin 2012 yılı Eylül ayı Meclis oturumunun 07 Eylül 2012 Cuma günkü oturumunda hazırladığı önergesinde yerinde görerek incelme yapan ve kendisi fotoğraflayan CHP İl Genel Meclis Üyesi Gökhan Gümüşdağ olası tehlikelere karşı öngörülü olunması gerektiğini hatırlatarak; kurum, kuruluş ve kişileri görev yapmaya davet etti.
http://www.gercekgundem.com/?p=492300



-------------------------------------------------------------------------------------
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tabii ki olmaması gereken işler, şimdi işkembeden atmış olacağım ama hiç köprü altlarında kontrol yapıldığını duymadım, hat içinde kontrol gayet düzenlidir ama bu köprü geçişleri ne sıklık ile kontrol ediliyor bilmiyorum, şahsım adına en son gördüğüm kontrol 1999 depremi sonrasında idi, bir de uzun zaman önce yine depreme dayanıklılık ile ilgili bir kontrol yapılacaktı diye aklımda kalmış ama görünen şu ki bu kablo ya da boruların hiçbiri metro ile alakalı değil. Yerden bir elektrik gelmesi durumunda araç içindekilere bir zarar gelir mi hiç bilemiyorum açıkçası yani AC ile DC kapışınca kim yener, aracın Faraday kafesi etkisi bu çarpışmayı sallamaz mı, ne olur? Ampül ve priz değiştirip küçük elektrik işleri yapabiliyorum ama bundan anlamam bak 

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hatta katener kopması nedeni ile seferler kısmi olarak yapılıyormuş, saat 15:00 sıralarında meydana gelen kopma sırasında aracın bir camı da kırılmış, yaralı yok sanırım haber Ulaşım A.Ş. nin twitter hesabından duyurulmuştur, ekipler arızayı gidermek için çalışıyor, seferler ise Aksaray - Bayrampaşa arasında yapılabiliyormuş.
Bana biraz eksik bir bilgi gibi geldi, bir katener kopması ile hattın %75 in de işletme yapılamıyormu yani? Kartaltepe civarında kopmuş olsa hadi Otogar da devreden çıktı diyelim, Merter - Havalimanı çalışmıyormu? Soracağım bakalım cevap alırsak yazarız.
Bana biraz eksik bir bilgi gibi geldi, bir katener kopması ile hattın %75 in de işletme yapılamıyormu yani? Kartaltepe civarında kopmuş olsa hadi Otogar da devreden çıktı diyelim, Merter - Havalimanı çalışmıyormu? Soracağım bakalım cevap alırsak yazarız.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Bu adam biraz sallamış, herhalde bu ifadelerle görev yaptığını zannediyor. Bu kablolarla alakalı bir kısa devre olduğunda, ne kadar tehlikeli bir durumun olacağı az biraz elektrik bilgisi olan herkes bilebilir. Tren ile köprü arasında en az beş izole bölge var. Köprü ayağında oluşabilecek bir kısa devre ile yolculara birşey olması için 10 üzeri 10 olasılık gerekir. Bu arkyadaş birilerine birşeyler söylemek için malzeme arıyor. Ayrıca gösterdiği yerler çirkin görüntü dese tamam veya kabloların fikslenmesinin ilkelliğini söylese tamam.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Otogar istasyonu Havalimanı çıkışında yapılan makas çalışması bu sabah sona ermiş, çalışma süresince seferler biraz aksamalı devam etmiş, yetişemediğim için bu çalışmadan haberim yoktu dün akşam öğrendim, ayın 2sinde başlamış çalışma
Duyuru Linki
aşağı yukarı fotoğraf çalışma bölgesinden

seferler normal seyrine dönmüş, bir sonraki çalışma Esenler yönünde yapılacak ve seferleri daha az etkileyecek, tüm bu çalışmalar Otogar-Bağcılar metro hattı bağlantısı için gerçekleştiriliyor, yani aslında inşaat olarak o işi bağlıyor ama işletmeyi burada etkilediği için bu başlığa aldım
Duyuru Linki
aşağı yukarı fotoğraf çalışma bölgesinden

seferler normal seyrine dönmüş, bir sonraki çalışma Esenler yönünde yapılacak ve seferleri daha az etkileyecek, tüm bu çalışmalar Otogar-Bağcılar metro hattı bağlantısı için gerçekleştiriliyor, yani aslında inşaat olarak o işi bağlıyor ama işletmeyi burada etkilediği için bu başlığa aldım
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53
aksaray havalimanı metro hattını güzergahı nedeniyle hep eleştiriyoruz. benim şöyle bir önerim var ve gerçekleştirilebileceğini düşünüyorum. hat merterden sonra cevizlibağa viyadük üzerinden devam ettirilerek topkapıda yer altına alınıp tramvay güzergahını takip ederek sirkeciye kadar devam ettirilecek ve ayrı bir hat olarak işletilecek. vatandan geçen mevcut hat ise otogar bağcılar yönünde halkalıya uzanan ayrı bir hat olacak. üçüncü olarak ise otogar ve havalimanı arasında işletme olacak. böylece havalimanı yönünden gelenler boş yere dolanmadan tarihi yarımadanın en yoğun bölgelerinden geçebilecek. ayrıca tramvayın artık kaldıramadığı güzergahta alternatif metro hattı kurularak millet caddesinin yükü büyük ölçüde hafiflemiş olacak. malum e-5 topkapı aksaray güzergahında onlarca otobüs hattı mevcut bunların sayısı büyük oranda azaltılabilir bu uzatma ile. tabi inşaası kısmında büyük sıkıntılar olacağı malum özellikle beyazıt sultanahmet sirkeci bölgesinde sıkıntı olacaktır muhakkak ama buna değeceği kanaatindeyim. ilk aşamada sirkeci olmasa bile aksaraya kadar millet caddesinden geçen bir metro hattını zaruri görüyorum. işin ilginci o kadar metro projesi olmasına rağmen henüz böyle bir proje duymadım.
kafalarda daha iyi canlanması açısından mapste önerimi çizdim.
https://maps.google.com/maps/ms?msid=20 ... 9,0.169086
kafalarda daha iyi canlanması açısından mapste önerimi çizdim.
https://maps.google.com/maps/ms?msid=20 ... 9,0.169086
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Üstteki mesaj ile ilgili uzun yazdıydım ama hata verdi geri gitti, sitede bir yerlerde daha önce değinmiştim, bahsettiğiniz projenin suriçi kısmı gündemden kalkalı çok uzun yıllar oldu ve tekrarda ele alınmadı, son olarak suriçine giren bir metro hattından bahsedildi ama başka bir hat ile ilgili, İBB bu konuda pek adım atmaz, çünkü orada kaybedilen çanak çömlek süresi işin maliyetini yükseltiyor, suriçine giripte Topkapı,Çapa,Fındıkzade,Aksaray,Beyazıt metro duraklarını inşa etmedikten sonra da o metronun bir anlamı yok "bana göre".
M1 hattı üzerinde makas yenileme ve ilave gibi çalışmalar yapılıyor, malum Kirazlı hattı ile ortak işletme söz konusu ve alt yapı buna uygun hale getirilmeye çalışılıyor. Bu neden ile yapılacak bir takım çalışmalar varmış,
M1 hattı üzerinde makas yenileme ve ilave gibi çalışmalar yapılıyor, malum Kirazlı hattı ile ortak işletme söz konusu ve alt yapı buna uygun hale getirilmeye çalışılıyor. Bu neden ile yapılacak bir takım çalışmalar varmış,
Kaynak ulaşım a.ş. facebook hesabıAksaray bölgesinde yapılacak ilk çalışma 01 Mart Cuma günü saat 22:00da başlayacak ve 04 Mart Pazartesi 05:00da bitecek. Çalışmadan dolayı Cumartesi - Pazar günü hatta minimum 7,5 dakikalık seferler yapılacaktır. Aynı günlerde gece 22.00dan sonra 10 dk aralıklarla sefer yapılacaktır.
Otogar Bölgesi viyadük çalışmasında yapılacak çalışma 01.03.2013 Cuma günü 22:00başlayacak 08.03.2013 Cuma günü bitirilecektir.
Gündüzleri sürdürülmeyecek çalışma her gün saat 22:00başlayacak ve 05:00da bitirilecektir.
Çalışma günlerinde saat 22.00dan sonra 10 dk aralıklarla sefer yapılacaktır.