ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Mar Prş, 2013 20:07

:?

Bilmiyorum, kötülemek amaçla mı yazılmış yoksa hakikat mı. Acele iş, şeytan ve bin kata mâl olma. Berlin’de üç istasyon bir milyon sene sürüyor, ama titanyum gibi sağlam.

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 15 Mar Cum, 2013 09:29

İyi günler.

İnşaat odası başkanı talihsiz açıklamalar yapmış yada yeraltı inşaa teknoloji hakkında çok bilgi sahibi değil.
Konuyu kısaca özetler isek, hattın TBM ile yapıldığı bölümde TBM in dizerek oluşturduğu segment ring in (yaklaşık kalınlığı 300mm dir). Segmentlerin Dış kısmında Segment seal denilen bir bölüm var. Otomasyon bu bir ringi dizdikten sonra bu seal kısmın arasına yüksek dayanımlı izolasyon malzemesi pompalar, bu sayede segmentlerden oluşan tüpü izole eder. NATM dada Esat beyin bahsettiği gibi benzer ama manuel yapılan bir uygulama vardır. Kozyatağında dekore edilmemiş bölüm kaya delme bir bölümdür. Kaya çatlakları arasından sızıntı olma ihtimali vardır. Bu sızıntılar bir süresonra durur. Eğer durmaz ise pnomatik delgi ile delinerek yüksek basınçlı su ile arka kısım açılır ve içerisine sızıntıyı engelleyecek beton karışımı pompalanabilir. Sızıntı olan her nokta için bir çare vardır çözümsüz değil. Hattın rotası üzerinde zemin şartlarından dolayı yeraltı sularını içeren bölgelerden geçmektedir. mevcutta şuan yaşanan sızıntıların metro sistemine bir hasarı söz konusu olmadığı gibi. Sızıntıdan kaynaklanan sıvı akışı kanal sistemiyle belli bölgelerde toplanıp pompalarla dışarı atılmaktadır. Sistemin genelinde biriken ve atılan su kayda değmeyecek kadar azdır.
Bu sızıntılar tüm metro yapılarında zemin koşullarına bağlı olarak oluşabilir. Ancak zaten yeni bir hat olduğundan dolayı, bir süre daha hattın oturması gerekmektedir. Daha sonra gerekirse müdahale yapılır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Mar Cum, 2013 12:26

Irfan bey konuya getirdiginiz teknik aciklama icin tesekkurler, tbm nin beton enjekte hadisesini biliyordum ama hem unutmusum hemde onu izolasyon ile bagdastiramamistim, bu bilgiyi ogrendigim iyi oldu ;) not alayim, ben daha once M2 de boyle bir sey duymustum ama erisim tunelleri icindi bu, 2000 yiliydi yanilmiyorsam, 1. Etapta geotekstil membran kullanilmadi iddiasi vardi. Ayrica dediginiz gibi Taksim de 13 yildir dere gibi akiyor ama hala saglam.

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 15 Mar Cum, 2013 13:27

M4 hattında iç ve dış mebran kullanıldı. Ama dediğiniz gibi su bu, her zaman kendine bir yol bulur. Tehlike yaratacak bir durum yok, olursada müdahale edilir.
Buna en iyi örnek Parisde seine nehrinin yanında yapılan Cite istasyonudur. Batırılmış bir metal yapıdır nehrin hemen kenarında 1910 yılında yapılmış ve müteakip zamanlarda metal bölümlerdeki çürümeden dolayı kenar kısımlarından ve metal puntolardan su alır. Onarılır. Orayla mukayese edince bizim hattımızın neredeyse sorunsuz olduğunu söyleyebiliriz.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 16 Mar Cmt, 2013 23:00

------------------------------------------------------------------------------------
Kadıköy-Kartal metrosundaki izolasyon sorununa bir dokunduk bin ah işittik! Meğer metro hattında, yürüyen merdiven ve asansör krizi de yaşanıyormuş...

DÜN, hizmete gireli henüz 7 ay olan Kadıköy-Kartal metro hattındaki ciddi bir sorunu gündeme taşımıştık... Kozyatağı İstasyonu'ndaki izolasyon problemi yüzünden tavanın ve duvarların nasıl da kabarıp küf tuttuğunu görmüştünüz bu sütunlarda... O çarpıcı karelerin ve yolcu şikâyetlerinin ardından kenti yönetenlerden hali hazırda bir açıklama gelmedi fakat yolculardan gelen şikâyetlerin haddi hesabı yok... Üstelik metro hattıyla ilgili tek şikâyet de Kozyatağı'ndaki izolasyon krizi değil... Acil Şikayet Hattı'na gelen mesajlar gösteriyor ki, diğer duraklarda da ciddi sıkıntılar yaşanıyor. Gelin, açıldığı günden bu yana her gün metro hattıyla yolculuk yapan bir okuyucumuza kulak verelim, neler olup bitiyor öğrenelim...

ASANSÖR YARIŞI!
"Öncelikle Kadıköy-Kartal metrosunu yapıp halkın hizmetine sunarak minibüs teröründen kısmen de olsa bizi kurtaran yetkililere teşekkür ediyorum. Ancak bazı yanlışlıkları ve aksaklıkları da şikâyet etmeden edemeyeceğim. Açıldığı günden beri metroyu kullanıyorum, acaba bu metroyu projelendiren mühendisler metrodan metrobüse geçmek için Ünalan Durağı'nda inip Uzunçayır Durağı'na kadar hiç yürüdüler mi? Bu durak neden metrobüs bağlantısının yapıldığı Uzunçayır'da değil de Ünalan'da? Zaten yürüyen bantlar üç gün çalışıyorsa beş gün çalışmıyor. Yürüyen bantlardan iki kişi yan yana zor geçiyor... Ünalan'da yolcular asansöre binmek için resmen birbirleriyle yarışıyor. Yaşlılar, hamileler ve engelliler yarışı hep kaybediyor.
Birden fazla asansör yapılamaz mıydı durağa? Metrodaki sorun bu kadarla da bitmiyor. Engelliler için Maltepe Köprüsü'ne yapılan asansörün önü de demir parmaklıklarla kapalı olduğu için kullanılamıyor..."
Kadıköy-Kartal metro hattındaki istasyonların acilen elden geçirilmesi gerekiyor. Zira bu şikâyetlerden de anlaşıldığı üzere eksiklikler büyük. Bakalım yetkililer ne gibi adımlar atacak?
Kaynak
------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Cmt, 2013 23:18

Yürüyen merdiven ve bant konusunu yazmamışmıydım ben? Aralık ta hattı gezerken Ünalan' da gördüğüm en büyük sıkıntı idi, yani 6 basamaklık yere yürüyen merdiven hatta yarım katlık asansör yapmayı düşünecek kadar ince
zihniyete sahip bir proje vardı :) ama bu ince düşüncenin asansörü çalışmıyordu, yürüyen bantlar çalışmıyordu, öğleden sonra geri dönerken bant çalışıyordu ama sadece biri. Ben bu sayfalarda yarım yamalak açılış olmasın, yarım yamalak iş artık yapılmasın derken, bunları kast ediyordum. Ha hat henüz teslim alınmamıştır, hala yüklenici sorumludur, yapacaktır, edecektir :) bunlar sözleşme ihale şartları bana ne, ben yolcu olarak çalışıyormu çalışmıyormu onu bilirim kardeşim.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Kadıköy - Kartal M4 Metrosu

Mesaj gönderen Kamil16 » 17 Mar Pzr, 2013 11:12

kenanmar yazdı:acaba bu metroyu projelendiren mühendisler metrodan metrobüse geçmek için Ünalan Durağı'nda inip Uzunçayır Durağı'na kadar hiç yürüdüler mi? Bu durak neden metrobüs bağlantısının yapıldığı Uzunçayır'da değil de Ünalan'da? Zaten yürüyen bantlar üç gün çalışıyorsa beş gün çalışmıyor. Yürüyen bantlardan iki kişi yan yana zor geçiyor...
Kaynak
Kenan Beyin tesbiti kesinlikle doğru.

Benim ekleyeceklerim, istasyonlarda fayanslar düşmeye başladı, zeminde bazı karolar oynuyor. 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Pzr, 2013 19:18

Bu aşamadan sonra yapılabilecek tek şey bu şikayetleri ilgili kuruma ileterek durumu takip etmek, yolcu olarak bize düşen görev bu diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 17 Mar Pzr, 2013 20:35

Esat yazdı:Bu aşamadan sonra yapılabilecek tek şey bu şikayetleri ilgili kuruma ileterek durumu takip etmek, yolcu olarak bize düşen görev bu diye düşünüyorum.
Esat Bey, Kardeşim. İşletim ile ilgili şikayet olursa tabii ki yaparım. Burada konuşulan şikayet değil, fiziki bir durum. Bunu da orada bütün gün dolaşan görevli personel görüyor olmalıdır.

İşletmecinin, İstanbul Ulaşım A.Ş. bu fiziki eksikleri, inşaatı yapan müteahhitlere periyodik olarak süre tanıyarak, onartması gerekir. Ya da kendisi tashih ederek faturasını göndermek olabilir. 8)
Minimum 2 yıl Garanti olmalı. Yoksa Garanti yok mu? 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Pzr, 2013 21:38

Kamil16 yazdı:Esat Bey, Kardeşim. İşletim ile ilgili şikayet olursa tabii ki yaparım. Burada konuşulan şikayet değil, fiziki bir durum. Bunu da orada bütün gün dolaşan görevli personel görüyor olmalıdır.

İşletmecinin, İstanbul Ulaşım A.Ş. bu fiziki eksikleri, inşaatı yapan müteahhitlere periyodik olarak süre tanıyarak, onartması gerekir. Ya da kendisi tashih ederek faturasını göndermek olabilir. 8)
Minimum 2 yıl Garanti olmalı. Yoksa Garanti yok mu? 8)
Kendi düşüncenizde haklı olabilirsiniz, ben siz şikayet edin demedim, bu yolcunun genel görevidir dedim ve hala da aynı şekilde düşünüyorum, aslında bu benim düşüncem değil ya neyse. Ben şöyle özetleyeyim, şirketin bu işler ile ilgili bir birimi tabii ki var, rutin kontrol varmı bilmiyorum ama istasyon amirliği ve işletme tabii ki bunu bildirmek durumunda ama bu mesela bir güvenlik görevlisinin görevi değil.

Garanti konusundaki görüşünüzde haklısınız ama böyle bir anlaşma vardır, yoktur ona da bir şey diyemem, sadece bir vatandaş olarak şu kadar söyleyebilirim, bazı şeyler bizim istediğimiz ya da sandığımız gibi yürümüyor dünya da, yani yürümüyor olabilir :) bu açıdan önceki mesajımda söylediğimi tekrarlıyorum; bu aşamadan sonra yolcuya düşen görev şikayet etmektir. Yolcu sadece tren geç geldi, aman trenler çalışmadı diye şikayet mi etmelidir? Yoksa ne kadar da pis metro, yok bu kokuyor, çok sallanıyor, gürültülü diye mi? Bunların dışında kalan mesela girişteki totemleri taş atıp kırıyorlar, lambası yanmıyor, fayans kırık, bunları şikayet etmemelimiyiz? Nasıl olsa işletme bunları görüyor, ya da işleri ne baksınlar yapsınlar mı demeliyiz? Bu kırık fayans konusu bence çok ciddi bir konu ama detay açmak istemiyorum, hırsıza yol göstermek olur. İnşallah tekrar bir kahve içme şansı yakalarsak örneğimi veririm paranoyak olduğumu düşüneceksiniz ama olsun, görsel çirkinlikten başka sorunlarda ortaya çıkarabilir.

Dediğim gibi ben yolcunun bu konuda sorumluluğunun büyük olduğuna inanıyorum ve eski işyerimi kollamak olarak düşünebilirsiniz ama şikayetleri ciddiye alan bir kurum varken bence bunu değerlendirmek gerekir. Birinci şikayette yapmaz, ikinci de yapar, yapmasını sağlamak bizim elimizde değil mi?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Mar Pzt, 2013 13:39

Yolcuların sorumluluğu mu, hakkı mı bu acaba?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Pzt, 2013 15:23

alabay yazdı:Yolcuların sorumluluğu mu, hakkı mı bu acaba?
Verilmiş bir haktır, kullanmak kendi sorumluluğundadır, bence.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön