ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Oca Sal, 2013 18:58

Ünalan ve Kozyatağında gördüğüm 180 derecelik dönüş yapılan yeri fotoğraflamaya çalıştım ama kadrajı iyi ayarlamamışım birleştirme sorunlu oldu, geniş açıda yok ki elimizde :) neyse belki bilmeyenlere fikir verir.

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 10 Oca Prş, 2013 00:38

Kar geldi sonunda :D

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 14 Şub Prş, 2013 11:41

Kadıköy-Kartal metrosu açıldıktan sonraki bir kaç gün içinde çekilmiş
foto serisi video. Videoda Bostancı ve Kozyatağı istasyonları görünüyor.

http://www.youtube.com/watch?v=Qx9eQt0HJg8

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 14 Şub Prş, 2013 11:48

Metrodaki sarsılma ve gürültü bu videoda biraz daha anlaşılır gibi.
http://www.youtube.com/watch?v=2bUMI9iDB7U

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Pzt, 2013 03:16

Kozyatağı istasyonu ile ilgili şöyle bir video yüklenmiş, videoda yürüyen merdiven bölgesinde mağara görünümlü falan diyorduk hani duvarlar görünüyordu, bu bölgelerdeki sızıntıların oluşturduğu lekeler oldukça büyümüş görünüyor, videoyu veren sitede ilgili bir haber varmı göremedim ama bir tanıdığım video linkini ulaştırdı, bende yayınlıyorum.

http://haberturk.tv/burasi-turkiye/vide ... uyor/85158

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Kozyatağı Metro İstasonu

Mesaj gönderen Kamil16 » 11 Mar Pzt, 2013 06:58

"Kozyatağı istasyonu ile ilgili şöyle bir video yüklenmiş, videoda yürüyen merdiven bölgesinde mağara görünümlü falan diyorduk hani duvarlar görünüyordu, bu bölgelerdeki sızıntıların oluşturduğu lekeler oldukça büyümüş görünüyor, videoyu veren sitede ilgili bir haber varmı göremedim ama bir tanıdığım video linkini ulaştırdı, bende yayınlıyorum."

Bu hafta sonu birkaç kez Kozyatağı İstasyonundan geçtim. Duvarlardaki sızıntılardan beyaz köpükler olmuş. Duvar diblerinde tahliye kanallarında sızın su toplanıyor. Endişeye gerek yok. Bu saatten sonra yapacak fazla birşeyde yok galiba. Dıştan iyi izolasyon yapılamamış. Yazın koku yapmaz ise sorun yok diyebiliriz. 8)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Mar Pzt, 2013 12:28

Suyla problem yaşanırsa, küften de yaşanır. Yine acele işe şeytan mı karışmış, ne olmuş?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Pzt, 2013 14:44

Su varsa küfte olacaktır herhalde ama şu andaki o beyazlıklar daha çok yeraltı sularının içeriğinden kaynaklanıyor olsa gerek, inşaat aşamasında engellenebilirdi herhalde ama bu saatten sonra? Bazı noktalarda yapılan çalışma şundan ibaret, suyun dışarıya sızdığı noktadan içeri bir delik açılıyor ve oraya beton enjekte ediliyor, fakat eskiler derki suyun önünde bir şey duramaz :) yani orayı tıkayınca o su kendine başka yerden bir delik yine buluyor. Ben sırf görüntüyü kurtarmak adına neden orada peronlardaki gibi bir duvar kaplaması yapılmıyor diye düşünmüştüm ama şimdi küf, nem falan diyince düşündüm de iyi bir fikir olmayabilir, küfün artıp koku oluşmasına neden olabilir.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

M4

Mesaj gönderen Kamil16 » 11 Mar Pzt, 2013 19:50

kenanmar yazdı:Metrodaki sarsılma ve gürültü bu videoda biraz daha anlaşılır gibi.


M4 Metrosunu özellik ile Küçükyalı - Kadıköy arasını her haftasonu birkaç kez kullanıyorum. Trenleri, 5 dakika aralıklar ile çalıştırıyorlar. İnsanlar giderek alışıyor. İstasyonların etrafında park yerleri kuruldu. Park edip, Kadıköy'e sorunsuz gidebiliyorsunuz. 8)

Kadıköy'de çift Peron kullanımına geçseler iyi olacak! İnenler-binmek isteyenler arası itişme devam ediyor. Burada yukarı çıkışlarda çift Yürüyen Merdiven yapılmalı idi. Büyük yığılma oluyor.

Video'daki çekim sanırım depoya giden boş bir trende çekildi. O neden ile hızlı gidiyor. 8)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Mar Sal, 2013 11:38

M4 Metrosunu özellik ile Küçükyalı - Kadıköy arasını her haftasonu birkaç kez kullanıyorum. Trenleri, 5 dakika aralıklar ile çalıştırıyorlar. İnsanlar giderek alışıyor. İstasyonların etrafında park yerleri kuruldu. Park edip, Kadıköy'e sorunsuz gidebiliyorsunuz.
Zaten Yenibosna'dan batıdaki duraklar için bu metroyu kullanarak Kadıköy'e gitmek çok da anlamlı değil, yer altına girmek ve yeniden yer üstüne çıkmak çok vakit aldığı için. Ancak, özellikle Bostancı ve daha doğusundaki durakların E-5'e yakın kesiminde yaşayanlar için oldukça kullanışlı olduğu kesin.
Kadıköy'de çift Peron kullanımına geçseler iyi olacak! İnenler-binmek isteyenler arası itişme devam ediyor. Burada yukarı çıkışlarda çift Yürüyen Merdiven yapılmalı idi. Büyük yığılma oluyor.
Merdivenlerdeki hatalı bilgilendirme (levhalarda, Kabataş vapurları artık Karaköy-Eminönü ile aynı iskeleden kalktığı hâlde, hâlâ Beşiktaş ile aynı iskeleden kalkıyormuş gibi bir bilgilendirme vardı) devam ediyor mu?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 14 Mar Prş, 2013 19:52

-----------------------------------------------------------------------------------

11 İSTASYON TEHLİKEDE
Açı­lı­şı­nı Baş­ba­kan Tay­yip Er­do­ğa­n'­ın yap­tı­ğı, 7 yıl­da an­cak ta­mam­la­nan Ka­dı­köy-Kar­tal met­ro hat­tı 22 km. uzun­lu­ğun­da ve ye­rin 30-40 met­re al­tın­da in­şa edi­len 16 is­tas­yon­dan olu­şu­yor. Ka­dı­kö­y'­den baş­la­yan met­ro hat­tı­nın Üna­lan İs­tas­yo­nu­'n­da met­ro­büs ak­tar­ma­sı bu­lu­nu­yor. İş­te tam da bu is­tas­yon­da baş­lı­yor su sı­zın­tı­sı ve ru­tu­bet­ten kay­nak­la­nan ağır bir ko­ku…

Met­ro­bü­sün Uzun­ça­yır du­ra­ğın­da in­di­ği­niz­de Ka­dı­köy-Kar­tal met­ro hat­tı­na ak­tarma ya­pı­la­bi­li­yor. An­cak Üna­lan met­ro is­tas­yo­nu­na ula­şa­bil­mek için ön­ce met­re­ler­ce uzun­luk­ta­ki tü­ne­li yü­rü­me­niz ge­re­ki­yor. İki yü­rü­me ban­dı ya­pıl­mış an­cak bun­lar­dan bi­ri bo­zuk. Met­ro­ya in­mek için yü­rü­yen mer­di­ven­le­re gel­di­ği­niz­de ise du­var­lar­da­ki ıs­lak­lık ve be­yaz­lık gö­ze çar­pı­yor. Bu­nun ne­de­ni ise met­ro açıl­dı­ğı gün­den bu ya­na de­vam eden su sı­zın­tı­sı. Met­ro­ya in­di­ği­niz­de ray tü­ne­li­nin du­var­la­rın­da da ru­tu­bet­ten kay­nak­lı iz­ler gö­rü­lü­yor. Mil­yar­lar­ca li­ra­ya mal olan met­ro hat­tı­nın Üna­lan is­tas­yo­nun­dan Kar­ta­l'­a ka­dar git­ti­ği­niz­de 16 met­ro is­tas­yo­nu­nun 11'inde su sı­zın­tı­la­rın­dan kay­nak­la­nan iz­ler gö­rü­lü­yor ve ru­tu­bet ko­ku­su his­se­di­li­yor.

İZOLASYONU YANLIŞ
Bü­yük­şe­hir Be­le­di­ye­si yet­ki­li­le­re gö­re su sı­zın­tı­la­rı risk­li de­ğil ve met­ro in­şa­at­la­rın­da bu tip sı­zın­tı­la­ra rastlanıyor. An­cak İn­şa­at Mü­hen­dis­le­ri Oda­sı Baş­ka­nı Ce­mal Gök­çe sı­zın­tı­nın izo­las­yon­da­ki ek­sık­lik­ten kay­nak­lan­dı­ğı­nı söy­le­di. Uzun va­de­de sı­zın­tı­nın ya­pı­ya za­rar ve­re­bi­le­ce­ği­ni be­lir­ten Gök­çe, "Sı­zan su ya­ta­ğı­nın tes­pit edil­me­si ge­rek. Su­yun gö­rü­le­bi­lir yer­ler­den tah­li­ye edil­me­si la­zım. Yok­sa o su sı­kın­tı ya­ra­tır. İzolasyonu ge­rek­ti­ği gi­bi yap­maz, doğ­ru mal­ze­me kul­lan­maz­san o su bir yer­den çı­ka­r" de­di.
Kaynak

-----------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Mar Prş, 2013 20:06

Eh akıp gidiyor işte su :) geçen bende yazmıştım, yıllardır bu konuda yapılan önlem sızıntı noktasına bir delik açmak bu delikten içeri beton (muhtemelen epoksi denilen şu cart diye donandan) enjekte yöntemi uygulanıyor. Ben bunun iyi bir yöntem olduğunu düşünmüyorum, hiç bir zamanda düşünmedim, eh çok biliyor değiliz ama "su yolunu bulur" kardeşim, suyun kaynağını kurutmadan ya da kaynaktan onu başka bir yere yöneltmeden yapılabilecek bir şey "bence" yok.
Ha inşaat aşamasında gerçekten bunun bir önlemi var mı? Bununla ilgili çok uzun zaman önce Şişhane istasyonu inşaatında yazmıştım diye hatırlıyorum, bir takım malzemeler var şu geomatte ne deniliyordu adına, en basiti bu ve bir takım kimyasallar ama tbm ile tünel inşaatında bu mümkünmü onu bilmiyorum, natm de mümkündür ama, sonuçta elle yapılıyor pekçok şey o teknikte.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön