ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2527
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Eyl Prş, 2019 08:32

Esat yazdı:
26 Eyl Prş, 2019 07:01
Bunun dışında Uğur'un izah ettiği durum var, sinyalizasyon 3 dk dan daha aşağısına müsade etmiyor, bundan daha sık aracı sinyalsiz işletmek zorunda kalırsınız ki bu durumda da işletme hızınızı minimize edeceksiniz, seferler yine uzayacak, yani bir çözüm olduğu söylenemez artı başka riskler ortaya çıkartacak.

Engin bu hat için araç alımı uzun vadede var çünkü hattın sinyalizasyonun yenilenmesi için çalışma devam ediyor, bu yenileme ile birlikte sürücüsüz metro haline gelecek ve kapasitesi artmış olacak fakat bunun 2022 den önce olacağına ihtimal vermiyorum, şahsi görüşüm detay bilgim yok.
Abi,

Son 15 yıldır belediye başkanlarında bir "nasıl olsa kazanırız" rehaveti vardı ve bu rehavet nedeniyle, projeler söz verilen açılış tarihlerinden yıllar sonra açılıyordu..

Ekrem İmamoğlu'nun ise bunu deme şansı yok, eğer başarısız bir belediye başkanı olursa ilk seçimde silinir gider..
Başarılı veya başarısız demek için henüz erken, ama bende bıraktığı izlenim, işini iyi ve sıkı takip eden birisi olduğu yönünde..
Bu sıkı takipçiliğini metro projelerinde de gösterirse, önceki dönem başlatılan ve finansal kriz nedeniyle yarıda kalan hatların pek çoğunu önümüzdeki 4,5 yıl içinde tamamlar ve İstanbul'un gayet güzel bir ızgara sisteme kavuşması için önemli bir katkı sağlamış olur..

Ayrıca, bu hattın (M1A ve M1B için birlikte konuşuyorum) şöyle bir özelliği var: İstanbul'un Bağcılar, Bayrampaşa, Esenler, Güngören ve Bahçelievler gibi kalabalık ve Ekrem İmamoğlu'nun nispeten az oy aldığı, toplam nüfusu 4 milyonu geçen (Fatih, Bakırköy, Zeytinburnu ve Küçükçekmece ile birlikte) ilçelere hitap eden bir hat bu..

Dolayısıyla, kendi icraatını kendisine daha az oranla oy veren seçmelere birinci elden gösterme fırsatı, bu hattın önümüzdeki dört yıl içinde Halkalı'da trenle buluşması ve araç alımı ile sinyalizasyonunun tamamlanarak pik saatlerdeki sıkışıklığın giderilmesi ile ayağına gelmiş durumda..
Kendisi de böyle büyük bir fırsatı tepmez ve kullanmak ister diye düşünüyorum, ancak elbette ki bunu zaman gösterecek..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Prş, 2019 08:36

Engin Y yazdı:
26 Eyl Prş, 2019 08:32
Dolayısıyla, kendi icraatını kendisine daha az oranla oy veren seçmelere birinci elden gösterme fırsatı, bu hattın önümüzdeki dört yıl içinde Halkalı'da trenle buluşması ve araç alımı ile sinyalizasyonunun tamamlanarak pik saatlerdeki sıkışıklığın giderilmesi ile ayağına gelmiş durumda..
Kendisi de böyle büyük bir fırsatı tepmez ve kullanmak ister diye düşünüyorum, ancak elbette ki bunu zaman gösterecek..
Mümkün değil :) sinyalizasyon, istasyon ve araç yenileme proje takvimi zaten 2022 yi hedeflediği için öyle söyledim ayrıca zaten inşaatına nerede ise hiç başlanmamış olan Halkalı etabının da 4 yılda bitmesi mi? :) sen ne içtin sabah sabah ahdhadhadha :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Cmt, 2019 17:28

Bugün öğle saatlerinde Yenikapı bölgesinde yaşanan bir sorun nedeni ile yaklaşık 6 saat Aksaray-Yenikapı arasında trenler çalışamamış, dışardaydım yazma şansım olmadı ama hatta kalabalık vardı, bugün yapılan aöf ve bir de isg uzmanlık sınavı vardı galiba, hem bunun etkisi hem de havanın güzel olması nedeniyle herkesin kendini dışarı atmış olması dolayısı ile ciddi bir etkilenme ortaya çıkartmış anlaşılan.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2527
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Eyl Prş, 2020 11:21

Seferler, M9 entegrasyon çalışmaları nedeniyle, en az 2021 yılı sonuna kadar Yenikapı - Şirinevler arasında gerçekleştirilecek: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37204
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), ilk etabı 2021 yılında açılacak Ataköy-İkitelli Metro Hattı’nın çalışmalarını hızla sürdürüyor. Yapımı devam eden metronun, mevcut M1A Yenikapı – Atatürk Havalimanı Metrosu ile Yenibosna İstasyonu’nda entege olması için çalışmalar, 11 Eylül 2020 Cuma günü başlıyor.

Çalışma kapsamında, mevcut M1A Yenikapı – Atatürk Havalimanı Metrosu’nun Yenibosna İstasyonu’na yeraltından yaya yolu bağlantısı inşa edilecek. Entegrasyon çalışmaları tamamlandığında, M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı ve M9 Ataköy-İkitelli hatları arasında konforlu ve hızlı aktarma imkanı sağlanacak. Yenikapı ile İkitelli bölgesi arasında raylı sistem ile tek aktarmayla kesintisiz ulaşım imkanı ortaya çıkacak.

Yaklaşık 14 ay sürmesi beklenen projenin yapım sürecinde; Yenibosna, Dünya Ticaret Merkezi ve Atatürk Havalimanı istasyonları işletmeye kapalı olacak. Atatürk Havalimanı yönüne devam etmek isteyen yolcular, Ataköy/Şirinevler istasyonunun çıkışında bulunacak olan İETT otobüslerinden ücretsiz olarak faydalanabilecek. Mekik otobüs işletmesi, Ataköy-Şirinevler, Yenibosna, Dünya Ticaret Merkezi ve Atatürk Havalimanı duraklarına hizmet verecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Cmt, 2020 10:24

Hattın 3 istasyonu dün gece yarısı itibari ile işletmeye kapatıldı, bu kadar uzun soluklu olmasının sebebi Yenibosna istasyonu yıkılarak yeniden inşa edilecek tabi bu yıkım esnasında raylarda kaldırılacağı için DTM ve AHL yönüne işletme yapılamayacak.

Çalışmanın ana kalemi aslında M1A - M9 Yenibosna entegrasyonu bu kalemde M1A istasyonu kısmen yıkılacak ve yeni M9 Yenibosna istasyonu ile ortak erişim tüneli üzerinden bağlantı sağlanacak, bununla ilgili aşağıdaki görseller yayınlanmış. Anlaşılan otobüs durakları bölgesinden alt kata inilecek buradan önce M1A girişine ardından M9 girişine ulaşılacak, ayrıca M1a ile M9 arasında da bir bağlantı olacak.
m1akapama1.jpg
m1akapama2.jpg
İkinci kalem yaklaşık 1 yıl süreceği söylenen çalışma sırasında M1a hattının bir kapasite artırım projesi vardı hatırlarsanız, bu projede istasyonlar uzatılıyor, kapalı alanlar arttırılıyor sinyalizasyon öncesi uzun setlere göre peronlar düzenleniyor. Bu kapsamda da bu istasyonların işleri yapılacak anladığım kadarıyla.

bir de şu an bir hazırlık aşaması var bu sürede trenler Ataköy Şirinevler istasyonunda tek peronda çalışacak ama anladığım kadarıyla 3-4 gün içinde yine çift peron üzerinden işletmeye geçilecek.
m1akapama3.jpg
Güzergah için İETT otobüs tahsis etmiş, sadece bu metro duraklarına hizmet verecekmiş.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön