ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1537
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Mesajgönderen Engin Y » 14 Kas Pzt, 2016 12:57

En azından iş saatlerinde 8'li set çalıştırabilirler..
Ya da sabahları aradan (mesela Maltepe'den) ek tren çıkarma (ya da akşamları Kadıköy'den Maltepe'ye kadar sefer yapma) şansı var mı?

Ona imkân veriyor mu sistem?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Mesajgönderen Esat » 14 Kas Pzt, 2016 14:57

Sabah ve akşam pik saatlerde zaten yoğunluk yönüne doğru ek sefer yapılıyor, yani sabah Kadıköy' e saatte 12 tren geliyorsa 8 tren kalkıyor gibi düşünün, tam rakamları bilmiyorum çünkü ama böyle bir işletme sistemi zaten var, yalnız benimde duyduğum kadarı ile halen 4 lü setler geliyormuş, bundan bayağı bir şikayetçi olan var neden hepsi 8 li gelmiyor diye.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 293
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Mesajgönderen Edil Arda » 14 Kas Pzt, 2016 23:58

setler yetmiyor olabilir mi acaba?

sanki Kadıköy-Kartal hattı için alınmıştı setler? Şimdi Kartal'ın ötesine geçmiş oldu hat.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Mesajgönderen Esat » 15 Kas Sal, 2016 07:11

pik saatte kaç dakika ara ile çalıştığına bağlı, 3 dk. ara ile çalışıyorsa yetmez. 3 dk. ara ile 8 li set için sanırım 192 araç gerekiyor, 5dk. ara ile 8 li çalışırsa yanlış hesaplamadı isem 112 araç yetiyor.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1537
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Mesajgönderen Engin Y » 15 Kas Sal, 2016 12:48

Bence 5 dk arayla ve 8'li setle taşıyacaklarına 2,5 dakika arayla 4'lü setle taşımaları daha iyi..
İnsanlar daha az beklemiş oluyor en azından.. Vagon içi yoğunluk aynı olsa da..

Siz ne düşünürsünüz?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Mesajgönderen Hakan » 25 Kas Cum, 2016 09:58

Salı günü 9:30 civarında Anadolu Adliye'den bindim ve Bostancı'ya gittim. İçerisi çok kalabalıktı, set kaçlıydı hatırlamıyorum ama ben Bostancı'da indikten sonra, durup binmeye çalışanları izledim. Benim indiğim trene Bostancı'da bekleyenlerin yarısı binemediler.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 653
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Mesajgönderen Kamil16 » 27 Kas Pzr, 2016 19:21

M4 Kadıköy İstasyonunda tek peron kullanılması ve trenlerin yoğunluğu vatandaşlara pratik çözümler üretmeye zorladı. Ayrılık Çeşmesinden Kartal yönüne gidecekler, Kadıköy yönündeki araçlara binerek, son istasyonda trenin tek peron kullanması nedeni ile oturma şansı elde ediyorlar.

Kadıköy istasyonuna gelen araçlarda bir kısım insanların oturmaya devam etmesinin açıklaması bu..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Mesajgönderen Esat » 07 Nis Cum, 2017 07:01

Yakacık makas bölgesinden bir görüntü, Linkedin den alıntıdır.

yakacık-makas.jpg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 293
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Mesajgönderen Edil Arda » 08 Haz Prş, 2017 17:31

böyle bir şey varmış, inanılmaz,
İstanbul’da ücretli yaya geçidi; Öğrenci: 1.15 TL Tam: 2.30
E5 Karayolu'nun altındaki metro alt geçidini kullanmak isteyenler şaşkın. Çünkü İçerenköy'den Bostancı istikametine geçmek isterken karşınıza metro turnikeleri çıkıyor. Güvenlik görevlisine “sadece karşıya geçeceğim, metroya binmeyeceğim” deseniz de İstanbul kart ile ücret ödemeden alt geçitten geçemiyorsunuz.

Üzerinden E-5 Karayolu’nun geçtiği istasyonun alt geçidini kullanmak paralı. İçerenköy’den Bostancı’ya metro alt geçidinden geçmek isteyenler karşılarında metro turnikeleri ve güvenlik görevlileri ile karşılaşıyor. Uygulamaya tepki gösterenlere ise güvenlik görevlileri “ileride, metronun diğer alt geçidinden ücretsiz geçebilirsiniz” diyor. Ancak o geçite ulaşmak için araçların içinden ve yaya geçidi olmayan yollardan yürümeniz gerekiyor. Hamile, yaşlı ve çocuklu ailelerin ise bu tehlikeli yolu yürümesi mümkün değil.

http://www.milliyet.com.tr/istanbul-da- ... m-2255245/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Mesajgönderen Esat » 08 Haz Prş, 2017 18:50

bu yeni bir konu değil ki. Diğer taraftan orası bir alt geçit değil, orası metroya erişim için açılmış bir tünel, ben bu konuda şikayetçi olanların hedefinin yanlış olduğunu düşünüyorum, İBB orada mevcut köprünün yanında düzgün bir üst geçit yaparak bu durumu çözmeli, çünkü bahsi geçen yer metroya erişim için tasarlanmış durumda bir alt geçide çevrilmesi şu hali ile mümkün değil bence.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 293
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Mesajgönderen Edil Arda » 08 Haz Prş, 2017 19:15

ama anladığım kadarıyla orada eskiden üst geçit varmış, metro yapıldı diye yıkılmış (?)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Mesajgönderen Esat » 08 Haz Prş, 2017 21:45

Edil Arda yazdı:ama anladığım kadarıyla orada eskiden üst geçit varmış, metro yapıldı diye yıkılmış (?)


onu bilemiyorum, o zaman yıktıkları gibi geri yapsınlar. Üst geçitlerin büyük kısmı şu damperli kamyonun üst geçidi yıkmasından sonra kaldırıldı ve fiziken imkan veren metro erişim tünelleri alt geçit haline getirildi, burada bir sorun yok bu bir çözümdü iyi de oldu ama Bostancı istasyonu mimari yapısı itibari ile buna imkan vermiyor, bu iş için kurgulanmadığı gibi mevcut hali ile bir dönüşüm de olası değil, orada konkors bölgesinde yeniden bir inşaat yapılması gerekir ki bu teknik olarak mümkün mü bilgim yok. Sorun olduğunu inkar etmiyorum yanlış anlaşılmasın, orada bir sorun var ama bu sorunun çözümü insanları oradan geçirmek değil, çünkü ciddi anlamda suistimal edildi geçmişte. Üst taraftan insanları garip, geçillmesi zor, hatta gençler için bile sıkıntılı bir yerden dolaştırmakta pek doğru değil. Dediğim gibi yıktılarsa ihtiyaç var, yeniden üst geçit yapılsın, ya da yolun hemen altında üstte trafik varken turnike katından bir başka koridor açabilirlerse açsınlar, inşaat mühendisleri biraz çalışsın :)


“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir