ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1224
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 30 Eki Cum, 2015 14:56

Esat yazdı:Bana göre Otogar' da bir şekilde 2 yeni yol ve 2 peron ya da en azından 1 yol 1 peron daha inşa edilmeli ve 2 işletme birbirinden ayrılmalıdır. Aktarma içinde bir zahmet bir kat merdiven çıkılıp iniliveesin gaaari.

Yani diyorsun ki abi: M1 Yenikapı - Atatürk Havalimanı, M15 (atıyorum numarasını): Bayrampaşa Otogarı - Halkalı Tren Garı şeklinde iki ayrı hat olsun..
(Hatlardan biri hava ve deniz, diğeri de kara ve demiryolu ulaşımının temel noktalarını birleştirsin..)

Aslında oldukça mantıklı olur.. Yenikapı'da da M1'in trenleri Havalimanı'ndan gelirken bir tarafta yolcuları indirirler.. Sonra kuyruk tünelinden dönerek diğer tarafa geçip Havalimanı yönüne gidecek yolcuları alabilirler..
En son Engin Y tarafından 30 Eki Cum, 2015 14:58 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16044
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 30 Eki Cum, 2015 15:33

Yok öyle demedim, asıl kast ettiğim bu yapı ile mevcut iki işletmeye hiç dokunulmaması ve Yenikapı-AHL, Yenikapı-Halkalı olarak devam etmesi. Olimpiyat hattı Ataköy' e bağlanırsa Bağcılar' dan Otogar orada aktarma ile AHL ye gitmek yerine bu hatta aktarma yapılıp Yenibosna ya da Ataköy-Şirinevler artık nerede kesişir ise orada M1 e aktarma yapıp AHL ye geçmek daha cazip olabilir dedim. Ama bu kast ettiğim süre olarak para olarak cazip olmayacak.

Konuyu dağıtmadan kast ettiğime döneyim. Otogar metro istasyonuna ilave yapılmalı, yan tarafta otogarın bilumum dükkanlarının depo olarak kullandığı alandan biraz traşlanarak en azından 1 peron/1 yol daha ilave edilmeli. Bunun getirisi nedir? Bir kere bir peronda araç bozuldu, ray bilmemne oldu dertlerinden kurtulur işletmeni çatır çatır deplase edebilirsin. İkincisi Halkalı'dan gelen treni bu perona sokarsın, burada makinist baş değiştirir (kuyruk hattına falan gerek yok) ve o araç AHL aracı olarak yoluna devam eder. Böylece Y şeklindeki hattın her parkurunda 2,5-3 dk. aralık ile tren işletilebilir. Sadece Otogar' da sorun yaşanmaması için böyle bir ilave elzem. Diğer türlü M1B tarafından gelen araçları Esenler' den viyadükten direkt AHL yönünde döndürülemez mi? Diye sorabilirsiniz. Bence döndürülemez :) alt taraf ne kadar müsait bu bir, ikincisi o dönüşün bir de geri dönüşü olacak AHL den gelen aracı M1B yönünde çevirecek viyadük, bilmemne inşa edecek yer yok. Yani fantaziye gerek yok :) bu fikir sanırım menşur bir forum sitesinde dile getirilmiş düşünce olarak, hatta böyle bir şey olacak diye yazanlarda olmuş, bunu geçen sene Mart ayında duydum ama çok sallamadım, fikir olarak çıkmıştır doğrudur ama uygulama da nasıl olur bilmiyorum. Dediğim gibi orada yeni iki tane viyadük inşaası için sorun yoksa neden olmasın.

Şimdi bu yukarıdaki nefessiz yazıyı okuyup anlayanlar beri gelsin, çünkü ben ne yazdığımı anlamadım.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1224
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 30 Eki Cum, 2015 16:00

Esat yazdı:Şimdi bu yukarıdaki nefessiz yazıyı okuyup anlayanlar beri gelsin, çünkü ben ne yazdığımı anlamadım.

Abi,

Çok ağır konuşmuşsun, hangi partiye oy vereceğimi bile unuttum :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16044
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 30 Eki Cum, 2015 16:07

Engin Y yazdı:
Esat yazdı:Şimdi bu yukarıdaki nefessiz yazıyı okuyup anlayanlar beri gelsin, çünkü ben ne yazdığımı anlamadım.

Abi,

Çok ağır konuşmuşsun, hangi partiye oy vereceğimi bile unuttum :)


Yok yazarken dağıldığımı fark ettim ama önce ..k sürdürmeyeyim dedim, sonra baktım gidiyor saldım çayıra :):)

ya işin özü şu, Kirazlı-AHL işletme fikrini duydum ama önemsemedim çünkü orada yeni bir viyadük inşaası zor, tek çözüm Otogar' a peron ilavesi ama orada da maalesef yolcu profili 20 yıldır raylara atlamadan aktarma yapmamayı öğrenemedi, hala bunu yapanlar var :(:( dolayısı ile istasyon peron ilavesi ile yeniden tasarlanmalı, insanlar aktarma için (ücretsiz) bir üst kata çıkmayı öğrenmeliler. Ondan sonra sen dışarda makaslarını istersen öyle bir ayarlarsın ki adam Taksim' e bile çıkar :)

Yani M1 işletmesi şu anda bile zorda iken Halkalı ya ulaşınca hepten zorda kalacak. Bunu kurtarmak için araç alımı zaten planlı, bununla birlikte sinyalizasyon değişimi de planlı, plana bir türlü uydurulamayan peron uzatması o olmuyor. Bir de bu Halkalı' dan gelen treni AHL ye gönderip 3. bir işletme yapmak. Olmayacak iş değil ama ben gereksiz görüyorum, bu bir metro hattıysa metro gibi işletilsin tramvay gibi değil. Yok tramvay hattı ise o zaman ooooo bende ne fikirler var :)

h212
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 03 May Cmt, 2014 23:38

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Mesajgönderen h212 » 26 Ara Cmt, 2015 00:09

Bence son olarak Hat Sefaköy e uzatılıp son nokta konsun.
Sene 1970, Küçükçekmece var, Sefaköy var, Ataköy ve Bağcılar yok , Bakırköy var, Zeytinburnu var ,Fatih var vs. Bakıryorsunuz bu kategori içerisinde bi tek Sefaköy bu metro ya bağlanmamış. Sonradan çıkan Ataköy bile metroya eklenmiş ondan sonra dalga geçer gibi Havalimanına, Ben gerçekten şaka mı bu diyorum her Allahın günü 1 durak için metrobüs kullanıyorum o da 2 metro geçtikten sonra geliyor zaman kaybı.
Kurbanlık alanı var boşluk oradan rahat bir viyadük geçirilir sefaköy e doğru dereyi mütakip, Sonra DHMİ arazisinden bir süre henzemin ve yokuşun dikleştiği yerde Tünel e girerse ve E-5 in karşını eski belediye arazisinin oraya İstasyon yapılabilir.
Düşünüyorum metro zaten 6 dk da bir geliyor 1 metro sefaköy tarafına koyarsın Yenibosna dan geri döner. veya Havalimanı hattını ara hat haline getirirsin.
Aslında bu hat ters yapıldı, Önce Sefaköy e gelip Sefaköy den kavis Alıp Havalimanına dönseydi bunları tartışmamıza bile gerek kalmazdı zaten Almancılar da var bu semtte baya işe yarardı metro.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Mesajgönderen Anatolian » 26 Ara Cmt, 2015 01:48

M1'in çatallı yapısından, peron uzunluğu vs'den ötürü bir kapasite arttırımı sorunu var zaten. Otogar-Yenikapı arasına 2dk'da bir sefer koysalar yine diğer iki kolda max sefer aralığı 4dk olur. Konunun hakimi değililm ama diğer hatlara sürekli uzatmalar eklenirken belki bundan dolayı fazla yüklenmek istemiyorlar. Sefaköy için gelecekte en yakın metro, metrobüsün yerine yapılacak metrodur diye düşünüyorum.

h212
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 03 May Cmt, 2014 23:38

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Mesajgönderen h212 » 29 Ara Sal, 2015 12:02

o kapasite sorunu Banliyö hattının hala kapalı olmasından kaynaklanıyor, Marmaray 5 istasyon açıldı, adam karşı dan geliyor Zeytinburnu na gidecek veya Bakırköy e , haritaya bakıyor M1 de Bakırköy var, Zeytinburnu var en mantıklısı bu diyor.
Kazlıçeşmeden BN 1 lere falan binse trafiğe kalacak diye de hep bu hatta abanıyorlar. Banliyö hattı Küçükçekmece ye kadar açılınca M1 %50 rahatlayacak bundan şüpheniz olmasın.
Sefaköy meselesine gelince Şirinevler metro istasyonu çıkışını tepeden o örümcek kamera ile çekmek lazım bakın bakalım yolcuların ne kadarı metrobüs e geçiyor, Turnike kuyruğu ayrı sorun, aşağıda metrobüse binmek ayrı sorun. kimisi de kendine alternatif bulmuş otobüs bekliyor yanyola geçip 98, 98S, 98İ, 89, 89S, 89İ, 89B ... onların ki hepten boş iş trafiğe kalıyorlar Yenibosna kavşağındaki otobüs kuyruğu 1, Havalimanı kavşağından başlayan trafik sorunu iki oluyor.
Sonuç olarak her iki yolla da gecikiyorsunuz Alt tarafı 10 dk(o mesafe oluyor sana 30-40 dk) mesafe ama derdi çok Koskoca belediye 1 İstasyon yapıp hayra girse böyle olmayacak, Ataköy de inenlerin çoğu zaten Sefaköy de iniyor , İncelemek isteyen varsa Sefaköy de istastislik tutabilir kaç kişi iniyor diye.

Kullanıcı avatarı
yakupfurkan24
Aylık Paso
Mesajlar: 33
Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Mesajgönderen yakupfurkan24 » 03 Oca Sal, 2017 17:45

bugün gördüm M1a hattında T4 hattının aracı mavi rotem araç kullanılıyordu 3'lü dizi şeklinde foto çekemedim ama facebookta bir grupta gördüm
link:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16044
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Mesajgönderen Esat » 03 Oca Sal, 2017 19:03

Gelecekte olası bir durum, zaten gabari testleri yapılmıştı m1 de çalışma imkanı var ama biraz erken gibi, önce t4 için rte lerin üretiminin başlayıp bitmesi lazım gibi.

Kullanıcı avatarı
yakupfurkan24
Aylık Paso
Mesajlar: 33
Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Mesajgönderen yakupfurkan24 » 03 Oca Sal, 2017 20:12

yakupfurkan24 yazdı:bugün gördüm M1a hattında T4 hattının aracı mavi rotem araç kullanılıyordu 3'lü dizi şeklinde foto çekemedim ama facebookta bir grupta gördüm
link:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

IMG_3949.JPG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16044
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Mesajgönderen Esat » 03 Oca Sal, 2017 22:57

Enteresan, işletmede gibi görünüyor, öğrenmek lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16044
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Mesajgönderen Esat » 03 Şub Cum, 2017 15:47

M1 de pik saatlerde bir kaç set Rotem takviye olarak kullanılması için çalışma varmış diye duydum, sanırım fotoğraf bunun denemesi sırasında falan çekildi.


“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir