ist-T.04:01 » T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Çok eski değil, ben bildim bileli oteldi diye hatırlıyorum ama, yani çocukluğumdan beri oteldir orası. sağ taraftaki tipik Fatih 1970-80 mimarisi alt tarafı iş hanıdır, Karabulut İş Merkezi diye geçer, soldaki de tabelası var zaten Kaya Hotel, tahminimce aynı yıllara ait ya da belki bir 20 yıl eski olsun Millet caddesinin açılması yıllarında yapılmış olsun. Dış cephesi sonradan elden geçti galiba. Yani öyle tarihi bir bina değildir, Avrupa'nın 100 yıllık binalarına benzemiş ama bu hali ile.alabay yazdı:Asıl ilginç olan mimari … soldaki sarı bina kaç senesinden? Sağdaki »normal« tip, ama soldaki biraz farklı, yani daha çok şehir yapısı gibi. Ne o öyle?
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Kabataş - Beşiktaş uzatması
Kabataş - Mahmutbet Metro Projesi başlığında tartışırken konu, T1'in Beşiktaş'a uzatılmasına geldi. Bende ağaçlar yerde değil ama yukarıda engel demiştim.
Aksine yapılabilir konusunda rapor olduğunu ancak kabul görmediğini Esat Bey yazdı.
Benim önerim şu şekilde, toplam güzergah 1700 m civarında. Çift Hat olarak, Maçka kavşağına kadar uzatılır, ağaçlı bölge TEK HAT ortadan geçer. Akaretlerden sonra yine çift hat olarak Beşiktaş'ta sonlandırılır. Maçka kavşağı Beşiktaş arası 1 km. Ağaçlı bölge sadece 700 m. Hiçbir ağaca zarar verilmemiş olur.
Aksine yapılabilir konusunda rapor olduğunu ancak kabul görmediğini Esat Bey yazdı.
Benim önerim şu şekilde, toplam güzergah 1700 m civarında. Çift Hat olarak, Maçka kavşağına kadar uzatılır, ağaçlı bölge TEK HAT ortadan geçer. Akaretlerden sonra yine çift hat olarak Beşiktaş'ta sonlandırılır. Maçka kavşağı Beşiktaş arası 1 km. Ağaçlı bölge sadece 700 m. Hiçbir ağaca zarar verilmemiş olur.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
-------------------------------------------------------------------------------------
Aksaray'a yeni meydan
Aksaray Meydanı'nın çehresini değiştirecek plan, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nde, CHP'li üyelerin ret oyu vermesine karşın, AK Partili üyelerin "evet'' oyu vermesiyle, oy çokluğuyla kabul edildi. Konuyla ilgili açıklama yapan Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkanvekili Ergün Turan, planın, Başkan Kadir Topbaş'ın önemsediği planlardan biri olduğunu söyledi.
Proje kapsamında Adnan Menderes Bulvarı (Vatan Caddesi) üzerinden gelen araç trafiğinin sinyalleri azaltılarak yaya geçiş öncelikli düzenleme yapılacak. Ayrıca, Yusufpaşa ve Aksaray tramvay istasyonlarının iptal edilerek, tek durak olarak düzenlenmesi, Ordu Caddesi Ceylan Sokak, Şair Efendi Sokak, Mesihpaşa Caddesi'nin tamamının yayalaştırılması, Atatürk Bulvarı'nın ise kısmi olarak yaya alanına alınması söz konusu. Meydan ve çevresinde bulunan Valide Sultan Camisi, Muratpaşa Camisi ile Zübeyde Hanım Parkı'nın çevresini de kapsayan toplamda yaklaşık 60 bin 851 metrekarelik kısım da meydan olarak düzenlenecek.
Bölgenin görüntüsünü olumsuz yönde etkileyen araç üst geçitleri iptal edilecek. Meydanda gerekli yerlerde kısmen kamulaştırma yapılacak.
http://www.sabah.com.tr/Yasam/2012/09/1 ... eni-meydan
-------------------------------------------------------------------------------------
Aksaray'a yeni meydan
Aksaray Meydanı'nın çehresini değiştirecek plan, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nde, CHP'li üyelerin ret oyu vermesine karşın, AK Partili üyelerin "evet'' oyu vermesiyle, oy çokluğuyla kabul edildi. Konuyla ilgili açıklama yapan Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkanvekili Ergün Turan, planın, Başkan Kadir Topbaş'ın önemsediği planlardan biri olduğunu söyledi.
Proje kapsamında Adnan Menderes Bulvarı (Vatan Caddesi) üzerinden gelen araç trafiğinin sinyalleri azaltılarak yaya geçiş öncelikli düzenleme yapılacak. Ayrıca, Yusufpaşa ve Aksaray tramvay istasyonlarının iptal edilerek, tek durak olarak düzenlenmesi, Ordu Caddesi Ceylan Sokak, Şair Efendi Sokak, Mesihpaşa Caddesi'nin tamamının yayalaştırılması, Atatürk Bulvarı'nın ise kısmi olarak yaya alanına alınması söz konusu. Meydan ve çevresinde bulunan Valide Sultan Camisi, Muratpaşa Camisi ile Zübeyde Hanım Parkı'nın çevresini de kapsayan toplamda yaklaşık 60 bin 851 metrekarelik kısım da meydan olarak düzenlenecek.
Bölgenin görüntüsünü olumsuz yönde etkileyen araç üst geçitleri iptal edilecek. Meydanda gerekli yerlerde kısmen kamulaştırma yapılacak.
http://www.sabah.com.tr/Yasam/2012/09/1 ... eni-meydan
-------------------------------------------------------------------------------------
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet dün okudum haberi ama bana çok aptalca geldi, kimse kusura bakmasın yıllar önce orada bir durak zaten vardı ve ayyaşlara yatacak yer sağlamak ve makinistler için değişim yeri olmaktan öte gidemedi ve zaten işe yaramadığı içinde kaldırıldı. O zaman şu an ki Aksaray durağı yoktu. Tabii burada amaçlarını tahmin edebiliyorum, birincisi Yusufpaşa durağı ile olan aktarma sıkıntısını azaltacaklarını düşünüyorlar, düz ayak erişim bunun dakika olarak açıklamasını yapmıştım belki aktarma için ideal gibi görünecek ama ben şüpheliyim, insanlar indiği çıktığı merdiveni o kadar görmüyor mesafeyi kuş uçuşu gözünde canlandırıyor bu algı sorunu nasıl çözülür bilmiyorum. İkincisi hep önerdiğimiz Yenikapı'dan bir tramvay hattı geçsin fikrini silip atmak, gerek yok ki burada aktarma rahatlaştı demek, son olarakta olsa olsa iki istasyonu birleştirip 2 tane güvenlik görevlisinin maaşı ile 4 tane turnikenin bakım masrafından tasarruf etmek olsa gerek.
Bu şekilde bir yapıda otobüsler nasıl geçecek onu bilmiyorum, bana bu açıklamalar Başkan Topbaş'ın yıllar önce tasvir ettiği Aksaray Meydanı fikrinden çok uzak geldi. Trafiğin yer altına alındığı, yüzeyde sadece tramvayın olduğu bir sistem düşünülüyordu, bu fikirde bununla ilgili bir açıklama yok, hatta yeraltı çarşısı esnafı olduğu yerde kalacak denilmiş ama nasıl? Bir de böyle bir istasyon düzenlemesi sonrasında Haseki durağıda doğuya doğru Haseki trafik ışıklarına kaydırılmalıdır, çünkü o bölgedeki pek çok insan Yusufpaşa durağını arar. İşe yaramaz demiyorum ama açıklamada çok soru işareti var ama cevapları yok.
Bu şekilde bir yapıda otobüsler nasıl geçecek onu bilmiyorum, bana bu açıklamalar Başkan Topbaş'ın yıllar önce tasvir ettiği Aksaray Meydanı fikrinden çok uzak geldi. Trafiğin yer altına alındığı, yüzeyde sadece tramvayın olduğu bir sistem düşünülüyordu, bu fikirde bununla ilgili bir açıklama yok, hatta yeraltı çarşısı esnafı olduğu yerde kalacak denilmiş ama nasıl? Bir de böyle bir istasyon düzenlemesi sonrasında Haseki durağıda doğuya doğru Haseki trafik ışıklarına kaydırılmalıdır, çünkü o bölgedeki pek çok insan Yusufpaşa durağını arar. İşe yaramaz demiyorum ama açıklamada çok soru işareti var ama cevapları yok.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Aksaray Meydanı aşağıdaki gibi olabilirdi. İBB en kolay ve çabucak olabilecek yolu tercih etmiş. Şimdilik bununla idare edecek gibi görünüyorlar.
Aşağıdaki fotolar Yenikapı Projesindeki önerilerden biri.
http://www.yenikapiurbandesign.com/docu ... ZKURT3.jpg
Aşağıdaki fotolar Yenikapı Projesindeki önerilerden biri.
http://www.yenikapiurbandesign.com/docu ... ZKURT3.jpg