ist-T.04:01 » T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Pzr, 2012 00:39

Bu da Fındıkzade istasyonu yer değişimden sonra eski istasyona erişim sağlayan üst geçitten geriye kalanlar :) enteresan bir kare

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Eyl Pzr, 2012 12:37

Asıl ilginç olan mimari … soldaki sarı bina kaç senesinden? Sağdaki »normal« tip, ama soldaki biraz farklı, yani daha çok şehir yapısı gibi. Ne o öyle?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Pzr, 2012 12:54

alabay yazdı:Asıl ilginç olan mimari … soldaki sarı bina kaç senesinden? Sağdaki »normal« tip, ama soldaki biraz farklı, yani daha çok şehir yapısı gibi. Ne o öyle?
Çok eski değil, ben bildim bileli oteldi diye hatırlıyorum ama, yani çocukluğumdan beri oteldir orası. sağ taraftaki tipik Fatih 1970-80 mimarisi alt tarafı iş hanıdır, Karabulut İş Merkezi diye geçer, soldaki de tabelası var zaten Kaya Hotel, tahminimce aynı yıllara ait ya da belki bir 20 yıl eski olsun Millet caddesinin açılması yıllarında yapılmış olsun. Dış cephesi sonradan elden geçti galiba. Yani öyle tarihi bir bina değildir, Avrupa'nın 100 yıllık binalarına benzemiş ama bu hali ile.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Eyl Pzr, 2012 22:39

Tarihî sanmadım, ama tamamen farklı, yani bantlı sigara kutusu tarzında değil. Acaip normalötesi bir mimarısi var, o zamanlar için!

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1593
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 12 Eyl Çrş, 2012 14:25

Katener direklerine dikkat... :P

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Çrş, 2012 14:27

Şekil yapmışlar :) güzel olmuş ama, sadece bu kesimdemi var sonra tarihi yarımada içinde tüm direklere yapılıyormu? Bence öyle daha güzel olur.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1593
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 12 Eyl Çrş, 2012 14:31

Hepsinde var bunlar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Eyl Çrş, 2012 18:54

Aman T1 nostaljik olmasın da … tek raya indirirler sonra 8)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Kabataş - Beşiktaş uzatması

Mesaj gönderen Kamil16 » 15 Eyl Cmt, 2012 09:38

Kabataş - Mahmutbet Metro Projesi başlığında tartışırken konu, T1'in Beşiktaş'a uzatılmasına geldi. Bende ağaçlar yerde değil ama yukarıda engel demiştim. :?

Aksine yapılabilir konusunda rapor olduğunu ancak kabul görmediğini Esat Bey yazdı.

Benim önerim şu şekilde, toplam güzergah 1700 m civarında. Çift Hat olarak, Maçka kavşağına kadar uzatılır, ağaçlı bölge TEK HAT ortadan geçer. Akaretlerden sonra yine çift hat olarak Beşiktaş'ta sonlandırılır. Maçka kavşağı Beşiktaş arası 1 km. Ağaçlı bölge sadece 700 m. Hiçbir ağaca zarar verilmemiş olur. 8)

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 16 Eyl Pzr, 2012 02:28

-------------------------------------------------------------------------------------
Aksaray'a yeni meydan
Aksaray Meydanı'nın çehresini değiştirecek plan, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nde, CHP'li üyelerin ret oyu vermesine karşın, AK Partili üyelerin "evet'' oyu vermesiyle, oy çokluğuyla kabul edildi. Konuyla ilgili açıklama yapan Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkanvekili Ergün Turan, planın, Başkan Kadir Topbaş'ın önemsediği planlardan biri olduğunu söyledi.

Proje kapsamında Adnan Menderes Bulvarı (Vatan Caddesi) üzerinden gelen araç trafiğinin sinyalleri azaltılarak yaya geçiş öncelikli düzenleme yapılacak. Ayrıca, Yusufpaşa ve Aksaray tramvay istasyonlarının iptal edilerek, tek durak olarak düzenlenmesi, Ordu Caddesi Ceylan Sokak, Şair Efendi Sokak, Mesihpaşa Caddesi'nin tamamının yayalaştırılması, Atatürk Bulvarı'nın ise kısmi olarak yaya alanına alınması söz konusu. Meydan ve çevresinde bulunan Valide Sultan Camisi, Muratpaşa Camisi ile Zübeyde Hanım Parkı'nın çevresini de kapsayan toplamda yaklaşık 60 bin 851 metrekarelik kısım da meydan olarak düzenlenecek.
Bölgenin görüntüsünü olumsuz yönde etkileyen araç üst geçitleri iptal edilecek. Meydanda gerekli yerlerde kısmen kamulaştırma yapılacak.
http://www.sabah.com.tr/Yasam/2012/09/1 ... eni-meydan
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Pzr, 2012 10:43

Evet dün okudum haberi ama bana çok aptalca geldi, kimse kusura bakmasın yıllar önce orada bir durak zaten vardı ve ayyaşlara yatacak yer sağlamak ve makinistler için değişim yeri olmaktan öte gidemedi ve zaten işe yaramadığı içinde kaldırıldı. O zaman şu an ki Aksaray durağı yoktu. Tabii burada amaçlarını tahmin edebiliyorum, birincisi Yusufpaşa durağı ile olan aktarma sıkıntısını azaltacaklarını düşünüyorlar, düz ayak erişim bunun dakika olarak açıklamasını yapmıştım belki aktarma için ideal gibi görünecek ama ben şüpheliyim, insanlar indiği çıktığı merdiveni o kadar görmüyor mesafeyi kuş uçuşu gözünde canlandırıyor bu algı sorunu nasıl çözülür bilmiyorum. İkincisi hep önerdiğimiz Yenikapı'dan bir tramvay hattı geçsin fikrini silip atmak, gerek yok ki burada aktarma rahatlaştı demek, son olarakta olsa olsa iki istasyonu birleştirip 2 tane güvenlik görevlisinin maaşı ile 4 tane turnikenin bakım masrafından tasarruf etmek olsa gerek.

Bu şekilde bir yapıda otobüsler nasıl geçecek onu bilmiyorum, bana bu açıklamalar Başkan Topbaş'ın yıllar önce tasvir ettiği Aksaray Meydanı fikrinden çok uzak geldi. Trafiğin yer altına alındığı, yüzeyde sadece tramvayın olduğu bir sistem düşünülüyordu, bu fikirde bununla ilgili bir açıklama yok, hatta yeraltı çarşısı esnafı olduğu yerde kalacak denilmiş ama nasıl? Bir de böyle bir istasyon düzenlemesi sonrasında Haseki durağıda doğuya doğru Haseki trafik ışıklarına kaydırılmalıdır, çünkü o bölgedeki pek çok insan Yusufpaşa durağını arar. İşe yaramaz demiyorum ama açıklamada çok soru işareti var ama cevapları yok.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 16 Eyl Pzr, 2012 14:49

Aksaray Meydanı aşağıdaki gibi olabilirdi. İBB en kolay ve çabucak olabilecek yolu tercih etmiş. Şimdilik bununla idare edecek gibi görünüyorlar.

Aşağıdaki fotolar Yenikapı Projesindeki önerilerden biri.
http://www.yenikapiurbandesign.com/docu ... ZKURT3.jpg

Resim
Resim

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön