ist-T.04:01 » T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Cmt, 2012 23:37

Bu arada kesintiler ile ilgili detaylar verilmiş, M2 hattındaki işletme sorunu daha çok kesinti sonrasında sinyalizasyon yaşanan sıkıntıdan kaynaklanmış, M1 ve T1 de ise genel olarak elektrik kesintisi ile ilgili bir sıkıntı olmuş. Dediğim gibi M2 de elektrik olmasa da bir süre işletme yapılmasına imkan veren devasa jeneratörler var ama sorun sinyalizasyonu etkileyince yapacak bir şey yok, haberlerden gördüğüm kadarı ile bayağı bir sıkıntı yaşanmış tabii doğal olarak İBB, İETT ve Ulaşım dan yapılan açıklamalar vatandaşlar sorunsuz tahliye edildi M2 hattı için geçici otobüs seferleri ile sorun aşıldı falan gibi şeyler.

Yine okuduğum kadarı ile Havalimanı hattında da pek çok yolcu özellikle havalimanı durağında kalmışlar, tramvay hattında istasyonlara yolcular girmesin diye turnikeler şerit ile kapatılmış, bunları görüntülemek isteyen basın mensuplarıda güvenlik görevlilerince engellenmişler, ne kadar saçma bir kamu hizmeti hemde ulu orta yapılan bir hizmet ama fotoğraf çekilmesine izin verilmiyor :) ileri demokrasi. Yanlız bu Türk işi ileri demokrasinin mucidi ya da imalatçısı kimse viteslerde yanlışlık var hepsi geri çalışıyor sanki, bir kontrol ettirmek lazım.

Bir de vatandaşlar güvenlik görevlileri ile tartışmış, bunu da hiçbir zaman anlamam, adam sadece bir güvenlik görevlisi arkadaşım. Onun işi sistemin taşınmazlarına gelecek zararı engellemek bir de kaçak girmeye çalışanları durdurmak, o adamın işi elektrik vermek değil, hatta niye kesildiğini bilmek bile değil. En fazla böyle bir durumda kendisine verilen bilgi dahilinde yolcuyu bilgilendirmek ve yönlendirmek, görevi budur. Vatandaş hemen hırsını çıkartacak birisini arıyor ve tabii ki raylı sistemde ilk muhatap güvenlikçi olduğu için ona sataşıyor.

http://gundem.milliyet.com.tr/istanbul- ... efault.htm
Elektrik kesintisinin yaşandığı sırada metro ve tramvayı durması üzerine yolcular inmek zorunda kaldı. Yolculardan bazıları elektriklerin gelmesini beklerken bazıları da dolmuş, taksi ve otobüs gibi farklı ulaşım yollarını tercih etti. Kesintinin uzaması sonucunda dolmuş ve otobüs durakları doldu taştı. Tramvay ve metro duraklarındaki turnikelere ise şerit çekildi. Elektrik kesintisinden haberi olmadığı için durağa gidenler ise şaşkınlık yaşadı. Kesinti nedeniyle seferlerin durmasına isyan etti. Kesinti nedeniyle metroyu kullanamayan bazı vatandaşlar güvenlik görevlileriyle tartıştı.

Duraklarda bekleyen yolcular tramvay ve metroyu kullanamadıklarını ancak seferlerin neden yapılamadığını bilmediklerini anlattı.

Bu yoğunluğu ve vatandaşların durumunu dile getirmek için olay yerindeki basın mensupları, karşılarında tramvay hattının güvenlik görevlilerini buldu. Öncelikli olarak basın mensuplarına izinleri olup olmadığını soran görevliler, vatandaşları yönlendirme yerine görüntü çektirmemek için gazetecilerle uzun süre uğraştı.


HAVAALANINDA KALDILAR

İstanbul’da meydana gelen elektrik kesintileri metro ve tramvay seferlerini de etkiledi. Atatürk Havalimanı’ndan metroyu kullanmak isteyen yolcularda havalimanı durağında beklemek zorunda kaldı.

Meydana gelen elektrik kesintileri İstanbul’da hayatı olumsuz etkilerken Atatürk Havalimanı’ndan ulaşım için metroyu kullanmak isteyenlerde etkilendi. Yolcular ve mesaileri biten havalimanı çalışanları evlerine gitmek için durakta bekledi

YOLCULAR TRAMVAY İÇİNDE BEKLEDİ

İstanbul'daki elektirik kesintisi Karaköy'de tramvayların yollarda kalmasına neden oldu. Bazı vatandaşlar tramvayları terketmeyerek elektriğin gelmesini bekledi. İstasyonlardaki görevlilerde durum hakkında vatandaşlara uyarılarda bulundu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Sal, 2012 12:14

Bugün bu hatta bir sıkıntı vardı sabah 09:30 civarında T4 hattındaki araçlarda T1 Bağcılar-Kabataş hattında bir aracın arıza yapması nedeni ile seferlerin yapılamadığı duyuruldu, tabii detayını bilmiyorum, umarım çok uzun süreli olmamıştır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Mar Prş, 2012 10:48

Çapa bölgesinde katener hattında kopma meydana gelmiş, bir süreliğine işletme iki parçalı olarak Bağcılar-Topkapı ve Kabataş-Yusufpaşa olarak devam etmiş.

http://www.rayturk.net/kabatas-bagcilar ... giderildi/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Nis Pzt, 2012 22:45

Tahir İstanbul'da :) güzel foto teşekkürler Tahir.

Resim

alemdar paşa
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26

Mesaj gönderen alemdar paşa » 19 Nis Prş, 2012 20:34

Bu hatta sabah akşam tıklım tıkış gidiyor herkes. Ulaşım AŞ twitter hesabından herkese gülücük dağıtıyor.

Araçlar garajda beklerken 10 dakikadan fazla tramvay beklemek, sonra paket olmuş şekilde gitmek ağır bir küfürmüş gibi geliyor.

Allah aşkına bu nasıl bir işletmedir? Neye göre garaja çekiyorlar araçları?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Nis Prş, 2012 21:01

alemdar paşa yazdı:Ulaşım AŞ twitter hesabından herkese gülücük dağıtıyor.
:) :D hiçbir şey diyemiyorum bu sözün üstüne, sosyal medya yönetimi diye bir şey gerçekten var, yani var olduğunu ben biliyorum da ülkemizde bu işleri yapanlar her zamanki gibi ya üçkağıtçılar ya da cebinize hortum sokmaya çalışan ajanslar, o zamanda firmalar böyle kendi elemanları ile kendi yağında kavrularak sosyal medya yürütmeye çalışıyorlar, en azından gülücük dağıtıyor diyerek kendimizi avutabiliriz.

Hat ile ilgili şikayetleri twitter hesaplarından takip ediyorum, tabii ki gerçekçi bir cevap vermiyorlar, belki kişise veriyorlardır bilemem ama benim sorduğum hiçbir soruya tatmin edici bir cevap gelmedi, size özelden yazalımda demediler, zaten beni hiç kaale almıyorlar biliyorum, çünkü uzunca bir süredir halkla ilişkiler birimi maillerime cevap dahi yazmıyor, artık canları sağolsun demeyeceğim çünkü kartvizite birşeylerin uzmanı yazdırmak için o işin uzmanı olmaya gerek olmayan bir ülkedeyiz, bende aynı durumda idim, benim konumda diplomam yoktu ama en azından ben işimi her zaman en iyi şekilde yapmaya çalışıyordum. Bu hat ile ilgili şikayetleri dikkate alacaklarına inanmıyorum, çünkü işletme yapısında aman ne kadar çok işletme o kadar çok sorun düz mantığı ile tek hatsa az sorun olur fikri sabiti olduktan sonra bir şey değişmez, sorsanız önceden de aktarma var diye şikayet ediliyordu derler, doğru aktarma var diye şikayet vardı ama en azından Zeytinburnu istasyonunda boş araçta vardı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Sal, 2012 10:02

http://www.lojiport.com/haberdetay/Tram ... eli-/34147
Çapa'da rüzgarın etkisiyle bir ağaç, tramvay yüksek gerilim hattının üzerine düşerek, hatta zarar verdi. Görevlilerin bildirmesi üzerine olay yerine gelen itfaiye ekipleri, ağacın hattan kaldırılması için çalışma başlattı.

Bu sırada, Bağcılar-Kabataş hattındaki tramvay seferleri, Bağcılar-Cevizlibağ ve Yusufpaşa-Kabataş arasında yapılabildi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Kabataş Bağcılar Tramvayı Fındı

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Prş, 2012 13:50

Hattın Fındıkzade bölgesinde yeni durak inşaatı yapılıyormuş, bazı yolcularda istasyonların kaldırılacağı şeklinde bir algı var, büyük ihtimal ile işletmecinin doğru zamanda bilgilendirme yapmaması ve işkembeden atan internet kalemşörlerinin gazı ile böyle bir algı oluştu. Fındıkzade istasyonu biraz kaydırılıyor imiş. İstanbul Ulaşım A.Ş. nin açıklamasına göre Fındıkzade istasyonu erişim problemi nedeni ile kaydırılıyor, malum bir üst geçit ile varılıyor en son gördüğümde bu üst geçitte asansör yoktu diye hatırlıyorum, dolayısı ile yer sıkıntısı nedeni ile rampada yapılabilecek durumda değil. Bu yüzden istasyon yaya geçidine doğru kaydırılarak hemzemin erişim sağlanacak, ayrıca bölgede karayolu trafiğinde de bir düzenleme yapılacak, tahminimce bu düzenlemede ada dönüşü iptal edilerek bir dört yol uygulamasına geçilebilir, bu kısmı sadece tahmin.

Haseki istasyonu ise kaldırılmıyacak şeklinde belirtilmiş ama bununla ilgili bir düzenleme varmı bilemiyorum, sanırım bu istasyonun yeri herhangi bir şekilde değiştirilmiyor, yine de bir soruşturmak lazım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Tem Prş, 2012 13:52

Acaba Aksaray istasyonu ve durağı daha iyi bir şekilde yapılamaz mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Prş, 2012 14:01

alabay yazdı:Acaba Aksaray istasyonu ve durağı daha iyi bir şekilde yapılamaz mı?
Aksaray derken Yusufpaşa'yı mı kast ediyorsun yoksa tam olarak ismi Aksaray olan istasyonu mu? :) yanlış cevaplamamak için soruyorum.

Bence Aksaray istasyonu olabileceği en doğru noktada ama sorun o noktadaki yer sıkışıklığı, bu yüzden berbat bir istasyon. Bu bölgedeki sorunların yegane çözümü Aksaray Meydan projesinin hayata geçmesi olacak, başka yolu yok. Ancak bu proje ile Aksaray istasyonu biraz daha batıya Valide Sultan Camii karşısı gibi konumlandırılarak ferahlamış olur.

Yusufpaşa istasyonu konum olarak olabilecek en iyi noktada bana göre, tek sorun erişim. Yıllardır insanlar neden metrodan buraya geçerken bu kadar uğraşıyoruz diye bağırışıyorlar, yıllar önceki bir odak grubu toplantısında talep olarak dile getirildi ve işletmecinin Proje Müdürlüğü konuyu ele aldı, bir etüd yaptı fakat bir kaç nedenden ötürü Aksaray metro istasyonundan bu durağa kadar bir tünel inşaası teknik olarak imkansız diye açıklama yapıldı, ben bu görüşe katılıyorum. Teknik Olarak ifadesi ile basitçe anlatılmış oluyor, imkansız olmayabilir ama zor.

Fındıkzade istasyonu eğer batıya doğru kayıyor ise ki, diğer türlüsü biraz anlamsız oluyor erişim için. Haseki istasyonu Fındıkzade ve Yusufpaşa arasında çok yakın kalıyor fakat yapacak bir şey yok bu bir tramvay hattı ve yakın duraklar çok normal. bana kalırsa Haseki istasyonu bir sonraki ışıklarda olabilirdi ama bu seferde Yusufpaşa'ya nerede ise 50 metre mesafede oluyor :) Çözüm biraz masraflı Haseki durağı yaklaşık 70-100 metre kadar ışıklara kayabilir, Yusufpaşa ise bir ara kullanıldığı gibi yine üst geçidin batı tarafına alınarak bir orta peron haline getirilebilir. Bu geçmişte yapıldı fakat yayaların yola atlayarak perona geçiş yapmaları çok aşırı tehlikeli durumları ortaya çıkarttı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Tem Prş, 2012 14:14

İşte Aksaray (M)–Aksaray (T)–Yusufpaşa (T) aktarma durumuna parmakla göstermek istedim. Ben de oradaki durumu pek güzel bulmuyorum. Acaip bir aktarma tablosu doğuyor. Bence aktarma yapılan noktalarda aynı isimler olmalı. Şimdi hangisi Aksaray (M) için daha elverişli? Aksaray mı, Yusufpaşa mı? Yusufpaşa olsa, oraya Aksaray deyip, Aksaray durağına başka bir isim vermek daha mantıklı olmaz mıydı acaba? Dediğin gibi, baştan bir tünel veya çok iyi belirtilen bir yaya yolu doğurulmamalı mıydı? Yani, uzun lâfın kısası, bilhassa bavul veya çantayla orada aktarma güzel değil, ki hem havalimanı, hem klinikler bence o aktarma noktasına özel bir önem ve ağırlık veriyorlar. Yani el kol sallamak bir yana, yüklü aktarmak zor bir iş.
En son alabay tarafından 13 Tem Cum, 2012 09:49 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Prş, 2012 14:25

Haklısın, söylediklerine katılıyorum. Ama daha öncede yazdığımı hatırlıyorum, bir ara elde kronometre istasyon aralarını falan ölçmüştüm hatırlarsan, o zaman bu bölgedeki aktarmayı da ölçtüm ve şunu önermiştim. Valizli yolcu Aksaray - Aksaray aktarması yapmalı, diğer türlüsü valizli yolcu için zulüm. Valizsiz yolcu Yusufpaşa - Aksaray aktarması yapabilir. Hatta bunu anonslar içinde önerdiğimi hatırlıyorum ama kabul edilmemişti.

Benim oradaki ölçümüm gündüz saati ki bölge her zaman yaya yoğundur, Yusufpaşa T - Aksaray M aktarması 6 dk. Aksaray T - Aksaray M aktarması ise 5 dk. Şimdi geri dönüp mesajları kontrol etmedim ama böyle olduğunu hatırlıyorum yine de bakayım bir ara yanlış yapmayayım, bu durumda aslında Aksaray T - Aksaray M aktarması en mantıklı olanı ama bu yol üzerindeki yoğun işportacı kalabalığı insanları ürkütüyor, yol gözlerine uzak görünüyor ama diğer tarafta bir altgeçit bir üstgeçit geçmek ve yine işportacılar tarafından işgal edilmiş durumdaki o daracık ara sokaktan geçmekte aynı vakti kaybettiriyor. Yusufpaşa T - Aksaray T arası tramvay yolculuğuda 1 dk. kadar sürüyor, dolayısı ile Topkapı istikametinden gelen birisi için erişim süresi aynı. Şimdi soruyorum düz ayak yürümek mi in çık yapmak mı? Burada çözümü hızlandıracak tek etken hem Yusufpaşa durağına hemde Aksaraydaki alt geçide asansör ve yürüyen merdiven montajı, başka türlü her halukarda bu istasyondan aktarma yapmak sıkıntılı.

Bazı arkadaşlar ısrarla Aksaray metro istasyonu içinden bir tünel yapılarak gidilebileceğini iddia etmişlerdi, bende o zaman çizimler ile o sitede göstermiştim, olmaz. Olur ama bu seferde Aksaray M istasyonundan direkt dışarı çıkacak insanları eziyete atmış olursunuz, bu istasyon inşa edilirken düşünülmesi gereken bir durumdu.

Tüm bunların tek çözümü eskiden Aksaray M istasyonu A baş dediğimiz Aksaray yönündeki çıkış önünde tramvayların manevra ve park yapmak için kullandığı armut bölgesine bir istasyon inşa edilerek buradan tramvay işletmesi yapılması idi ama bunu da taleplerimize ve önerilerimize rağmen dinletemediğimiz gibi o hattın tamamen sökülmeside marifet sayıldı.

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön