ist-T.04:01 » T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ara Prş, 2013 16:55

Kısa parku hep vardı, Beyazıt kalkışlı da vardı diye hatırlıyorum ama o sadece pik saatte galiba, diğer gün içerisinde sürekli olsa gerek, şimdi detayları hatırlamıyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Ara Prş, 2013 17:04

Atatürk Öğrenci Yurdu – Kabataş da var(dı) … 2009’da.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Oca Prş, 2014 18:11

Cevizlibağ işte orası, Cevizlibağ - Beyazıt olsa gerek, ama gün içinde Eminönü ve Kabataş' ta var galiba, bir ara tam öğrenmek lazım o işi.

Bu arada bu hattın ortalama yolcu sayısı günlük 350.000, rekortmen hat

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Oca Prş, 2014 09:39

Hatta arıza nedeni ile seferler yapılamıyor,

http://www.haberturk.com/yasam/haber/91 ... vayi-durdu
İstanbul’da elektrik kesintisi nedeniyle Bağcılar-Kabataş hattında tramvay seferleri yapılamıyor. Yolcular arızanın devam ettiğini belirtiyor.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 17 Oca Cum, 2014 20:35

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Oca Cum, 2014 20:37

Alstom un olduğu foto hoş çıkmış, bu aracın görüntüsü Bombardier den daha çok hoşuma gidiyor.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 17 Oca Cum, 2014 22:05

İstanbul'daki en güzel tramvay. Nostaljik tramvayları zaten oldum olası gereksiz görürüm. Ama şu t4'e de ısınmadım bir türlü.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 17 Oca Cum, 2014 22:42

Nostaljik tramvayları zaten oldum olası gereksiz görürüm.
İstanbul'da nostaljik tramvayın amacı zaten ulaşım değil, şehre görsel güzellik katmak. bana eskiye ait olan herşey çekici gelir mesela nostaljik tramvay, tünel vs. olsun

Benim bir diğer görüşüm turistik yerleri dolaşan bu hattın Bağcılar'dan sonlanması çok saçma. Bu hat Cevizlibağ'dan başlayıp Yarımada oradan Boğaz kıyısından ilerleyen bir turizm hattı olmalıydı. Yani amaç yerleşik halkı evden işe, işten eve taşımak değil de genel de o bölgelere gezmeye ya da eğlenmeye gelmiş yerlileri ve turistleri taşımak olabilirdi.
T4 kıvrılarak Bağcılar'a devam edebilirdi. Zaten bu durumda M1, T1, Metrobüs ile aktarma yapılabilecek 2-3 durak illa olurdu

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 17 Oca Cum, 2014 22:58

Bence Bağcılar'a gitmesinin hiçbir sakıncası yok. Fakat, doğu ucu Kabataş'tan Ortaköy'e kadar uzansa daha güzel olur. Ama dediğiniz gibi hattın Kabataş-Cevizlibağ arasındaki kısmı, turistik açıdan güzel bir gezi imkanı sunuyor. Ayrıca Zeytinburnu'nda da tarihi yarımadayı gezen turistlere; havalimanına ulaşma imkanı sunuyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Oca Cum, 2014 23:18

Bizde herşey palavradan sırıtıyor! Hakiki nostalji nedir, kimse bilmiyor! Yoksa, hakiki nostaljik bir tramvay işletmesi hoş olurdu, ama var mı bir Eminönü–Bebek veya Fatih–Harbiye hattı da işletilebilinsin? Ki, normal hat olacak, arada sırada nostaljik turlar gezebilecek. Yok.

Moda nostaljik değil. Aslında önemli bir hat bile, ama o da palavra şov şeklinde yapılmış. Araçlar problem değil, ama hat tasarımı?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Mar Prş, 2014 18:10

Eskiden sanırım bu tramvay hattı, şimdiki M1 Aksaray durağının olduğu yerde sonlanıyormuş. Sultanahmet yönünden gelirken, Aksaray ile Yusufpaşa durakları arasında, sağa doğru hâlâ döşeli rayları görmek mümkün.

Şimdi ben bir proce ürettim.. Bu hattı ikiye bölüyoruz arkadaşlar..

T1: Aksaray Metro - Aksaray - Sultanahmet - Sirkeci - Kabataş
T2: Aksaray Metro - Yusufpaşa - Zeytinburnu - Güngören - Bağcılar

Sizce yapılması olanaksız mı?

Böylece, anlamsız derecede uzun bir tramvay hattından kurtuluruz. Ayrıca, T1 ve M1 arasında güzel bir entegrasyon sağlanır. Yenikapı uzatmasının açılmasıyla başdurak özelliğini kaybedecek Aksaray M1, T1'den gelecekler için yeni bir başdurak hüviyeti kazanır. T1 ve T2 arasında da ücretsiz aktarma olsun, Zeytinburnu-Sultanahmet arasında bu hattı kullanan varsa, onlar da mağdur olmasın..

Ayrıca, Sultanahmet'ten veya Kapalıçarşı'dan tramvaya binen turistler, Aksaray Metro'da inerek M1'e geçip kolayca Atatürk Havalimanı'na ulaşabilirler..

Durakların tam yerini bilmeyenler için bkz: http://www.ulasimturkiye.com/harita.php

İstanbul'daki Mevcut seçeneğinden, Tarihî Yarımada'ya doğru gelin, kırmızı hattın ucu ile morumsu hatta dikkat edin lütfen..

Ne dersiniz?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Mar Prş, 2014 21:02

Bunu daha once tartistik, sanirim oneriler kategorisi, istanbul tramvay hatlari projesimi neydi. Aksaray kalkisinin iptal edilmemesini defalarca yazdik, edildi ve geri gelmez ama oneri olarak tartisilmalidir, ama ben oyle bolunmeye karsiyim, bindirilmis hat tasarimi olmali

Bagcilar - kabatas
Bagcilar - beyazit
Cevizlibag - kabatas
Aksaray - kabatas
Aksaray - zeytinburnu

Buna ilave aksaray gibi topkapida ve sirkeci de de bir zamanlar var olan ray hatlari insa edilip bu cesitleme arttirilmali, ilave yenikapi kalkisli hatlar. Fakat ana guzergah yukunu azaltmak icin deplase hatlar ve otobuslerin surici girisine kisitlama sart.

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön