ist-T.04:01 » T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Mar Cum, 2013 23:21

Bende açıldığı gün bana gelen bir fotoyu paylaşayım bari, gerçi gece olunca biraz bulanıklaşmış ama olsun :)

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Nis Cum, 2013 15:20

Tramvaydaki elektrik kesintileri ara ara tekrarlanan ve can sıkan bir sorun, elektrik sıkıntısı kaynağı nedir, bilen varsa anlatabilirse çok iyi olur.
Tramvay seferlerine elektrik engeli
Bağcılar-Kabataş tramvay hattında elektrik kesintisi nedeniyle bir süre sefer yapılamadı.

Bağcılar-Kabataş tramvay hattında elektrik kesintisi nedeniyle bir süre sefer yapılamadı.

Alınan bilgiye göre, tramvayın bağlı olduğu hatta elektriklerin kesilmesiyle yaklaşık 20 dakika tramvaylar çalışmadı. Kimi tramvaylar duraklarda beklerken, bazıları da duraklar arasında kaldı.

Vatman tarafından yapılan anonslarda elektriğin ne zaman geleceğinin bilinmemesinin belirtilmesi üzerine, yolcuların büyük kısmı tramvaylardan indi.

Seferler, elektriklerin gelmesi ile normale döndü.
05 Nisan 2013 Cuma - 15:50
http://tinyurl.com/d7r8a2k

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Nis Cum, 2013 18:24

--------------------------------------------------------------------------------------------
Sultanahmet'te korku dolu dakikalar
Sultanahmet'te, tramvaya enerji sağlayan 'kataner teli' koptu. Telin tramvayın üzerine düşmesi üzerine patlamalar meydana geldi ve duman yükseldi.

Kabataş-Bağcılar seferini yapan tramvay, saat 12.15 sıralarında Sultanahmet durağına yaklaştığı sırada, tramvaylara enerji veren kataner teli koptu. Enerji kesilince tramvay, durağa giremeden olduğu yerde kaldı. Telin tramvayın üzerine düşmesi üzerine patlamalar meydana geldi ve dumanlar yükseldi. Bunun üzerine tramvaydaki yolcular kısa süreli panik yaşadı. Yolcular, kapıların açılmasının ardından tahliye edilirken, durum İstanbul Ulaşım A.Ş.’ye bildirildi.

“TERÖR SALDIRISI SANDIM"

Bir görgü tanığı, “Gök gürültüsü gibi sesler gelmeye başladı. Daha sonra patlama sesleri geldi. Terör saldırısı mı oldu acaba diye düşündüm. Tramvayın elektrik aksamında sorun varmış" dedi.

SEFERLER 2,5 SAAT YAPILAMADI

Kısa sürede bölgeye gelen ekipler kataner telini tamir etmek için çalışmalara başladı. Çalışmalar nedeniyle tramvay seferleri Beyazıt-Sirkeci arasında iki yönlü trafiğe kapatıldı. Yaklaşık 2.5 saat kapalı olan Beyazıt-Sirkeci arası tramvay seferleri sorunun giderilmesinin ardından tekrar başladı.
http://tinyurl.com/bm66yfq
--------------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Cum, 2013 18:31

Kenan soruya cevabı da kendin vermek durumunda kalmışsın galiba, ben bugün hiçbir şey takip edemedim desem yeridir, basına da biraz gecikmeli yansıyabiliyor biz de bu tip haberler, sosyal medya ya da hiç bakmadım, ulaşım twitter da hızlı duyuruyor bu tip durumları.

Katener kopmasının sebepleri ile ilgili yorum yapamayacağım, yani farklı nedenler ile koptuğuna şahit oldum çünkü, tabi orada kopma ile birlikte trafonun hemen açmamış olması kötü, bayağı bir korkutmuştur insanları patır patır, bir de acaba çarpılacakmıyız korkusu da hali ile yaşanır, ben de olsam korkardım. Bugün benim evin burada bir sorun yaşandı, itfaiye bir eve camdan girmeye çalışıyordu ve katener altından merdiven uzattılar, bu arada hemen yanından da bir tramvayı geçirdiler, genelde katenerde elektrik iki taraflı kesilir, ben acaba acil bir şey var enerji kesmeden mi müdahale ediyorlar diye düşündüm ve millet gibi dibine girip seyretmedim :) önce tedbir sonra tevekkülcülerden olduğum için.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Nis Cum, 2013 20:11

sadece bugüne mahsus bir sorun olmanın dışında da zaman zaman bu sorunlar yaşanıyor, ben bu arıza ve elektrik kesintisi sıklığınının ne kadar olağan olduğunu pek çözemedim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Cum, 2013 23:37

Hımm sürekli bir durum varsa bilemiyorum tabii ki, uzun yıllar önce böyle sorunlar yaşanıyordu ama altyapı yetersizdi, sonra yapılan yatırım ve çalışmalarda yeterli enerji altyapısı ve yedekleme sistemi kurulmuştu, son yıllarda İstanbul'da özellikle kış aylarında elektrik ile ilgili sorun var ama bu sistemin trafoları zaten ayrı, yani şebeke ceryanından beslenmiyor, bu yüzden bir fikir yürütemiyorum, yürütüyorum da hani boşa sallamış olmak istemiyorum :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 08 May Çrş, 2013 10:13

Bu hattın Beşiktaş'a (en azından Akaretler'in başına kadar) uzatılması ne zaman gerçekleşecek?

Aslında en güzeli, hazır Beşiktaş'ın stadı da yıkılacakken bütün trafiği (Dolmabahçe'den yukarıya çıkış, Dolmabahçe'ye iniş ve Dolmabahçe sahil yolu) yer altına alıp yer üstünde de sadece tramvay ve yaya yolu bırakılması, ama bu olmayacak muhtemelen.

Bu olmayacağı için en iyisi, tramvayın karışık trafikte Beşiktaş'a kadar ilerlemesi olabilir. Kabataş'taki otobüslerin kalkış durağını Beşiktaş'a ötelersek, Dolmabahçe sahilindeki zavallı ağaçları ve kaldırımda yürüyüş yapan insanları belediyenin ve ÖHO'nun pislik saçan otobüslerinden kurtarmış oluruz. Eminönü-Beşiktaş arasındaki yola sadece turist otobüsleri ve özel araçlar girince, yol da iyice ferahlar. (Duraklara yanaşmayıp orta şeritte indirme-bindirme yapan ve virajlara saçma sapan giren belediye otobüsleri yüzünden yol yeterince verimli kullanılamıyor.)

Duraklar da şöyle olur: Dolmabahçe'deki çay bahçesi otoparkının ön tarafında Dolmabahçe Durağı ve Akaratler'in başında Akaretler/Beşiktaş Durağı. İleride Beşiktaş Meydanı'nı yayalaştırırlarsa, tramvay da ileriye uzatılabilir ve Beşiktaş Durağı Barbaros Hayrettin Paşa'nın türbesinin biraz ilerisine yapılabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Çrş, 2013 10:51

Ben hiçbir zaman uzatılacağına ihtimal vermiyorum. Geçenlerde bir belediye metninde bununla ilgili çalışma var diye okumuştuk galiba, yanlış hatırlamıyorsam ama bana pek gerçekçi gelmedi. Herşeyden önce tramvay sistemine sıcak bakmayan bir yönetim var, ikinci olarak orada ağaçtı, yol daraldı, saray duvarıydı derken o işin sıkıntısı çok olur, son olarakta Mahmutbey metrosunun başlangıç noktası her ne kadar ikinci etap olarak düşünülsede Kabataş olacak, ha altta metro üstte tramvay ne tekniğe ne mantığa aykırı değil ama bizde "öyle şey olurmu yav" bakış açısı var.

Diğer taraftan yol konusunda haklısın aslında, hazır stad yıkılıyor ve madem illa ki oraya bir stad yapılacak (ben buna karşıyım) Dolmabahçeye inen yol şu "tünel yol" projeleri kapsamında yer altına alınarak Divan oteli önüne Şişli'ye çıkan şu caddeye (Spor A.Ş. ve evlendirme dairesinin olduğu yol) çıkan tünel yollar yapılabilir, böylece stadın etrafında büyük bir geniş alanda kazanılmış olur, maç günlerinde yayaların daha rahat hareket etmesi sağlanır trafikte daha az etkilenir (belki :)) ama güzel fikir bence.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 May Çrş, 2013 11:46

Stad yapacaklarsa, elbet ki iyi bir yolcu akışı elde etmek içın oraya toplu taşımı şimdiden doğru dürüst plânlasalar, iyi olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Çrş, 2013 12:44

alabay yazdı:Stad yapacaklarsa, elbet ki iyi bir yolcu akışı elde etmek içın oraya toplu taşımı şimdiden doğru dürüst plânlasalar, iyi olur.
Stad mevcutta da var Başar ama kimse bunu düşünüp bir şey planlamamış bence. Pek öyle alt geçiş olsun tünel olsun meraklısı değilimdir ama bazı kentlerde iyi çözüm veriyor bence İstanbul bunlardan birisi idi yıllar önce yapılmalı idi bu bölgelerin planları şimdi eski stad yıkılıp yenisinin yapılması iyi bir fırsat bence, dediğin gibi buna göre bir planlama ile bir düzenleme yapılabilir mi onu işin mühendislerinin düşünmesi lazım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 May Çrş, 2013 13:04

Stad şimdi de var da, o stad yapılırken, oraları (bugüne nazaran) daha tenhaydı. Şimdi yeniden yapacaklarsa, bir şeyler düşünseler diyorum. Eski hâlde, genelde eksi durumlarda bir şeyi düşünmek isteyen pek çıkmamış piyasaya. İstanbul’un neresi düşünülmüş veya düzenli?

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 26 Haz Çrş, 2013 13:27

Neredeyse 2dk'da bir sefer var ama çok kalabalık bazen sonrakini beklediğimi biliyorum ne olacak bu hattın geleceği alternatif projeler düşünülüyor mu? Istanbul'un merkezinde, tarihi yarımada ve civarında tıkış tıkış yolculuk ülke karizması açısından pek hoş olmuyor.M2 uzatmasının buraya faydası olur mu ki?Bu arada ara sokaklardan geçerken hattın kenarlarında korkuluk yok ciddi tehlike birisine çarpabilir.Işğn ilginç tarafı tramvayların bile trafiğe takıldığı oluyor bazen :/ Yarımada trafiğe kapatılabilir aslında bölgedeki toptancı ve dükkanlar için ise gece 3-4 gibi tramvaylarlar malzeme taşınması yapılabilir adamlar zaten zararlı şeyler taşımazlar o bölge için, gıda, giyim ve teknolojik aletler

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön