ist-T.04:02 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-T.04:02 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Sal, 2008 13:20

Resim

Resim

Taksim - Tünel Nostaljik Tramvay Hattı
En son Esat tarafından 19 Ağu Çrş, 2015 16:45 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Oca Cum, 2009 17:22

47 Numara Taksim Meydanda resimler Kemal abiye aittir.

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Haz Sal, 2009 17:51

Mayıs 2009:

Resim

Resim

B. Alabay

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 20 Kas Cum, 2009 15:50

İstklal Caddesi geçen yıllarda iki defa taş değişimi yapılarak yenilendi,sonradan konan taşların yerli ve kaliteli olduğu söylendi,Çin malı taşlar kötü kaliteli ve kırılgan dendi.
Aşağıda bu sabah çekilmiş iki resimden İstklal Caddesi nin her sabah servis araçlarının gazabına maruz kaldığını göreceğiz. Bu caddede sabah yürümek başlı başına cambazlık istyor, azıcık dikkatini dağıtırsan sonu kanlı bitebilir. Bu keşmekeş içinde zavallı 1913 model Brill tramvaylarımız da helak oluyor.
Dünyanın neresinde bu kadar berbat bir yaya yolu var merak ediyorum.
Eski son derece kıymetli tramvaylarımızın da artık oradan çekilmesini yerine Gotha veya benzeri 3 tane motris konulmasını öneriyorum , çünkü bu cadde
resmen savaş alanına dönmüş durumda. Asayişi sağlamakla yükümlü polis arabaları bile yayaların - ben dahil - üzerine arabalarını sürüp sonra da sırıtıyorlar... Beyoğlu bitmiş :evil:
Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Nis Çrş, 2010 18:21

kemal yazdı:Bu keşmekeş içinde zavallı 1913 model Brill tramvaylarımız da helak oluyor. Dünyanın neresinde bu kadar berbat bir yaya yolu var merak ediyorum. Eski son derece kıymetli tramvaylarımızın da artık oradan çekilmesini yerine Gotha veya benzeri 3 tane motris konulmasını öneriyorum , çünkü bu cadde resmen savaş alanına dönmüş durumda
Buna kesinlikle katılıyorum, bu araçların yeri her gün saatlerce işletmede olmak değil, doğru düzgün adam gibi bir müzede bakımlı tertemiz olarak sergilenmek ve korunmaktır, ama maalesef İETT yaptığı her şeye rağmen bu konudaki kötü imajını silemiyor, ben o Tünel vagonlarının içine sıçılmış halinide görmüştüm Hasanpaşa' da ben o araştırmayı yapıp gidip görüştükten sonraki günlerde TRT de orada bir çekim yaptı da Allah'tan kıymete bindi alıp yenileyip şu yeni göya müzeye koydular, yoksa yine Koç' u bekleyecekti, alsada tamir etse diye. Bence de bu hatta Kadıköy' deki Gotha ların benzeri araçlar rahatlıkla kullanılabilir, hatta temizinden daha eski model araçlar bile bulunabilir.

Bu gün bu hat ile ilgili bir haber okudum aklıma şu geldi "İsraf Haramdır"
Bir zamanlar Lavanta kokusundan geçilmeyen Beyoğlu'na o hoş kokulu günlerini yeniden yaşatmayı hedefleyen projede nostaljik tramvaylar, tünel istasyonu giriş ve çıkış bölümlerindeki 72 noktadan günün belirli saatlerinde lavanta esansı püskürtülecek. Tünel Meydanı'nda 24 Nisan Cumartesi günü 13:30'da gerçekleştirilecek törenle kamuoyuna duyurulacak proje, Nostaljik tramvaylarda hayata geçirildi. Tramvaydan sıkılan hoş koku karşısında neye uğradığını şaşıran vatandaşlar, projenin Beyoğlu'nu bambaşka bir kimliğe bürüyeceği inancını dile getiriyor.

Projenin resmi açılış gününde Taksim'de vatandaşlara 10 bin lavanta poşeti ve 27 bin lavanta esansı dağıtılacak.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20832

Tamam iyi, güzel, hoş. Peki daha önce oradaki sarhoş ayakçı işleri temizlense insanlar orada geceleri içip içip duvarlara etmeseler, sokaklara kusmasalar, sokaklarda güvenlik nedeni ile bulunmayan çöp kovaları yüzünden yerlere çöplerde atılmasa, o zaman bu lavantayı sıkmanıza gerekte kalmayacak, hani bu meşhur şehir efsanesi vardır ya, Fransızların tuvaletleri olmadığı için ve banyoda yapmadıkları için leş gibi kokmalarından dolayı parfümü icat etmeleri gibi, bizde İstiklali anca bu kadar temizliyoruz, lavanta parfümü basarsak koşarken belli olmaz, hadi bakalım hayırlı işler.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 20 May Prş, 2010 19:13

Resim

Resim

Resim
İstiklal caddesi'ne yeni bir yazlık motrisle nereden çıktığını anlamadığım bir eski motris daha geliyor.Bunların ikisi de yakında dolaşacaklar :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 May Prş, 2010 19:24

Vayy, :) Kemal abi o motris acaba şu Koç' un deposunda çürümekte olan olabilir mi? Onunla ilgili hiçbir gelişme yoktu, tamir edip müzeye de koymadılar, o yüzden aklıma acaba? sorusu geldi. Biliyorsun bir ara ben bayağı aradım ama maalesef araçların izini bulduğumda çok üzücü olmuştu geriye kalan malzemeler çöp gibi atılmıştı. Şimdi İETT den böyle bir atak görmek ilginç.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 20 May Prş, 2010 19:56

O motris olabilir belki ama ben yıllar önce bu atölyede bildiklerimizin dışında bir motrisin daha aynen böyle yapılıp yarım bırakıldığını (ahşap kısımları cilasızdı bu durumda değildi o zaman) hatırlıyorum, esas dışarıda duran yazlık araç ilginç ön tarafında lamba yeri yapılmış ve hiç römork gibi görünmüyor belki Koç'un elindeki 6 camlı motrisin parçaları; motoru , tekerlekleri, pantografı (ki yan tarafta duruyor tekerlekler ) falan kullanılacak bu yazlık araçta, o olabilir.
Bunları biraz sordum ama adamlar nemrutça davranıyor ,yarım ağız savuşturuyor doğru dürüst konuşulmuyor ki :(
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 May Prş, 2010 20:21

kemal yazdı:Bunları biraz sordum ama adamlar nemrutça davranıyor ,yarım ağız savuşturuyor doğru dürüst konuşulmuyor ki :(
Ne yaparsın Kemal Abi herkes işini sevdiği için yapmıyor :) bazıları aman devlet kapısı olsunda gün geçsin diye yapıyor. Böyle soru sorunca da, sana ne ki, gibi bir tavır oluyor. O zaman belki de bu senin içeride bildiğin araçtır, Koç un kolay kolay aldığı aracı geri vereceğini sanmıyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 May Prş, 2010 21:12

Ben de Koç'u düşündüm.

Bir de, acaba o hattı bir gün iki raylıya çevirip, uzatırlar mı diye de düşünüyorum. Taksim'den biraz ötelemek de ilginç olur.

Biraz fantezi yapalım ...

1. İnönü Caddesi üzerinden Kabataş veya Beşiktaş (off :-))
2. Harbiye üzerinden Vali Konağı'na (çok ilginç olur, o köşeye bir şey işlemiyor, işleyemiyor, pat diye Vali Konağı kesiliyor. Çok ilginç olur.
3. Duatepe üzerinden Perpa'ya (!) ... fikre bak ;-)

Evet, bu üçü çok ilginç olur, ağ bile olurdu, Şişli demiyeceğim, çünkü o biraz basit olur, ve fazla da metro paraleli olur (halbuki, o da olsun). Tünel'den devam edeceğini sanmıyorum, halbuki o da yazık, eskiden oluyordu. Yani, onu da becerseler ... yok, çok zor. Olsa, Haliç tramvay şebekesine bağlanabilirdi, ama oraları çok tıkalı.

Yine de, Beyoğlu-Vali Konağı, Beyoğlu-Beşiktaş/Kabataş, Beyoğlu-Perpa ve Perpa-Beşiktaş/Kabataş diye bir şeyler şekillendirilebilirdi ... uçtum be :-) Memmed oldum he ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 May Prş, 2010 21:58

Şimdi enteresan bir şey var, eski fotoğraflarda olsun bilgilerde olsun o hattın bir şekilde Karaköy' e inişi zaten var, yani atlı tramvaylar ile kesin var onu biliyorum, fakat elektrikliye geçildikten sonra acaba ne oldu?

Yine hatırladığım belediye binasının önünde tramvay resimleri vardı, fakat günümüzdeki normal tramvay araçlarının oraları tırmanması pek mümkün değil, yani olacaksa da ya böyle fazla yük çekmeyen eski tip araçlar ya da özel yapılı (dişli takviyeli) sistemler ile olabilir.

Diğerleri için benimde kafamdan geçerdi hep Şişli mesela, tabii ki metro paraleli olduğu için cazip değil, gerçekçi de değil. Ama eski Taksim-Şişli hattı işte :) istenilse rahatlıkla gidiş geliş tramvay hattı olabilir, işte o zaman belki o otobüs kalabalığı da tamamen Mecidiyeköy' e ötelenir, ama hayal işte. Sonra gerçek falan sanıp cahil falan sanıyorlar bizi :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 May Prş, 2010 23:48

Sanırım elektriklisi de o yokuşları tırmanıyordu. Nitekim Üsküdar-Fıstıkagacı da problemsiz oluyordu, ve Kısıklı araçları bayağı doluydu (babamdan biliyorum). Bugünün araçları da belki tırmanabilir.

Şişli ... bak işte, Perpa hattı ilginç olur, Taksim ötesi kıyıya iniş çok enteresan olur, çünkü Tünel sondurak kalsa da, oradan geri kalan tramvay şebekesine bir bağlantı olur, al sana ağ, depo ve gereken herşey. Tek problem Tünel'de biraz sıkışıklık olabilir, orada da binaların arasında bir triyaj alanı düşünülebilirdi, ya Beyoğlu tarafına, ya da Kuledibi'ne doğru (manyaklar başladı yine diyecek herkes :-) ). Bir de şu Harbiye-Vali Konağı yok mu, oh oh oooh ... al sana eski Harbiye hattı! Ben o zaman Tünel-Vali Konağı'nı belki de hakikaten nostaljik araçlarla devam ettirirdim, Şişli/Perpa ve Beşiktaş/Kabataş (o aşağıdaki durum tam belli değil) dallarına ise modern araç yüklerdim. Yok, ille de Tünel'den sonra yokuşları insek (ki o zaman da Freiburg tarzı viyadükle de olur, sen 1 numaralı hattın Betzenhausen viyadüklerini bir görsen, metro gibi ...), ve orada da gerekse, daha kısa araçlar işler oradan.

nereden esti bunlar şimdi böyle yahu ... bak şimdi devam ... işte ORADAN da bir Yenikapı dalı açarsın, iş tam olur! Çünkü şu anki T1 aksının Yenikapı'dan dolaşması pek mantıklı gelmiyor bana, ama onu çarmıh şeklinde kesen bir hat? Olur tabiîki.

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön