ist-T.04:02 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ist-T.04:02 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı
Taksim - Tünel Nostaljik Tramvay Hattı
En son Esat tarafından 19 Ağu Çrş, 2015 16:45 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
İstklal Caddesi geçen yıllarda iki defa taş değişimi yapılarak yenilendi,sonradan konan taşların yerli ve kaliteli olduğu söylendi,Çin malı taşlar kötü kaliteli ve kırılgan dendi.
Aşağıda bu sabah çekilmiş iki resimden İstklal Caddesi nin her sabah servis araçlarının gazabına maruz kaldığını göreceğiz. Bu caddede sabah yürümek başlı başına cambazlık istyor, azıcık dikkatini dağıtırsan sonu kanlı bitebilir. Bu keşmekeş içinde zavallı 1913 model Brill tramvaylarımız da helak oluyor.
Dünyanın neresinde bu kadar berbat bir yaya yolu var merak ediyorum.
Eski son derece kıymetli tramvaylarımızın da artık oradan çekilmesini yerine Gotha veya benzeri 3 tane motris konulmasını öneriyorum , çünkü bu cadde
resmen savaş alanına dönmüş durumda. Asayişi sağlamakla yükümlü polis arabaları bile yayaların - ben dahil - üzerine arabalarını sürüp sonra da sırıtıyorlar... Beyoğlu bitmiş
Aşağıda bu sabah çekilmiş iki resimden İstklal Caddesi nin her sabah servis araçlarının gazabına maruz kaldığını göreceğiz. Bu caddede sabah yürümek başlı başına cambazlık istyor, azıcık dikkatini dağıtırsan sonu kanlı bitebilir. Bu keşmekeş içinde zavallı 1913 model Brill tramvaylarımız da helak oluyor.
Dünyanın neresinde bu kadar berbat bir yaya yolu var merak ediyorum.
Eski son derece kıymetli tramvaylarımızın da artık oradan çekilmesini yerine Gotha veya benzeri 3 tane motris konulmasını öneriyorum , çünkü bu cadde
resmen savaş alanına dönmüş durumda. Asayişi sağlamakla yükümlü polis arabaları bile yayaların - ben dahil - üzerine arabalarını sürüp sonra da sırıtıyorlar... Beyoğlu bitmiş
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Buna kesinlikle katılıyorum, bu araçların yeri her gün saatlerce işletmede olmak değil, doğru düzgün adam gibi bir müzede bakımlı tertemiz olarak sergilenmek ve korunmaktır, ama maalesef İETT yaptığı her şeye rağmen bu konudaki kötü imajını silemiyor, ben o Tünel vagonlarının içine sıçılmış halinide görmüştüm Hasanpaşa' da ben o araştırmayı yapıp gidip görüştükten sonraki günlerde TRT de orada bir çekim yaptı da Allah'tan kıymete bindi alıp yenileyip şu yeni göya müzeye koydular, yoksa yine Koç' u bekleyecekti, alsada tamir etse diye. Bence de bu hatta Kadıköy' deki Gotha ların benzeri araçlar rahatlıkla kullanılabilir, hatta temizinden daha eski model araçlar bile bulunabilir.kemal yazdı:Bu keşmekeş içinde zavallı 1913 model Brill tramvaylarımız da helak oluyor. Dünyanın neresinde bu kadar berbat bir yaya yolu var merak ediyorum. Eski son derece kıymetli tramvaylarımızın da artık oradan çekilmesini yerine Gotha veya benzeri 3 tane motris konulmasını öneriyorum , çünkü bu cadde resmen savaş alanına dönmüş durumda
Bu gün bu hat ile ilgili bir haber okudum aklıma şu geldi "İsraf Haramdır"
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20832Bir zamanlar Lavanta kokusundan geçilmeyen Beyoğlu'na o hoş kokulu günlerini yeniden yaşatmayı hedefleyen projede nostaljik tramvaylar, tünel istasyonu giriş ve çıkış bölümlerindeki 72 noktadan günün belirli saatlerinde lavanta esansı püskürtülecek. Tünel Meydanı'nda 24 Nisan Cumartesi günü 13:30'da gerçekleştirilecek törenle kamuoyuna duyurulacak proje, Nostaljik tramvaylarda hayata geçirildi. Tramvaydan sıkılan hoş koku karşısında neye uğradığını şaşıran vatandaşlar, projenin Beyoğlu'nu bambaşka bir kimliğe bürüyeceği inancını dile getiriyor.
Projenin resmi açılış gününde Taksim'de vatandaşlara 10 bin lavanta poşeti ve 27 bin lavanta esansı dağıtılacak.
Tamam iyi, güzel, hoş. Peki daha önce oradaki sarhoş ayakçı işleri temizlense insanlar orada geceleri içip içip duvarlara etmeseler, sokaklara kusmasalar, sokaklarda güvenlik nedeni ile bulunmayan çöp kovaları yüzünden yerlere çöplerde atılmasa, o zaman bu lavantayı sıkmanıza gerekte kalmayacak, hani bu meşhur şehir efsanesi vardır ya, Fransızların tuvaletleri olmadığı için ve banyoda yapmadıkları için leş gibi kokmalarından dolayı parfümü icat etmeleri gibi, bizde İstiklali anca bu kadar temizliyoruz, lavanta parfümü basarsak koşarken belli olmaz, hadi bakalım hayırlı işler.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Vayy, Kemal abi o motris acaba şu Koç' un deposunda çürümekte olan olabilir mi? Onunla ilgili hiçbir gelişme yoktu, tamir edip müzeye de koymadılar, o yüzden aklıma acaba? sorusu geldi. Biliyorsun bir ara ben bayağı aradım ama maalesef araçların izini bulduğumda çok üzücü olmuştu geriye kalan malzemeler çöp gibi atılmıştı. Şimdi İETT den böyle bir atak görmek ilginç.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
O motris olabilir belki ama ben yıllar önce bu atölyede bildiklerimizin dışında bir motrisin daha aynen böyle yapılıp yarım bırakıldığını (ahşap kısımları cilasızdı bu durumda değildi o zaman) hatırlıyorum, esas dışarıda duran yazlık araç ilginç ön tarafında lamba yeri yapılmış ve hiç römork gibi görünmüyor belki Koç'un elindeki 6 camlı motrisin parçaları; motoru , tekerlekleri, pantografı (ki yan tarafta duruyor tekerlekler ) falan kullanılacak bu yazlık araçta, o olabilir.
Bunları biraz sordum ama adamlar nemrutça davranıyor ,yarım ağız savuşturuyor doğru dürüst konuşulmuyor ki
Bunları biraz sordum ama adamlar nemrutça davranıyor ,yarım ağız savuşturuyor doğru dürüst konuşulmuyor ki
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ne yaparsın Kemal Abi herkes işini sevdiği için yapmıyor bazıları aman devlet kapısı olsunda gün geçsin diye yapıyor. Böyle soru sorunca da, sana ne ki, gibi bir tavır oluyor. O zaman belki de bu senin içeride bildiğin araçtır, Koç un kolay kolay aldığı aracı geri vereceğini sanmıyorum.kemal yazdı:Bunları biraz sordum ama adamlar nemrutça davranıyor ,yarım ağız savuşturuyor doğru dürüst konuşulmuyor ki
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben de Koç'u düşündüm.
Bir de, acaba o hattı bir gün iki raylıya çevirip, uzatırlar mı diye de düşünüyorum. Taksim'den biraz ötelemek de ilginç olur.
Biraz fantezi yapalım ...
1. İnönü Caddesi üzerinden Kabataş veya Beşiktaş (off )
2. Harbiye üzerinden Vali Konağı'na (çok ilginç olur, o köşeye bir şey işlemiyor, işleyemiyor, pat diye Vali Konağı kesiliyor. Çok ilginç olur.
3. Duatepe üzerinden Perpa'ya (!) ... fikre bak
Evet, bu üçü çok ilginç olur, ağ bile olurdu, Şişli demiyeceğim, çünkü o biraz basit olur, ve fazla da metro paraleli olur (halbuki, o da olsun). Tünel'den devam edeceğini sanmıyorum, halbuki o da yazık, eskiden oluyordu. Yani, onu da becerseler ... yok, çok zor. Olsa, Haliç tramvay şebekesine bağlanabilirdi, ama oraları çok tıkalı.
Yine de, Beyoğlu-Vali Konağı, Beyoğlu-Beşiktaş/Kabataş, Beyoğlu-Perpa ve Perpa-Beşiktaş/Kabataş diye bir şeyler şekillendirilebilirdi ... uçtum be Memmed oldum he ...
Bir de, acaba o hattı bir gün iki raylıya çevirip, uzatırlar mı diye de düşünüyorum. Taksim'den biraz ötelemek de ilginç olur.
Biraz fantezi yapalım ...
1. İnönü Caddesi üzerinden Kabataş veya Beşiktaş (off )
2. Harbiye üzerinden Vali Konağı'na (çok ilginç olur, o köşeye bir şey işlemiyor, işleyemiyor, pat diye Vali Konağı kesiliyor. Çok ilginç olur.
3. Duatepe üzerinden Perpa'ya (!) ... fikre bak
Evet, bu üçü çok ilginç olur, ağ bile olurdu, Şişli demiyeceğim, çünkü o biraz basit olur, ve fazla da metro paraleli olur (halbuki, o da olsun). Tünel'den devam edeceğini sanmıyorum, halbuki o da yazık, eskiden oluyordu. Yani, onu da becerseler ... yok, çok zor. Olsa, Haliç tramvay şebekesine bağlanabilirdi, ama oraları çok tıkalı.
Yine de, Beyoğlu-Vali Konağı, Beyoğlu-Beşiktaş/Kabataş, Beyoğlu-Perpa ve Perpa-Beşiktaş/Kabataş diye bir şeyler şekillendirilebilirdi ... uçtum be Memmed oldum he ...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şimdi enteresan bir şey var, eski fotoğraflarda olsun bilgilerde olsun o hattın bir şekilde Karaköy' e inişi zaten var, yani atlı tramvaylar ile kesin var onu biliyorum, fakat elektrikliye geçildikten sonra acaba ne oldu?
Yine hatırladığım belediye binasının önünde tramvay resimleri vardı, fakat günümüzdeki normal tramvay araçlarının oraları tırmanması pek mümkün değil, yani olacaksa da ya böyle fazla yük çekmeyen eski tip araçlar ya da özel yapılı (dişli takviyeli) sistemler ile olabilir.
Diğerleri için benimde kafamdan geçerdi hep Şişli mesela, tabii ki metro paraleli olduğu için cazip değil, gerçekçi de değil. Ama eski Taksim-Şişli hattı işte istenilse rahatlıkla gidiş geliş tramvay hattı olabilir, işte o zaman belki o otobüs kalabalığı da tamamen Mecidiyeköy' e ötelenir, ama hayal işte. Sonra gerçek falan sanıp cahil falan sanıyorlar bizi
Yine hatırladığım belediye binasının önünde tramvay resimleri vardı, fakat günümüzdeki normal tramvay araçlarının oraları tırmanması pek mümkün değil, yani olacaksa da ya böyle fazla yük çekmeyen eski tip araçlar ya da özel yapılı (dişli takviyeli) sistemler ile olabilir.
Diğerleri için benimde kafamdan geçerdi hep Şişli mesela, tabii ki metro paraleli olduğu için cazip değil, gerçekçi de değil. Ama eski Taksim-Şişli hattı işte istenilse rahatlıkla gidiş geliş tramvay hattı olabilir, işte o zaman belki o otobüs kalabalığı da tamamen Mecidiyeköy' e ötelenir, ama hayal işte. Sonra gerçek falan sanıp cahil falan sanıyorlar bizi
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Sanırım elektriklisi de o yokuşları tırmanıyordu. Nitekim Üsküdar-Fıstıkagacı da problemsiz oluyordu, ve Kısıklı araçları bayağı doluydu (babamdan biliyorum). Bugünün araçları da belki tırmanabilir.
Şişli ... bak işte, Perpa hattı ilginç olur, Taksim ötesi kıyıya iniş çok enteresan olur, çünkü Tünel sondurak kalsa da, oradan geri kalan tramvay şebekesine bir bağlantı olur, al sana ağ, depo ve gereken herşey. Tek problem Tünel'de biraz sıkışıklık olabilir, orada da binaların arasında bir triyaj alanı düşünülebilirdi, ya Beyoğlu tarafına, ya da Kuledibi'ne doğru (manyaklar başladı yine diyecek herkes ). Bir de şu Harbiye-Vali Konağı yok mu, oh oh oooh ... al sana eski Harbiye hattı! Ben o zaman Tünel-Vali Konağı'nı belki de hakikaten nostaljik araçlarla devam ettirirdim, Şişli/Perpa ve Beşiktaş/Kabataş (o aşağıdaki durum tam belli değil) dallarına ise modern araç yüklerdim. Yok, ille de Tünel'den sonra yokuşları insek (ki o zaman da Freiburg tarzı viyadükle de olur, sen 1 numaralı hattın Betzenhausen viyadüklerini bir görsen, metro gibi ...), ve orada da gerekse, daha kısa araçlar işler oradan.
nereden esti bunlar şimdi böyle yahu ... bak şimdi devam ... işte ORADAN da bir Yenikapı dalı açarsın, iş tam olur! Çünkü şu anki T1 aksının Yenikapı'dan dolaşması pek mantıklı gelmiyor bana, ama onu çarmıh şeklinde kesen bir hat? Olur tabiîki.
Şişli ... bak işte, Perpa hattı ilginç olur, Taksim ötesi kıyıya iniş çok enteresan olur, çünkü Tünel sondurak kalsa da, oradan geri kalan tramvay şebekesine bir bağlantı olur, al sana ağ, depo ve gereken herşey. Tek problem Tünel'de biraz sıkışıklık olabilir, orada da binaların arasında bir triyaj alanı düşünülebilirdi, ya Beyoğlu tarafına, ya da Kuledibi'ne doğru (manyaklar başladı yine diyecek herkes ). Bir de şu Harbiye-Vali Konağı yok mu, oh oh oooh ... al sana eski Harbiye hattı! Ben o zaman Tünel-Vali Konağı'nı belki de hakikaten nostaljik araçlarla devam ettirirdim, Şişli/Perpa ve Beşiktaş/Kabataş (o aşağıdaki durum tam belli değil) dallarına ise modern araç yüklerdim. Yok, ille de Tünel'den sonra yokuşları insek (ki o zaman da Freiburg tarzı viyadükle de olur, sen 1 numaralı hattın Betzenhausen viyadüklerini bir görsen, metro gibi ...), ve orada da gerekse, daha kısa araçlar işler oradan.
nereden esti bunlar şimdi böyle yahu ... bak şimdi devam ... işte ORADAN da bir Yenikapı dalı açarsın, iş tam olur! Çünkü şu anki T1 aksının Yenikapı'dan dolaşması pek mantıklı gelmiyor bana, ama onu çarmıh şeklinde kesen bir hat? Olur tabiîki.