ist-T.04:02 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 May Prş, 2010 23:53

alabay yazdı:Sanırım elektriklisi de o yokuşları tırmanıyordu. Nitekim Üsküdar-Fıstıkagacı da problemsiz oluyordu, ve Kısıklı araçları bayağı doluydu (babamdan biliyorum). Bugünün araçları da belki tırmanabilir.
Bunlar bu başlığın konuları değil bence tramvay hatları önerilerinde anlatmalısın. Diğer taraftan yukarıdaki alıntıyı neden yaptım? Eski aracın darası kaç kg. Başar? :) şimdiki araçların boş hali min. 30 ton, ve neden ikide bir de her yerde %6 eğim çıkamıyor diyoruz, vardır herhalde bir sebebi.

Diğer taraftan olsa bile ancak küçük araçlar olabilir ama dediğim gibi ben hiç böyle dik yokuşlarda çalışan modern tramvay görmedim. Bankalar Caddesi ya da Belediyenin önünden Tünel e çıkan sokağı kast ediyorum, ayrıca yeni araçların kurp yarıçapları da yüksek yani orada hiçbir sokağı dönemezler, orada hiçbir binayı da otopark yapmak dışında yakamazsın, pardon yıkamazsın. :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 May Cum, 2010 11:16

Belki işte bir viyadükle olur, ama zaten ille de olsun demiyorum. İlk etapta Beyoğlu, Şişli, Harbiye ve kıyı bölgesini birbirini bağlamayı düşündüm. Ve dsanki fena da fikir değildi gibi geliyor bana.

Ayrıca, Lizbon ve Anvers kentlerinde de çok dar sokaklardan tramvaylar geziyor, ama tabiîki çok eski tarz (tarz diyorum sadece) araçlar. Yani, gerekirse, o hatta çalışacak araçlar bulundurursun, ille de git en uzun Combino'yu oturt diyen yok. Halbuki Combino'nun da çok kısası var, o da yine başka şey ;-) Biz Tünel'den itibaren düşünelim.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 23 May Pzr, 2010 21:59

Arkadaşlar;
Bugün son resimlerle ilgili detaylı bilgi aldım, Beyoğlu atölyesi ustalarından Selahattin Bey beni resmen bilgiye boğdu,kendisi ile ahbap olduk artık devamlı beni oraya bekliyor kendisine çok teşekkür ediyoruz.
Gelelim konuyla ilgili bilgilere:
O yanları açık araç motris olmuyormuş açık römork olacakmış, zaten bu sabah tekerlekleri ayarlamak için 223 onu çekiyordu. Bu araç Moda!da kesilen o motrisin şasesi ve tekerlekleri üzerine yapılıyor.

İçeride üzerinde çalışılan motris ise benim sandığım eski gördüğüm yarım kalmış araç değil 47 numara imiş tamamen yenileniyor.

Esas en ilginç nokta benim eskiden gördüğümü söylediğim yarım kalmış motrisi tekrar görmem oldu, onu Atölye yapısının yanında bulunan
duvarın üzerini kapattıkları dar bir depomsu bölmeye almışlar, orada benim gördüğüm zamanlardan yani 1995 lerden beri gözlerden uzak öylece duruyor ve kendisini oradan kurtaracak bir iradenin İETT nin başına geçmesini zavallı bir şekilde bekliyor, neyse ki çürüyüp gitmemiş ve kurtarılabilecek kadar düzgün haldeydi, bir daha oraya gidersem o depocuğu yine açtırıp resmini çekerim artık :wink:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 May Pzr, 2010 22:12

Heh Kemal abi işini seven birisini bulmuş oralarda :) Azimli adamsın vesselam sende şu tramvay çın çınlarını özleyenlerdensin ;) merakla bekliyoruz bakalım.

Moda' da kesilen derken? Şu bizim Jena Gotha larından birisi mi, yoksa daha eski Moda araçlarından birisini mi kast ediyorsun abi?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 23 May Pzr, 2010 22:20

Gotha tabiki, hani önü arkası kesilip yan otluğa konmuştu ben de resilemiştim işte o araç.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 May Pzr, 2010 22:25

kemal yazdı:Gotha tabiki, hani önü arkası kesilip yan otluğa konmuştu ben de resilemiştim işte o araç.
Hımm, bir şekilde kullanılması iyi olmuş tabii ki. Ama ben oradaki duruma bir türlü anlam veremiyorum Moda hattında neden böyle bir şey yapılıyor, yani yedek parçalık malzemeler başka işlere kullanılıyor yedek araçlar satılıyor? Enteresan.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 23 May Pzr, 2010 22:34

Fazla gelmiş herhalde :?
ama Moda'da yine de yeterli araç var sayılır, 8 tane diye biliyorum, 3 tanesi Bursa için ayrıldı biri parçalandı ve alt kısımları bu römork oldu, elde işler halde 4 motris kaldı.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 17 Haz Prş, 2010 21:24

Resim

Kadıköy nostaljik tramvayı Beyoğlu'na geçince çalgıcı römorku haline gelmiş oldu. New orleans cazcıları İstiklal caddesini bunun içinde müziğe doyuracaklar. Güzel eğlence oldu benim için :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Cmt, 2010 17:14

Konser vagonu oldu yani :) geçen okumuştum herhalde İstiklal Caddesinden bir takım etkinlikler yapılacakmış bu revizyonda o kapsam da gerçekleştirildi sanırım, ne diyelim öyle böyle bir işe yaramış belki daha sonra içine oturmalık yerlerde yapılır da yazlık vagon olarak kullanılır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Cum, 2010 13:15

Bir bayram görüntüsü :) eski tramvay fotoğrafları canlandı gözümde.

Resim

milliyet.com.tr den alıntıdır.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 19 Mar Cmt, 2011 20:27

Yeni "Demirören Avm" nin önünde tramvay...
Resim

Kullanıcı avatarı
özgürata
Aylık Paso
Mesajlar: 59
Kayıt: 23 May Cum, 2008 21:20

Mesaj gönderen özgürata » 25 Mar Cum, 2011 15:07

uzun zamandır kafama takılan bi soru var
günümüzde taksimde kullanılan tramvayların birebir replikaları üretilemezmi?
şundan soruyorum
yani sadece taksime değil istanbulun değişik noktalarında veya farklı illerdede kullanılabilir
nostaljik bi hava katar fena olmazmı?

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön