20. sayfa (Toplam 23 sayfa)

Gönderilme zamanı: 04 Ağu Prş, 2011 01:31
gönderen Esat
Valla Mehmet nasıl görüyorsun bilmiyorum ama ben göremiyorum ya, evet orada turkuaz bir şey uzanmış ama öyle her uzanana uzanmamak lazım, yel bazen lodosa dönüyor, bazen poyraz oluyor, bu tablolar her sene yenileniyor :) o hattın Yenikapı' ya uzaması da hayaller kurardık biz yıllar önce oluyor. Ha ama ülkemizde para çok tabi, sorun değil yani neden olmasın ki, çatır çatır olur hemde.

Gönderilme zamanı: 10 Kas Prş, 2011 13:27
gönderen Esat
Kendi kendime bakacağıma sizde bakın bari;

http://www.youtube.com/watch?v=6o4i9749HvY

Video 2008 yılında çekilmiş, makinist kabininden hattın Şehitlik ile Mescid-i Selam arasını görebiliyoruz. Başar şimdi yok sesti yok kamera açısıydı falan takılma :) videonun çekiliş amacı itibari ile amacına hizmet ediyor, tabii bizim beklediğimiz ya da benim verdiğim diğer örnekler ile uzaktan yakından alakası yok. Fakat hat hakkında fikir vermesi için bence bu da iyi bir örnek. Görüntüler hızlandırılmış, arada bazı yerleri ben kırptım, bazı yazıların görünmemesi için bant uygulaması yaptım ve hiç ses olmadığı için youtube aracılığı ile süresi uygun bir müzik yapıştırdım :)

Bu hat ile ilgili yolcu detayınıda vereyim yazmamışım galiba, 2010 yılı günlük ortalaması 83000 in biraz altında iken 2011 Eylül sonu itibari ile 84000 in üzerinde, bu rakamlar ile bir ortalama alır isek %1,6 gibi bir artış söz konusu, bu da bana hattın bu hali ile (tabii ki çevre etkenlerinde katkısıyla) yolcu sayısının önümüzdeki bir kaç yıl içinde 100.000 in üzerine çıkmayacağı düşüncesini uyandırıyor. Hattın pek çok sorunu halledilmiş ve işletmede olabildiğince bir süreklilik yakalanmış olmasına rağmen demek ki doygunluk noktası bu aralar olsa gerek. İlerleyen dönemde Habibler istasyonu ile birlikte bir artış söz konusu olur belki.

Gönderilme zamanı: 10 Kas Prş, 2011 14:50
gönderen alabay
Yoo, söylenecek bir şey yok, böylece hattı görmüş oldum. Sağolasın. O şerit meselesini tam anlamadım ama.

Gönderilme zamanı: 01 Ara Prş, 2011 19:53
gönderen Esat
alabay yazdı:O şerit meselesini tam anlamadım ama.
Ne şeridi? Belki açıklayabilirim.

Gönderilme zamanı: 02 Ara Cum, 2011 11:21
gönderen alabay
Kullandığın kapatma şeridi.

Gönderilme zamanı: 16 Mar Cum, 2012 10:57
gönderen Mehmet Kasım
arkadaşlar bu sinyal sistemi ile ilgili görüşlerinizi rica edebilirmiyim. bu hat için yeterlimidir? bu sistem bu hattın tramvay hattı olduğunu mu gösterir?

http://www.rayturk.net/dunyanin-en-hizl ... e-gelecek/
İstanbul Sultan Çiftliği Tramvay hattı (14 km kısmen tahsisli çift hat CITYFLO 250 sinyal ve emniyet sistemi)

Gönderilme zamanı: 16 Mar Cum, 2012 12:40
gönderen alabay
Sektörün nabzını tutan en etkili yayın organı olan Raytürk, önemli bir gazetecilik başarısına imza attı. Dünya’nın önde gelen raylı sistem araç üreticisi olan Bombardier Transportation Firması’nın Teknik Müşaviri Sn. Nezih Ertürk ile yaptığımız röportajı aşağıda okuyabilirsiniz.
Mutevazılık dersinde dondurma mı yedin sen? :lol:

Gönderilme zamanı: 16 Mar Cum, 2012 13:07
gönderen Esat
Mehmet Kasım yazdı:arkadaşlar bu sinyal sistemi ile ilgili görüşlerinizi rica edebilirmiyim. bu hat için yeterlimidir? bu sistem bu hattın tramvay hattı olduğunu mu gösterir?

http://www.rayturk.net/dunyanin-en-hizl ... e-gelecek/
İstanbul Sultan Çiftliği Tramvay hattı (14 km kısmen tahsisli çift hat CITYFLO 250 sinyal ve emniyet sistemi)
O sinyal sistemi bu hattın bir şey olduğunu göstermez, çünkü çalışmıyor :) önce sorunlarını halledip işletmeye alsınlarda biz sonra karar veririz tramvaymıdır metromudur :D

Gönderilme zamanı: 16 Mar Cum, 2012 14:09
gönderen Mehmet Kasım
alabay yazdı:
Sektörün nabzını tutan en etkili yayın organı olan Raytürk, önemli bir gazetecilik başarısına imza attı. Dünya’nın önde gelen raylı sistem araç üreticisi olan Bombardier Transportation Firması’nın Teknik Müşaviri Sn. Nezih Ertürk ile yaptığımız röportajı aşağıda okuyabilirsiniz.
Mutevazılık dersinde dondurma mı yedin sen? :lol:
:)

o başarının altında sizlerin de imzası olduğunu eklemeliyim. teşekkürler.

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Pzt, 2012 14:47
gönderen Esat
Resim

İstanbul Ulaşım A.Ş. nin yayınladığı T4 hattı yıllara göre yolcu grafiği

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Pzt, 2012 17:58
gönderen kenanmar
Keşke bu hat daha düzgün planlansaydı şehrin sosyo-ekonomik/kültürel anlamda kenar kesimlerine doğrudan ulaşan ilk raylı sistemdi. Ama herkesçe bilindiği üzere çeşitli sebeplerle çuvallandı. Keşke bir tür lastik tekerlekli troleybüs olarak planlansaydı belki Metrobüs'e bile ilham kaynağı olurdu. Buna rağmen yine de iyi yolcu taşımış. Bu hattın da en büyük sorununun doğal uzantısı olan Vezneciler/Beyazıt-Edirnekapı bağlantısının yokluğu olduğu herkesin malumu.

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Pzt, 2012 18:14
gönderen Esat
80-90.000 arasında yolcusu fikslenmiş gibi, doğal bir artış her zaman olacaktır, yani bu hattı direkt etkileyen başka bir bağlantı yapılmadığı sürece o çizginin lineer bir şekilde ama yavaş yükseleceğini düşünüyorum.

Hat bir sürü sorun yaşadı, açılana kadar olan süreç insanları negatif yaptı ama normalde açılınca bunlar unutulur, fakat bu hatta mümkün olamadı, su bastı, araç durdu, perona sığmadı, sinyali yapılmadı derken sorun üstüne sorun, sorunları azalmaya başladığı dönemden sonra da yolcusu zaten oturmuş. Vezneciler bağlantısında çok haklısınız, eğer olsaydı daha farklı olurdu. Son günlerde kapasite kavgaları çok fazla var bunlara girmeyeceğim ama bir metro yapılmasa da şu an ki M2 kadar yolcu taşırdı herhalde :)