ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
O yazıyı inceledim.
İki nokta:
Birincisi, BRT de ne ola? HOT neden diyemiyorlar? Lırt gibi fırt. Yani böyle manyakçasına guşah, beged falan diye özzz değilim, ama bazen biraz garip geliyor bana. Ozaman ÖHO da PBT olsun bakalım
İkincisi Londra metro konusunda büyük bir falso var! Metro kullanışı azalıyor da, otobüs kullanışı çoğalıyor. Ammmaaa ... sekizbuçuk (!) bin otobüse sahup ol sen ilk önce, 4/3 çiftkatlı olsun, veee ... Londra metrosunda kullananlar neden azalıyor? Çünki "Tube" yıkılıp, dökülüyor. ÇOK bakımsız. Bunu kurtarırlar inşaallah. Onu yazmamışlar. Berlin'de bakımsızlık düşünülemez bile. Öyle olsa, orada da kimse binmez. Orada S-Bahn'da biraz böyle durumlar yaşanmıştı, ama sebepler siyasîydi, banliyö trenleri Doğu Almanya'ya aitti, Batı Berlin'de tabiîki yıkılıp döküldü, sonunda bir iki grev ve iş bitmişti. Onlarca sene aralık sonra, Almanya ve Berlin birleştiklerinde yeniden kurdular bir çok ahhtı ve istasyonu. Yani ... bakım konu, milletin üşengeçliği veya otobüsün "lüküsü" değil.
B. Alabay
İki nokta:
Birincisi, BRT de ne ola? HOT neden diyemiyorlar? Lırt gibi fırt. Yani böyle manyakçasına guşah, beged falan diye özzz değilim, ama bazen biraz garip geliyor bana. Ozaman ÖHO da PBT olsun bakalım
İkincisi Londra metro konusunda büyük bir falso var! Metro kullanışı azalıyor da, otobüs kullanışı çoğalıyor. Ammmaaa ... sekizbuçuk (!) bin otobüse sahup ol sen ilk önce, 4/3 çiftkatlı olsun, veee ... Londra metrosunda kullananlar neden azalıyor? Çünki "Tube" yıkılıp, dökülüyor. ÇOK bakımsız. Bunu kurtarırlar inşaallah. Onu yazmamışlar. Berlin'de bakımsızlık düşünülemez bile. Öyle olsa, orada da kimse binmez. Orada S-Bahn'da biraz böyle durumlar yaşanmıştı, ama sebepler siyasîydi, banliyö trenleri Doğu Almanya'ya aitti, Batı Berlin'de tabiîki yıkılıp döküldü, sonunda bir iki grev ve iş bitmişti. Onlarca sene aralık sonra, Almanya ve Berlin birleştiklerinde yeniden kurdular bir çok ahhtı ve istasyonu. Yani ... bakım konu, milletin üşengeçliği veya otobüsün "lüküsü" değil.
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
T4 Edirnekapı Sultançiftliği hattının uzaması ile Topkapı istasyonu yukarıdaki mesajımda yayınladığım ikinci resimdeki gibi olacak, istasyonun platform altı betonları atılmış zemin betonuda atılmış, burada iki araç yanaşan 3 platformlu bir istasyon düşünmüşler ama böylesine geniş bir alanda hem T1 Kabataş tramvayına hemde metrobüse bağlantı varken bu kadar dar platformaları niye yapmışlar anlamadım hiç yapmayın insanlar atlasın aşağı
inşaat alanı tam bir rezalet hiç alakasız bir inşaat tabelası, Kadir Bey şehir şantiyeciliği yapacağız kimsenin burnu kanamayacak demişti ama sanırım bu firma şehir şantiyeciliğinden şehir parkını rezil etmeyi anlamış sadece, inşaat alanına el kol sallama yöntemi ile girilebiliyor, ortasından geçiyorsunuz garip yani, açıkçası beni tatmin etmedi yapılan istasyon çok dar, ikincisi burada gördüğüm kadarı ile İBB bu hattı normal bir tramvay klasında hiç bir zaman kullanmak istemiyor zorla buraya metro dedirtecekler çünkü peron alçaltılabilecek gibi inşaa edilmiyor, Bağcılar tramvayında alçaltmaya imkan veren bir yapı ile inşaa edilmişti ama burada direkt betonu dayıyorlar gidiyor dolayısı ile bu hatta hiçbir zaman alçak tabanlı tramvaylar kullanılamayacak gördüğüm kadarı ile.
Fetihkapıdan Topkapı perona yaklaşım, bu arada hattın yüzeyden geleceği kesin, bir ara tereddütüm vardı acaba yer altına mı girecek diye.
Topkapı istasyonu
inşaat alanı tam bir rezalet hiç alakasız bir inşaat tabelası, Kadir Bey şehir şantiyeciliği yapacağız kimsenin burnu kanamayacak demişti ama sanırım bu firma şehir şantiyeciliğinden şehir parkını rezil etmeyi anlamış sadece, inşaat alanına el kol sallama yöntemi ile girilebiliyor, ortasından geçiyorsunuz garip yani, açıkçası beni tatmin etmedi yapılan istasyon çok dar, ikincisi burada gördüğüm kadarı ile İBB bu hattı normal bir tramvay klasında hiç bir zaman kullanmak istemiyor zorla buraya metro dedirtecekler çünkü peron alçaltılabilecek gibi inşaa edilmiyor, Bağcılar tramvayında alçaltmaya imkan veren bir yapı ile inşaa edilmişti ama burada direkt betonu dayıyorlar gidiyor dolayısı ile bu hatta hiçbir zaman alçak tabanlı tramvaylar kullanılamayacak gördüğüm kadarı ile.
Fetihkapıdan Topkapı perona yaklaşım, bu arada hattın yüzeyden geleceği kesin, bir ara tereddütüm vardı acaba yer altına mı girecek diye.
Topkapı istasyonu
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Kaçak Yolcu
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 15 May Prş, 2008 08:06
bugün topkapı-edirnekapı arası gözlemde bulundum.inşaatta bir durgunluk vardı geçen haftalara göre.
anıt mezarın girişindeki yapılacak viyadük ayakları 154000 voltluk elektirik kablolarını üzerine denk geldiği için burada inşaat durmuş.eleltrik idaresinin hattı deplase etmesi bekleniyor olmalı.bunun dışında edirnekapı iett garajı girişi mevkiindeki tünel başlangıcında kamyonlar harfiyat alıyordu.bunun harici bir çalışma yoktu.bu hızla bu hattın ağustosa yetişmesi hayal
anıt mezarın girişindeki yapılacak viyadük ayakları 154000 voltluk elektirik kablolarını üzerine denk geldiği için burada inşaat durmuş.eleltrik idaresinin hattı deplase etmesi bekleniyor olmalı.bunun dışında edirnekapı iett garajı girişi mevkiindeki tünel başlangıcında kamyonlar harfiyat alıyordu.bunun harici bir çalışma yoktu.bu hızla bu hattın ağustosa yetişmesi hayal
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Topkapı işi başta yoktu sende biliyorsun. Fatih üzerinden Vezneciler diye niyetlenmiştik. Devletlulerin arasında kavga çıkınca idare ediver Topkapı çıktı.Esat yazdı:Bir de bana kızıyorsunuz plansız projesiz çalışıyorlar dediğim zaman, buradan buraya metro gide diye buyuruyor devletlü al eline kazmayı, eğer bu gerçekse işte en büyük örneği
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dün yaptığım incelemede Topkapı tarafındaki viyadüğün bitimi için bu enerji kablosu bölgesindeki viyadük ayağı çalışması bitmiş sadece burada iki ayak ve son ayak ile bitim yeri arasındaki beton blokların yerleştirilmesi işi kalmış yani viyadük yüzde 80 bitmiş diyebiliriz (kaba olarak) sonrasında bunun yan dikmeleri, korkulukları yapılacak, Edirnekapı tarafında peronlar inşaa edilecek ve ray ile katener döşeme işlemlerine başlanacak, bugün itibari ile nerden baksanız 4 ay var büyük ihtimal ile yetişecek ki zaten hat yarım burası da yarım açılsa bir şey olmaz
Topkapı tarafında yer altı çarşısı girişindeki bölüm tamamen kapatılmış ve buraya raylar taşınmış, peron platformları tamamlanmış düzeltmeleri devam ediyor, sanat yapılarında şu an bir gelişme yok yani sadece platform var o kadar ama raylar buraya getirildiğine göre yakın zamanda ray döşemede başlar, bir iki hafta öncede Kale Kapı dediğimiz bizim Eski Topkapı olarak bildiğimiz bölgede de katener direkleri indiriyorlardı, yani çalışmalar tam gaz devam arkadaşlar
Topkapı tarafında yer altı çarşısı girişindeki bölüm tamamen kapatılmış ve buraya raylar taşınmış, peron platformları tamamlanmış düzeltmeleri devam ediyor, sanat yapılarında şu an bir gelişme yok yani sadece platform var o kadar ama raylar buraya getirildiğine göre yakın zamanda ray döşemede başlar, bir iki hafta öncede Kale Kapı dediğimiz bizim Eski Topkapı olarak bildiğimiz bölgede de katener direkleri indiriyorlardı, yani çalışmalar tam gaz devam arkadaşlar
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bugün Topkapı Kalekapı daki duruma baktım (ağız alışkanlığı buraya Fetih Kapı durağı denilecek) burada da peron yapılarının betonu atılmış ve ince işçiliği kalmış, zemin betonu atma işlemi de hızla devam ediyor betonu attıklarına göre altyapı işlemleri de tamamlanmış demektir, yani geriye sadece Edirnekapı ve Vatan duraklarının inşaatı kaldı ve viyadük ile Edirnekapı da ki tünelin tamamlanması, ben bu inşaatın 29 Ekim e rahatlıkla yetişeceğini düşünüyorum, hat zaten şu anda da sinyalizasyonsuz ve kontrolsüz işletiliyor 4 durak daha uzamasının bir aksi etkisi olmayacak, bugün iyice baktım da Topkapı bölgesinde tramvayın surlar önünde yer alması ortaya çokta güzel görüntüler de çıkaracak gibi