ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hat ile ilgili bir iki şeyde yazmak isterim. Açıkçası en son gördüğümden bu yana gerçekten eli ayağı bayağı bir toparlanmış, yani kumanda merkezi daha o zaman faaldi ama şimdi gördüm ki tam anlamı ile faaliyette sadece hala sinyalizasyon ile işletme yapılmıyor, benim gördüğüm kadarı ile hatta beykınların montajı yapılmıştı ayrıca sinyalizayon direkleride takılmıştı ve hatta lambaları da yanıyordu fakat naylon ile kapatılmışlardı.
Hattın tamamı çit ile izole edilmiş ve çok fazla çitlere zararda verilmiyormuş, ayrıca daha önce yan peron dediğimiz ikili peron yapısıda değiştirilerek tek perona düşürülmüştü bazı noktalarda. Habibler istasyonu içinde yine 3 ay içinde başlanacak yapılacak gibi şeyler söyleniyor. Ayrıca Habibler istasyonu yakınında yer alan depo sahası da gayet güzel, ayrıca hattın kendisine ait bir bakım atölyeside var (artık), böyle diyorum çünkü önceki yere bir atölye demek imkansızdı fakat yine bu birimlerdeki arkadaşlar büyük bir özveri ile çalıştılar. Bugün yeraltı tornası dahi bulunan bir atölye yapılmış olması çok güzel.
Hatta en büyük sıkıntı oluşturan noktalardan birisi olan yaya geçitleri içinde bir çözüm üretilmiş, her yaya geçidinde araç geliş yönüne göre "Yaya Koruma Alanı" adı altında bariyerler ile ayrılmış bölümler yapılmış, hatta bunlar çokta yeni değil, geçen yıl meydana gelen bir kaza vardı, şahıs kamyon önünden kaçarak tramvayı görmüyor ve altına düşüyordu, bu olaydan önce zaten bu alanlar yapılmaya başlanmış olayın gerçekleştiği istasyonda ise acı bir tesadüf ki çalışma o gece yapılacakmış, diyecek bir şey yok, o güne kadar bu işin yapılmamasında emeği geçenlere teessüf edelim, yapılmasını sağlayan ve gerçektende iyi bir işe imza atanlara da teşekkür edelim. Son olarak Şehitlik istasyonunda bir indirme peronu inşa edilmiş ve karayolunda da küçük bir düzenleme yapılmış, fakat aldığım bilgilerde bu indirme peronunun dahi sabah ve akşam pik saatlerde çok aşırı bir yoğunluğa sahne olduğu yönünde idi. Elimde bir kaç kare foto var ara ara yüklerim artık.
Hattın tamamı çit ile izole edilmiş ve çok fazla çitlere zararda verilmiyormuş, ayrıca daha önce yan peron dediğimiz ikili peron yapısıda değiştirilerek tek perona düşürülmüştü bazı noktalarda. Habibler istasyonu içinde yine 3 ay içinde başlanacak yapılacak gibi şeyler söyleniyor. Ayrıca Habibler istasyonu yakınında yer alan depo sahası da gayet güzel, ayrıca hattın kendisine ait bir bakım atölyeside var (artık), böyle diyorum çünkü önceki yere bir atölye demek imkansızdı fakat yine bu birimlerdeki arkadaşlar büyük bir özveri ile çalıştılar. Bugün yeraltı tornası dahi bulunan bir atölye yapılmış olması çok güzel.
Hatta en büyük sıkıntı oluşturan noktalardan birisi olan yaya geçitleri içinde bir çözüm üretilmiş, her yaya geçidinde araç geliş yönüne göre "Yaya Koruma Alanı" adı altında bariyerler ile ayrılmış bölümler yapılmış, hatta bunlar çokta yeni değil, geçen yıl meydana gelen bir kaza vardı, şahıs kamyon önünden kaçarak tramvayı görmüyor ve altına düşüyordu, bu olaydan önce zaten bu alanlar yapılmaya başlanmış olayın gerçekleştiği istasyonda ise acı bir tesadüf ki çalışma o gece yapılacakmış, diyecek bir şey yok, o güne kadar bu işin yapılmamasında emeği geçenlere teessüf edelim, yapılmasını sağlayan ve gerçektende iyi bir işe imza atanlara da teşekkür edelim. Son olarak Şehitlik istasyonunda bir indirme peronu inşa edilmiş ve karayolunda da küçük bir düzenleme yapılmış, fakat aldığım bilgilerde bu indirme peronunun dahi sabah ve akşam pik saatlerde çok aşırı bir yoğunluğa sahne olduğu yönünde idi. Elimde bir kaç kare foto var ara ara yüklerim artık.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şimdi soruyu tam anlamadım desem, frekans gün içinde 5 dk. idi ölçmedim ama tahmini olarak, çünkü inip dışarı çıkıp foto çekip geri dönüyordum istasyon içinde bir kaç kare ve hop yeni araç geliyor Sefer tarifesine göre 6 dk. geceleri 10 dk., en azından gün içinde bir tramvay sıklığından söz edilemez ama benim gözlemim gün içinde yani 09:30 sonrasında akşam saatlerine kadar sıklığa da gerek yok araçlar hınca hınç dolu değil ve zaten 3'lü traksiyon çalışıyor, dolayısı ile frekanstaki açılma zaten bu şekilde telafi ediliyor diye düşünüyorum.
Araç gelince istasyonda tüm trafiğe kırmızı vermekten kastını yaya geçişi ile ilgili durum için söylediğini düşünüyorum, öyle bir uygulama yok, açıkçası ben başka yerde de görmedim, aslında 5-6 dk. lık bir frekansta böyle bir uygulama karayolu trafiğinide zorda bırakmaz, belki düşünülür biz önerelim de
Karayolu araçları da bu tabelalar ile uyarılmış
Araç gelince istasyonda tüm trafiğe kırmızı vermekten kastını yaya geçişi ile ilgili durum için söylediğini düşünüyorum, öyle bir uygulama yok, açıkçası ben başka yerde de görmedim, aslında 5-6 dk. lık bir frekansta böyle bir uygulama karayolu trafiğinide zorda bırakmaz, belki düşünülür biz önerelim de
Karayolu araçları da bu tabelalar ile uyarılmış
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Burada Freiburg'un Holzmarkt durağında bile öyle, ki oradan 2, 3 ve 5 numaralı hatlar geçiyor, yani her iki üç dakikada bir araç. Tabiîki cadde İstanbul caddesi değil, ama iyi sıkışık bir nokta. Sebebi de, oradaki durağin caddeortası, peronsuz yapılmış olması (durak yeni, ama yer çok dar olduğundan öyle kaldı). Şurası:
http://maps.google.de/maps?t=h&hl=de&ie ... 02728&z=19
20 ZONE diye yazan yer.
http://maps.google.de/maps?t=h&hl=de&ie ... 02728&z=19
20 ZONE diye yazan yer.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hatta kullanılan araçların kapılarında yeni piktogram uygulaması yapılmış. Kapıların kapanması ve araç hareketi ile ilgili güvenlik uyarılarına atıf yapan piktogram serisi
Bu görselleri sadece bu hatta kullanılan araçlarda gördüm, hem ABB-SGP hemde Rotem LRV34 lerde mevcuttu, hatta Düwag B100 - KTA da gördüm ama açıkçası onların kapılarında varmı dikkat etmedim.
Bu görselleri sadece bu hatta kullanılan araçlarda gördüm, hem ABB-SGP hemde Rotem LRV34 lerde mevcuttu, hatta Düwag B100 - KTA da gördüm ama açıkçası onların kapılarında varmı dikkat etmedim.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Çok geç yapılırsa bu seferde kapasite sorunu ortaya çıkacak, ya da burası için 3' lü dizili tramvay setleri işletilmesi gerekecek, diğer taraftan Rotem araçları M3 hattında kullanılamıyor maalesef, daha önce ilgili başlıklarda anlatmıştım durumu, bunlar M3 için alınmasına rağmen orada çalışamıyorlar M1 deki testlerde sorun yaşanmamıştı diye biliyorum, orada kullanılabilirler ama dolayısı ile M1 den M3 e SGP takviyesi yapılabilir. Ama konunun aslı olan T4 e dönersek dediğim gibi bu saatten sonra bu hattın alçak tabanlıya dönüştürülüp dönüştürülmeyeceğini bilemiyorum, teknik olarak belki olabilir, yani yer altı istasyonlarında alçaltma sorun olmaz aslında, bir kaç basamak merdiven ilavesi gerekir, bu sebepten dolayı kısalacak olan peron boyu nedeni ile 2 li set kullanılmak zorunda kalırsa bu biraz sorun olabilir, çünkü hali hazırda zaten 5 dk. frenkansında 3 lü dizi ile iyi bir yolcusu var gibi gördüm ben Şubat ayında.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... mumray.jpg
ulaşım ana planına göre maksimum raylı sistem hedefinde bu hattın topkapıdan yenikapıya uzatılacağı turkuaz renkli çimile net olarak görülüyor.
ulaşım ana planına göre maksimum raylı sistem hedefinde bu hattın topkapıdan yenikapıya uzatılacağı turkuaz renkli çimile net olarak görülüyor.