ist-T.04:03 » T3 Kadıköy-Moda Tramvayı

vatman
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:10

ist-T.04:03 » T3 Kadıköy-Moda Tramvayı

Mesaj gönderen vatman » 21 Eyl Cum, 2007 09:37

Resim

01 Kasım 2003 tarihinde hizmete giren Kadıköy-Moda Tramvayı’nda 2,6 km'lik sistemde 10 istasyon yer almaktadır. 4 adet tramvay aracının çalıştığı Kadıköy- Moda tramvayı; Kadıköy meydanından hareket edip, otobüs özel yolu ve Bahariye Caddesini takip ederek Moda caddesi üzerinden tekrar Kadıköy meydanına gelmektedir.

HAT UZUNLUĞU : 2.6 Km
ARAÇ SAYISI : 4
SEFER SÜRESİ : 21 dakika
İŞLETME SAATLERİ : 07:00 / 20:00
GÜNLÜK YOLCU SAYISI : 2.000 yolcu / gün
GÜNLÜK SEFER SAYISI : 81
SEFER ARALIĞI : 10 dakika

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

İki düşünce

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 22 Eyl Cmt, 2007 20:09

Arkadaşlar,

Önce genel olanı:Tramvay hatlarını numaralandırmak iyi hoş güzel de neden başında illa da bir T olması gerekiyor doğrusu anlamıyorum, otobüs hattında "O" mu var? Zamanla T unutulur diyorsanız T'yi durağa, bilgi panosuna koyalım tramvayı belirlesin ama T3 numaralı hat bana çok anlamlı gelmedi, 3 numaralı tramvay demekten.

Özel olanı ise, nostaljik tramvay, eski Moda tramvayı diye açılan hattın numarası ancak 20 olur, başında T filan olmadan, yoksa nerede kaldı Moda tramvayı.....

Tabii teknik nedenlerle veri tabanlarında bu işaretlemeyi gerektiği şekilde yapmaya bir itirazım yok, ama bunu gündelik hayata yansıtmanın, 50 küsür yıllık 20 numaraya T3 denmesine itirazım hep olacak.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Eyl Cmt, 2007 20:29

Eski "siyasî" sitede de yazmiştim, bence tramvaylar otobüslerle ayni şebekede, yani onlara 1, 2, 3, 4, 45, 68 gibi numaralar verilebilir. Bunda Berlin güzel misal. Tramvayların ana arter hatları tek haneli, geri kalanlari iki. Otobüsler ise hep üç haneli. O hanelerin ilki de, otobüs/tramvay metrosistem ise M, gece hattı ise N, hızlı ise X, Vapur ise F. Daha basit ne var.
Metro tren hatları U, banliyöe tren hatları S, tren hatları R.
Böyle bir şey becerse İstanbul, insanlara füyük bir şey kazandırılmış olur.
Oh be, artık yine güzel güzel beyin idmanı yapabiliyoruz ;-)

B. Albay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

T numaralandırması

Mesaj gönderen Esat » 22 Eyl Cmt, 2007 22:23

Kemal ve Başar Bey, aslında yerden göğe kadar haklısınız, yani hem T hemde 20 numaraya ne oldu konusunda isterseniz bu konuyu viewtopic.php?p=69#69 başlığında tartışmaya açalım, henüz oturmuş bir numaralandırma yokken belki bazı şeyler düzeltilebilir, ne dersiniz?

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 28 Ara Cum, 2007 20:23

Bir sormacam var. :) Bildiğiniz gibi Moda Tramvayı'nda Adliye'nin orada bir sayding var. Fakat bu sayding güneyde hatta makas yapmasına rağmen, kuzeyde ana hatta girmeden sonlanıyor. Bu sayding ne amaçla bu şekilde yapılmıştır? Çift yönlü işletmecilik için saydingin tamamlanması gerekirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Cum, 2007 20:48

Bir sormacam var. :) Bildiğiniz gibi Moda Tramvayı'nda Adliye'nin orada bir sayding var. Fakat bu sayding güneyde hatta makas yapmasına rağmen, kuzeyde ana hatta girmeden sonlanıyor. Bu sayding ne amaçla bu şekilde yapılmıştır? Çift yönlü işletmecilik için saydingin tamamlanması gerekirdi.
Himm acikcasi o bahsettiginiz yerin ben hep iki ucu bagli oldugunu saniyordum :? Dönüste Moda isletmeden bunun cevabini ögrenmeye calisip yazacagim, bir zamanlar burasininda Istiklal gibi isletilmek istendigini duymustum bu bölgeninde gecis icin kullanilacagini saniyordum bakalim ogrenelim sonucuda size bildirelim :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 28 Ara Cum, 2007 23:38

Evet o makas her iki taraftan da ilk yapıldığında bağlı idi ,lakin sonradan gelen 4 motris için deponun yan tarafına bir yer yapıldı ve bu yapılan yere ray döşendi depo da biraz büyütüldü ,yandaki ray ise ana hatta o saydingin makaslarından birisi çıkartılarak bağlandı böylece halk eğitim önündeki sayding körelmiş oldu.
En son kemal tarafından 28 Ara Cum, 2007 23:50 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

2007 Aralık T3 Moda tramvayı

Mesaj gönderen kemal » 28 Ara Cum, 2007 23:48

Resim
tramvayların yan camları değiştirilmiş durumda.Daha geniş açılımlı camlar takılmış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ara Cmt, 2007 02:40

Evet Kemal Bey, bu bölgede oturan ve hatti yakindan takip eden birisi olarak cevabida hemen verdi :) dogrudur, gectigimiz yillarda daha onceki araclarinda alindigi Berlin-Jena kenti isletmesinden 4 adet daha Gotha marka bu araclardan alinmisti, araclarin alim sebebi hem takviye yapmak hemde yedek parca olarak kullanmakti cunku bu araclardan artik yok, son kalanlarida Jena da müzeye kaldirdilar zaten. Ayrica yine Kemal Bey' in bahsettigi gibi Kadiköy bakim atölyesi yanina bir park yoluda yapilmisti ama ben bile bu makasin bu sekilde sökülerek bu islemin yapildigini bilmiyordum :roll:

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 29 Ara Cmt, 2007 15:28

Peki hattın ileride çift yön çalışması düşünülüyor mu? Şu an için Altıyol'a çıkan yol genişletilmeden ya da kapatılmadan bu imkansız. Ayırca çok vakit kazandıracağını da düşünmüyorum.

Bir başka soru daha sorayım öyleyse. Kartal Metrosu şaftları birleştirilirken mevcut hat onları böldüğü için kaydırılmıştı. Şaft kapandıktan sonra raylar tekrar yer değiştirecek mi? O kadar önemli bir soru değil ama olsun. :)

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 02 Oca Çrş, 2008 22:42

Çift yön çalıştırmak için çok fazla uzun bir tek hat değil mi burası? Nasıl çift yön çalıştırmayı düşündüler ki? mesela Bahariyeye bir tramvay girdiğinde oldu ki önünde bir araba durdu bir şey oldu gecikti diğeri ne yapacak 5 dakika onu bekleyecek dediğiniz yerde bence gereksiz bir şey olur yani buranın yolcusu zaten sosyetik :P o kadar beklemek hoş olmayabilir diye söylüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

T3 Moda Tramvayı Reklamlı

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Cum, 2008 09:31

Reklam uygulanmış hali ile T3 Kadıköy-Moda Tramvayı

Resim

Resim

Kemal Bey' in mesajında bahsettiği geniş açılımlı üst camları iki resme dikkatli bakarsanız göreceksiniz benim eklediklerimde üst camlar dar, Kemal Bey' in resimde ise yüksek, bu muhtemelen bu araçlar ile ilgili çok sık alınmaya başlanan "klima takılsın" ya da "klima takılamaz mı?" şikayetlerinin giderilmesi için yapılmış bir uygulama, çünkü teknik olarak bu araçlara klima uygulamanamıyor, hem fiziki yapıları hemde aracın teknolojisi buna uygun değil dolayısı ile biraz olsun rahatlamayı arttırmak amacı ile bu geniş açılımlı camlar takılmış.

Bu cam açma ile ilgili ilginç bir olayı da burada aktarmak istiyorum, Viyana' da bu araçlar ile aşağı yukarı aynı yıllara ait (belki biraz daha eski) tramvaylar halen kullanılmaktadır ve tabii ki bu araçlarda klimasızdır, (merak etmeyin 2007 modelleri de klimasız orada :)) yaz döneminde bu eski araçların içine bir uyarı asılır, bu uyarıda aracın içindeki camların tek taraflı olarak açılması yazmaktadır ve çoğunlukla da bu uyarı ve yerleşik kurala uyulur yani karşılıklı olarak camların açılması yasaktır, sebebi nedir bilemiyorum açıkçası bana çok garip gelmişti karşılıklı açılsa püfür püfür eser ama açtırmıyorlar, hatta bazı nineler (oma) açık olanları bile kapattırmak isteyebiliyor bu durumda tartışmalar bile yaşanıyor, yazları özellikle son yıllarda çok rutubetli bir yer haline gelen kentte artık nerede ise herkes eski tramvayların değiştirilmesini ve yeni alınanlarında klimalı olmasını ister hale gelmiş, yani bu tutucu topluluk bile konforu görünce gevşeyiveriyor.

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön