ist-T.05:02 » T2 Zeytinburnu-Bağcılar Tramvayı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Cum, 2010 23:02

Ben yanlış anlamışım pardon, ben de binecek olanları düşünerek böyle yazmıştım, yorumladım. Tabi ben eski indirme peronun yıkılacağını ve o kaldırımın eskisi gibi en azından 1 m. daha genişleyeceğini düşünerek bu çıkarımı yaptım birazda. Fakat her halukarda ikisinden birisi olacaktır :) Şu hattı bir meydandan dolaştırıp (tek yön olarak) getirseler aslında bu erişim probleminin büyük kısmıda hallolacak ama bakalım o vizyonu hayal edecek birilerini çıkacak mı bir gün.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Kas Cum, 2010 23:47

bağcıla rmeydana tam uzatıp istasyon ekleseler ya. aşağıda kalıyor yeni durak. meydana iyice uzaklaşılıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Kas Cmt, 2010 09:05

Zaten dönüşlü sonduraklar yapmaya alışmazlarsa, hep ve her zaman çiftbaşlı araçlar almak zorunda kalacaklar. Boşuna olacak. Freiburg'ta bir manastır kapısından geçip, ormanlık bir dağ eteğinde biten yüz senelik bir tramvay sonduraği var. Orada bu olamadığı için, tüm şehirdeki şebekenin dönüşlü olduğu hâlde, şehrin ikinci çıkmaz sondurağının da bir kaç sene sonra hattı devam ettirmekle iptal edecekleri hâlde, sırf şu bir tane durak yüzünden iki tarz tramvay aracı bulundurmak zorundalar. O yüzden de artık o iki durak arasında 2 numara diye bir hattı çalıştırıyorlar. Bu hatayı şimdiden İstanbul'da yapmasalar? Kabataş da öyle. Beşiktaş'a bir uzatmayı kocaman bir armut gibi yapıp, Beşiktaş-Kabataş arasını ring yapsalar, bu problemi hâllederlerdi. O zaman (meselâ) DOlmabahçe'den Sirkeci'ye gitmek isteyen, Beşiktaş (!) yönünde binmek zorunda kalacak, tren Beşiktaş'a gidecek, oradan üstten dönüp, Kabataş'a varacak (sırf misal, belki tam tersi daha mantıklı olur). Şu Bağcılar'da da hattı hafif uzatsalar, metroyla birleştiremezler miydi? Yok muydu öyle bir durum?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Cmt, 2010 12:46

İstanbul' un şehirleşmesi binaların yerleşimi bahsettiğin tipte bir işletme için mümkün değil, kaldı ki ilk "moderen" tramvay hattı yapılırken acaba ne örnek alındı? Bir tramvay hattımı yoksa bir hafif raylı hattı mı? Bence ikincisi dolayısı ile böyle bir durum ortaya çıktı, fakat şöyle bir şey var bunu bana bir yönetici aktarmıştı zamanında, İstanbul için iki taraftan kapılı tramvay işletmesi bir avantaj olarak görülüyor, yolcu sayısı, sirkülasyonu, istasyonların yerleştirilebilme durumu falan filan bir sürü etken yüzünden iki taraftan kapılı işletme çok daha avantajlı, kaldı ki tramvayları geliştirmeyi düşünmeyen bir kent için böyle bir planlamaya gerekte yok. Senin bahsettiğin dönüş bir armut bölgesi değil aslında, armut bölgesi gibi kullanılan tek raylık işletme (bir kesimde) bunu bende ara sıra öneriyorum, zaten Bağcılar için önerdiğim de buydu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Kas Cmt, 2010 15:18

Evet, armut değil, aynen senin dediğin gibi. Eee, ayva diyelim. len, ayvayı mı yedik yoksa? :lol:

Bazılerine kalsa tramvay iki tarafta kapılı değil, duvarsız işlerdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Ara Pzt, 2010 12:57

http://www.haber7.com/haber/20101206/El ... ttinda.php
Geçen Mart'ta Zeytinburnu-Bağcılar tramvay hattında gerçekleşen kazada tramvayın çarptığı 3 öğrencinin ölümünden ders alınmadı. Kazanın olduğu mevkide tehlike kol geziyor. Yayalar 'ray hattına girmek yasaktır' tabelası ardında raylarda ölüm oyunu oynuyor.

Kazanın ardından geçiş yolu tellerle çevrildi, uyarı levhaları asıldı ve trafik lambası konuldu. Raylarda adeta seksek oynayan vatandaşın oluşturduğu manzara alınan önlemlerin işe yaramadığının göstergesi. Büyükşehir Belediyesi bölgenin fiziki olarak üst geçit için uygun olmadığını, alt geçidiyse gündemlerine aldıklarını açıkladı.
Bu arada hatta meydana gelen kazada hayatını kaybeden gençler ile ilgili dava da devam ediyormuş
DAVA SÜRÜYOR
11 Mart'ta, Kemal Hasoğlu Lisesi öğrencileri Deniz Tekin, Buket Bulut ile İrem Dinçsoy'a tramvay çarpmış ve öğrenciler yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamamıştı.

Süren davada, psikolojilerinin bozulduğu gerekçesiyle Bulut ailesi şikayetini geri alırken Tekin ile Dinçsoy'un aileleri sorumluların cezalandırılmasını istiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Cum, 2011 19:15

Birleşme ile ilgili tarih verilmiş, İBB deki habere göre 1 Şubat itibari ile T1 Zeytinburnu-Kabataş ve T2 Zeytinburnu-Bağcılar hatları işletme olarak birleşmiş olacaklar, istasyonların alçaltılması ile ilgili çalışmalar 15 Ocak ile 31 Ocak tarihleri arasında yapılacakmış. Daha önce 1 gecede yapabiliriz diye söylemişlerdi, kaldı ki böyle olacağını yıllardır söylüyorlardı şimdi vazgeçmişler 15 günde yapacaklar, acaba bir kıymeti olsun diye mi?

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19051
15 Ocak-31 Ocak 2011 tarihleri arasında, Zeytinburnu - Mehmet Akif - Merter - Güngören - Akıncılar - Soğanlı - Yavuzselim - Güneştepe - Bağcılar istasyonları düşük tabanlı araçlara uygun hale getirilecek.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ULAŞIM AŞ. tarafından, artan yolcu talebini karşılamak ve Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattında kesintisiz olarak ulaşım sağlamak amacıyla alınan 37 adet %100 düşük tabanlı tramvay aracı Ocak ayı sonunda raylarla buluşacak.

Böylece halen aktarmalı sefer yapılan; 14 km. uzunluğunda, 23 istasyondan oluşan T1 Zeytinburnu-Kabataş Hattı ve 5.5 km. uzunluğunda, 8 istasyondan oluşan T2 Bağcılar-Zeytinburnu hatları birleştirilerek, toplamda 31 İstasyondan müteşekkil, kesintisiz bir hat İstanbulluların hizmetine sunulacak.

15 Ocak-31 Ocak 2011 tarihleri arası, 20:30-05:30 saat diliminde peron alçaltma çalışması var.

T1 Zeytinburnu-Kabataş ve T2 Bağcılar - Zeytinburnu hatlarının birleştirilmesi ve mevcut istasyonların düşük tabanlı araçlara uygun hale getirilmesi için 15 Ocak-31 Ocak 2011 tarihleri arasında 20:30-05:30 saatlerinde peron alçaltma çalışması yapılacaktır.
Ha bu arada araçları ille %100 alçak tabanlı yapacaklar, alttan biraz kesin belki o olmayan %30 u kurtarırsınız :)

Bunu unutmuşum ekleyeyim, seferler yapılmadığı süre içerisinde otobüsler ile ulaşım sağlanacak, kullacak olanların bilgisine.

Çalışma süresince otobüslerle ulaşım
Hattaki çalışmalar süresince 18-21 Ocak 2011 tarihlerinde Güngören-Bağcılar arasında 6 otobüsle, 22-24 Ocak 2011 tarihlerinde Bağcılar-Zeytinburnu arasında 10 otobüsle 21:00 – 00:00 saatleri arasında taşımacılık yapılacaktır.

alemdar paşa
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26

Mesaj gönderen alemdar paşa » 24 Oca Pzt, 2011 21:47

Bu akşam güvenlik görevlileriyle ayak üstü konuştum. Şunları söylediler.

- Zeytinburnu peronu bu gece kaldıırlıyormuş. Metro hattı ile T1 hattının entegrasyonu bu gece kaldırılacak perona çıkan merdivenlerin sağındaki rampadan olacakmış. Tabii oraya biraz düzenleme yapacaklarmış.

- Bütün duraklar alçaltıldı. Panolar vs. için çalışma yapılıyor. Ancak şu andaki en büyük problem, özellikle Soğanlı durağındaki %60 civarındaki kaçak yolcular imiş. Alçaltılan duraklarla engeller kalktığından insanlar karşıdan karşıya geçerken de bazen durakları kullanıyormuş ya da bu numarayla tramvaya biniyorlarmış. Mühendisler gelip inceleme yapmış. Tramvay hattını tamamen kara trafiğinden ayırmak dahil çeşitli çözümler düşünülüyormuş.

(Benim izlenimim: Bu konu büyük sıkıntı olmakla birlikte 3. sayfa haberlerine konu olabilecek olaylar da olabilir. Çünkü alçak duraklar sebebiyle inen yolcular hemen yola atlayıp kestirme gitmek istiyor. Ama kara trafiği ve diğer taraftan gelen tramvay oldukça tehlikeli anların yaşanmasına neden olabilir.)

- Hattın işletilmesinde, (Güngören'den sonrasının) tramvayın trafiğe karışmasının ileride problem oluşturmasından endişe ediliyormuş. Kabataşa dönemeyen, trafikte aksayan her tramvay bütün hattı kilitler diye korkuluyor. Yani hem güvenlik ve kaçak yolcu için hem de hattın sağlıklı işlemesi için kara yolu ile tramvay yolunun akıbeti düşünülüyormuş.

Şimdilik aktaracaklarım bu kadar :D

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 25 Oca Sal, 2011 01:57

sorun tramvayın ortak peron olarak kullanılmasıdan kaynaklanıyor. peronlar yüksekken kaçak yolculuk mümkün değildi ama alçalınca oldukça müsait oldu. yapılması gereken gidiş ve geliş peronlarının ayrılması. zaten başlangıçta öyle düşünülmüştü. böylelikle peronun bir tarafı kapatılacağı için karşıdan karşıya geçilemeyeceğinden kaçak yolculuk engellenmiş olucak :wink:

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 01 Şub Sal, 2011 14:46

Bugün 1 Şubat.Dün Taban Alçaltma çalışmalarının bitmesi gerekiyordu.Bitti mi bilen var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Sal, 2011 15:01

Bilmem benim bir bilgim yok, sormadım kimseye İstanbul' daki arkadaşlara sormak lazım :)

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 01 Şub Sal, 2011 15:24

henüz değil. hala eski araçlar kullanıyor.

Kilitli

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön