ist-T.05:02 » T2 Zeytinburnu-Bağcılar Tramvayı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eki Prş, 2009 16:53

Aralık 2008 itibari ile 38.000, fakat ben bu rakamın daha fazla arttığına inanmıyorum, belki bilet aktarmasının kaldırılmasından sonra pozitif etki yapmış olabilir ama yani bu yıl ortalaması 40.000 civarıdır tahmin ediyorum, fakat aktarmanın kalkmasından sonraki durumu bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Eki Cmt, 2009 11:03

"İşte yanlışı bu!" :lol:

Doğrusunu Almanya ve Eskişehir gösterirler, keh küh ...

Ulan sizler yüzünden sinemaya gidemedim be! Bütün mangam cittu, ben galdum!

Başar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Eki Pzt, 2009 16:01

peki yanlış nerede? günlük 40.000 yolcu diyoruz. halbu ki tramvay saatte 20.000 yolcu taşıyabilir. günlük en az 100.000 olması lazım. bölgeye bu kadar yatırım yapılmış. bu kadar az yolcu taşınmamalı.

yapılması gerekenler:

1-iettleri kısaltmak, iptal etmek

2-minibüsleri başka bölgelere göndermek

3-iett beseleme hatları kurmak

a-Bağcılar Tramvay-100. Yıl-Metris Tramvay

b-Bağcılar Tramvay-Mahmutbey-İSTOÇ-İkitelli Sanayi

c-Bağcılar Tramvay-Altınşehir

d-Bağcılar Tramvay-Halkalı

e-Bağcılar Tramvay-E6-Esenyurt

4-Hattı Bakırköy meydana hatta sahile indireceksin.

5-Hattı kuzeye ilerleteceksin

MEYDANI DA BUNA GÖRE DÜZENLİYCEN.

alemdar paşa
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26

Mesaj gönderen alemdar paşa » 24 Eki Cmt, 2009 09:09

Zeytinburnu'na gelen yolcu şu anda bile çok fazla görünüyor. Akşam 9-10 gibi bile tıklım tıklım gidiyoruz. Ama sanırım bunun asıl sebebi, 20:30'dan sonra araçların garaja çekilmesi. Olan biz yolculara oluyor; hem bekliyoruz hem de üst üste gidiyoruz neredeyse.

Buradaki araç sorununu çözmeden alternatifleri kapatıp yolcu yoğunluğunu daha fazla artırırsa isyan çıkması yakındır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Cmt, 2009 13:31

İşletme burada yoğunluğun artmayacağını aksine düşeceğini düşünüyor sanırım. Tabi hesabı kitabı muhakkak yapılmıştır ama ben buna pek ihtimal veremiyorum nedense, bence Zeytinburnu' nda Bağcılar'dan gelen araca binmek mümkün olmayacak bu önemli bir sorun.

Diğer taraftan bahsettiğiniz saatler pik saat dışında olduğu için araçların garaja çekiliyor olması konusunda haklısınız, bu konuda daha öncede yazdığım gibi aslında sorumluluk yolcudadır, sözlerim yanlış anlaşılmasın ama yolcu ses çıkarmadığı sürece işletme her şeyin yolunda olduğunu düşünerek aynı sisteme devam edecektir, bence bu konuyu mail yolu ile işletmeciye düzgün bir şekilde iletin derim, akşam pik saatin uzatılması ya da sefer aralıklarının düşürülmesi gibi taleplerinizi iletebilirsiniz hatta bana sorarsanız bahsettiğiniz saatlerde çekilmiş bir kaç tanede fotoğraf ile mesajınızı destekleyin derim. Bu sadece bu hattı kullanarak bu sorundan şikayetçi olanlara tavsiyemdir.

Diğer taraftan şu anda hattaki araç sayılarını bilemediğim için bu konu ile ilgili bir yorum yapamıyorum, yani gelecek araç sayısı 36 el de ki 55 araç ile birlikte 17 + 26 set yani 43 set çalışacak pik saatte bu, bu uzunlukta ve yoğunlukta bir hatta ne kadar yeterli gelecek, yapılacak düzenleme ne kadar verimli olacak göreceğiz, ben yolcu gözü ile bu işin yürümeyeceğini düşünüyorum.

alemdar paşa
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26

Mesaj gönderen alemdar paşa » 27 Eki Sal, 2009 20:54

Konuyla ilgili şikayetimi yapmıştm ve cevabı mail ile geldi. Aşağıda. Ama cevapta çok fazla mazaret olması ilginç tabi.

Sayın Yolcumuz,

Bağcılar - Güngören tramvay hattındaki sefer aksamaları ile ilgili olarak yaptığınız başvuru nedeniyle günlük işletme raporları, araç arıza kayıtları ve sefer gerçekleşme oranları kayıtlarının son bir aylık kısmı titizlikle incelenmiştir. Raporlar sonucunda sefer aksamalarına neden olan en önemli etkenin Soğanlı bölgesinde meydana gelen trafik yoğunluğu ve araç arızaları olduğu saptanmıştır. Yeterli Şikayetinizde bahsettiğiniz park sahasında bekleyen araçlar, arıza nedeniyle servis dışı kalmış olup bu nedenle beklemektedir. Yine şikayette belirtilen iki aracın peş peşe depoya girmesi de araçların sefere mani arızaları olması nedeni iledir. Nitekim şikayete neden olan 23 Ekim günü sefer aksamaları, araç arızalarından kaynaklanmıştır.


Bağcılar - Güngören hattının peron yapısı ile uyumlu olduğu için bölgede geçici süre ile şikayetinize konu olan araçlar çalışmaktadır. Mevcut imkanlar çerçevesinde yolcularına en iyi hizmeti sunmayı amaçlayan kurumumuz elindeki tüm araçları sefere çıkarmakta ve bölgedeki yolcu yoğunluğunu karşılamayı amaçlamaktadır. 2009 yılı başında siparişi verilen yeni araçlarımızın gelmesi ile bölgedeki araçlar değiştirilecek ve yeni araçlarla seferlerimiz devam edecektir. Bunun yanısıra yine önümüzdeki yıl Zeytinburnu - Kabataş hattının Bağcılar - Güngören hattı ile birleştirilmesinden sonra tüm hatta yeni araçlar kullanılmaya başlanacaktır.



Seferlerimizi olumsuz etkileyen bir diğer husus, kural tanımayan araç sürücüleri nedeniyle Soğanlı kavşakta trafik yoğunluğu oluşmasıdır. Bu konu ile ilgili olarak bölgeye Trafik Polisi istenmiştir. Ayrıca Güngören Belediyesi ile irtibata geçilerek kavşak bölgesine Trafik Zabıta ekibi görevlendirilmesi noktasında mutabakata varılmıştır.


Saygılarımızla,


Mehtap ÇALIŞKAN
İBB İstanbul Ulaşım A.Ş.
Halkla İlişkiler Uzmanı
Tel: 0212 568 99 70 - 22175
Faks: 0212 568 89 00
Email:caliskan@istanbul-ulasim.com.tr

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eki Sal, 2009 21:15

Evet en azından bir cevap alabilmek güzel ama, Ulaşım A.Ş. bu konuda bence iyi, tabi ben bu konuda taraflı olabilirim ama ben iyi olduğunu düşünüyorum çünkü diğer kurumlar ile de irtibatlarımız oluyor ama bu tip cevapları bile almakta zorlanabiliyoruz.

Cevaplara gelince, tabi şimdi tarih belirterek bir günde meydana gelen aksamadan bahsedildiyse ilk paragraftaki gibi bir cevap normal, yani o gün için meydana gelen bir arıza nedeni ile yığılma meydana gelmesi falan filan, tabi bu durumda işletmeye itibar etmekten başka yapacak bir şey kalmıyor, ama siz bu hatta belirttiğiniz saatlerde sürekli bir yoğunluktan bahsediyorsunuz, bu ikisi bence farklı şeyler. Yani bir tarih ve saatte meydana gelmiş olay için gelen cevap doğru olabilir, ama sorunumuz hatta pik saatten sonrada yoğunluk olması, bence buna bir cevap aranmalı ya da verilmeli idi diye düşünüyorum.

Sanırım KTA denilen DüwagB100 ler ile ilgilide şikayette bulunmuşsunuz, bu konuyu bizde zaman zaman burada tartışıyoruz, araçların gerekliliği, maliyet fayda oranları falan burada konumuz değil, konu daha çok bu araçların biraz fazla arıza veriyor olması olabilir özellikle bu araçlardaki kapı arızaları sıkıntılara sebep oluyordu arkadaşların ara sıra burada yazdıklarına bakarsak halende devam ediyor. Ama Araçlar kategorisinde bahsettiğimiz üzere yeni tramvay araçlarıda teslim alınmaya başlandı ve 2010 başı gibi hizmete girecekler, fakat buda yine asıl konumuzun dışında bir cevap olmuş.

Son paragraf ile ilgili hiçbir şey söyleyemeyeceğim açıkçası, ne diyeyim ki, evet kural tanımaz sürücülerimiz var diyoruz ama ben size soruyorum kuralları öğretiyormusunuz? İBB nin yaptığı sitede dahi trafik kuralları içerisinde yer alan tramvayın önceliği kuralından bahsedilmiyor :) yani İBB kendisinin bile yok saydığı bir sistem için ne kadar çabalar bilemiyorum, çok şüpheliyim ve çok dertliyim bu konuda. Diğer taraftan benim ehliyetim çok eski yeni alanlara sormak lazım öğretiyorlarmı tramvayın geçiş üstünlüğünü ya da eğitimde pratikte varmı şu anda bilmiyorum onun için bir şey diyemiyorum, ama tek bildiğim öğretmediğin bir şeyi bekleyemezsin.

İsminizi bilemiyorum ama Alemdar Bey diyelim, size de bu konuda teşekkür ederim, en azından şikayetinizi güzel bir şekilde ilgili kuruma iletmişsiniz ve de takipçisi olmuşsunuz, sizin gibi ilgili vatandaşlarımızın sayısının artması şahsen en büyük dileklerimden birisidir, tekrar teşekkürler.

alemdar paşa
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26

hattın birleştirilmesi

Mesaj gönderen alemdar paşa » 19 Mar Cum, 2010 23:37

Hattın birleştirilmesiyle ilgili bir hazırlık var mı?

Önce Ocak 2010 dendi, sonra Mart 2010'a ertelendi; Mart ayı geçti, hattın birleştirilmesiyle ilgili görünürde pek çalışma yok gibi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Mar Cmt, 2010 01:08

Hatların birleştirilmesi Alstom Citadislerin sefere başlaması bağıntılı sizinde bildiğiniz gibi, 2009 sonuna doğru Ulaşım A.Ş. ye sormuştuk bunu ve araçların 2010 Şubat-Mart gibi seferde olması için çalışıldığı söylenmişti. Tekrar bir sormak lazım acaba araçların teslimatında gecikme yaşanmış olabilir mi, belki 10 set tamamlanamamıştır. Diğer türlü zaten yapılacak tüm çalışmalar peronların indirilmesi ile alakalı, bu konuda çalışmanın bir gecede bitirilebileceğini öğrenmiştik zaten mantık olarakta 9 istasyon ve bu istasyonlar bildiğiniz gibi sonradan yükseltilmişti peronları indirmektense turnikeleri söküp takmak bile daha zahmetli olabilir :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzt, 2010 17:24

2009 yılı yolcu rakamları

günlük ortalama : 34.575
aylık ortalama : 1.037.244
yıllık toplam : 12.446.937

Bu hat bir türlü randıman tutturamadı, gerçi günlük 155.000 i görmüş ama ben daha fazlasını bekliyorum hep. Yanlız bu hattın durumunda bir gariplik var, Haziran ayı dahil olmak üzere keskin bir düşüş yaşamış ve bu düşüş sene sonuna kadar aynı yolcu sayısında kalmasını sağlamış yani Mayıs aylık rakamı 1.280.000 iken Haziran da 907.000 e düşüyor ki, genel olarak yaz aylarında düşüş olur fakat hiç bir toparlanma yaşamamış yani 1 milyonu görmemiş bir daha? Şimdi aklıma bir şey geldi ama o ne zaman olmuştu hatırlamıyorum bu T1 ile T2 arasında aktarmanın kaldırıldığı tarih olabilir belki de fakat aynı dönemde T1 de bu kadar keskin bir düşüş yok.

alemdar paşa
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26

enerji kesilmesi

Mesaj gönderen alemdar paşa » 02 Eyl Prş, 2010 19:36

Dün ve bugün, tam iftar saatine yakın zamanlarda Zeytinburnu'ndan tramvaya binmem gerekti. İkisi de kabus gibiydi. 19:00-20:00 arasında, Bağcılar yönüne giden tramvaylar enerji hattındaki problemden dolayı ya olduğu yerde kaldı ya da oldukça yavaş gitti. Birazdan Ulaşım A.Ş.'ye yazacağım.

Dün hadi teknik arıza oldu diyelim, olur ya. Bugün neden aynısıyla karşılaştık. Hiç ölçüm yapılmaz mı? Problem nedir diye bakılmaz mı?

Yani işletmede büyük problem var. Yaklaşık 15 dakika tramvay hareketsiz kaldı. Biri tam Güngören durağına giremeden, arka tarafı karayolunda kalacak şekilde ve trafiği kilitledi. Diğeri, yani benim içinde olduğum araç ise Keresteciler-Güngören arasındaki karayolu geçişine yakın noktada.

İnsanlara saç baş yoldurmamak için yarın aynı manzarayla karşılaşmamamız lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eyl Prş, 2010 19:41

Muhakkak yazın işletmeciye, yanlız ben sizden kişisel olarak (eğer) geri bir cevap verilirse bizimle paylaşmanızı rica edebilirmiyim, muhakkak bir gerekçe vardır ama, daha çok ne kadar zamanda cevap verilecek ve nasıl bir cevap gelecek onu merak ettim.

Konuya dönecek olursak, sonuçta sistemlerde arıza her zaman olabilir, zaten arada sırada meydana gelen bir arızaya pek çok kişi sesini de yükseltmez, ama bahsettiğiniz gibi özellikle iş çıkış saatinde hele ki iftar vakti gibi bir vakitte böyle bir arıza meydana gelir, üstüne üstlük tekrar da ederse tabii ki bu tepkilerin haklı olarak yükselmesine sebep olur. Hani çok bildiğimden değil ama enteresan araç akü ile perona kadar giripte karayolu trafiğini en azından açamadı mı? Güngören durağının oradak kavşakta oldukça yoğun bir karayolu trafiğine sahip bayağı bir sorun çıkmıştır diye düşünüyorum.

Kilitli

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön