ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 29 Nis Prş, 2010 11:53

Öncelikle Selamün Aleyküm...

siteyi uzun süredir takip ediyordum fakat henüz kayıt olabildim,

T4 Hattında görev yapan bir makinistim hat hakkında yazılanları okudum çoğu doğru fakat yanlış olanlar daha doğrusu tam olarak bilinmeyenler de var ama istisnalar haricinde güzel bir konu ve site de çok güzel düşünülmüş ve güzel idare ediliyor EMEĞİ GEÇENLERE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM...

T4 Hakkında bilinmeyenleri (bildiğim kadarıyla sınırları zorlamadan) cevaplamaktan onur duyarım...

Selam ve Dua ile...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Nis Prş, 2010 12:04

Hoşgeldiniz diyelim o zaman, tabii ki varsa hatalar ya da yanlış yorumladıklarımız olabilir, genellikle bende kaynakları sağlam tutmaya çalışıyorum yani birinden duydum dediğim bilgileri verenleri o hatta makinist iseniz tanıyor olma ihtimaliniz yüksektir :) Ayrıca sadece bu hat değil genel olarak diğer konularda fikir ve görüşleri bekleriz.

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 29 Nis Prş, 2010 12:09

tabi diğer konularda görüşlerimiz olacak zamanla bizde rutin olarak aylık toplantılarımızda diğer hatlarla ilgili konuları görüşüyoruz amirlerimizle falan bildiklerimizi duyduklarımızı zamanla konulara işleriz güncel olarak...

T4 te tanıdığınız makinist varsa tanıdığınız ben mutlaka tanırım :lol:

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 29 Nis Prş, 2010 12:56

T4 HATTI HAKKINDA KISACA BİLGİLER VERMEK İSTERİM...

Şu an hatta ABB - ROTEM - KTA - RTE 2000 (Tek vagon) - RTE 2009 (Henüz denemede) araçları çalışmakta...

ABB Araçları 3 lü dizi olarak ROTEM ve KTA araçları da 2 li dizi olarak çalışıyor şu an için...

4 vagon KTA Aracı bulunuyor şu an için ama yakın zaman da Bağcılar da çalışan tüm KTA araçları T4 e gelecek ve T4 te bulunan tüm ABB ler çin çin deresine geçiş yapacak ve tüm araçlar 3 lü dizi olarak çalışacak...

şimdilik bu kadar işe gidiyorum devamı gelecek ... :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Nis Prş, 2010 13:00

ABB lerin 3 lenmesi iyi olmuş, hadi bakalım vardiyayı kaçırma :) sonra cevaplarsın, 3 lü kuple tüm gündür sanırım çünkü bu hatta bir manevra alanı yok. Peki kapasite ne durumda, tüm araçların gün boyu 3'lü kuple edilmesine gerek var mı?

Bunu neden soruyorum, eğer sadece pik saat yoğunluğu ise, pik saatte set sayısı arttırılıp yani frekans düşürülerekte hizmet verilemez mi? İkisi arasında işletme olarak nasıl bir olumsuz etki var bunu merak ediyorum.

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 29 Nis Prş, 2010 23:17

Evet o konuyu açıklamayı unutmuşum...

3 lü dizi olarak çalışan ABB ler sadece pik saatlerde sefere çıkıyor gün içinde Rotem ve KTA araçları çalışıyor daha doğrusu Sadece Rotem araçları gün boyu pik saat dışında seferde oluyor ki ;

Rotem araçları yeni olduğu için garanti kapsamında ve araçlar kullanıldıkça ne arızası veya ne eksiği var görülüyor makinistlerde araca daha çok alışıyor bu bakımdan o araçların çalışması en doğrusu...

3 lü dizilerin gün içinde sefere çıktığı da oluyor çünkü Rotem araçları yıkamaya veya bakıma alınabiliyor bu yüzden 3 lü araçları çoğu zaman hatta görebilirsiniz ama dediğim gibi genel olarak Rotem araçlarının çalışması gerekiyor talimat bu yönde...

Dip Not:

Rotemlerle ilgili de konuşacak çok şey var inşallah onları da bir ara konuşalım :)

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 29 Nis Prş, 2010 23:25

Hat hakkında koşulacak ve anlatılacak o kadar çok şey var ki hangi birini yazayım bilmiyorum :lol:

Sefer aralıklarından bahsetmekte fayda var ;

05:30 dan 06:30 - 07:00 a kadar 10 dk.
07:00 dan 08:30 a kadar 4 dk.
08:30 dan 16:30 - 17:00 a kadar 6 dk.
16:30 dan 19:30 - 20:00 a kadar 4 dk.
20:00 dan 21:30 a kadar 7 dk.
21:30 dan 00:00 a kadar 10 dk.


Sefer sıklıkları ile hat işletmede... bazı farklılıklar olabilir mesela 16:30 ile 17:00 arası 6 dakikadan 5 dakikaya düşüp 17:00 dan sonra 4 dakikaya geçiş yapılıyor onları belirtmedim genel olarak bu şekilde...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Nis Prş, 2010 23:43

Rotem ler ile ilgili bir takım bilgilerimiz bildiklerimiz vardı, bunları ben bildiğim kadar hep dile getirmeye çalıştım tabi bir sebebi vardı güncel tutmaya çalışmamın. Gerçi görmüşsündür belki ama araçlar ile ilgili başlık burada : http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=248, araçları orada tartışırız.

ABB ler ile ilgili açıklama iyi oldu, her ne kadar İETT ve zaman zamanda İBB bu hattan metro diye bahsetse de fiziki olarak bir tramvay hattı, bu araçların ray üzerinde takibini sağlayan bir sinyalizasyon sistemi kurulmasına rağmen (sistem tam anlamı ile henüz çalışmıyor sanırım) böyle, dolayısı ile frekans artışlarında işletme hızını yükseltmek mümkün değil, pik saatte 3'lü ABB lerin konulması güzel, diğer taraftan Rotem ler ile çalışılması da senin de belirttiğin gibi hem makinistlerin araçları daha iyi tanıması hemde garanti kapsamında her birinin durumunun görülmesini de sağlıyor.

Bir sorum daha olacak, :) Habibler de durum nedir? En son aldığım bir bilgide henüz inşaata başlanmadığı, Habibler köy içine kadar 3 istasyon daha yapılacağı ve bunları Ulaşım A.Ş. nin yapacağı yönünde idi, bu uzamayı ben gerekli görüyorum fakat orada bu hattın ciddi bir park ve bakım atölye alanına ihtiyacı var, bu sorunun ortadan kaldırılması gerekiyor her şeyden önce.

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 30 Nis Cum, 2010 01:10

Habipler ile ilgili şu an için hiç bir gelişme yok sadece bölge arazilerinin çoğuna sahip olan askeriyeden onay bekleniyor yolun genişletilmesi için onu biliyorum...

habipler şu an istasyon olarak düşünülen bölgede T4 hattının atölye ve garajı bulunuyor istasyon ise atölyenin çevresine düşünülüyor yani çok geniş bir alana ...

sen benden daha iyi bilirsin esat abi ulaşımda yarın ne olacak belli olmuyor ve şunu söyleyebilirim; şu an için ulaşımın hatta belediyenin tek derdi kazaların önünü alabilmek bu yüzdendir ki hummalı bir çalışma var tüm istasyonlarda özellikle şehitlik bölgesinde...

Ayrıca Mescid-i Selam makaslar da çalışma var eski makasın yerine yeni makas taktılar ve eskisi sökecekler (yamalı makas her yerinde kırık var)...

çalışmalar bitmiyor t4 te o yüzden habiplere ne zaman sıra gelir ve askeriye ne zaman onay verir bilinmez ama t4 hattı habiplere kadar değil arnavutköy e kadar gidecek benim bildiğim bekleyip göreceğiz hayırlısı neyse o olsun...

sorularanız varsa memnuniyetle bildiğim kadarıyla anlatırım...

iyi geceler...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Nis Cum, 2010 09:31

Şimdiden bu kadar yeni bir makasta nasıl kırıklar olabilir? :shock: Burada onlarca sene sonra değişir bunlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Cum, 2010 11:22

alabay yazdı:Şimdiden bu kadar yeni bir makasta nasıl kırıklar olabilir? :shock: Burada onlarca sene sonra değişir bunlar.
Evet enteresan, genelde ray kırılmalarının iki bariz sebebi vardır, balastlı zemin ise balastta boşalma meydana gelmişse aşırı dikey esnemeden olabilir, ya da sıcaklık farkları sonrasında olabilir, yani hat genleşmeyi atamıyor ise yumuşak bulduğu noktadan ray kırılabilir, çok olan bir hadise değil ama olabiliyor. Acaba burada bu kadar aşırı yıpranmanın sebebi neydi bende merak ettim.

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 30 Nis Cum, 2010 11:36

ingiliz malı olan makas a-normal derecede kırıklarla baş ağrıtmaya başlayınca sıfır makas alındı ve hemen takıldı henüz faaliyete geçmedi fakat en kısa zamanda eskisi sökülecek ve ingilizler geri istemiş onu incelemeye almak için onlara gönderilecek...

Bölge normalde betona tespitli idi esat abinin dediği gibi hava değişimlerinden kaynaklı kırıklar olabiliyordu ama bu hattın diğer bölgelerinde de oluyo. makas artık bir çok kez kırıldı farklı bölgelerinden bu yüzden ingilizler olaya el attı diye biliyorum...

şunu söylemek gerekir hattın habipler - şehitlik arası OLUKLU RAY -- Şehitlik-Topkapı arası Mantar ray olarak döşendi.Yinede fazla kırık olmuyor kış mevsiminden yaza geçişte bir çok yerde olmuştu kırıklar ama ulaşım yol ekibi çok hızlı bir şekilde her gece bir kırığı düzeltip hattı normale çevirdiler sağolsunlar...

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön