2. sayfa (Toplam 13 sayfa)

Gönderilme zamanı: 04 Oca Cum, 2008 12:52
gönderen alabay
Sebebi rüzgârın çarpmaması. Rüzgâr çarpması insanları bayağı hasta edebilir. Şahsen ben de aslında esen havaları severim, ama esen hava ile çarpan rüzgâr arasında fark var herhalde.
Benim oturduğum böyle çok sıcak, yazın 40º ile 50º arası olabilir yer. Bazen koca trenlerde bile tüm pencereler açık gezeriz, omalar bile artık bir şey demez, çünki güneş (burada) DAHA da fena :lol:
Bu ama sadece eski ve tekkatlı trenlerde oluyor, yenileri hepsi çiftkatlı ve klimalı (oh, o klimalar da ama iyi, hee).

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 04 Oca Cum, 2008 13:14
gönderen Esat
Hımm bu rüzgar çarpması meselesi söylenmişti, tabii ki mantıklı gelmişti ama biraz da abes? Olabilir.

Kadıköy-Moda Tramvayı

Gönderilme zamanı: 01 Nis Sal, 2008 21:37
gönderen Esat
Bu hat ile ilgili anlatacak pek bir şey bulamıyoruz bari foto yükleyelim, Moda durağından Tarihi Yarımada ya bakış ve aynı noktadan Moda durağından gelen araca bakış,

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 01 Nis Sal, 2008 23:04
gönderen alabay
Valla ne diyelim, kaldırımlar biraz dar gibi :lol:
O tramvay hattını ne için yaptılar, neden ciddî bir hat olarak yapılmadı, anlayamadım. Meselâ Moda - Haydarpaşa - Harem diye, veya Üsküdar'a kadar, oradan, şaka olsun ve eski hattı andırsın diye, Bağlarbaşı'na. Böyle bir şey.

B. Alabay

Bir anlayabilsem

Gönderilme zamanı: 06 Nis Pzr, 2008 11:21
gönderen Kemal Çevik
alabay yazdı:O tramvay hattını ne için yaptılar, neden ciddî bir hat olarak yapılmadı, anlayamadım. Meselâ Moda - Haydarpaşa - Harem diye, veya Üsküdar'a kadar, oradan, şaka olsun ve eski hattı andırsın diye, Bağlarbaşı'na. Böyle bir şey.

B. Alabay
Vallahi sevgili Başar, doğma büyüme Kadıköylü, eski hattı bile ucundan bucağından kullanmış biri olarak ben de anlamadım. Bahariye (Kasımpaşa Bahriye ile karıştırılmaya) caddesini yayalaştırırken düşündüler sanırım ve ortaya garip bir ring çıktı. Aslı çift hat olarak Altıyol-Bahariye güzergahını izler Moda caddesine geçiş iki ayrı sokaktan tek hat ile yapılır sonra Moda meydanına kadar giderdi.

İlla ki nostalji yapılacaksa Kadıköy-Hasanpaşa hattında yapılabilir hem de Kadıköy meydanı diğer toplu ulaşım araçlarına kapatılarak rahatlatılabilir, şu anda kullanılan otobüs garajı ve eski gazhanenin bir bölümü muhteşem bir aktarma noktası olurdu.

Görüşmek üzere

Kemal ÇEVİK

Gönderilme zamanı: 14 Nis Pzt, 2008 23:12
gönderen Esat
Bu linke tıklarsanız sizin için bir şeyler karalamaya çalıştım belki faydası dokunur tabii sizin öneriniz olan yollar üzerinden değil ama başka bir güzergah oluşturmaya çalıştım sizce bu şekilde iki hat planlansa idi hem Haydarpaşa ve Kadıköy hemde Altıyol ve Salı Pazarı civarı için daha verimli olmazmıydı?

Gönderilme zamanı: 15 Nis Sal, 2008 07:56
gönderen alabay
İyi. Ben ring hatları taraftarı değilim, gelişli-gidişli hatları daha mantıklı buluyorum. O "minibüs" ne oldu öyle, lapsüs mü?

B. Alabay

T3 Kadıköy Moda Tramvayı Broşür

Gönderilme zamanı: 05 Haz Prş, 2008 21:39
gönderen Esat
Resim

T3 Kadıköy Moda tramvayı tanıtım broşürü, diğer hat broşürleri için tıklayınız.

Gönderilme zamanı: 06 May Çrş, 2009 11:54
gönderen kemal
Resim

Gönderilme zamanı: 05 Nis Pzt, 2010 10:01
gönderen kemal
Bu hatta kullanılan 3 motrisin Bursa Cumhuriyet Caddesine döşenecek hatta kullanılacağını öğrendikten sonra , ilgililerle yaptığım konuşma sonucu, Moda için gelen toplam 7 Gotha motrislerinin fazla olan 3 tanesinin gönderileceğini Moda için yine 3 tane kalacağını öğrendim. Halihazırda bıgün itibarı ile 206 nımaralı motris Bursa ya gönderilmiş 201 numara ise tamamen sökülüp yedek parça olarak kullanılmakta imiş.
Aşağıdaki resimde son duruma göre 201 nolu motrisin karoser parçaları yan duvara yaslanmış diğer parçalar ise bakım atölyesinde.
Resim

Gönderilme zamanı: 05 Nis Pzt, 2010 10:09
gönderen Esat
Ne diyelim hayırlı olsun, olsun da iki işletmenin de elinde parça olarak kullanacak kıvamda bir şeyler kalmayacak, tabi bunlar her gün arıza çıkaran araçla değil ama herhalukarda eski araçlar.

Gönderilme zamanı: 05 Nis Pzt, 2010 12:19
gönderen Esat
Vay be, 201 ne hale gelmiş. Evet yani araçların bazıları yedek parça olacaktı hatta zaten öyleydi de, ne bileyim şu aşağıdaki resme bakıyorum, eğer sonradan araç no da bir oynama olmadı ise bu da 201. O duvara yaslanmış göğüs sacı bana Kağıthane İETT garajında gördüğüm eski İstanbul tramvayının kesilip atılmış göğüs sacı ve tavan sacını hatırlattı.

Resim