ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Prş, 2009 16:17

Evet kısmi de olsa iyileştirme oluyor, ama maalesef projeler başka etkenler ile birlikte bir bütün olarak ele alınmadığı için ve kentin planlama diye bir gayesi olmadığı için bazı sorunlar devam ediyor.

Aslında T4 hattında biraz geçte olsa bazı düzeltmeler yapıldı, bazı noktalarda yer altı geçitleri ilave edildi ve hemzemin geçitlerin sayısı azaltıldı, halbuki bu çalışmaların işin en başında planlanması ve tramvay inşaatı ile birlikte ele alınması gerekirdi. Bağcılar' da ise bu gaye hiç güdülmedi halbuki en büyük sorunun yaşanan noktalar olan Kale İş Merkezi, Soğanlı (İlgi Hast.) ve Yavuz Selim duraklarının oradaki hemzemin geçitler için kesinlikle ama kesinle arabalar için alt geçitler projelendirilmeli idi, tabii bu o çevrede çok sayıda binanın yıkılmasını gerektirecekti ama inanın bana bu yıkımlar o bölgelerin estetiğine hiçbir şey kaybettirmeyecektir, aslında bu biraz şey gibi hani kurbağa var karşınızda, yapış yapış ve pis ama biliyorsunuz ki öpünce prens/es olacak, ya geleceği için onu öpmeye katlanacaksınız ya da kurbağa haline, aslında kurbağa içinde belkide sizin öpücüğünüz çok pis ve iğrenç bir şey ama o da geleceği için buna katlanacak? Nasıl örnek ama, varya ben Edebiyat dersinde kompoziyondan hiç zayıf almadım hep tam not. :D :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Mar Prş, 2009 20:06

İşte farkına varıyorum ki, bizde simge eksikliği var. Buranın U, S ve TRAM simgeleri herşeyi anlatır. Bence o "istasyonu" sözcüğü fazla ve sırıtıyor. Orada [SİMGE] EDİRNEKAPI yazsa, daha şık olur. Ve evet, o giriş aranındaki dolambaçlar korkunç. Buna benzer bir şey burada bir cadde tünelinde yapıldı, şimdi kanunen o tüneli kapattırmayı bile düşünüyorlar. tabiîki raylı sistem için "o" denli tehlike yok, ama bir yavaşlama var mı, var. Araç 60 veya 80 km/h ile yanaşacağına, 20 km/h becerir orada sadece. Bunu hakikaten hiç düşünen olmuyor mu? Mühendis okulunda ne öğreniyorlar? Çay simit hayatını mı? :shock:

B. Alabay

Ek: yahu, sizler ikiniz (!) kar dediniz de, bizim burada nasıl oldu da bugün 18º? Ne garip yaa ... ama iki gün evvel dağda ormanda gezdik (ve yolu kaybettik), orası da daha karlıydı :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Prş, 2009 20:29

alabay yazdı:İşte farkına varıyorum ki, bizde simge eksikliği var. Buranın U, S ve TRAM simgeleri herşeyi anlatır. Bence o "istasyonu" sözcüğü fazla ve sırıtıyor. Orada [SİMGE] EDİRNEKAPI yazsa, daha şık olur.
Olabilirdi, işte o simgede kafana düşecek olan T olurdu, sakın cevap yazma ben gelip kafana T yi vuracam.
alabay yazdı:Ve evet, o giriş aranındaki dolambaçlar korkunç. Buna benzer bir şey burada bir cadde tünelinde yapıldı, şimdi kanunen o tüneli kapattırmayı bile düşünüyorlar. tabiîki raylı sistem için "o" denli tehlike yok, ama bir yavaşlama var mı, var. Araç 60 veya 80 km/h ile yanaşacağına, 20 km/h becerir orada sadece. Bunu hakikaten hiç düşünen olmuyor mu?
Benzer yaklaşmalar tünel içi iki yada üç noktada daha var, ve dediğin gibi makinistler buraya girerken aşırı derecede yavaşlamak durumunda kalıyorlar, (normal hıza göre) ve bu da işletmenin toplam hızını düşürüyor tabii ki, eğer 50 ile falan girse zaten Allah muhafaza, hiç bir şey olmasa bile millet kafasını sağa sola çarpar, korkunç konforsuz.

Valla çay simitmi bilemem de, öyle olmaması gerektiğini her göz düşünür, yani bu olması gereken bir şey olamaz yahu? Ne yani şimdi diğer taraftan girişteki kavis ile oluşan merkez kaçı dengelemek için mi bir karşı kavis yapılıyor? :) Hadi canım oradan, bu kadar da aptal değiliz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Mar Cum, 2009 11:29

Tabiî değilz. Ama nedim imişiz gibi böyle garip "konstrüküsyong"lar yapıyoruz?

O senin T harfini yesinler. Yere düşen T olur mu? T tramvay, M metro, B (?) Banliyö. Bunlara güzel bir de simgelik –kalın– bir yazı gerekirdi, ya serifli, ya serifsiz (sansserif) [serif kuyruk demek, harf sonu çengelleri, anlayana]. O kadar basit.

B. Alabay

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 20 Mar Cum, 2009 17:48

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Mar Cum, 2009 17:55

Totemlerdeki hat yönü tabelaları ve haritalar değiştirilmemiş, açık duraklarda da hala İETT nin yaptığı anlamsız net haritası duruyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Mar Cum, 2009 22:21

Dün yeni hattı kullandım. Bazı araçlar Topkapı'ya giderken bazıları Şehitlikten geri dönüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Mar Cmt, 2009 00:06

Mehmet Kasım yazdı:Dün yeni hattı kullandım. Bazı araçlar Topkapı'ya giderken bazıları Şehitlikten geri dönüyor.
Konuyla ilgili bir önceki sayfada yaptığım bilgilendirme vardı.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=6236#6236
Pik saat aralıklarında 6 Dk. frekansında 50.Yıl-Şehitlik seferleri yapılarak bu istasyonlar arasındaki bölümde 3. Dk lık frekans sağlanmaktadır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Nis Çrş, 2009 22:06

İstanbul Ulaşım A.Ş. den hatta yapılacak bir çalışma ile ilgili duyuru :
Sayın Yolcularımız,

Habibler - Topkapı raylı sistem hattımızın Şehitlik - Topkapı bölümünde elektrik, ekletronik ve elektro-mekanik ekipman montaj çalışmaları nedeniyle, 01 Nisan 2009 - 10 Mayıs 2009 tarihleri arasında seferler gün içerisinde planlandığı şekilde devam edecek, saat:22:00'dan 00:00'a kadar tren seferleri tek hat üzerinden ve 20 dakika aralıklarla yapılacaktır.

Sayın halkımıza duyurulur.
Duyurunun Linki

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Nis Prş, 2009 08:05

Biraz yama oldu gibi ;-) Açtılar ama sıkıştılar da ...
Çok merak ediyorum, bir gün metro olacak mı, olabilir mi, olmalı mı diye.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Cmt, 2009 16:07

Resim
Topkapı istasyonu girişi, girişteki tabelalar burada güzel olmuş

Resim
Burası da Topkapı istasyonu çıkışı, gerçi buradan çıkış yok ters taraf yani araçlara göre çıkış :)

Resim
Üstgeçitten Fetihkapı istasyonunun görünüşü

Resim
Vatan istasyonundan viyadüğü geçerek Fetihkapı ya gelen araç

Resim
Fetihkapı istasyonu, ABB, ve surlar

Resim
Burada da T1 Bombardier arası Suriçi ne giriş yapıyor

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 May Pzr, 2009 10:11

Yerleşim ve konum irtibatları nasıl?

B. Alabay

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön