ist-DD.03:02 » Kağıthane Dar Hat Treni

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

ist-DD.03:02 » Kağıthane Dar Hat Treni

Mesaj gönderen kemal » 29 May Cmt, 2021 11:11


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Kağıthane Dar Hat Treni

Mesaj gönderen Esat » 29 May Cmt, 2021 23:23

abi ne alaka ya? :) :) kim yapmış bunu niye yapmış nasıl yapmış :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Re: ist-DD.03:02 » Kağıthane Dar Hat Treni

Mesaj gönderen kemal » 30 May Pzr, 2021 16:16

Vallahi ben bunu birkaç yıldır duyuyordum, yapılıyor falan diye. Demek ki bitmiş. Şimdi hazır hava da iyi iken gidip icabına bi bakmam lazım :)
Kağıthane Belediyesi yapmış, güneş enerjisi ile işliyormuş ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-DD.03:02 » Kağıthane Dar Hat Treni

Mesaj gönderen Esat » 30 May Pzr, 2021 23:01

bekliyoruz fotoğrafları, nasıl gidildiğini öğrenelim bir gün ben de ziyaret edeyim :)

Kullanıcı avatarı
yakupfurkan24
Aylık Paso
Mesajlar: 115
Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51

Re: ist-DD.03:02 » Kağıthane Dar Hat Treni

Mesaj gönderen yakupfurkan24 » 01 Haz Sal, 2021 10:42

M7 Kağıthane istasyonunun hemen yanında kalıyor hat. Kağıthane Meydanı çıkışı ile arasında 100-150 metre kadar bir mesafe var. Bu bahsettiğiğm noktadan başlıyor ve boylu boyunca caddeyi takip ediyor. En sonunda da Santral İstanbul yakınlarında son buluyor.

Kağıthane
Resim

Depo
Resim

Santral İstanbul
Resim

Hattın tamamı
Resim

yakupfurkan24
En son yakupfurkan24 tarafından 01 Haz Sal, 2021 18:56 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-DD.03:02 » Kağıthane Dar Hat Treni

Mesaj gönderen Esat » 01 Haz Sal, 2021 17:03

yakupfurkan24 yazdı:
01 Haz Sal, 2021 10:42
M7 Kağıthane istasyonunun hemen yanında kalıyor hat. Kağıthane Meydanı çıkışı ile arasında 100-150 metre kadar bir mesafe var. Bu bahsettiğiğm noktadan başlıyor ve boylu boyunca caddeyi takip ediyor. En sonunda da Santral İstanbul yakınlarında son buluyor.
yakupfurkan24
ben aşağıdaki mesajı atmak isterken yanlışlıkla Yakup beyin mesajının içeriğindeki görselleri sildim, valla kusuruma bakmayın, kafam biraz dağınık, altı yazacağım da şu mesajdı:

ooo güzel :) M7 ile aktarması da var :) ahadha bu konuyu bir kurcalayayım bakalım,

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-DD.03:02 » Kağıthane Dar Hat Treni

Mesaj gönderen Esat » 01 Haz Sal, 2021 18:56

Şöyle affettirmeye çalışayım :) güzergah bu anladığım kadarı ile keşke diğer ucunda da T5 hattına yaklaştırılabilse, bence o zaman bir yerlerden ikinci el dar hat araçlar bulunarak normal tramvay gibi bile işletilebilir? Ne dersiniz?
sadabad-treni.jpg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
yakupfurkan24
Aylık Paso
Mesajlar: 115
Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51

Re: ist-DD.03:02 » Kağıthane Dar Hat Treni

Mesaj gönderen yakupfurkan24 » 01 Haz Sal, 2021 18:58

Esat yazdı:
01 Haz Sal, 2021 17:03

ben aşağıdaki mesajı atmak isterken yanlışlıkla Yakup beyin mesajının içeriğindeki görselleri sildim, valla kusuruma bakmayın, kafam biraz dağınık
Ne demek olur öyle şeyler, ben zaten geri ekledim görselleri... :D
Esat yazdı:
01 Haz Sal, 2021 18:56
güzergah bu anladığım kadarı ile keşke diğer ucunda da T5 hattına yaklaştırılabilse, bence o zaman bir yerlerden ikinci el dar hat araçlar bulunarak normal tramvay gibi bile işletilebilir? Ne dersiniz?
Olabilir mantıklı bir fikir zaten şuan bu hatta bulunan araçla bence bir işletme mantığı yaratmak mantıksız ve gülünç. Bu hattı yaptıran Kağıthane Belediyesi'nin eski belediye başkanı ve yeni gelen belediye başkanı bu hatta pek sıcak bakmıyor diye biliyorum. Uzun zaman önce bitirlmesine rağmen (yaklaşık 1 yıl) hat hala işlemeye başlamadı.

Bana kalırsa Alibeyköy Meydan'dan başlayıp Kağıthane'den geçen ve Vadistanbul dolaylarında son bulan M7, M11, Hızray, T5, F3 ve daha ileride yapılacak nice raylı sistem hatlarına aktarma imkanı veren bir modern cadde tramvayı yapılsa daha iyi olurdu. Önceden planlarda Ayvad Bendi'ne kadar vizyon haritalarında adından T6 olarak bahsedilen ayırca bu güzergahı kullanan bir modern dekovil planı vardı ama yeni yönetim ile birlikte rafa kaldırıldı. En azından o hattın bu bahsettiğim şehir içinde kalan kısımlarının arasında olacak şekilde cadde tramvayı projesine dönüştürülmesi gerekirdi diye düşünüyorum.

Kafamda oluşturmuş olduğum T6 güzergahı ve istasyonları:
https://yandex.com.tr/harita/?um=constr ... ructorLink

yakupfurkan24
En son yakupfurkan24 tarafından 02 Haz Çrş, 2021 17:09 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-DD.03:02 » Kağıthane Dar Hat Treni

Mesaj gönderen Uğur » 02 Haz Çrş, 2021 12:36

Yakup Furkan beye katılıyorum. Çoğunluğu tek ray olsa bile bir modern tramvay olsaymış tadın yenmezmiş. Metro yatırımlarımız çok güzel ama bu metroları birbirine bağlayan kent mobilyası tadında tramvay hatlarına daha çok ihtiyacımız var düşüncesindeyim.

Kullanıcı avatarı
yakupfurkan24
Aylık Paso
Mesajlar: 115
Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51

Re: ist-DD.03:02 » Kağıthane Dar Hat Treni

Mesaj gönderen yakupfurkan24 » 02 Haz Çrş, 2021 17:05

Görüldüğü üzere hat Santral İstanbul istasyonundan başlıyor, İmrahor, Cendere, Azerbaycan ve Kemerburgaz caddelerini takip ederek Kemerburgaz'a gidiyor. Ardından da Ayvad Bendi'nde son buluyordu. Benim demek istediğimde Kemerburgaz'a kadar gitmesine gerek yoktu Vadistanbul belkide Ayazağa İETT garajına kadar yapılsa bile yeterdi. Daha öncelerde var olan vizyon haritasında da gösterliyordu bu T6 hattı. Bahsettiğim vizyon haritasını da mesajıma ekliyorum.

Resim

T6 hattı
Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-DD.03:02 » Kağıthane Dar Hat Treni

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Haz Çrş, 2021 21:35

Hatta T6 ihale aşamasına gelince, başlık da açılmıştı: http://ulasimturkiye.com/viewtopic.php? ... 9&start=24

Ayvad Bendi’ne falan elbette gerek yok, ama Santral İstanbul’da T5 ile entegre bir T6, Vadiistanbul’a kadar çok faydalı olur diye düşünüyorum..

Her dakika trafiği yoğun olan Kâğıthane’yi oldukça rahatlatır böyle bir hat; ama sembolik/nostaljik/dekovil falan değil, tıpkı T5 gibi bir hat olmalı bu kol..

Hatta belki T5’in raylarının bir kesimini kullanan, Bayrampaşa - Eyüp - Silahtar - Kâğıthane - Vadiistanbul hattı bile kurulabilir..

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-DD.03:02 » Kağıthane Dar Hat Treni

Mesaj gönderen Edil Arda » 02 Haz Çrş, 2021 22:08

Şu şekilde bağlanabilr aslında,
Resim

Cevapla

“Diğer Demiryolu İşletmeleri [Özel Firmalar, Dar Hat ve Minyatür Trenler, Nostaljik Trenler]” sayfasına dön