tr-D.04 » Halkalı - Kapıkule (Edirne) Treni

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 870
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

tr-D.04 » Halkalı - Kapıkule (Edirne) Treni

Mesaj gönderen Kamil16 » 12 Eyl Çrş, 2018 07:00

Halkalı - Kapıkule (Edirne) Treni, daha önce Sirkeci - Kapıkule arasında yapılan seferler, Marmaray çalışmaları nedeni ile Halkalı - Kapıkule olarak yapılmaktadır.

Kapıkule > Çerkezköy > Halkalı Güzergahı Tren Saatleri
Kapıkule 07:25
Edirne Şehir 07:39
Edirne 07:43
Şerbettar 08:00
Bahçıvanova 08:06
Pehlivanköy 08:15
Alpullu 08:35
Lüleburgaz 08:47
Kayabeyli 08:58
Seyitler 09:02
Muratlı 09:16
Çorlu 09:41
Velimeşe 09:52
Çerkezköy 10:04
Çatalca 10:56
Ispartakule 11:19
Km. 30+500 11:27
Halkalı 11:31

Halkalı - Kapıkule

Halkalı 18:00
Km. 37+362 18:10
Ispartakule 18:13
Çatalca 18:39
Sinekli 19:16
Çerkezköy 19:34
Velimeşe 19:45
Çorlu 19:57
Muratlı 20:18
Seyitler 20:31
Kayabeyli 20:35
Lüleburgaz 20:47
Alpullu 21:02
Pehlivanköy 21:19
Bahçıvanova 21:28
Şerbettar 21:35
Edirne 21:53
Edirne Şehir 21:56
Kapıkule 22:09
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 870
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: Halkalı - Kapıkule (Edirne) Treni

Mesaj gönderen Kamil16 » 12 Eyl Çrş, 2018 08:53

İstanbul - Edirne Demiryolu, 1873 yılında işletmeye açıldı.

Osmanlı İmparatorluğun son dönemlerindeki işgallerden sonra, 1923'te Türkiye Cumhuriyetinin ilanı ile, Tren Yunanistan topraklarından geçerek, tarihi Edirne Karaağaç Tren Garına ulaşabiliyordu. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Türk sınırı içerisinden geçen yeni bir demiryolu yaptırıncaya kadar Uzunköprü İstasyonu’ndan sonra Yunan topraklarından geçerek Karaağaç’a ulaşmaya devam etmişlerdir. 4 Ekim 1971 tarihinde isletmeye açılan 67 km’lik Pehlivanköy-Edirne hattı ile İstanbul-Edirne arasındaki bağlantı, doğrudan Türk topraklarından geçecek şekilde düzenlenmiştir. Yeni hattın açılmasıyla, Yunan topraklarındaki 33 km’lik kısım kaldırılmıştır.

Bu hattın ve şimdi Trakya Üniversitesi Rektörlük binası olan Karaağaç Tren Garının hikayesi şu şekilde.

http://kentvedemiryolu.com/bir-garip-istasyon-karaagac/

https://ihsaniyeistasyon.tr.gg/Demiryolu-Tarihi-.htm

https://tarihnedio.com/edirne-sirkeci-demiryolu-hatti/
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Uğur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 344
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: Halkalı - Kapıkule (Edirne) Treni

Mesaj gönderen Uğur » 12 Eyl Çrş, 2018 19:59

Çorlu'da altının boşalması sonucu havaya kalkarak 25 kişinin hayatını kaybetmesine yol açan raylar kullanıma açılmıştı. Fotoğraflar gösteriyor ki bir kaza daha yaşanması işten bile değil.


Resim

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1954
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-D.04 » Halkalı - Kapıkule (Edirne) Treni

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Şub Çrş, 2019 12:57

Haber: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/abde ... i-41131612

AB'den Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı'na hibe desteği

Avrupa Birliği'nin Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi'ne 275 milyon avroluk hibe sağlamasına ilişkin finansman anlaşması yarın imzalanacak.

AB Türkiye Delegasyonu'nun internet sitesindeki duyuruya göre, İstanbul'u Türkiye-Bulgaristan sınırına bağlayacak proje için yapılacak toplam yatırımın 1 milyar avro civarında olacağı tahmin ediliyor. Söz konusu hat, AB tarafından sağlanacak 275 milyon avroluk hibeyle Türkiye'de yürütülen en büyük AB yatırım projesi olacak.

Hattın, inşası tamamlandığında, hem tüketici hem de üreticiler açısından değeri 1,6 milyar avroyu bulacak önemli faydaları beraberinde getireceği öngörülüyor. Bu sayede firmaların, uluslararası ithalat ve ihracat faaliyetleri açısından büyük önemi olan bir koridorda daha ekonomik ve güvenilir taşıma hizmetlerinden faydalanabilmesi beklentiler arasında yer alıyor.

Dolmabahçe Sarayı'nda gerçekleştirilecek imza törenine AB Komisyonunun Hareketlilik ve Ulaştırmadan Sorumlu Üyesi Violeta Bulc ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan'ın katılmaları bekleniyor.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 300
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: tr-D.04 » Halkalı - Kapıkule (Edirne) Treni

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 28 Şub Prş, 2019 10:06

Yeni demiryolu hattı, İstanbul-Halkalı istasyonu ile Kapıkule / Bulgaristan sınır geçiş noktasında yer alan Svelingrad istasyonu arasında güvenli, konforlu ve hızlı yük ve yolcu taşımacılığı yapılmasına olanak sağlayacaktır. Demiryolu hattı elektrikli çift hat, AB standartlarına uygun (ERTMS ETCS Level 1) en son teknoloji ürünü sinyalizasyon sistemleri ile donatılmış olup saatte 200 km’lik bir tasarım hızına uygun niteliktedir.

Tahminlere göre demiryolu hattının inşası tamamlandığında, bu hat hem tüketici hem de üreticiler açısından değeri 1,6 milyar Avroyu bulan çok önemli faydaları da beraberinde getirecektir. Bu sayede firmalar, uluslararası ithalat ve ihracat faaliyetleri açısından büyük önemi olan bir koridorda daha ekonomik ve daha güvenilir taşıma hizmetlerinden faydalanabilecektir. Bir yandan karbon salınımları azalır ve farklı ulaşım yöntemleri teşvik edilirken, yurttaşlar da başta İstanbul kent sınırları içinde ve çevresinde olmak üzere, daha erişilebilir ve daha güvenli bir hareketliliği deneyimleyebilecektir.Bu yatırım, Trans-Avrupa Ulaşım Ağlarına doğal bir uzantı sağlamakta ve bu haliyle de AB-Türkiye Katılım müzakerelerinin 21inci Faslı çerçevesinde, Avrupa için önemli bir proje olarak tanımlanmaktadır.

Bu bağlamda Türkiye, stratejik açıdan önemli diğer proje Yavuz Sultan Selim köprüsü demiryolu bağlantılarının inşaatını da en geç 2029’a kadar bitirme taahhüdünü vermiştir. Bu demiryolu bağlantıları, eksik bağlantıların tamamlanması anlamına gelmektedir ve AB ile Türkiye arasında ve Türkiye’den Orta Doğu, Kafkaslar ve Orta Asya’ya uzanan daha büyük bir ticaret koridorunun gelişmesini de kolaylaştıracaktır.

Kasım 2018’de düzenlenen AB-Türkiye Yüksek Düzeyli Siyasi Diyalog Toplantısı ardından ve Ocak 2019’da yapılan Yüksek Düzeyli Ulaştırma Diyalog Toplantısında da vurgulandığı üzere ulaştırma, AB ile Türkiye işbirliği kapsamında da kilit sektörlerden biridir. 28 Şubat 2019 tarihinde Avrupalı ve Türk liderler İstanbul’da Dolmabahçe Sarayı’nda bir araya gelerek AB-Türkiye Yüksek Düzeyli Ekonomi Toplantısını gerçekleştirecekler.
Bulgaristan hızlı tren bağlantısı için hibe bildirisinde 3. köprüdeki demiryolu bağlantısının 2029 a kadar tamamlanacağı taahhüdü vermişiz, 10 yıl demek oluyor bu, bu kadar geciktirmenin sebebi ne olabilir ki??? Bizim ihracatçılarımızın ucuz taşımacılık ihtiyacını ve dolayısıyla rekabet gücünü artırma potansiyelini nasıl görmezden geliyorlar anlamıyorum.Bence abuk sabuk yerlere hızlı tren-metro yapacağız diye yırtınacağımıza sürdürülebilirliğimize katkı sağlayacak , lojistik maliyetlerini düşürerek rekabet gücümüzü artıracak taşımacılık projelerine ağırlık vermeleri lazım. Bu açıklamadaki en sevindiğim şey 250 km hız yapacağız diye tutturmayıp 200 km ye göre dolayısıyla yük taşımacılığına da imkan verecek şekilde projelendirilmesi olmuş. İnşallah tüm demiryollarımızı sadece yolcu taşıyacak şekilde projelendirmeyip her ikisine de imkan tanıyan (yük-yolcu) 200 km ye göre projelendirirler. Sadece otomobil gidecek otoyol yapılmadığına göre tren yolunda neden sadece yolcu treni sevdası oluyor açıklaması mümkün değil...

Cevapla

“Şehirlerarası Konvansiyonel Demiryolu İşletmeleri” sayfasına dön