ank-HR.06 » Ankara / ODTÜ Monoray projesi "Tekray&
Gönderilme zamanı: 02 Tem Prş, 2009 11:30
ODTÜ bünyesinde 500 metre uzunluğunda bir monoray çalışması yapılmış,
buna ilişkin bilgi resim ve videolar...
Dünyada dört yüzü aşkın sayıda kurulu monorail sistemi mevcuttur. Karayollarından ve kent merkezinde bulunan nesnelerden bağımsız, çelik veya beton direkler ve ray üzerinde yerden birkaç metre yulkarıda korumalı bir hat üzerinde ilerlemesi, monorail sistemlerini dünyanın en güvenir toplu taşım aracı yapar. Zeminden yükseltilmiş olarak inşa edilebilmesi, sistemin cadde trafiğini kesmesini, dolayısıyla olası kazaları ortadan kaldırmaktadır. Sağladığı bu güvenlik imkanının yanında, tahrikin elektrik motorlarıyla sağlanması, sistemin sessiz çalışmasını ve çevre dostu olamasını sağlamaktadır. Yapım süresinin kısa ve alt yapı maliyetlerinin düşük olması da monorail sistemlerini diğer hafif raylı taşıtlardan ayıran özelliklerdir
2003 yılında Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı (TTGV) ve Dünya Bankasının desteğiyle, %100 Türk sermayesiyle geliştirilen ve üretimine başlanılan projenin, günümüze gelindiğinde, tüm alt yapı çalışmaları tamamlanmış, üst yapı çalışmalarının büyük çoğunlu ise bitirilmiş durumdadır. Sistemin “alt yapısını”, zeminden başlayarak, topograf analizi, temeller, direkler ve raylar oluştururken, “üst yapısını” ise araç karasörü, bogiler, ray boyunca döşenen elektrik baraları ve elektrik hattı ile trafo merkezi oluşturmaktadır.
Bu da videosu,
http://www.tekray.com/htmls%20tr/videotr.html
buna ilişkin bilgi resim ve videolar...
Dünyada dört yüzü aşkın sayıda kurulu monorail sistemi mevcuttur. Karayollarından ve kent merkezinde bulunan nesnelerden bağımsız, çelik veya beton direkler ve ray üzerinde yerden birkaç metre yulkarıda korumalı bir hat üzerinde ilerlemesi, monorail sistemlerini dünyanın en güvenir toplu taşım aracı yapar. Zeminden yükseltilmiş olarak inşa edilebilmesi, sistemin cadde trafiğini kesmesini, dolayısıyla olası kazaları ortadan kaldırmaktadır. Sağladığı bu güvenlik imkanının yanında, tahrikin elektrik motorlarıyla sağlanması, sistemin sessiz çalışmasını ve çevre dostu olamasını sağlamaktadır. Yapım süresinin kısa ve alt yapı maliyetlerinin düşük olması da monorail sistemlerini diğer hafif raylı taşıtlardan ayıran özelliklerdir
2003 yılında Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı (TTGV) ve Dünya Bankasının desteğiyle, %100 Türk sermayesiyle geliştirilen ve üretimine başlanılan projenin, günümüze gelindiğinde, tüm alt yapı çalışmaları tamamlanmış, üst yapı çalışmalarının büyük çoğunlu ise bitirilmiş durumdadır. Sistemin “alt yapısını”, zeminden başlayarak, topograf analizi, temeller, direkler ve raylar oluştururken, “üst yapısını” ise araç karasörü, bogiler, ray boyunca döşenen elektrik baraları ve elektrik hattı ile trafo merkezi oluşturmaktadır.
Bu da videosu,
http://www.tekray.com/htmls%20tr/videotr.html