ist-HR.05:01 » H1 Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı [Proje İptal Edilmiştir]
Gönderilme zamanı: 18 Kas Cum, 2016 21:56
Başlık açmak istedim ama açamadım, buraya koyuyorum,
Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı İnşaat, Elektro-Mekanik, İnce İşler ve Araç Alımı yapım işi
İhale Tarih ve Saati: 07/12/2016 10:00
İşin Süresi / Teslim Tarihi: Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır. Yer tesliminden itibaren 810 (sekizyüzon) takvim günüdür.
İhale belgelerinden,
Bu da bir kesit,
Bir istasyon kesiti,
Ek bilgiler (Araçlarla ilgili),
Havaray aracı gövdesi alüminyumdan , tüm şasisi alüminyumdan veya çelik malzemeden imal edilmiş olacaktır.
Araçlar depo parklanma hatları dahil tüm hat üzerinde dizi halinde UTO esasına uygun olarak çalışacaktır.
Bir tren dizisinin tamamen arızalı olup çalışamaması durumunda başka bir dizi ile acil durum sürüş kapsamında bakım veya depo hatlarına çekilebilmesi mümkün olacaktır.
Araçlar viyadük gibi açık alanlarda işletilecektir. Bakım atölyeleri ve park sahası da yeryüzündedir.
Depo sahası ve açık alanlarda kar, don, sis ve sağanak yağmur koşulları olacaktır. Yoğun kuru toz oluşumu görülebilecektir. Şehrin deniz kenarında olduğu, hava kirliliği ve yoğun nem olduğu ve araçların atmosfere açık alanda çalışacağı dikkate alınarak korozif etkiler göz önüne alınmalıdır.
İstanbul işletme şartlarında; ani hava değişiklikleri olmakta olup, araç kutuları ve ekipmanlarında ve özellikle elektronik sistemlerde olabilecek her türlü su yoğuşmasına karşı tedbir alınmalıdır.
Günlük ortalama işletim mesafesi:350 km/araç (Yıllık ortalama 120.000 km/araç)
Araçlardan kullanım süresi en az 30 yıl olacak şekilde araçlar imal edilecektir. Bu değer yüklenici tarafından garanti edilecektir.
(Sarıları ben yapmadım)
Aracın iç düzenlemesi maksimum yolcu kapasitesini, hızlı ve etkin bir yolcu akışını sağlayacak şekilde olacaktır. Nihai düzenleme idarenin onayına sunulacaktır.
6 kişi/m2 yolcu doluluğunda bir dizinin kapasitesi 550 kişiden küçük olmamalıdır.
Maksimum Eğim : ................................................... 6,7%
Maksimum işletme hızı: .......................................... 80 km/saat
ATC sistemi (Unattended Train Operation; UTO) ile işletme yapılacaktır. Araçlar 90 sn.lik en az servis aralığını sağlayacak şekilde tasarlanacaktır. Havaray işletmesi 90 sn.lik sefer sıklığında sürekli çalışabilecek tarzda ve kapasitede kurulacaktır.
Bu araçların yapımında aşağıdaki malzemelerin kullanılması yasaktır:
PVC
Asbest
Fren balatalarında (pabuçlarında) kurşun
Üretan köpük
Alüminyum dişli bağlama elemanı
2002/95/EC (elektrik-elektronik malzemeler), 2002/96/EC (atık elektrik ve elektronik malzeme), 2000/53/EC, 91/156/EEC, 94/3/EEC, 76/769/EEC, 67/548/EEC, 93/67/EEC, 67/548/EEC, 1488/94/EC, 793/93/EEC, 2000/532/EC (EWC-Avrupa Atık Kataloğu/HWL-Tehlikeli Atık Listesi dahil), ve 94/904/EC Direktiflerindeki, insan ve çevre sağlığı açısından belirlenmiş kurallara göre araç ve ekipman seçimi yapılmalıdır ve kullanımı yasaklanmış olan civa, kadmiyum, kurşun, asbest, krom 6 bileşikleri gibi malzemeler kullanılmayacaktır.
Avrupa Direktiflerinde yasaklanmış olan Transformatörlerin içindeki PCBs(polychlorinated biphenyls), PCT ve Havalandırma sistemlerinin içinde bulunan CFC (kloroflorokarbon) soğutucu gazları, insan ve çevre sağlığı açısından oldukça zararlı olduğundan araçlarda kullanılmayacaktır.
Araç ve ekipman boyalarında biyosid içermeyen ürünler kullanılması tercih edilecektir.
Araç yerleşim yerinden (binalara yakın) geçerken camlar, otomatik olarak dışardan araç içini içeriden araç dışını göstermeyecek özellikte olacaktır. :sly:
Dizinin her iki başındaki uçlar kabinsiz tasarlanacaktır, fakat acil durumda veya sistemin sürücüsüz özelliğinin kullanılmadığı durumlarda, trenin sürülebilmesi için gizli, koruma kapağı ve kilidi olan bir sürüş paneli tasarlanacaktır.
Dizi’de konvertörlerden % 50 den fazlasının arızalanması durumunda dizi son istasyona kadar yolculu servise devam edebilecektir. Bu durumda dizinin cer ve frenleme performansında bir azalma olmayacaktır. Bu arıza kumanda geriliminde hiç bir olumsuz etkiye yol açmayacaktır. Eğer klimalar aracın yardımcı güç sisteminden besleniyorsa ısıtma soğutma sisteminde %100 ve aydınlatma sisteminde % 50 performans düşüşü kabul edilecek fakat evaporatör fanlarının hepsi çalışacaktır.
İdare tarafından sistemin muayenesinin tamamlanması ve Deneme işletmesine karar vermesinden sonra Yüklenici, 30 dizi için sistemi ardışık 90 gün süreyle İdare’nin uygun gördüğü bir tarife ile aşağıdaki şartlarda deneme işletmesi yapacaktır.
Tüm sistem tam ve aktif olacaktır.
Tüm alt sistemler ticari işletme şartlarına uygun olarak çalıştırılacaktır.
Sistem haftada 7 gün ve hergün saat 06:00 ile 00:00 saatleri arasında kesintisiz çalışacaktır.
Yüklenici, ana hat üzerinde ve depoda her türlü bakımın (hat, makas vb.) yapılabilmesi için bakım aracı sağlayacaktır. Bakım aracı dizel motorlu olacaktır. Havaray aracı boyutları (dinamik gabari dahil) ile uyumlu olacaktır.
Diğer,
Hatta bulunan 17 adet istasyon peronunun hatta komşu kenarı boyunca mimari projeler esas alınarak Peron Ayırıcı Kapı Sistemi (PAKS) teşkil edilecektir.
Tüm dış (outdoor) yürüyen merdivenlerde yüzeylerde donma ve dolayısıyla kayma-düşme gibi tehlikeleri ortadan kaldırmak için tarak ısıtıcısı dahil edilmelidir.
Kaynak: http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Iha ... leID=15553
https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/YeniIhaleArama.aspx
Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı İnşaat, Elektro-Mekanik, İnce İşler ve Araç Alımı yapım işi
İhale Tarih ve Saati: 07/12/2016 10:00
İşin Süresi / Teslim Tarihi: Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır. Yer tesliminden itibaren 810 (sekizyüzon) takvim günüdür.
İhale belgelerinden,
Bu da bir kesit,
Bir istasyon kesiti,
Ek bilgiler (Araçlarla ilgili),
Havaray aracı gövdesi alüminyumdan , tüm şasisi alüminyumdan veya çelik malzemeden imal edilmiş olacaktır.
Araçlar depo parklanma hatları dahil tüm hat üzerinde dizi halinde UTO esasına uygun olarak çalışacaktır.
Bir tren dizisinin tamamen arızalı olup çalışamaması durumunda başka bir dizi ile acil durum sürüş kapsamında bakım veya depo hatlarına çekilebilmesi mümkün olacaktır.
Araçlar viyadük gibi açık alanlarda işletilecektir. Bakım atölyeleri ve park sahası da yeryüzündedir.
Depo sahası ve açık alanlarda kar, don, sis ve sağanak yağmur koşulları olacaktır. Yoğun kuru toz oluşumu görülebilecektir. Şehrin deniz kenarında olduğu, hava kirliliği ve yoğun nem olduğu ve araçların atmosfere açık alanda çalışacağı dikkate alınarak korozif etkiler göz önüne alınmalıdır.
İstanbul işletme şartlarında; ani hava değişiklikleri olmakta olup, araç kutuları ve ekipmanlarında ve özellikle elektronik sistemlerde olabilecek her türlü su yoğuşmasına karşı tedbir alınmalıdır.
Günlük ortalama işletim mesafesi:350 km/araç (Yıllık ortalama 120.000 km/araç)
Araçlardan kullanım süresi en az 30 yıl olacak şekilde araçlar imal edilecektir. Bu değer yüklenici tarafından garanti edilecektir.
(Sarıları ben yapmadım)
Aracın iç düzenlemesi maksimum yolcu kapasitesini, hızlı ve etkin bir yolcu akışını sağlayacak şekilde olacaktır. Nihai düzenleme idarenin onayına sunulacaktır.
6 kişi/m2 yolcu doluluğunda bir dizinin kapasitesi 550 kişiden küçük olmamalıdır.
Maksimum Eğim : ................................................... 6,7%
Maksimum işletme hızı: .......................................... 80 km/saat
ATC sistemi (Unattended Train Operation; UTO) ile işletme yapılacaktır. Araçlar 90 sn.lik en az servis aralığını sağlayacak şekilde tasarlanacaktır. Havaray işletmesi 90 sn.lik sefer sıklığında sürekli çalışabilecek tarzda ve kapasitede kurulacaktır.
Bu araçların yapımında aşağıdaki malzemelerin kullanılması yasaktır:
PVC
Asbest
Fren balatalarında (pabuçlarında) kurşun
Üretan köpük
Alüminyum dişli bağlama elemanı
2002/95/EC (elektrik-elektronik malzemeler), 2002/96/EC (atık elektrik ve elektronik malzeme), 2000/53/EC, 91/156/EEC, 94/3/EEC, 76/769/EEC, 67/548/EEC, 93/67/EEC, 67/548/EEC, 1488/94/EC, 793/93/EEC, 2000/532/EC (EWC-Avrupa Atık Kataloğu/HWL-Tehlikeli Atık Listesi dahil), ve 94/904/EC Direktiflerindeki, insan ve çevre sağlığı açısından belirlenmiş kurallara göre araç ve ekipman seçimi yapılmalıdır ve kullanımı yasaklanmış olan civa, kadmiyum, kurşun, asbest, krom 6 bileşikleri gibi malzemeler kullanılmayacaktır.
Avrupa Direktiflerinde yasaklanmış olan Transformatörlerin içindeki PCBs(polychlorinated biphenyls), PCT ve Havalandırma sistemlerinin içinde bulunan CFC (kloroflorokarbon) soğutucu gazları, insan ve çevre sağlığı açısından oldukça zararlı olduğundan araçlarda kullanılmayacaktır.
Araç ve ekipman boyalarında biyosid içermeyen ürünler kullanılması tercih edilecektir.
Araç yerleşim yerinden (binalara yakın) geçerken camlar, otomatik olarak dışardan araç içini içeriden araç dışını göstermeyecek özellikte olacaktır. :sly:
Dizinin her iki başındaki uçlar kabinsiz tasarlanacaktır, fakat acil durumda veya sistemin sürücüsüz özelliğinin kullanılmadığı durumlarda, trenin sürülebilmesi için gizli, koruma kapağı ve kilidi olan bir sürüş paneli tasarlanacaktır.
Dizi’de konvertörlerden % 50 den fazlasının arızalanması durumunda dizi son istasyona kadar yolculu servise devam edebilecektir. Bu durumda dizinin cer ve frenleme performansında bir azalma olmayacaktır. Bu arıza kumanda geriliminde hiç bir olumsuz etkiye yol açmayacaktır. Eğer klimalar aracın yardımcı güç sisteminden besleniyorsa ısıtma soğutma sisteminde %100 ve aydınlatma sisteminde % 50 performans düşüşü kabul edilecek fakat evaporatör fanlarının hepsi çalışacaktır.
İdare tarafından sistemin muayenesinin tamamlanması ve Deneme işletmesine karar vermesinden sonra Yüklenici, 30 dizi için sistemi ardışık 90 gün süreyle İdare’nin uygun gördüğü bir tarife ile aşağıdaki şartlarda deneme işletmesi yapacaktır.
Tüm sistem tam ve aktif olacaktır.
Tüm alt sistemler ticari işletme şartlarına uygun olarak çalıştırılacaktır.
Sistem haftada 7 gün ve hergün saat 06:00 ile 00:00 saatleri arasında kesintisiz çalışacaktır.
Yüklenici, ana hat üzerinde ve depoda her türlü bakımın (hat, makas vb.) yapılabilmesi için bakım aracı sağlayacaktır. Bakım aracı dizel motorlu olacaktır. Havaray aracı boyutları (dinamik gabari dahil) ile uyumlu olacaktır.
Diğer,
Hatta bulunan 17 adet istasyon peronunun hatta komşu kenarı boyunca mimari projeler esas alınarak Peron Ayırıcı Kapı Sistemi (PAKS) teşkil edilecektir.
Tüm dış (outdoor) yürüyen merdivenlerde yüzeylerde donma ve dolayısıyla kayma-düşme gibi tehlikeleri ortadan kaldırmak için tarak ısıtıcısı dahil edilmelidir.
Kaynak: http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Iha ... leID=15553
https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/YeniIhaleArama.aspx