ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Sizce İstanbul İçin Monoray Aciliyeti Var mıdır?

Hayır, şu anda lüks kaçar
14
34%
Evet, çok şık olur
15
37%
Ulaşım sorunu çözüldü mü?
9
22%
Monoray ile ilgili bir bilgim/fikrim yok
3
7%
 
Toplam oy: 41

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 15956
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesajgönderen Esat » 03 Oca Pzr, 2016 16:44

Arada boşta kalınca bir yerlerden çıkıveriyor bu havaray :) bu yüzden sevmiyorum zaten, sibop niyetine kullanılıyor gaz kaçaklarına karşı. Şimdide Seyrantepe metro istasyonundan stada havaray :) sesli bile gülemedim, hatta hiç gülemedim çünkü saçma, metrodan oraya tünelle yürünemiyor mu? Tünelden sonra stada gidene kadar insanlar İstanbul' un çetin hava şartlarında ölüm kalım savaşı mı veriyorlar? Ne oluyor orada da havaray gibi lüks tüketim mamülüne ihtiyaç duyuluyor, anlayamadım. Ki ben bunu havaray değil füniküler duymuştum, o yine biraz mantıklı bir şeydi çünkü Ayazağa' ya kadar gitme ihtimali vardı. Neyse, bakalım havaray projeleri içerisine bir iki sayfa da bu yer etsin işte.

http://www.rayhaber.com/2016/havaray-ha ... -basliyor/

Cendere Vadisi ile Seyrantepe İstasyonu – Türk Telekom Arena Stadyumu güzergahı arasında yolcu taşıyacak olan ve 2 istasyondan meydana gelen havaray hattında seyahat süresi 2,63 dakika olarak belirlendi.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 191
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesajgönderen Edil Arda » 05 Oca Sal, 2016 18:28

2,63 dakika olayı harikaymış, zaman kavramını yeniden icat etmişler.


Saliselerle ulaşım :)

teknopark
Mesajlar: 2
Kayıt: 14 Şub Pzr, 2016 12:04

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesajgönderen teknopark » 14 Şub Pzr, 2016 12:07

Seyrantepe-TT Arena hattı denilen hat, stadyum ile Stadyumun kotundan oldukça aşağıda kalan Cendere yolu üzerindeki Vadi İstanbul projesinin çarşı bölümüne yapılacak.

Maç günleri taraftarların Vadi İstanbul'daki tesislerde vakit geçirip maç saatinde stada gitmesi hedefleniyor.

Masrafları da proje sahibi olan Evyap karşılayacak.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesajgönderen Anatolian » 14 Şub Pzr, 2016 15:20

Özel sektör yapacaksa kısa sürede İstanbul'un ilk havarayını görürüz gibi geliyor.

Acaba işletmecisi kim olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 15956
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesajgönderen Esat » 14 Şub Pzr, 2016 21:14

Ben bu hat havaray olmayacak diye biliyorum. Firma proje tanitimlarina havaray cizmis ama bakalim ne cikacak gorecegiz :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 15956
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesajgönderen Esat » 13 May Cum, 2016 08:26

İhale aşamasına geçmeden havaraylar ile ilgili başlık açmak istemiyorum dolayısı ile buradan takibe devam edeceğiz. Az önce okuduğum bir haberde Sefaköy-Başakşehir havaray hattı için çed raporunun hazırlandığı yazıyor, ihaleye çıkılması planlanıyormuş. Tabi haberde 105 km hızdan falan bahsediyor :) teorik hız ile işletme hızı arasındaki farkı birilerinin öğretmesi lazım, başımıza ne geldi ise bu popülist şoven hareketlerden geldi hala akıllanmadık.

http://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber ... adan-cozum

İstanbul trafiğine havadan çözüm olarak düşünülen havaray projesi başlıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım dairesi tarafından projesi hazırlattırılan Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı'nın ÇED raporu tamamlandı. Yaklaşık 15 km olacak hattın maliyeti 861 milyon 172 bin lira olacak. Proje ve inşaat süresi toplam 48 ay olan havarayın 2019'da hizmete açılması planlanıyor.

E-5 trafiğini rahatlatacak

Vatan gazetesinde yer alan habere göre, Soğütlüçeşme-Beylikdüzü Metrobüs hattına entegre olacak havaray, Sefaköy'den başlayıp kuzeye doğru Halkalı Caddesi ve Hürriyet Bulvarı'nı takip ederek Fatih Terim Stadyumu'nda sonlanacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi bu hatla özellikle sabah ve akşam saatlerinde pik noktaya ulaşan Beylikdüzü, Bakırköy istikametinde çalışmaz hale gelen E-5 trafiğini by-pass ederek Sefaköy-Halkalı civarı ve Halkalı Caddesi'nin nefes almasını sağlayacak.

Saatte 105 km

Havaray için İBB bölgedeki yolculuk potansiyeline hizmet verebilecek ortalama 44 metre olan araçları tercih etti. Buna göre 3 ile 5 vagondan oluşan, 28 ile 48 metre uzunluğundaki araçlarda tam kapasite dolu olduğunda 145 oturan, 340 da ayakta olmak üzere toplamda 485 yolcu taşınabilecek. Yaklaşık 78 ton ağırlığındaki araçlar, saatte 105 km maksimum hızla yolculuk yapıyor.

17 istasyon

Projede yer alacak 17 istasyon şöyle: Sefaköy, Armoni Park, Borusan, Sanayi, Gümrük Yolu, Halkalı Merkez, TOKİ 1, TOKİ 2, Arena Park, MASKO, Ziya Gökalp, Atatürk Oto Sanayi-1, Atatürk Oto Sanayi-2, Başak Konutları, Onurkent, Oyak Kent ve Fatih Terim Stadyumu.

Resim

Uğur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 194
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesajgönderen Uğur » 07 Eki Cum, 2016 23:15

Sefaköy Halkalı Başakşehir Havaray Hattı İnşaat, Elektromekanik, İnce İşler ve Araç Alımı


Ben çok gerekli bulmuyorum imkan varsa Tramvay çok daha verimli ve yüksek kapasiteli olur diye düşünüyorum. Dünyada yapılmış olanlar bile sökülüyor. (Sydney)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 15956
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesajgönderen Esat » 10 Eki Pzt, 2016 07:49

Sefaköy - Bahçeşehir monoray hattı için 7 Aralık' ta yapım ihalesine çıkılıyor

http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Iha ... leID=15553

Gerekliliği tartışmalı bir iş olduğunu düşünüyorum, yerine bir metro inşa etmek daha doğru olabilir miydi, yarın bir gün böyle bir ihtiyaç çıkarsa atıl olmayacak mı gibi bi dünya soru bulunabilir.

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 63
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesajgönderen kado » 10 Eki Pzt, 2016 20:35

Bahçe değil başakşehir sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 15956
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesajgönderen Esat » 10 Eki Pzt, 2016 21:10

kado yazdı:Bahçe değil başakşehir sanırım.


Haklısın, kafa yine gitmiş :) Başakşehir Stadı son durak

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 191
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesajgönderen Edil Arda » 18 Kas Cum, 2016 21:56

Başlık açmak istedim ama açamadım, buraya koyuyorum,
Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı İnşaat, Elektro-Mekanik, İnce İşler ve Araç Alımı yapım işi
İhale Tarih ve Saati: 07/12/2016 10:00
İşin Süresi / Teslim Tarihi: Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır. Yer tesliminden itibaren 810 (sekizyüzon) takvim günüdür.

İhale belgelerinden,
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Bu da bir kesit,
Resim

Bir istasyon kesiti,
Resim

Resim

Ek bilgiler (Araçlarla ilgili),
Havaray aracı gövdesi alüminyumdan , tüm şasisi alüminyumdan veya çelik malzemeden imal edilmiş olacaktır.

Araçlar depo parklanma hatları dahil tüm hat üzerinde dizi halinde UTO esasına uygun olarak çalışacaktır.

Bir tren dizisinin tamamen arızalı olup çalışamaması durumunda başka bir dizi ile acil durum sürüş kapsamında bakım veya depo hatlarına çekilebilmesi mümkün olacaktır.

Araçlar viyadük gibi açık alanlarda işletilecektir. Bakım atölyeleri ve park sahası da yeryüzündedir.
Depo sahası ve açık alanlarda kar, don, sis ve sağanak yağmur koşulları olacaktır. Yoğun kuru toz oluşumu görülebilecektir. Şehrin deniz kenarında olduğu, hava kirliliği ve yoğun nem olduğu ve araçların atmosfere açık alanda çalışacağı dikkate alınarak korozif etkiler göz önüne alınmalıdır.
İstanbul işletme şartlarında; ani hava değişiklikleri olmakta olup, araç kutuları ve ekipmanlarında ve özellikle elektronik sistemlerde olabilecek her türlü su yoğuşmasına karşı tedbir alınmalıdır.

Günlük ortalama işletim mesafesi:350 km/araç (Yıllık ortalama 120.000 km/araç)

Araçlardan kullanım süresi en az 30 yıl olacak şekilde araçlar imal edilecektir. Bu değer yüklenici tarafından garanti edilecektir.

Resim
(Sarıları ben yapmadım)

Aracın iç düzenlemesi maksimum yolcu kapasitesini, hızlı ve etkin bir yolcu akışını sağlayacak şekilde olacaktır. Nihai düzenleme idarenin onayına sunulacaktır.
6 kişi/m2 yolcu doluluğunda bir dizinin kapasitesi 550 kişiden küçük olmamalıdır.

Maksimum Eğim : ................................................... 6,7%
Maksimum işletme hızı: .......................................... 80 km/saat

ATC sistemi (Unattended Train Operation; UTO) ile işletme yapılacaktır. Araçlar 90 sn.lik en az servis aralığını sağlayacak şekilde tasarlanacaktır. Havaray işletmesi 90 sn.lik sefer sıklığında sürekli çalışabilecek tarzda ve kapasitede kurulacaktır.

Bu araçların yapımında aşağıdaki malzemelerin kullanılması yasaktır:
 PVC
 Asbest
 Fren balatalarında (pabuçlarında) kurşun
 Üretan köpük
 Alüminyum dişli bağlama elemanı
 2002/95/EC (elektrik-elektronik malzemeler), 2002/96/EC (atık elektrik ve elektronik malzeme), 2000/53/EC, 91/156/EEC, 94/3/EEC, 76/769/EEC, 67/548/EEC, 93/67/EEC, 67/548/EEC, 1488/94/EC, 793/93/EEC, 2000/532/EC (EWC-Avrupa Atık Kataloğu/HWL-Tehlikeli Atık Listesi dahil), ve 94/904/EC Direktiflerindeki, insan ve çevre sağlığı açısından belirlenmiş kurallara göre araç ve ekipman seçimi yapılmalıdır ve kullanımı yasaklanmış olan civa, kadmiyum, kurşun, asbest, krom 6 bileşikleri gibi malzemeler kullanılmayacaktır.
 Avrupa Direktiflerinde yasaklanmış olan Transformatörlerin içindeki PCBs(polychlorinated biphenyls), PCT ve Havalandırma sistemlerinin içinde bulunan CFC (kloroflorokarbon) soğutucu gazları, insan ve çevre sağlığı açısından oldukça zararlı olduğundan araçlarda kullanılmayacaktır.
 Araç ve ekipman boyalarında biyosid içermeyen ürünler kullanılması tercih edilecektir.

Araç yerleşim yerinden (binalara yakın) geçerken camlar, otomatik olarak dışardan araç içini içeriden araç dışını göstermeyecek özellikte olacaktır. :sly:

Dizinin her iki başındaki uçlar kabinsiz tasarlanacaktır, fakat acil durumda veya sistemin sürücüsüz özelliğinin kullanılmadığı durumlarda, trenin sürülebilmesi için gizli, koruma kapağı ve kilidi olan bir sürüş paneli tasarlanacaktır.

Dizi’de konvertörlerden % 50 den fazlasının arızalanması durumunda dizi son istasyona kadar yolculu servise devam edebilecektir. Bu durumda dizinin cer ve frenleme performansında bir azalma olmayacaktır. Bu arıza kumanda geriliminde hiç bir olumsuz etkiye yol açmayacaktır. Eğer klimalar aracın yardımcı güç sisteminden besleniyorsa ısıtma soğutma sisteminde %100 ve aydınlatma sisteminde % 50 performans düşüşü kabul edilecek fakat evaporatör fanlarının hepsi çalışacaktır.

İdare tarafından sistemin muayenesinin tamamlanması ve Deneme işletmesine karar vermesinden sonra Yüklenici, 30 dizi için sistemi ardışık 90 gün süreyle İdare’nin uygun gördüğü bir tarife ile aşağıdaki şartlarda deneme işletmesi yapacaktır.
 Tüm sistem tam ve aktif olacaktır.
 Tüm alt sistemler ticari işletme şartlarına uygun olarak çalıştırılacaktır.
 Sistem haftada 7 gün ve hergün saat 06:00 ile 00:00 saatleri arasında kesintisiz çalışacaktır.

Yüklenici, ana hat üzerinde ve depoda her türlü bakımın (hat, makas vb.) yapılabilmesi için bakım aracı sağlayacaktır. Bakım aracı dizel motorlu olacaktır. Havaray aracı boyutları (dinamik gabari dahil) ile uyumlu olacaktır.

Diğer,
Hatta bulunan 17 adet istasyon peronunun hatta komşu kenarı boyunca mimari projeler esas alınarak Peron Ayırıcı Kapı Sistemi (PAKS) teşkil edilecektir.

Tüm dış (outdoor) yürüyen merdivenlerde yüzeylerde donma ve dolayısıyla kayma-düşme gibi tehlikeleri ortadan kaldırmak için tarak ısıtıcısı dahil edilmelidir.

Kaynak: http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/IhaleIlani.aspx?IhaleID=15553
https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/YeniIhaleArama.aspx

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1156
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesajgönderen Engin Y » 21 Kas Pzt, 2016 08:12

Edil Arda yazdı:Başlık açmak istedim ama açamadım, buraya koyuyorum,
Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı İnşaat, Elektro-Mekanik, İnce İşler ve Araç Alımı yapım işi
İhale Tarih ve Saati: 07/12/2016 10:00
İşin Süresi / Teslim Tarihi: Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır. Yer tesliminden itibaren 810 (sekizyüzon) takvim günüdür.

Sadece İstanbul'un değil, (ODTÜ'deki minik örneği saymazsak) Türkiye'nin de ilk toplu taşıma amaçlı monoray/havaray projesinin ihalesi açılmış oldu, değil mi?

Hayırlı olsun..

2019'da bitmesi hedeflenen bir proje daha.. :)

Not: Ben de projeye başlık açacaktım, ama beceremedim..


“Monoray Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir