ist-HR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Sizce İstanbul İçin Monoray Aciliyeti Var mıdır?

Hayır, şu anda lüks kaçar
15
36%
Evet, çok şık olur
15
36%
Ulaşım sorunu çözüldü mü?
9
21%
Monoray ile ilgili bir bilgim/fikrim yok
3
7%
 
Toplam oy: 42

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-HR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Sal, 2007 19:23

İstanbul için monoray projeleri çoğalana ve somut adımlar atılana kadar kapasite ve işletim benzerlikleri gösteren metrolar başlığı altında monoray-havarayları inceleyeceğiz.
En son Esat tarafından 02 Şub Pzt, 2015 13:06 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Sal, 2007 19:34

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2008 yılı ulaşım yatırımları arasına havarayı da aldı. Şişhane ile Okmeydanı arasında yapılacak havaray, 300 milyon YTL' ye mal olacak ve 3 yılda bitirilecek.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi' nin "2008-2010 Yatırım Planı ve 2008 Uygulama Programı" bu hafta Belediye Meclisi' nde görüşülerek karara bağlanacak. Büyükşehir Belediyesi önümüzdeki yıl gerçekleştireceği ulaşım yatırımları arasına havaray sistemini de aldı. Yatırım programına göre, Türkiye' nin ilk havaray sistemi Beyoğlu ilçesinde Şişhane ile Okmeydanı arasında yapılacak.

Resim
--Seattle Monoray Fotoğrafı--

Havaray Beyoğlu' nda İstanbul Metrosu' nun Şişhane İstasyonu' ndan başlayıp Kasımpaşa üzerinden Kulaksız' a, oradan da Okmeydanı Cemal Kamacı Spor Kompleksi' ne ulaşacak. Yaklaşık 3,5 kilometre uzunluğundaki havaray, toplam 300 milyon YTL' ye mal olacak ve 3 yılda bitirilecek. Havaray için 2008 yılında 50 milyon YTL, 2009' da 150 milyon YTL ve 2010 yılında da 100 milyon YTL harcanması planlanıyor.

Resim
--Las Vegas Monoray Fotoğrafı--

Resim
--Hollanda dan Monoray Fotoğrafı--
Kaynak : İBB

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

İlla ki Monoray mı?

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 16 Eki Sal, 2007 10:14

İlla ki monoray yapılacak ise, çalışır durumdaki metro hatlarından Taksim-4.Levent beslemesi neden düşünülmüyor, bence en doğru çözüm burada olacaktır, hem yüzey şekilleri hemde estetik açısından bu bölgeye yakışacaktır, geçtiğimiz yıl gördüğüm eski bir raylı sistem haritasında bu metroya 3-4 adet havaray besleme projesi vardı şimdi bunları bir kenara bırakıp Kasımpaşa ya monoray :) bakmayın tebessüm ettiğime kahkaha atıyorum.

İstanbul' a teknik olarak gereklimidir? - Evet
Yolculuk ihtiyacı olarak gereklimidir? - Kısmen Evet
Estetik olarak katkısı olurmu? - Evet
Önceliği olmalımı? - Bu aks ta Hayır

Hadi metroya yapmadınız bari yıllardır salladığınız Kazlıçeşme projesini hayata geçirinde İstanbul bir konferans turizmi görsün yapın o bölgeye tesisleri insanlarıda buraya taşımak için sur dibinden, ya da hadi tarihi dokuyu bozmayalım mezarlıkların arkasından (çok istimlak gerekli biliyorum ama zaten burası birinci öncelikli kentsel dönüşüm bölgesi değilmi, bahsettiğim yerdeki binaların hasarlı olduğunu sağır sultan bile biliyor) çıkın Topkapı Şehir parkına oradan da Ulubatlı metro üzerinden Edirnekapı - Haliç - Perpa - Şişli - Mecidiyeköy işte size hem sahil bölgesini canlandıracak hemde yapılan yatırımı kar etmesede zarar da etmeyecek hale getiren bir güzergah.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eki Sal, 2007 10:27

(Yoldan, o yüzden eksik harflerle ...)

Bence Istanbul'a monoray falan gerekmez, ne icin gereksin ki? Yani, olsa olsa, metro/tren sistemi kemer üstü yapilabilir, yani monorayin viyadüktü binalarin ve yokuslarin arasindan gecirili, o yeter. Almanya'nin Wuppertal kentinde asmali bir tren sistemi calisiyor, o da ilginc, ama su an (!) Istanbul'a yama seklinde bir "dünyanin tüm vasitalarindan bir tane müzelik koyalim"dan ayri, dogru dürüst, islek bir AG (yumusak g ile) kurmali!
O yüzden monoraya gerek yok. Yok efem, var desek, o zaman tüm metrolari monoray olarak yapalim. Eh, bu biraz pahalli mi olacak? O zaman birakalim. Cin ve Japonya belki para acisindan böyle seylere kalkisabilirler, biz ama biraz "sogukkanli" davranalim.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Kas Cum, 2007 17:06

Şişhane - Okmeydanı arasında yapılacak bir havaray hattı TAKSİM-LEVENT METROSUNUN ŞİŞHANEYE UZAMASI ile çok işlevsel olur bence.

Okmeydanında metrobüse entegre olur.

İç kısımlarıda toparlar.

Ama ne kadar öncelikli derseniz ? Orada biraz dururum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Şişhane-Okmeydanı Monorail System

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Oca Çrş, 2008 10:33

İBB 2008 yatırım programına almış bile. Hem de özkaynaklardan 50 trilyon. Kredi falan da değil.

Yapılsın yapılsın. Gözlerimiz yeni ve güzel bir şey görsün:)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Oca Çrş, 2008 11:19

Halen gereksiz olduğu düşüncesindeyim, ne istenilen yolcu yoğunluğunu yakalayabilecektir ne de böyle bir aktarma gereklidir, bu sadece yapılabileceği bir güzergah tespit edilip yapılsın diye buraya iliştirilmiş bir proje bence, nereye olsun Kasımpaşa' ya olsun, :D bu para ile başka bir hattın 2 km cik ve bir istasyoncuk uzaması bile çok ama çok daha değerli bir iştir kanaatimce.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

METROBÜS-METRO BAĞLANTISI

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Oca Çrş, 2008 13:46

Sanırım burada göz önnde bulundurmamız gereken konu Mecidiyeköy-Beylikdüzü Metrobüs Sistemini; Okmeydanı'ndan Şişhane Metrosu'na bağlamak olmalı. Hattın sur dışından gittiğini düşünürsek bence yararlı bir aktarma olur. Birde ülkemizde raylı olan ne varsa görmek isteme düşüncesi de olabilir yani. ŞOV AMAÇLI YANİ.

Metrobüs kelimesi bile ne kadar popüler, herkesin diline pelesenk oldu. İmaj müthiş. Türm trafik sorularımızı ÖRTEN BİR AMBALAJ:)

Ama sen yine de sev. Ben senin iki hat arasında bağlantı yapmanı sevdim:)

ÇOK ŞIK DURUYOR HARİTADA...........

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Oca Çrş, 2008 11:30

:) İBB seni duymuş Mehmet çok şık duracak diye bir tane yetmez beşi bir yerde olsun her tarafa olsun demiş bir sürü havaray ki neden hava olduğunu anlamıyorum sonuçta bir materyale temas ediyor ya her neyse monoray yapmaya karar vermiş!!! Hem harita üstünde pençe izi gibi olur googleearth de de görülür hemde belki bir işe de yarar diye, yahu Münich bile 100 yıl raylı sistem işletmiş daha yeni bir monoray-maglev hattını projelendirirken, biz raylı sistem hatlarını tam olarak bitiremeden havaraylara başladık, bilmiyorum paramız bu kadar çokmu? Hızlı olması çözüm değil ki kaç yolcu taşıyor, nerede çalışacak deplasesi varmı? Ben bunlara bakarım benimde demiryolu hayallerim var, herkesin var, bizde istiyoruz tıkır tıkır gidelim ama illa ki uçmak gerekiyor ise uçak var yahu :D

Aşağıdaki metin Haberturk.com dan alıntıdır henüz İBB web sitesinde çıkmamıştı, doğrulanır mı bilemem ama bu gidişle her şey olabilir.
Anadolu yakasında canlanan ekonomik yaşam , İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ni (İBB) de harekete geçirdi. Bölgede yeni ulaşım yatırımları yapmak için düğmeye basan İBB, metro hatları ve karayolu tünellerinin yanı sıra Anadolu yakasına havaray sistemi de kuracak.

Havaraylar, Kartal E5, Kartal İDO, Sabiha Gökçen Havalimanı-Formula 1 ile Maltepe Başıbüyük arasında hizmet verecek...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Oca Prş, 2008 12:38

Birisi haber kanalları aracılığı ile havaray' ı kaşımaya başladı bakalım hayırlısı, dün habertürk bugün haber7 :) ama İBB de ben hala bulamadım ilgili bir haber, bana biraz arşivlerin derlenip ısıtılıp sunulmuş bir haber gibi geliyor ama bir de siz inceleyin:
İLK OLARAK BAKIRKÖY-İNCİRLİ HAVARAY YAPIM PROJESİ’Nİ PROGRAMA ALAN İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI, 3.5 KM. UZUNLUĞUNDAKİ BU GÜZERGAH İÇİN İHALE HAZIRLIKLARINI BAŞLATTI.

PROJE KAPSAMINDA TAMAMLANARAK İHALE AŞAMASINA GETİRİLEN BAKIRKÖY-İNCİRLİ ARASI HAVARAY İNŞAATI, 1.5 YILDA TAMAMLANACAK. BAKIRKÖY-İNCİRLİ CADDESİ İLE SAHİLDEKİ İSKELE ARASINDAKİ “HAVARAY” HATTI, İNCİRLİ’DEN SAHİLE KADAR İNECEK, TAHMİNİ 3.5 KM. UZUNLUĞUNDA OLACAK.

Resim

BU GÜZERGAHTA DÖŞENECEK HATLA, SAATTE ORTALAMA 10-12 BİN YOLCU TAŞINACAK VE YOLCULUK SÜRESİ 2 DAKİKAYA İNECEK. İKİ AŞAMALI OLARAK İNŞA EDİLECEK GÜZERGAHIN BİRİNCİ BÖLÜMÜNDE 4 İSTASYON YER ALACAK VE İNCİRLİ CADDESİ İLE ÖZGÜRLÜK MEYDANI ARASINDAKİ 2.3 KM’LİK BÖLÜM BİTİRİLECEK.

İKİ İSTASYONUN BULUNACAĞI İKİNCİ AŞAMA İSE 1.1 KM.UZUNLUĞUNDAKİ ÖZGÜRLÜK MEYDANI İLE İDO İSKELESİNE KADAR OLAN BÖLÜMÜ KAPSAYACAK. İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN 2003 YILI YATIRIM PROGRAMINDA YER ALAN PROJE İÇİN 100 TRİLYON LİRA HARCAMA YAPILACAK.

Resim

BU ARADA ÖNÜMÜZDEKİ YILLARDA PROJELERİ TAMAMLANARAK YATIRIM PROGRAMINA ALINAN GÜZERGAHLAR ARASINDA YER ALAN TAKSİM-YENİKAPI HATTI ÜZERİNDEKİ ŞİŞHANE İLE ŞİŞLİ ARASINDAKİ HAVARAY HATTIN DA, ETÜD ÇALIŞMALARI TAMAMLANDI

Resim

TAKSİM-YENİKAPI HATTI ŞİŞHANE İSTASYONUNDAN BAŞLAYIP KASIMPAŞA ÜZERİNDEN KULAKSIZ’A, ORADAN DA CEMAL KAMACI SPOR KOMPLEKSİ, DARÜLACAZE VE PERPA ÖNÜNDEN ŞİŞLİ’DEKİ METRO İSTASYONUNA KADAR UZANACAK.

Resim

GÜZERGAH, CEMAL KAMACI SPOR KOMPLEKSİ ÖNÜNDEN İKİ KOLA AYRILARAK, BİR KOLU E-5 PARALELİNDEN HAFİF METROYA BAĞLANACAK, DİĞER KOLU EDİRNEKAPI’DAN KAZLIÇEŞME’YE İNDİRİLECEK. ÖNCELİKLİ OLARAK ELE ALINAN DİĞER BİR HAT İSE BEŞİKTAŞ’TAN ZİRCİRLİKUYU’YA KADAR GÖTÜRÜLECEK.
Bu arada Bakırköy-İncirli havaray projesi İstanbul Ulaşım A.Ş. tarafından yapılmıştı diye hatırlıyorum ve gündemden kalkalı uzun zaman alıyor, diğer İstanbul metrosuna paralel doğu-batı besleme hatlarıda uzun zaman önceki raylı sistem haritalarında yer alırdı, dediğim gibi bence arşivden derleme ama neyse.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Şub Pzt, 2008 17:23

Bildiklerim:
1-Gürtuna Projesi olan Bakırköy-İncirli arası Kadir Bey önderliğinde metroya dönüştürüldü.(Bakırköy-Başakşehir)
2-Beşiktaş-Zincirlikuyu metrobüse döndü.
3-Şişhane-E5 2008 programına alındı.
4-Bu hattın E-5'ten Edirnekapı'ya uzaması sanırım olmaz. Çünkü yaşasın metrobüs :)
5-Şişli'ye uzaması 2. aşamada.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

2.Etap: Şişli Metro

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Şub Cum, 2008 15:57

http://www.radiooscar.net/haber_detayla ... haber=1252

Türkiye’de ilk ‘Havaray’ Şişhane-Okmeydanı arasında yapılacak...İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2008 yılı yatırım programına havarayı da aldı. Şişhane ile Okmeydanı arasında yapılması planlanan havaray, 300 milyon YTL’ye mal olacak ve 3 yılda bitirilecek.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin “2008-2010 Yatırım Planı ve 2008 Uygulama Programı” bu hafta Belediye Meclisi’nde görüşülerek karara bağlanacak. Büyükşehir Belediyesi önümüzdeki yıl gerçekleştireceği ulaşım yatırımları arasına havaray sistemini de aldı. Yatırım programına göre, Türkiye’nin ilk havaray sistemi Beyoğlu ilçesinde Şişhane ile Okmeydanı arasında yapılacak.

Havaray Beyoğlu’nda İstanbul Metrosu’nun Şişhane İstasyonu’ndan başlayıp Kasımpaşa üzerinden Kulaksız’a, oradan da Okmeydanı Cemal Kamacı Spor Kompleksi’ne ulaşacak. Yaklaşık 3,5 kilometre uzunluğundaki havaray, toplam 300 milyon YTL’ye mal olacak ve 3 yılda bitirilecek. Havaray için 2008 yılında 50 milyon YTL, 2009’da 150 milyon YTL ve 2010 yılında da 100 milyon YTL harcanması planlanıyor.

Aracını park et, havalan, şehre ulaş!...İstanbul’un ilk havarayı olan Şişhane-Okmeydanı Havarayı, “park et ve devam et” sistemiyle hayata geçecek. Başkan Topbaş, otoparka araçlarını park edecek İstanbulluların havaray sistemiyle şehir merkezine ulaşacağını açıkladı.

İstanbul’un ilk havarayı olan 12 kilometrelik Şişhane-Kulaksız-Cemal Kamacı Spor Komleksi Havarayı, “park et ve devam et” sistemiyle birlikte hayata geçecek. Planlanan yatırımla ilgili gazetecilere açıklamalarda bulunan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, inşa edilecek otoparka araçlarını park edecek İstanbulluların havaray sistemiyle şehir merkezine ulaşacağını söyledi. Cemal Kamacı Spor Kompleksi’nin yanındaki parkın altına inşa edilecek otoparka araçlarını park edecek İstanbullular havaray sistemiyle şehir merkezine ulaşacak.

İstanbul’un belli noktalarında havaray sistemini devreye sokmak için çalışma başlattıklarını belirten Başkan Kadir Topbaş, “Düzenlemeyi yaptığımızda bu bölgede insanlarımızın erişimi rahatlıkla sağlanacak. Cemal Kamacı Spor Kompleksi’nin oraya da bir aktarma istasyonu koymayı düşünüyoruz. Piyalepaşa ve Kasımpaşa araç trafiğinin en yoğun olduğu bölgelerden. D-100’den araçlarıyla gelen vatandaşlar, araçlarını burada inşa edilecek otoparka bırakacak. Havarayla Şişhane’ye, Karaköy’e, Tarihi Yarımada’ya gidecek. Böylece oradan kente yoğun giriş de engellenmiş olacak. Bu güzergahta tramvay yapamazdık, çünkü tramvaylar yüzde 2,5 meyilden fazla meyilde hareket edemiyor Yollar dar olduğu için raylı sistem geçiremezsiniz. Havarayda meyilleri ayarlayabiliyorsunuz. Metro ise çok pahalı, kilometresi 50 milyon dolar civarında, hatta geçiyor. Piyalepaşa Bulvarı üzerinden gidecek bu havaray hattının kilometre maliyeti 25 milyon YTL” diye konuştu.

Havarayın özellikle trafiğin yoğun olduğu İstanbul’un dar sokaklı bölgelerinde uygulanacağını vurgulayan Kadir Topbaş, Şişhane-Kulaksız-Cemal Kamacı Spor Kompleksi arasında gidiş-dönüş 12 kilometre olduğunu dile getirerek, “Hat Şişhane Metro İstasyonu’ndan Cemal Kamacı’ya kadar gidecek. Şişli Metro İstasyon ile entegre olup olmayacağı üzerinde duruyoruz.

Bu sistemi
1-Sefaköy-Halkalı,
2-Maltepe-Başıbüyük,
3-Sütlüce Kongre Merkezi-Haliç Kültür Vadisi

arasında da devreye sokmak amacıyla etüt çalışmalarımız sürüyor” dedi.

Havarayın ilk olarak Bakırköy İDO-İncirli arasında düşünüldüğünü, ancak bu etabın metroya çevrilmesine karar verildikten sonra Beyoğlu’nda devreye sokulduğunu dile getiren Başkan Topbaş, “İstanbul’un erişim açısından en rahat noktaya gelebilmesi için ne gerekiyorsa yapıyoruz. 2012 yılına kadar ciddi 22,5 milyar YTL’lik bir yatırım öngörmekteyiz” şeklinde konuştu. Toplam 300 milyon YTL’ye mal olacak havaray projesinin 2010 yılında tamamlanması hedefleniyor.

Cevapla

“Monoray Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön