ist-HR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Sizce İstanbul İçin Monoray Aciliyeti Var mıdır?

Hayır, şu anda lüks kaçar
15
36%
Evet, çok şık olur
15
36%
Ulaşım sorunu çözüldü mü?
9
21%
Monoray ile ilgili bir bilgim/fikrim yok
3
7%
 
Toplam oy: 42

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Pzr, 2010 01:20

Valla bana göre de çoğu bir garip,

* 5,8 km - Şişhane-Şişli -
yazmışım zaten gerekçeyi, böylesi düşük kapasiteli ama yüksek maliyetli bir iş için oradaki binaları zengin etmeye değer mi? :) Güzergah fizibl çıktımı bilmiyorum, tek bildiğim yukarıda yazdığım


* 4,5 km - Zincirlikuyu-Sarıyer
Bu güzergahı hiç anlamadım, Zincirlikuyu-Beşiktaş-Hisar Üstü-Sarıyer diyor, yani şu bir türlü metromu yapalım, yok o yokuşu raylı sistem çıkmaz, troleybüs olsun, metrobüs olsun derken Barbaros Bulvarı için çözüm diye bu mu sunulacak ben güzergahı bir türlü anlayamadım.

* 5,5 km - 4.Levent-Levent
burada zaten metro çalışıyor, bir zamanlar M2 hattını beslemek için 3-4 tane havaray planlanıyordu sanırım onlar ile alakalı bir proje, ama metro hattı beslemek için monoray gibi bir sisteme illa gerek varmı?

* 10,5 km - Ataşehir-Ümraniye
Bir şey diyemeyeceğim, talebi bilemem ama Hakan hiçte uygun olmayacağını düşündüğünü belirtmişti

* 7,2 km - Sefaköy-Atatürk Havalimanı
Bunu hiç anlamadım, madem böyle bir hat yapmayı düşündünüz, o zaman neden Havalimanı-Sefaköy-İkitelli metrosu yapılacak? Bu proje Sefaköy-Halkalı-İSTOÇ gibi bir şeydi, İBB bu hale çevirmiş, Kuyumcukent e de zaten Beylikdüzü metrosu gidecek. Hani bana aslında olabilecek tek hat gibi geliyor da Sefaköy' ü anlayamıyorum. Kuyumcu Kent-Havalimanı-Marmaray gibi bir hat yapılsa daha iyi değil mi?

* 3,6 km - Maltepe-Başıbüyük
Yine Hakan' ın bilgisi ve öngörüsüne saygı duyuyorum, daha önce yazdığı bir pazarlama kampanyası düşüncesine ise sonuna kadar katılıyorum.

* 3 km - Kartal-D100
Bana göre uygun hatlardan birisi ama bu kadar maliyet yerine tramvay olamaz mı, ya da yine Hakan' ın belirttiği gibi sahil şeridi ve Marmaray bağlantılı bir şey olamaz mı?

* 7,7 km - Sabiha Gökçen Havalimanı-İstanbul Park
Yılda kaç sefer çalışacak? :) Park ın geleceği bile muğlak iken buraya bir monoray planlamak?

probot
Mesajlar: 2
Kayıt: 06 Oca Prş, 2011 14:00

Mesaj gönderen probot » 06 Oca Prş, 2011 17:31

Bu monoray projesi ile ilgili benim de naçizhane bir düşüncem var Bence bu monoray en iyi haliç kıyılarını dolaşacak bir sistem içinde kurulsa daha iyi olur gibime geliyor alibeyköy-eyüp-balat-unkapanı-kasımpaşa-hasköy-kağıthane ve tekrardan alibeyköy şeklinde hat oluşturulmalı neden derseniz bir aralar alibeyköy eminönü tranvay hattı düşünülüyordu fakat bu güzergahta yollar çok dar hele ki Fener-Balat-Ayvansaray-Eyüp buralarda yolun bir tarafı tarihi eser bir tarafı park eger tranvayı deniz tarafına yaparlarsa ki bu mümkün değil parkların büyük bölümleri tranvay yoluna gidecek insanların park olarak kullandığı yerler bozulacak, tranvayın yoladan geçmesi buda 2 şerit olan caddeler mümkün değil ama üstten monaray yapılırsa burdaki ulaşım sisteminide rahatlatır ve şişhane-yenikapı hattınada entegre edildiği takdirde monaray sistemi baya bir kullanışlı olabileceği kanatindeyim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Prş, 2011 18:38

Önerinizin iyi ya da kötü olarak değerlendirilmesi kişiye göre değişebilir bence, neden derseniz. Eğer kriterimiz yolcu yoğunluğu ise ve burada yapılacak bir tramvay hattının kaldıramayacağı bir yoğunluk var, dolayısı ile sık tramvay koyarak trafiği de zora düşürmektense monoray yapıp ikisinin arasında daha hızlı çalışarak daha çok yolcu taşıyan bir sistem yapalım dersek tamam, ama benim sayacağım eksiler sanırım daha fazla olur.

Daha önce aynı güzergaha İsmail Bey' de metrobüs önermişti, bu anlamda baktığımız sizin yol darlığı nedeni ile olmaz görüşünüz metrobüs fikrinide zaten olmaz kılıyor, yanlız ben burada yolda herhangi bir daralma olacağını düşünmüyorum çünkü pek çok noktada yolun kullanılacağını sanmıyorum. Bu sadece bir tahmin ama sizin belirttiğiniz gibi orada 2 gidiş 2 geliş, hatta bir iki noktada nerede ise tek şerit bir yol var buralarda değil tramvay hiçbir toplu taşıma aracını sık olarak geçiremezsiniz, dediğim gibi sadece bir tahmin ama ben tramvay yapılırsa da bunun oradaki yeşil alanlardan alacağını düşünüyorum, ya da biraz uzak ihtimal olsa da sahildeki kazıklı alanın genişletilerek sahile yakın bir hat yapılacağını düşünüyorum.

Monoray a gelirsek, o bölgede bir metro köprüsünü dahi silueti engelliyor gerekçesi ile yapamıyoruz, kaldı ki engellemiyor. Bu durumda Unkapanından itibaren pek çok tarihi bina ve eserin önünden geçen bir monorayın inşa edilmesi imkansızdır, çünkü tamamen siluetin önünden geçiyor bu açıdan baktığımızda zaten böyle bir sistemin olmaması için herkes elinden geleni yapar, hatta oradaki bazı şeyleri sevmesem de ben bile istemem :) günümüzde monoray yapıları gayet estetik inşa edilebiliyor bununla ilgili bir sorunum yok ama bahsettiğiniz sahil şeridinde özellikle de Unkapanı - Eyüp arasında bir monoray maalesef bir hançer gibi görünür.

Bu şahsi kanaatim yanlış anlaşılmasın önerinizi baltalamak gibi bir niyetim yok, o bölgede bana göre en doğru karar mevcut karayolu ile alakası olmayan, sahil şeridi üzerinden giden bir tramvay ya da hadi kentimizde tramvay istenmiyor tercihli otobüs yolu olabilir, monoray için sanırım önümüzdeki çok uzun yıllar boyunca düşünülmeyecektir bu güzergah. Zaten İBB nin de bakış açısı ile göz attığımızda monoray projeleri daha çok ofis işyerleri bulunan gökdelenler bölgelerinin metro hatlarına bağlanması, ya da prestij çalışmaları şeklindedir, misal İstanbul Park a ya da havalimanına bir monoray yapılması gibi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

KOZYATAĞI-ATAŞEHİR-ÇEKMEKÖY HAVARAY ET&#

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Oca Sal, 2011 15:25

FİNANS MERKEZİ ATAŞEHİR'E MONORAY PROJESİ

Ataşehir’de yapılması planlanan Finans Merkezi'nin yer alacağı bölge İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin raylı sistem projesi üzerinde yer alıyor. Büyükşehir Belediyesi'nin metro çalışmasını Anadolu yakasında Kozyatağı kavşağı ile Çekmeköy tarafına gidecek yöne doğru geliştirmesi planlanıyor. Şu an geliştirilme aşamasında olan projede Finans Merkezi'nide tarayan 12.5 km’lik Monoray projesinin geçirilmesi düşünülüyor.
http://www.haber7.com/haber/20110124/Is ... -proje.php

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Oca Sal, 2011 16:52

Ben bu monoray projelerini çok uzun vade görüyorum, daha Finansmerkezi yapılacakta, metro yapılacak ancak ondan sonra yapılır o da belki diyorum, ha yapılsa zararı varmı, sadece gerek konusu tartışılır. Öyle bir mekanda havalı bir ulaşım aracı olsun, HAVARAY olsun :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Oca Sal, 2011 19:35

merkez bankası, spk, bddk merkez binalarının taşınması var. işin komiği hızlı trende ataşehirde gar ihtimali var. ankara-istanbul hızlı bağlansın diyemi acaba? kuzey hattında

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Oca Sal, 2011 23:38

Şimdi bile halden gümrük tarafına oradan İMES Dudullu tarafına bir sürü minibüs otobüs hattı var, İMES dediğimiz yer İkitelli'den sonra İstanbul içindeki en büyük sanayi bölgesi. Burada monoray ya da havaray her neyse ancak günlük düşünüldüğünde faydalı olur. Ama 30 yıl sonrasını düşünen adam oraya havaray falan yapmaz. Halk otobüsü koyar :lol: , şaka şaka tabiki metro yapar...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Oca Çrş, 2011 11:44

Ya, ne bu monoray ninanay nanesi böyle? İlle de yukarıdan gitmnek isterlerse, doğru dürüst viyadükten gezen bir metro yapsınlar. Henüz fazla kentiçi olmayan yerlerde zaten elverişli. O kadar zor mu? İstanbul'da, dünyada ne varsa, koleksyoncu gibi toplamaya çalışıyorlar. Bırak şu monorayı baştan tüm şebekesini monoray olarak tasarlamış (tasarlayabilmiş) kentler yapsın. Sinir ediyor bu mongoray ha!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Oca Çrş, 2011 15:48

Hakan' a katılıyorum en doğru çözüm Halk Otobüsü, hazır şirkette kurulmuş ihaleleri verirken sırf burası için bir 100 otobüslük filo versin :D Monoray ne işe yarar ben anlayamıyorum aslında, yani bir sürü para harcıyorsunuz, yok efendim imalatı daha kolay, metrodan daha ucuza mal oluyor falan, eee ama tramvay kadar iş yapamıyor mu? O kadar iş yapıyorsa neden direk dikiyoruz, tek derdimiz aman trafiğin içine karışmasın mı? O zaman metro yapın işte, yok hava atacaksak, bu başlığa açtığımız ankette sorduk zaten o seviyeye geldik mi? Tamam yeni monoray mimarileri benimde hoşuma gidiyor, ama hoşuma gidiyor diye İstanbul' a bir Etoil anıtı da yapılsın demiyorum, gerenk varmı buna bakmak lazım, heralde İstanbul' da bir monoray a pek gerenk yok, ben ancak şu M2 hattından doğu-batı dağılımı yapacak hatlara sıcak bakıyorum o da işlevsellik anlamında, ama ne zaman raya doyarız, paramızda vardır, yap kardeşim SGH ile F1 arasına, nası ossaa para gani deriz, hava atmak için yapmış oluruz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Şub Çrş, 2011 19:41

Başkan bir şey demiş, ama ne demiş ve niye demiş ben anlamadım, minibüsçülere gelin havaray a ortak olunmu demek istemiş acaba? Olabilir ha sıkış tepiş doldurur götürürler milleti.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26889
Okmeydanı-Şişhane arasına yapılması planlanan Havaray projesi ile ilgili açıklamalarda bulunan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 35 kilometrelik raylı sistem programları olduğunu söyledi. Topbaş, bunun bir kısmının havaray olduğunu belirterek, "Bazı yerlerde minibüs hatlarının çalıştığı güzergahlara, oradaki minibüs esnafı sıcak bakarsa, yap-işleti modeliyle bu işe onları da dahil etmek istiyoruz. Projelendirme var bunlar Şişhane-Okmeydanı istikameti ve Sefaköy-Halkalı istikameti gibi bu alanlarda daha doğru toplu ulaşım sistemi geliştirmek gibi niyetimiz ve çalışmamız sürüyor. Her an adım atılabilir, teknik çalışmalar sürüyor" dedi.
Bahsettiği her iki güzergah ile ilgili olarak ta İBB nin kendi görüşü zaten olumsuz du diye hatırlıyorum ama, işte o içindeki minibüs esnafı yap-işlet-devret falan :):) Havaray- Havaparası hımmmm minibüçüler alışık bu hava işine milyarca lira bir teneke parçasına verdikten sonra havada gidenine kaç para verirler acaba?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Şub Çrş, 2011 21:45

param yok, paranız varsa siz yapın demiş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Cum, 2011 20:00

Lojiport gazetesinde su mensur "Cilgin Proje" ile ilgili bir tahminde bulunulmus, isin icinde toplu tasimayi ilgilendiren unsur olarakta havaray dan bahsedilmis.

http://www.lojiport.com/author_article_ ... php?id=573
Ulaşım havarayla sağlanacak
Yapılacak çalışmada, denizden Ayamama’ya su taşınması yoluyla arıtılacak derede tekne gezintilerinin de yapılması planlanıyor. Ayamama artık, korkulan ve pis kokulardan rahatsızlık duyulan bir ucube değil, seyredilesi, dinlendirici bir güzellik olacak. Havaalanının hemen yanındaki bölgeye ulaşımın da, kent dokusundan farklı bir modelde yapılması planlanıyor. Atatürk Havalimanı’na inen turist, kente ya da kalacağı otele havaray aracılığıyla gidecek. Havarayın Halkalı’da inşa edilmesi planlanan Disneyland’a ve yine bölgenin sonuna doğru yükselen Kayabaşı Konutları’na da uzatılması bekleniyor. Böylece, İstanbul’un merkezinde farklı bir dünya yaratılacak.

Cevapla

“Monoray Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön