ist-TF.01 » İstanbul Boğazı Teleferik Hattı

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 01 Haz Cum, 2012 20:05

Eyüp teleferikte turisti çeken ellerindeki haritalarda teleferik yazması, bir diğeri tur firmalarının turlarına pierre lotiyi eklemeleri. Özel bir neden yok. Fakat boğaz hattıyla alakalı, hat beni bile heyecenlandırıyor. Hiçbir turist bu seçeneği pas geçmeyecektir. Nede tur firmaları, Yeni hatlar ile alakalı tam bilgim yok sadece adedini biliyorum. Fakat öğrenmeye çalışırım...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Cum, 2012 18:33

Başkan Boğaz teleferiğinde yeni bir vizyon açmış, hadi bakalım oradan ver elini Kadıköy :)

Kaynak
Biz de Büyükşehir Belediyesi olarak ulaşım akslarına yeni bir aks ekliyoruz. Turistik amaçlı teleferik. Etiler'den Altunizade'ye ve oradan da Çamlıca'ya kadar erişebilecek, takriben saatte 6 bin kişi taşıyabilecek kapsitede bir çalışmayı öngördük. Paroje haızrlıkları bittiği taktirde ihalesi yapılacak" dedi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Haz Cum, 2012 14:34


Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 03 Tem Sal, 2012 20:24

süper bir teleferik 1km uzunluk34 gondol ve 2500 saatte gayet iyi amam bize yetmez bizimki saatte 6000 planlandı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Tem Sal, 2012 21:13

Bunun gondolları ufak galiba? Bizim Eyüp tekilere benziyor. Mehmet peki bu hat için planlanan gondol büyüklüğü nedir?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Çrş, 2012 15:15

Innotrans fuarında Leitner firması standında yaptığımız kısa görüşmede çok güzel bilgiler aldık, bunlardan en önemlisi de İstanbul Boğazı için yaptıkları projelerdi. Projeler diyorum çünkü 2 ayrı proje yapmışlar ama bunlar varyasyon yani Boğaz köprüsünün güneyinde ve kuzeyinde yer alacak seçenekler şeklinde, güney proje kuzeydekine göre köprüye biraz daha yakın ama mesafe olarak aşağı yukarı aynılar, ana açıklıkta da çok fark yoktu.

Sistemi daha önce değindiğimiz tut-bırak teknolojisi ile düşünmüşler yani kabinler sürekli dönecek şekilde, her bir kabin 40-45 kişi alacak şekilde düşünülüyor ama gondol sayısı çok fazla değildi, buna sebep olarak boğazın iki yakası arasında oluşacak açıklıkta kablo gerginliğini koruyabilmek olduğu söylendi. Tabii nihai proje şeklinde değil de 3d animasyon olarak gördüğümüz için herşeyini öğrendik diyemeyiz ama düşündükleri sistemde 2 si taşıyıcı 1 i çekici olmak üzere 3 halatlı sistem planlamışlardı. Bakalım bu projenin geleceği ne olacak, göreceğiz. İBB bu projede gayet ciddi herhalde ki teleferik imalatçısı firmalar bu iş için bir ön çalışma bile yapmışlar.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Eyl Prş, 2012 02:45

Özellikle ülkesinde yeşil dağlar olmayan ve ılık-soğuk dağ esintisine hasret Arap turistler için hayli ilgi çekici bir proje olacaktır.
Şayet Çamlıca Camii de altındaki avm ve yapı kompleksiyle tamamlanırsa İslam aleminden çokça turist çekeriz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Şub Pzr, 2013 15:31

Teleferikle ilgili olarak yaklaşık 5 yıldır çalışıyoruz ve gündemimizde olan bir konu. Başlangıçta daha kuzeyde, Ümraniye civarında planlamıştık. Öncelikli olarak turistik amaca hizmet etmesini arzu ediyorduk. Fakat İstanbul'un ulaşım yoğunluğunu dikkate aldığımızda teleferiği yoğunluğun en fazla yaşandığı Bogaziçi Köprüsü civarında konuşlandırabilir miyiz düşüncesi oluştu. Dünyanın çeşitli ülkelerinden firmaları davet ettik. Yap-işlet-devret modeline uygun olarak bir şey yapabilir misiniz bakın dedik. İncelemeler yaptılar. Tüm bu fizibilite çalışmalarının ardından Mecidiyeköy-Altunizade arasında saatte 6 bin yolcunun taşınabileceği bir sistemin yapılabilirliği konusunda görüşler ortaya çıktı. Saatte 6 bin yolcu Boğaz trafiğini rahatlatması açısından da önemli. Mecidiyeköy'de de bize ait bir arazinin de bulunması nedeniyle olabileceğine kanaat getirdik.

Çamlıca Camii ile teleferik projesinin bağlantısı nasıl olacak?

Büyük ve Küçük Çamlıca turizm yoğunluğu olan bölgeler. Biliyorsunuz Çamlıca Camii de gündemde. Biz Çamlıca'ya direkt gidilmesinden ziyade Altunizade-Bağlarbaşı'ndaki ana istasyondan iki yönlü olarak turist teleferik olması taraftarıyız. Yani Mecidiyeköy'den gelen sistemle ulaşım sistemindeki erişebilirliği artıracağız, diğer yandan da turistik amaçlı kabinlerle Çamlıca'ya ulaştıracağız.
Bu konu bugünlerde yine gündemde, teleferik sisteminin Mecidiyeköy'den başlayarak Çamlıca'ya ulaşacağı yazıyordu gazetelerde Başkan Kadir Topbaş dün verdiği bir röportajda kısaca konuya yukarıdaki gibi değinmiş.

http://www.haber7.com/roportaj/haber/98 ... k-projeler

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Şub Pzr, 2013 17:16

Valla merak ediyorum, bunu kullanan olur mu diye. Ben kat’îyyen kullanmam :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Şub Pzr, 2013 17:46

Az once 60 m. Kuleye ciktim, indim, asansore ragmen sen bir de bana sor, hic isim olmaz bu alete binmek ile :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 10 Şub Pzr, 2013 22:49

Ben hiiiç binmem; ama seyrederim . Aşağıda Ortaköy'de veya Beylerbeyi Sarayında oturup çayla seyretmesi güzel olacak. İnşallah yaparlar :D :D

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 11 Şub Pzt, 2013 08:02

Binmeyenler çok şey kaybeder. Ben deneme seferlerinde oradayım....

Cevapla

“Halatlı Sistem Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön