ist-TF.01 » İstanbul Boğazı Teleferik Hattı
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Eyüp teleferikte turisti çeken ellerindeki haritalarda teleferik yazması, bir diğeri tur firmalarının turlarına pierre lotiyi eklemeleri. Özel bir neden yok. Fakat boğaz hattıyla alakalı, hat beni bile heyecenlandırıyor. Hiçbir turist bu seçeneği pas geçmeyecektir. Nede tur firmaları, Yeni hatlar ile alakalı tam bilgim yok sadece adedini biliyorum. Fakat öğrenmeye çalışırım...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başkan Boğaz teleferiğinde yeni bir vizyon açmış, hadi bakalım oradan ver elini Kadıköy
Kaynak
Kaynak
Biz de Büyükşehir Belediyesi olarak ulaşım akslarına yeni bir aks ekliyoruz. Turistik amaçlı teleferik. Etiler'den Altunizade'ye ve oradan da Çamlıca'ya kadar erişebilecek, takriben saatte 6 bin kişi taşıyabilecek kapsitede bir çalışmayı öngördük. Paroje haızrlıkları bittiği taktirde ihalesi yapılacak" dedi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Innotrans fuarında Leitner firması standında yaptığımız kısa görüşmede çok güzel bilgiler aldık, bunlardan en önemlisi de İstanbul Boğazı için yaptıkları projelerdi. Projeler diyorum çünkü 2 ayrı proje yapmışlar ama bunlar varyasyon yani Boğaz köprüsünün güneyinde ve kuzeyinde yer alacak seçenekler şeklinde, güney proje kuzeydekine göre köprüye biraz daha yakın ama mesafe olarak aşağı yukarı aynılar, ana açıklıkta da çok fark yoktu.
Sistemi daha önce değindiğimiz tut-bırak teknolojisi ile düşünmüşler yani kabinler sürekli dönecek şekilde, her bir kabin 40-45 kişi alacak şekilde düşünülüyor ama gondol sayısı çok fazla değildi, buna sebep olarak boğazın iki yakası arasında oluşacak açıklıkta kablo gerginliğini koruyabilmek olduğu söylendi. Tabii nihai proje şeklinde değil de 3d animasyon olarak gördüğümüz için herşeyini öğrendik diyemeyiz ama düşündükleri sistemde 2 si taşıyıcı 1 i çekici olmak üzere 3 halatlı sistem planlamışlardı. Bakalım bu projenin geleceği ne olacak, göreceğiz. İBB bu projede gayet ciddi herhalde ki teleferik imalatçısı firmalar bu iş için bir ön çalışma bile yapmışlar.
Sistemi daha önce değindiğimiz tut-bırak teknolojisi ile düşünmüşler yani kabinler sürekli dönecek şekilde, her bir kabin 40-45 kişi alacak şekilde düşünülüyor ama gondol sayısı çok fazla değildi, buna sebep olarak boğazın iki yakası arasında oluşacak açıklıkta kablo gerginliğini koruyabilmek olduğu söylendi. Tabii nihai proje şeklinde değil de 3d animasyon olarak gördüğümüz için herşeyini öğrendik diyemeyiz ama düşündükleri sistemde 2 si taşıyıcı 1 i çekici olmak üzere 3 halatlı sistem planlamışlardı. Bakalım bu projenin geleceği ne olacak, göreceğiz. İBB bu projede gayet ciddi herhalde ki teleferik imalatçısı firmalar bu iş için bir ön çalışma bile yapmışlar.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu konu bugünlerde yine gündemde, teleferik sisteminin Mecidiyeköy'den başlayarak Çamlıca'ya ulaşacağı yazıyordu gazetelerde Başkan Kadir Topbaş dün verdiği bir röportajda kısaca konuya yukarıdaki gibi değinmiş.Teleferikle ilgili olarak yaklaşık 5 yıldır çalışıyoruz ve gündemimizde olan bir konu. Başlangıçta daha kuzeyde, Ümraniye civarında planlamıştık. Öncelikli olarak turistik amaca hizmet etmesini arzu ediyorduk. Fakat İstanbul'un ulaşım yoğunluğunu dikkate aldığımızda teleferiği yoğunluğun en fazla yaşandığı Bogaziçi Köprüsü civarında konuşlandırabilir miyiz düşüncesi oluştu. Dünyanın çeşitli ülkelerinden firmaları davet ettik. Yap-işlet-devret modeline uygun olarak bir şey yapabilir misiniz bakın dedik. İncelemeler yaptılar. Tüm bu fizibilite çalışmalarının ardından Mecidiyeköy-Altunizade arasında saatte 6 bin yolcunun taşınabileceği bir sistemin yapılabilirliği konusunda görüşler ortaya çıktı. Saatte 6 bin yolcu Boğaz trafiğini rahatlatması açısından da önemli. Mecidiyeköy'de de bize ait bir arazinin de bulunması nedeniyle olabileceğine kanaat getirdik.
Çamlıca Camii ile teleferik projesinin bağlantısı nasıl olacak?
Büyük ve Küçük Çamlıca turizm yoğunluğu olan bölgeler. Biliyorsunuz Çamlıca Camii de gündemde. Biz Çamlıca'ya direkt gidilmesinden ziyade Altunizade-Bağlarbaşı'ndaki ana istasyondan iki yönlü olarak turist teleferik olması taraftarıyız. Yani Mecidiyeköy'den gelen sistemle ulaşım sistemindeki erişebilirliği artıracağız, diğer yandan da turistik amaçlı kabinlerle Çamlıca'ya ulaştıracağız.
http://www.haber7.com/roportaj/haber/98 ... k-projeler
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25