Bahse konu bölgelerdeki eğim farkı nedeni ile metro inşaatının çok yüksek maliyetli olmasından dem vurularak, bu tip arazi şartlarında en uygun sistemin teleferik olduğu gibi bir şeyler söylenmiş, mantık olarak haklı buldum ama bunun dışında çözümlerde var, dişli ya da kablolu mekanizmalar ile çalışan raylı sistem çözümleride var ama raylı sistem inşa etmek aynı zaman istimlak maliyetide doğurduğu için deselerdi bence bu işe biraz daha mantık katarlardı. Teleferik sistemlerinde çok fazla yüzey alanına ihtiyaç olmaması tabii ki iyi ama kapasite olarak gerçekten bir toplu taşıma sayılabilir mi bilmiyorum.
http://www.lojiport.com/haberdetay/Anka ... acak/33659
Büyükşehir Belediyesi'nin olağan meclis toplantısında Siteler-Doğantepe ve Etlik (Hastaneler) - Akköprü- Gar- Sıhhiye arası teleferik hattına ilişkin Başkanlık yazısı oy çokluğu ile kabul edildi. Başkanlık yazısında, Ankara'da nüfus yoğunluğunun gün geçtikçe arttığı, buna bağlı olarak toplu taşımada ve trafikte sıkıntılar yaşandığı belirtilerek şu görüşlere yer verildi:
"Özellikle yolcu yoğunluğunun çok olduğu yerlerde ve ciddi kot farkı bulunan yerleşim yerlerinde metro yapımı yüksek maliyetli olmaktadır. Taşıma ve trafik yoğunluğunu rahatlatmak için şehir içi toplu ulaşımda kısa ve orta mesafelerde mevcut toplu taşıma araçlarına yardımcı olmak amacıyla dünyanın 5 kıtasında uygulanan, ciddi kot farklarının var olduğu noktalar arasında yapım maliyeti düşük, inşaatı çabuk, çevreci, sessiz, emisyon salınımının olmadığı ideal bir toplu taşıma alternatifi olarak şehir içi ulaşımında teleferik sistemi kullanılmaktadır. Bu doğrultuda Siteler- Doğantepe ve Etlik (Hastaneler)- Akköprü- Gar- Sıhhiye arasındaki ulaşımın teleferik ile yapılması düşünülmektedir."