ank-TL.01 » Ankara'ya Teleferikli Trafik Çözümü

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ank-TL.01 » Ankara'ya Teleferikli Trafik Çözü

Mesaj gönderen Esat » 16 May Çrş, 2012 09:34

Ankara Büyükşehir Belediyesi kentin kot farkı yüksek bazı semtlerinde ulaşımı kolaylaştırmak amacı ile teleferik projelendirme kararı almış ve bu karar meclis toplantısında onaylanmış.

Bahse konu bölgelerdeki eğim farkı nedeni ile metro inşaatının çok yüksek maliyetli olmasından dem vurularak, bu tip arazi şartlarında en uygun sistemin teleferik olduğu gibi bir şeyler söylenmiş, mantık olarak haklı buldum ama bunun dışında çözümlerde var, dişli ya da kablolu mekanizmalar ile çalışan raylı sistem çözümleride var ama raylı sistem inşa etmek aynı zaman istimlak maliyetide doğurduğu için deselerdi bence bu işe biraz daha mantık katarlardı. Teleferik sistemlerinde çok fazla yüzey alanına ihtiyaç olmaması tabii ki iyi ama kapasite olarak gerçekten bir toplu taşıma sayılabilir mi bilmiyorum.

http://www.lojiport.com/haberdetay/Anka ... acak/33659
Büyükşehir Belediyesi'nin olağan meclis toplantısında Siteler-Doğantepe ve Etlik (Hastaneler) - Akköprü- Gar- Sıhhiye arası teleferik hattına ilişkin Başkanlık yazısı oy çokluğu ile kabul edildi. Başkanlık yazısında, Ankara'da nüfus yoğunluğunun gün geçtikçe arttığı, buna bağlı olarak toplu taşımada ve trafikte sıkıntılar yaşandığı belirtilerek şu görüşlere yer verildi:

"Özellikle yolcu yoğunluğunun çok olduğu yerlerde ve ciddi kot farkı bulunan yerleşim yerlerinde metro yapımı yüksek maliyetli olmaktadır. Taşıma ve trafik yoğunluğunu rahatlatmak için şehir içi toplu ulaşımda kısa ve orta mesafelerde mevcut toplu taşıma araçlarına yardımcı olmak amacıyla dünyanın 5 kıtasında uygulanan, ciddi kot farklarının var olduğu noktalar arasında yapım maliyeti düşük, inşaatı çabuk, çevreci, sessiz, emisyon salınımının olmadığı ideal bir toplu taşıma alternatifi olarak şehir içi ulaşımında teleferik sistemi kullanılmaktadır. Bu doğrultuda Siteler- Doğantepe ve Etlik (Hastaneler)- Akköprü- Gar- Sıhhiye arasındaki ulaşımın teleferik ile yapılması düşünülmektedir."

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 16 May Çrş, 2012 12:10

Kesinlikle iyi fikir. Örn Venezuella karakas teleferiği sadece yolcu taşıma amaçlı, gecekondulardan şehir merkezine...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 May Çrş, 2012 12:13

Ama bunu bizim İstanbul'daki gondollarla yapmayacaklar herhalde, gerçi onda da daha fazla gondolu arka arkaya bağlayabiliyorsun herhalde ya da sürekli dönen sistemler yapılabiliyor, hayırlısı bakalım :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 May Çrş, 2012 12:15

Bilmem, bana biraz garip geliyor. Ama zaten teleferikleri pek sevmem. Locarno’daki asansör gibi teleferik(ler) beni hasta etti :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 May Prş, 2012 16:49

Bende teleferikleri pek sevmem, teknolojisini severim, uzaktan seyretmesini fotoğrafını çekmesini çok severim ama öyle içine bineyim yükseleyim hele bir de şakacı arkadaşlar var sallıyorlar gondolu, :oops: sevmem yani. :)

Eh muhalif kurumlar boş durmuyor tabii ki, yani bilmiyorum tabii temelde ne kadar haklılar, bende belirtmiştim yani teleferik bir toplu ulaşım aracımıdır? Bence değildir, bazı ülkelerde çok dik tepelerdeki yerleşimlere erişim için kullanılıyor ama bilmiyorum, ne kadar kalabalık kentler olsalarda sosyolojik olarak pek aynı değiliz o ülke ve kentler ile belkide orada teleferik daha güvenlidir :)

http://www.rayturk.net/mimarlardan-anka ... ine-tepki/
Mimarlar Odası Ankara Şubesi, ”Başkent’in ulaşımına çözüm bulmak için Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin 5 hatlık teleferik sistemi kurma planlarının olduğu” haberleriyle ilgili bir basın toplantısı düzenledi.

Teleferik sisteminin taşıma kapasitesi hakkında bilgi veren Hakkan, şunları kaydetti:

”Ankara’da kullanılması öngörülen Gondola teleferik teknolojisinin 10 kişilik kabinleri olacağı ve kapasitesinin 2 bin 400 kişi olduğu basına yansımıştır. Bir yöndeki kapasitesinin bin 200 yolcu düzeyinde olması muhtemeldir. Bu kapasite kent içerisinde dolmuşla taşınan yolculardan daha düşük bir kapasitedir. Dolayısıyla önerilen bir teleferik hattı yapılmasıyla sadece bir taksi-dolmuş hattı açılmasına benzer bir kapasite sağlanabilmektedir. Teleferik hattının kapasitesine rağmen, otobüslerle 6 bin, otobüs yolu ile 10-12 bin, metrobüs ile 12-45 bin, Ankaray gibi hafif raylı sistemlerle 25-30 bin ve metro ile 60-70 bin yolcu bir saatte bir yönde taşınabilmektedir.”

Hakkan, teleferik sistemi kurulumunun maliyetleri konusunda da dünyadaki örneklere bakılarak yapılan hesaplamalara göre, 27 kilometrelik 5 hat teleferik yatırımı için 324 milyon dolarlık bir maliyetin ortaya çıktığını ve bunun ciddi bir rakam olduğunu söyledi.

Candan, teleferiğin bağlandığı yerin de önemli olduğunu, iki noktanın çok yüksek olması gerektiğini belirterek, yükseklik korkusu olanların bu araçları kullanamayacağına dikkati çekti.

Türkiye’deki hava koşullarını da değerlendirmek gerektiğini belirten Candan, hava koşullarının tahmin edilemediğinde veya elektrik kesildiğinde ciddi sorunlar yaşanabileceğinin altını çizdi.

Candan, Ankara’nın ana ulaşım planının acilen yapılması gerektiğini vurgulayarak, ”Teleferik sisteminde kaza yapma oranı çok düşük olmasına rağmen kaza yaptığında ölüm oranı çok yüksek olan bir ulaşım” dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Tem Çrş, 2012 17:00

Bu konu ile bağıntılı bir haber olsa gerek, ihale ile ilgili ilan yayınlanmış.

http://networkedblogs.com/AhlLv
EGO Genel Müdürlüğü Raylı Sistemler Dairesi Başkanlığı’nın, “Teleferik Yapımı” ihaleleri ile ilgili beklenen ilanlar 18 Temmuz 2012 tarihli Kamu İhale Kurumu (KİK) Bülteni’nde yayımlandı.

Yatırımlar Dergisi’nin aldığı bilgiye göre; söz konusu ihalelere ait bilgiler şöyle:

İşin Adı: “Yenimahalle – Şentepe Arasında Yapılması Planlanan Teleferik Sistemlerinin Yapım ve Montajı”

İhale Tarihi ve Saati: 15 Ağustos 2012 – 15:00

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 25 Tem Çrş, 2012 18:41

Mimarlar Odası Ankara Şubesi,
Tespitlerinde şu yanlışlar var.
Birincisi, teleferikler elektrik kesildiğinde havada kalmazlar bu durumun giderilmesi için yedek işletmeler mevcuttur. Bunlar hidrolik jeneratörü vasıtasıyla çıkış veya hedef istasyona çekme. Diğer bir metot ise mekanik ceraskal vasıtasıyla hedef veya çıkış isatsyonuna çekme şeklindedir.

Kapasite ile ilgili söyledikleri doğru. Fakat saatte 10000 lere kadar kapasiteli teleferikler yapılabiliyor. Bu mümkün. Ayrıca iki tepe olması lazım olayına katılmıyorum. Ankara da yeterince rampa ve tepe var bir tarafa tepe yada rampa olması yeterli. Bir diğer karşılaştırmaları olan minibüs hattı karşılaştırmalarını mimarlar odasına hiç yakıştıramadırm. Petrolde dışa bağınlı bir ülkenin aynı kapasite de olsa elektrik veya alternatif sistemli taşımalara yönlenmesi lazım. kaldıkı dolmuşların trafik, çevre kirliliği, gürültü, gibi problemleride var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Cum, 2012 10:46

Kızılay - Dikmen teleferiğinde kamu kurumlarından gelen talepler doğrultusunda güvenlik gerekçesi ile güzergah değişikliği yapılacakmış, çalışmanın sadece güzergah değişikliği ile kalmayacağı vagon kapasitesinde de küçültme olacağı bildirilmiş.
Yatırımlar Dergisi’nin aldığı bilgiye göre; teleferik hattı projesinde güvenlik gerekçesiyle güzergah değişikliği yapılacak. Başta Emniyet Genel Müdürlüğü olmak üzere kamu kurumları tarafından yapılan itirazları değerlendire EGO Genel Müdürlüğü yetkilileri, hat üzerinde itirazlara neden olan hat izdüşümünün kaydırıldığı ve bu kapsamda teknik şartlar zorlanarak teleferik istasyonları ve kabin büyüklükleri ile ilgili küçültmeye gidileceğini kaydettiler.
Kaynak

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 31 Ağu Cum, 2012 17:55

Teleferikle ulaşım olmaz, turistik bir şeydir. Kastamonu'da vardı öyle atıl bir teleferik sistemi çok isteniyorsa söküp onu taksınlar. Turistler Ankara'da beton binalar, gariban Atakule, Anıtkabir, Kale, manasız kamu binaları dışında Sheraton Otelini mi seyredecek?
Sevimsiz bir uygulama. Önce Esenboğa-Çayyolu/Sincan arasını raylı sistemle bağlasınlar. İstanbul-Ankara arası havaalanından inip şehrin öte ucuna gideceğime otobüsle gitmek daha uygun.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Nis Çrş, 2013 17:52

Ankara Büyükşehir Belediyesi teleferik ile ulaşım konusunda ısrarcı, hatta habere göre inşaata başlanmış!! Enteresan bir iş, açıkçası bende teleferik denilen meretin gerçek anlamda bir toplutaşıma aleti olacağına inanmıyorum. Sanırım Brezilya gibi dağ eteklerine kurulu varoş ötesi gecekondu mahallelerine ulaşım için kullanıldığı yerler var ama orada zaten başka bir seçenek yok, sanırım bir de Newyork ta böyle bir şey var. Ankara'da durum gerçekten bunu gerektiriyormu bilemiyorum. Diğer taraftan işi sevimli göstermek için metro ile kıyaslamak falan biraz garip geldi bana, kaza konusunda da uçak ile kıyaslamak :) yani teleferik olmasa uçakmı kaldıracaklardı Yenimahalle'den Şentepe'ye? Argümana dikkat etmek lazım, çok rahatsız edici bu kıyaslama işleri. Yapılsın, bitsin, hayırlısı ile çalışsın ve yine umdukları gibi toplutaşımaya da faydalı olsun isterim.
Ankara Büyükşehir Belediyesi, Türkiye'nin ilk toplu taşıma amaçlı teleferiğini Yenimahalle ilçesi ile Şentepe arasında yapmaya başladı. Gidiş-geliş saatte 4 bin 800 yolcu taşıma kapasiteli teleferik hattı, 4 duraklı, her biri 10 yolcu taşıyacak 106 kabinli olacak.

Teleferik sisteminde gidiş-geliş saatte 4 bin 800 yolcunun taşınabilmesi için planlamalar yapıldığını kaydeden Başkan Gökçek, şöyle konuştu: "Planlanan ilk istasyon Yenimahalle metro istasyonu olacak ve Şentepe merkezine kadar ulaşım havadan sağlanacak. Güzergah boyunca 4 durak bulunacak. 10 kişilik 106 kabinin aynı anda hareket edeceği teleferik sistemi 200 metre kot farkında, 3 bin 257 metre uzunluğunda olacak. 24 metrelik inme-binme alanı olacak, yolcular bir yandan inerken, başka bir yerden de kabinlere binebilecek. Her kabin 15 saniyede bir istasyondan hareket edecek ve 13,5 dakikada başlangıçtan varışa ulaşabilecek. Sistem hiç durmayacak, yavaşlamayacak.

Teleferiğin "yolcu potansiyeli fazla olan tramvay, hafif raylı ve metro sistemlerine" göre daha avantajlı olduğunu da vurgulayan Gökçek, "İlk yatırım maliyeti, yapımının teknik boyutları, eğimler, yolların daraltılma problemleri, yeraltından geçen kanal ve benzeri hatlar, kamulaştırma sorunları, yapım süresi, yolların uzun süre kapalı kalması, işletme ve personel maliyetlerinin yüksek olması gibi pek çok nedenle teleferik yapımı daha avantajlı olacak. Ayrıca dünyada trafik kazaları ve uçak kazaları incelendiğinde en güvenli toplu taşıma aracı." diye konuştu.
http://ekonomi.milliyet.com.tr/turkiye- ... efault.htm

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 25 Nis Prş, 2013 21:57

Başkan Melih Gökçek bir kaç hafta önce ölen Venezuela lideri Chavez'i mi örnek almış acaba? :D Chavez de başkent Caracas'ın tepelerindeki yoksul gecekondu mahallerini şehir merkezine ulaştırabilmek için sosyal devlet politikaları gereği bu tarz teleferikler (Kabelbaan) yaptırmış, Chavez destekçisi alt gelir grupları durumlarından memnunmuş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Prş, 2013 22:21

Olabilir, belki esinlenmişlerdir. Gerçi ben Gökçek'in oy avcılığı adına böyle bir şeye ihtiyacı varmı bilemiyorum, bana yok gibi geliyor ama benim tanıdığım Ankaralılar hep destekçiside olabilir :)

Bakalım nasıl bir getirisi olacak göreceğiz, bende toplutaşıma olarak kullanılabileceğine inananlardan değilim.

Cevapla

“Halatlı Sistem Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön