1. sayfa (Toplam 7 sayfa)

ist-F.03:04 » F4 Rumeli Hisarüstü - Aşiyan Füniküler Hattı [Proje - İhale - İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 31 Oca Sal, 2012 00:20
gönderen kemal
Topbaş: Levent-Hisarüstü raylı sistemi ve Aşiyan Füniküleri Projesi hazır:

Basın mensuplarının sorularını cevaplandıran İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, göreve geldikleri günden bu yana 22 milyar TL yatırım yaptıklarını belirtti. Topbaş, "Metro hatlarından biri olarak düşündüğümüz Levent'ten Hisarüstü'ne, Boğaziçi Üniversitesin'nin bulunduğu noktaya kadar bir metro hattının uzatılması. Bunun kararını verdik. Çalışmalar devam ediyor, inşallah kısa sürede tamamlanacak. Boğaza füniküler sistemle yüzeyden, Taksim'deki gibi tünelden değil yüzeyden gitme imkânı başarılırsa sahille bütünleşme imkanı olur ve böylece sahil trafiğine de büyük destek vermiş oluruz. Böylece metro hattına ulaşma imkanını sahile gelenler kullanmış olur." şeklinde konuştu.

Bütün hazırlıkların yapıldığını ve projenin kısa sürede biteceğini dile getiren Topbaş, şöyle konuştu: "Buna benzer tarzda aynı şekilde arkadaşlardan bir çalışma daha istedim. Ümraniye Altunizade hattının Ümraniye bölgesinde sahile inen yine füniküler tarzında bir inişle sahile ulaşmayı arzu ettik. Böylece, tepelerden gelenlerin sahile inmesi, sahildekilerin de tepelere çıkması sayesinde metroya ulaşmasını amaçladık. Sahillerde maalesef yoğun bir trafik oluşmakta. Bu önemli bir çözüm olacağına inanıyorum. İki tane füniküler başlangıcı olursa belki başka noktalarda da bunu yaparız diye düşünüyorum. Start verildi. Bütün hazırlıklar yapıldı. Kısa sürede biteceğini düşünüyorum. Çünkü uzun bir mesafe değil. Tek tüp olarak yapacağız, aynı tüpten gidiş geliş sağlanacak. Bahsettiğiniz gibi Etiler hattı yol genişliği açısından sıkıntılı bir bölge. Böylece, otobüs hattı yerine öğrencilerin de metro ile gidiş gelişi sağlayacağı bir sistem devreye girecek. Etiler hattı da rahatlamış olacak." dedi.

Gönderilme zamanı: 31 Oca Sal, 2012 01:37
gönderen Esat
http://www.haberturk.com/yasam/haber/71 ... ro-geliyor
Hisarüstü-Aşiyan Parkı arasındaki Füniküler Hattı’nın uzunluğu 730 metre, başlangıç ve bitiş istasyonları arasındaki yükseklik farkı da 104 metre olacak. Sahile, Büyükşehir Belediyesi’ne ait Aşiyan Parkı’nın bulunduğu alanda inilecek. Sistemin yamaca oturan (delme tünel gerektirmeyen) bir güzergâhla, ekonomik gerçekleştirilmesi ve yolcuya seyir fırsatı sağlanması amaçlanıyor. Proje hayata geçtiğinde, sahilden fünikülere binen İstanbullular, 3 dakikada Hisarüstü’ne çıkıp, o noktada entegre konumdaki “Hisarüstü-Levent Mini Metrosu’na aktarma ile Levent Metro istasyonuna ulaşabilecek.
Eğer yanlış aklımda kalmadı ise bu bayağı eski bir proje zaten, yeni yapılmış falan değil, uygulama projesi yapılmamış olabilir belki eskidende sadece etüd proje idi onu bilmiyorum ama vardı, şimdi tazelenmiş olabilir şu saatlik yolculuk talebini bulmak için.

Her ne ise, şimdi bu iki güzergahı gözümde kafamda canlandıramadım ama şu koyu işaretlediğim yer kafamı kurcaladı. Öncelikle mini metro gibi saçma bir tabiri kafamıza sokmaya gerek yok, metro metrodur belediye başkanı böyle derse halk zaten onu ne yapar bilmiyorum. Kavram kargaşasını kenti yönetenler zorluyor ya kafam bunu almıyor, neyse sinirlendim zorlamayayım. Orada diyor ki;
Hisarüstü’ne çıkıp, o noktada entegre konumdaki “Hisarüstü-Levent Mini Metrosu’na
Eeee,? Ya tamam aktarmaya karşı değilimde, o zaman şunu şöyle yapsanız, hani akıl vermek haddime değil, çok afedersiniz ben basit bir halk insanı olaraktan lineer kablolu sistemler falan var, bunlar ne kadar eğimde çalıştırılabiliyor bilmiyorum, dünyada örneği varmı şimdi onu da araştırmadım ama madem entegre, niye entegre yapıyorsunuz? Entegre olmasın embedded olsun. Tek bir sistem olma imkanı yokmu acaba? Düz hatta kablolu sistemler var diye biliyorum, hani benim ki hayal belki gerçek olur :) hemde mini olmaz o zaman okkalı olur.

Gönderilme zamanı: 31 Oca Sal, 2012 09:01
gönderen alabay
Belki kısa bir hat demek istediler. Eskiden Berlin'de 3 diye kısacacık bir hat vardı, Uhlandstraße–Kurfürstendamm–Wittembergplatz, o kadar. Bugün U1'e entegre oldu. Minicik bir hattı. Öyle bir şey herhâlde. Ama dediğin gibi, bugün yaptıkları bu yama sistem, gün gelecek, çooook, ama ÇOK!, can yakacak. Herşeyin yedek parçası, sistemi, şusu busu kendisine has. Korkunç bence. Benim bakış açımdan bu tamamen suya düşmüş bir şey, İstanbul Metrosu diye bir olay yok, İstanbul metroları var. Kötü.

Şimdi aklıma geldi, şu Hisarüstü hattı aslında Seyrantepe'ye gitmeyecek miydi hani? Şu an Sanayi Mahallesi'nden ayrılıyor, paralel hat düzenlemesi olmayacaksa, orada aktarma olur, olacaksa, Levent ± 4. Levent de işin içine girer.

Ayrıca, belki yeterince kahve içmedim daha, belki gözlerim veya beynim yorgun, ama Gugl Örs'ü bile açıp baktım, yav nire bu Ümraniye sahili? Orada Kanal Bombastiko falan mı plânlıyorlar? Ümraniye karada bir yer. Üsküdar, Kuzguncuk, Çengelköy falan evet de … Ümraniye?!

Gönderilme zamanı: 31 Oca Sal, 2012 10:15
gönderen Mehmet Kasım
levent-boğaziçi üni. arasında mekik hat yapacakalrmış. tek tünel yapacam ucuz olcak diyor. shuttle işletme olur sanırım. başar abinin dediği berlindeki kısa hat gibi. en fazla arada 1 durak olur. basş ve son durakalr toplam 3 durak gibi. mini metro derken cilalama. bu aklı kim veriyor topbaş'a acaba? pr uzmanlarını seviym senin.

Resim

http://www.rayturk.net/?p=3662
Topbaş, “Tek tüp olarak yapacağız, aynı tüpten gidiş geliş sağlanacak. Etiler hattı yol genişliği açısından çok sıkıntılı bir bölge. Böylece oradan otobüs hattı yerine metro ile erişim sağlanacak bir sistem devreye girecek” dedi.
Resim

Gönderilme zamanı: 31 Oca Sal, 2012 12:35
gönderen Esat
pr uzmanlarını seviym senin.
:) işte tamda bu sebepten mini metro lafına takıldım, kavramlar ile beyinleri meşgul etmeye gerek yok, şimdi haberi tekrar baştan sona okumadım ama 5 istasyonluk bir sistemden bahsediyorlardı, bu ya Mehmet in dediği gibi 3 ü metroda 2 si füniküler ise daha vahim bir ifade. Başak metrosu, Olimpiyat metrosu ve Otogar metrosunu tek metro hattı saymak gibi.

Ben kısa olmasına falan karşı değilim, iş görecek bir şey ise neden yapılmasın ama İstanbul'un daha öncelikli ihtiyacı olan metro hatları varken neden bu hat ve neden hemen Bakanlığa devri içinde başvuru yapıldı? Yani küçük parasıda az yapın çıksın aradan mantığı mı?

Bir de tabii ki boğaz kıyısından yukarıya eğim çok yüksek funiküler dışında bir sistem imkansız. Bir de gece mesajımı yazdıktan sonra düşündümde dün gece biraz saçma bir öneri getirmişim yani eğimdeki sistem ile düzdeki sistemi tek araç ile birleştiremeyiz, olmaz :) sallama önerimi geri çekiyorum.

Gönderilme zamanı: 31 Oca Sal, 2012 13:23
gönderen Mehmet Kasım
mapsten ölçtüm. levent metrodan üniversite 2.5-3 km geliyor. hisarüstüne gidecekse 2 km falan eklenir. toplamda 5 istasyon olabilir.

birde merak ettiğim acaba şube hattı nereden ayrılır. levent ile gayrettepe arasından mı ayrılır? yoksa bir sonraki yani 4. lebent-levent arasından mı?

mecidiyeköyden gayrettpeye doğru gelen metronun levente dönmeden hisara yönlenmesi daha kolay olabilir mi?

Resim

Gönderilme zamanı: 31 Oca Sal, 2012 13:30
gönderen Esat
Dikkat! Acaba orada öyle bir şey olacak mı? Yani Mecidiyeköy'den gelen bir araç Hisarüstüne gidecek mi? Ben öyle olacağını sanmıyorum.

Gönderilme zamanı: 31 Oca Sal, 2012 13:38
gönderen alabay
Berlin'deki hat paşa paşa iki raylı idi ve ona göre de bugün büyük bir hattın kısmı.

Yine çocuk bahçesi, tek tünel.

Esat, orada gayet güzel aşağıya kadar da metroyu indirirsin, ya çember ya da daire çizerek. Ama boşver, oraya bir tünelcik, şuraya bir şatılcık, öyle bir kol, bööle bir fünü, olur olur … 15 istasyonluk raylı kablolu dolmuş olur. Bak olmaz deme! :evil:

Gönderilme zamanı: 31 Oca Sal, 2012 13:47
gönderen Esat
Başar şimdi uzun yazmayı isterdim ama işe gidicem :) benim söylediğim şey farklı ben sahile inemez demedim, kaldı ki zaten boğaz kıyısı ile o tepeler arasında ulaşımda bence sadece funiküler ile olabilir ama bak örnek bir funiküler videosu da verdim, önce algıları kıralım kafamızda. İzleyin onu görün, iniyor, çıkıyor, düz gidiyor, demek ki isteyince öyle funikülerde yapılabiliyor, önce kafadaki sabitler kırılmalı ve bunu önce kenti yönetenler yapmalı.

Ben Mehmet'in oradaki bağlantıyı Seyrantepe ayrımı gibi düşündüğünü sanıyorum, ve o yüzden hayır dedim. Yani ben öyle bir kol bağlayalım da Taksim-Hisarüstü işlesin diye bir şey olacağını sanmıyorum, ne bu ya otobüs şebekesimi, kaldıracağımız her otobüs hattı yerine metromu koyuyoruz.

Re: ist-M.01 » Aşiyan Füniküleri Projesi

Gönderilme zamanı: 18 Oca Çrş, 2017 16:01
gönderen Engin Y
İhale tarihi: 2 Mart 2017

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Ihale ... leID=15886
İhale Kayıt No: 2016/513556
İhale Tarih ve Saati: 02/03/2017 10:00
İlgili Müdürlük/Birim Avrupa Yakası Raylı Sistem Müdürlüğü
İlgili Adres: İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ek Hizmet Binası, M. Nezihi Özmen Mahallesi Kasım Sk. No.62 34010 Merter GÜNGÖREN/İSTANBUL
İlgili Telefon: 0 212 449 41 75 - 449 41 84
İlgili Faks: 0 212 449 41 80
İlgili E-Posta: avruparaylisistem@ibb.gov.tr
İhalenin Yapılacağı Yer: İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İhale İşleri Müdürlüğü İhale salonu, M.Nezih Özmen Mahallesi, Kasım Sokak, No: 62 Kat: 4 Merter - GÜNGÖREN / İSTANBUL
İhale Türü: MUHTELİF ALIM
İhale Usulü: Açık İhale
Niteliği ve Miktarı: Rumeli Hisarüstü- Aşiyan Füniküler Hattı İnşaat, Elektromekanik Ve Araç Alımı İşi;
Hizmetin Yapılacağı Yer / Teslim Yeri: İstanbul Avrupa Yakası
İşin Süresi / Teslim Tarihi: Yer tesliminden itibaren 720 (Yediyüz yirmi) takvim günüdür.

T.C. İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
FÜNİKÜLER HATTI İNŞAATI YAPTIRILACAKTIR
Rumeli Hisarüstü - Aşiyan Füniküler Hattı İnşaat, Elektromekanik Ve Araç Alımı İşi yapım işi 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir. İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır.
İhale Kayıt Numarası : 2016/513556
1-İdarenin
a) Adresi : İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ek Hizmet Binası, M. Nezihi Özmen Mahallesi Kasım Sk. No.62 34010 Merter GÜNGÖREN/İSTANBUL
b) Telefon ve faks numarası : 0 212 449 41 75 - 449 41 84 - 0 212 449 41 80
c) Elektronik Posta Adresi : avruparaylisistem@ibb.gov.tr
ç) İhale dokümanının görülebileceği internet adresi : https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/
2-İhale konusu yapım işinin
a) Niteliği, türü ve miktarı : Rumeli Hisarüstü- Aşiyan Füniküler Hattı İnşaat, Elektromekanik Ve Araç Alımı İşi;
Ayrıntılı bilgiye EKAP’ta yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
b) Yapılacağı yer : İstanbul Avrupa Yakası
c) İşe başlama tarihi : Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içinde
yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır.
ç) İşin süresi : Yer tesliminden itibaren 720 (Yediyüz yirmi) takvim günüdür.
3- İhalenin
a) Yapılacağı yer : İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İhale İşleri Müdürlüğü İhale salonu, M.Nezih Özmen Mahallesi, Kasım Sokak, No: 62 Kat: 4 Merter - GÜNGÖREN / İSTANBUL
b) Tarihi ve saati : 02.03.2017 - 10:00

Re: ist-M.01 » Aşiyan Füniküleri Projesi

Gönderilme zamanı: 18 Oca Çrş, 2017 18:19
gönderen Esat
Hayırlı olsun, bakalım kaç kere iptal edilecek ihalesi :)

Re: ist-M.01 » Aşiyan Füniküleri Projesi

Gönderilme zamanı: 23 Oca Pzt, 2017 01:05
gönderen kenanmar
Ne manasız ne boş bir yatırım, ne büyük bir yolcu potansiyeli varmış; çok lüzumu varsa 2 adet 40-50 katlı gökdelenlere yapılan cinsten yük asansörü tarzı bir şey yapılsın önüne de akbil cihazı koysunlar.