Re: ist-F.03:03 » F3 Seyrantepe-Cendere Füniküleri [İnşaat Süreci]
Gönderilme zamanı: 01 Eki Pzr, 2017 15:03
"180 derecelik düz bir yer" ne demek?emrenmert yazdı:180 derecelik düz bir yerde gitmektedir.
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://ulasimturkiye.com/
"180 derecelik düz bir yer" ne demek?emrenmert yazdı:180 derecelik düz bir yerde gitmektedir.
Eğimden bahsediyorum. Hattın tırmandığı bir eğim yok, yere paralel. Ama F1 ve F2 hatlarında eğimli bir araziyi tırmanıyor araçlar (o hatların tırmandığı açıyı bilmiyorum)180 derece düz bir yer ne demek
Böyle bir şart yok, illa ki yüzde bilmem kaç eğim çıkması gerekmiyor, füniküler eğimine çıkan tramvayda var, bu onu füniküler yapmadığı gibi sırf eğimi çok az olduğu için bu füniküleri viyadük üzerinde diye havaray yapmaz. Bu sadece yapan firmanın oradaki evleri satarken havalı olsun diye taktığı bir tabirdir, hat en başından beri fünikülerdir ama görünen o ki bu popülizme kurban gidip havaray diyebilirler.emrenmert yazdı:Füniküler dediğimiz araçlar kısa boylu, makaralarla çalışan ve eğim çıkan tramvaylardır. Burada da, bu araçlar eğimli değil 180 derecelik düz bir yerde gitmektedir. Ama havaray yahut monoray değildir.
Üst istasyon M2 Seyrantepe istasyonunda stada çıkılan tünelin karşısında, yani 400-500 m. yoktur diye tahmin ediyorum, emin değilim. Evet inşaatı Vadiistanbul tarafından yaptırıldı ama İBB ile protokol var bildiğim kadarı ile işletme için İBB ye, dolayısı ile Metro İstanbul a verilecek diye biliyorum. Ücretlendirme normal olacak, turnike sistemi ve istanbulkart ile geçilecek, bu yeterli bilgi benceEngin Y yazdı:Ooooo bayağı bayağı tamamlanmış bu hat..
Hayırlısı bakalım, açılınca deneme sürüşü yaparız artık
Bu fünikülerin yukarıdaki sonu, Galatasaray'ın stadının yanı, değil mi? Yani M2 Seyrantepe durağına en az 400-500 metre yürüyüş mesafesi var sanırım..
Bunu bildiğim kadarıyla Vadiistanbul yaptırdı..
İşletmesini de onlar mı yapacak?
Ücretlendirme/İBB hatlarına aktarma/ödeme nasıl olacak acaba?
Projenin dikkat çeken özelliklerinden biri de havaray bağlantısı. Alışveriş merkezi ile Seyrantepe Metrosu arasında havaray hizmeti sunulacağını belirten Artaş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya, "Türkiye'nin ilk özel havarayı Vadistanbul projesi dahilinde Artaş ve Invest İnşaat'ın 15 milyon euroluk yatırımıyla hayat buldu. 2 dakikada Seyrantepe Metrosu'ndan Vadistanbul AVM'nin yemek katına erişim sağlayan havaray, tüm bölge için de büyük öneme sahip. 2 ay biz işlettikten sonra İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne devredeceğiz. Açılışı 29 Ekim'de yapılacak. Havaray 4 dakikada bir 250 kişi getirecek ve götürecek. Ayrıca havaray dışında altyapı için 130 milyon lira yatırım yaptık" dedi.