14. sayfa (Toplam 16 sayfa)

yapılamadı bitti arkadaş

Gönderilme zamanı: 23 Eki Çrş, 2013 14:34
gönderen langur
Hat kaldırılmayacak diyor başgan.
Ayrıca
Sayın Bakanımızdan da benim özellikle ricam Gebze'den Çerkezköy'e kadar bütün hattın hafif metroya dönüşmesi ve böylece banliyö olması. Bu Avrupa'da birçok kentte var.
Kaynak

Gönderilme zamanı: 23 Eki Çrş, 2013 15:06
gönderen alabay
Hafif şeffaf metro. Zarif pırt yani :lol:

Metronun hafifi, ağırı, çağdaşı veya nostaljiği yoktur!

Gönderilme zamanı: 23 Eki Çrş, 2013 15:19
gönderen alabay
Off, ortalığı bir salaklık sardı, gidiyor. Ha, bana bakın Boğaz kalkacah! İstambul da kalkacah. Hele hele ben yarın bi kalkacam, gahvaltı felan etcem, hem de EN kahvaltı …

Medyamız yine sigortamı attıracak.

Bu sefer Cumhuriyet atlamış. Eh o zaman artık savaş da kaybederiz be :?
Metrobüs kaldırılacak mı?

İBB Başkanı Topbaş, metrobüsün kaldırılacağı yönündeki iddiaları yalanlayarak, "Metrobüsü kaldırmadan alttan metro yapma projemiz var" dedi.

DHA

İstanbul - İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, KİPTAŞ Genel Müdürlük binasında gerçekleştirilecek "KİPTAŞ Vaditepe Projesi"nin tanıtımına katıldı. Topbaş, daha sonra gazetecilerin sorularını yanıtladı.

METROBÜS GÜZERGAHI ALTINA METRO YAPILACAK

Kadir Topbaş, metrobüsün kaldırılacağı yönündeki iddiaları yalanladı.
Metrobüs hattının çok önemli bir ulaşım sistemi olduğunu söyleyen Kadir Topbaş, "Çok yoğun bir talep olduğu için sıkıntı yaşanmakta. Burasının banliyöye dönmesi gerekiyor. Bunla ilgili çalışmalar var. Bahçelievler'den Beylikdüzü'ne kadar olan hattı Ulaştırma Bakanlığımıza verdik. Projelendirme devam ediyor. Bu hat devam edecek. Kentin iç bölgelerindeki yoğunluğu taşıyacak raylı sistemleri 2019'a kadar bitirmeyi hedefliyoruz. Metrobüs ayrı bir hat olarak kalacak. Orası metro olacak. Bu yoğunluğu otobüslerle taşımanız mümkün değil. Metrobüsü kaldırmadan da alttan metro proje çalışmamız var şu anda" diye konuştu.

BAHÇEŞEHİR VE SULTANBEYLİ METROSU

Bahçeşehir ve Sultanbeyli metrosunu 2019 sonrası diye düşündüklerini ancak yoğun bir talebin ortaya çıkmasının ardından tarihi öne aldıklarını açıklayan Topbaş, " 2019'da bitecek şekilde Sultanbeyli ve Bahçeşehir'e banliyö gidecek" dedi.
29 Ekim'de açılışı yapılacak Marmaray'ın sinyalizasyon çalışmasının bitmeden açılacağı iddialarını da yalanlayan Topbaş, "Marmarayla ilgili test sürüşleri yapılıyor. Teknik çalışmalar tamamlandı. Son çalışmalar açılış tarihine kadar devam edecek. Sistem devreye girdikten sonra artık sistemi durduramazsınız. Bütün raylı sistemlerde, belli deneme sürüşleri vardır. İnşallah 29 Ekim'de bu proje devreye girecek " dedi.

MARMARAY İLK ETAPTA AYRILIKÇEŞME KAZLIÇEŞME ARASI YOLCU TAŞIYACAK

Marmaray'ın devreye girmesinin ardından Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme arasında yolcu taşıyacağı bilgisini veren Topbaş, iki yakada da çalışmaların devam ettiği banliyö hatlarının devreye girmesiyle daha uzun bir alanda hizmet verileceğini söyledi. Kadir Topbaş, "29 Ekim itibariyle devreye sokacağımız hat, Ayrılıkçeşme ile Kazlıçeşme arasındaki bölge.. Ayrılıkçeşme'de bizim Kadıköy Kartal Metro Hattımız hizmet verecek. Diğer tarafta da Kazlıçeşme'de otobüslerle takviye vereceğiz, Banliyö hatları bitinceye kadar. Sayın bakanımızdan önemli ricam oldu. Gebze'den Çerkezköy'e kadar bütün hattın hafif metroya dönüşmesi. Bu Avrupa'da birçok kentte var. Kendisi böyle bir talimatı verdi. Yapıldığı zaman geçmişte kullandığımız banliyöyü düşünmeyiniz, daha hızlı daha modern bir ulaşım olarak kentte hizmet verecek" şeklinde konuştu.

23 Ekim 2013
Gaynanah: http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=448384&kn=7&ka=4&kb=7

Kötü niyet var gibi. Şimdi şunu bir de Alman basınında okuyayım, kafayı yiicem.

Her neyse. Esat, sen Translohr pasıma hiç atlamadın? Acaip antisportifsin maşaallah! :-)

Gönderilme zamanı: 23 Eki Çrş, 2013 17:39
gönderen Esat
Nerde kötü niyet var? Translohr u okudum ama kaynaklarım elimde değil, o konu eski bir iş, eğer ortaya verimli bir işletme çıkartmışlarsa bilemem ama ilk zamanlar sorunlu idi.

Gönderilme zamanı: 23 Eki Çrş, 2013 18:54
gönderen kenanmar
Seçimler yaklaştıkça Başkan Topbaş koltuğunu hem kendi partisinde hem de seçmen gözünde parlatmak için vaad bombalıyor, hayal pazarlıyor yanında 3 gerçek de ekliyor.
Metrobüs'ün altına metro yapılacakmış mış mış, Boğaz'ı nasıl geçeceğinden etüd projesine dek hiçbir ön hazırlık yok 4 yıldır neredeydiniz diyorum?
Bahçeşehir ve Sultanbeyli konularına gelince; Bahçeşehir'e çift biletli çift katlılarla ve gayet absürd bir işletme mantığıyla, Sultanbeyli'ne ise bol bol insanları otobüs duraklarında isyan ettiren bir sistem işletiliyor.
Önce bunu düzeltsek!

Gönderilme zamanı: 23 Eki Çrş, 2013 19:22
gönderen alabay
Çiftbiletli çiftkatlı zaten bir hastalık. Ama bütün bilet ve aktarma sistemi hasta.

Esat, kötü niyet »kalkıyor dedi« denmesi!

Translohr hâlâ tamamen sorunsuz değil belki, yani ben öyle okudum. Ama işleyen sistemler var. Bir tanesi Venedik, bir tanesi Padova (ikisi İtalya). Çin’de ve Fransa’da da varmış. Hm, Fransa’da Paris’te de yok muydu?

Gönderilme zamanı: 23 Eki Çrş, 2013 19:24
gönderen Esat
Benim anlamadığım bir şey var. Herhangi bir yetkili gerçekten "Metrobüsün yerine metro yapacağız ve bu metro boğazın altından geçecek!" dedi mi? Ben hiç okumadım böyle bir şey, eğer kaçırdığım bir şeyler varsa rica ediyorum link varsa bakmak isterim. Ama kendini raylı sistem habercisi/uzmanı sanan bazı kişilerin sitelerinden olmamasını tercih ederim. Bu konuda ciddiyim böyle bir beyanat verildi ve kaçırdı isem, bilgilenmek istiyorum.

Metrobüs altı metro projesi 1. etap İncirli-Beylikdüzü ve UDH tarafından yapılacak, ben 2. etabın İncirli-Mecidiyeköy olacağına inanıyorum eğer Yenikapı' ya uzatılması düşünülmez ise, şunu da unutmayalım M1A - M1B işletmesi başarılı olur ise belki de bizi dallı budaklı metro hatları bekliyor da olabilir.

Gönderilme zamanı: 24 Eki Prş, 2013 07:46
gönderen Özgür Türkler
En mantıklısı M2 yi İncirli'ye uzatıp, yeni yapılacak Beylikdüzü-İncirli hattını 2. etap olarak Zincirlikuyu'ya uzatmak. Sonrasında kot farkı yüzünden deniz geçişi mümkün görünmüyor (herhalde deniz tabanına 200 metre falan rakım vardır Zincirlikuyudan, oluşacak eğim metroyu kurtarmaz...) , eğer statik hesapları uygunsa bu metroya köprü geçişi yapabilirler ortadaki iki şeridi kullanarak ama zaten yetmeyen 3 şeritli köprü yolunu 2 şeride düşürmekte olmaz. Zincirlikuyudan sonra karşıya metrobüsle geçile denir olur biter :)

Gönderilme zamanı: 24 Eki Prş, 2013 08:34
gönderen Esat
Dün gece tv de Sn. Mustafa Ilıcalı ve ismini hatırladığım bir iki akademisyen ile şoförler odası gibi yerlerden birileri bu konuyu tartışıyorlardı ve Ilıcalı sürekli olarak "benim yanlış anlaşıldığım konu" diye üstüne basarak, metrobüsün kalkacağını söylemediğini, 400 km. metro hedefi gerçekleşince metrobüse ihtiyaç kalmayacağını, yolcunun metroya dağılması nedeni ile kapasitesinin düşeceğine inandığını söyledi. Belki de gazeteye konuşurken, kapasitesinin çok aşırı düşerek çalıştırılmasına gerek kalmayacağı gibi bir şey söylendi ise hemen gazetelere ve gazetecikciklere sansasyonel haber olarak girildi :) bizde hata yok önemli olan o.

Diğer taraftan, yanılmıyorsam dün Sn. Topbaş köprüden metro geçmesinin mümkün olmadığını (teknik olarak) söylemişti, yani metro yapılacak ve köprüden geçecek diye bir şey yok anladığım kadarı ile, boğaz geçişli metro hattı planları var, bunları sitemizde açıklamıştım. Bunlardan birisi revize edilerek bu hatta uydurulurmu onu şu anda bilemeyiz.

Gönderilme zamanı: 06 Kas Çrş, 2013 11:57
gönderen Esat
Söğütlüçeşme -Zincirlikuyu seferini yapan bir metrobüs, saat 08.00 sıralarında Uzunçayır durağına geldiği sırada arızalandı. Metrobüs şoförü arızayı gideremeyince yetkili birime haber verdi. Arıza nedeniyle durakta uzun metrobüs kuyruğu oluştu.
Arıza nedeniyle seferlerde aksamalar meydana geldi. Uzunçayır durağında yolcu yoğunluğu da yaşandı. Arızanın giderilmesinin ardından seferler normale döndü.
http://www.mynet.com/haber/guncel/-metr ... i-851460-1

Metrobüs hattının en büyük handikapı, bir araç arızalanıp kaldı mı tüm sistem aksıyor.

Gönderilme zamanı: 06 Kas Çrş, 2013 12:20
gönderen alabay
Evet. Ciddî bir metrobüs sisteminin en az 4 şeritli olması gerekir. Bence İstanbul gibi bir kennte banliyö ve metro bile 4 raylı olmalı, ki ekspres işletmeler gidebilsin, ama bunu düşünen olmadı, Londura ve Ni York yapar sadece. Mevzubahis metrobüs sistemi de caddeye bu şekilde oturtulamaz, aks olarak kendisine has bir yol trası isterdi. Ama bunu da düşünen yoktu ve olmaz. Bildiğim tek tük ciddî metrobüs sistemleri de Güneyamerika’da. Ancak, Amerika’nın neredeyse tümünde bazı anacaddeler acaip geniş olur. Tabiîki baştan 8 veya 12 veya daha fazla şeritli bir yola elverişli yer varsa, buraya bir metrobüs şebekesi oturtmak – özel araç trafiğini kısmak şartiyla – olur. Şu »özel araç trafiğini kısmak« genel olarak eksik kalmış bizde. Ve, son olarak da, ya kentin bu şekilde nüfusa boğulmasına karşı tedbir gerek, ya da kentte özel trafiğe kısıtlama gerek. En az gereken, yama.

Gönderilme zamanı: 06 Kas Çrş, 2013 12:23
gönderen alabay
He, bir şey daha! Şimdi gözüme çarptı. Durakta (!) metrobüs kuyruk yığılmaları olması çoook mantıksız ve gerizekâlı bir durum. Yok mu telsiz şebekesi? Öyle bir durumda – ki bunu plân oyunu olarak bir kaç defa denemeliydi de – âniden bütün araçların ya oldukları yerde durmaları ya da ilk durak fırsatında durmaları gerekir. Arızalı araç hemen çekilmeli ve devridaim yeniden başlamalı. Aslında tüm metrobüs hattı boyunca yan taraflarda çekicilerin emredersinkomtanım hazır beklemeleri gerekir de. O zaman böyle bir durum beş ile onbeş dakika icerisinde hâlleidlebilirdi. Rüya görüyorum da … :lol: